Emulaattoriongelma

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: Muut » Viestit 2005 » Emulaattoriongelma « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

lepatti
Torstaina, 6. lokakuuta, 2005 - klo 18.30:   
onko kukaan muu tilannut verkkokauppa.comista tuota Amiga Classics pelipakettia, jossa on mukana pelien lisäksi emulaattori? mulla on windows XP, enkä kyllä saa mitenkään asennettua tuota emulaattoria. paketin kannessakin sanotaan, että vaatii hieman kikkailua, jotta systeemin saa toimimaan hyvin, mutta on jäänyt tuo kikkailu vähemmälle taidon puutteen vuoksi :(

tuossa on näköjään kaksi erilaista emulaattoria tarjolla, eli Fellow ja WinUAE. ärsyttää, kun ei ole edes mitään selkeää "setup" kansiota tms. prkl.

 

hooligan/dcs
Torstaina, 6. lokakuuta, 2005 - klo 19.01:   
hae uusin WinUAE osoitteesta http://www.winuae.net

 

lepatti
Torstaina, 6. lokakuuta, 2005 - klo 19.49:   
Okei, homma eteni tuolla jo jonkun verran... mutta vielä tulee valitus, että tarvitsen ROM:eja. Latasin jo Kickstart v1.3:sen. WinUae kyselee ROM pathia. PAttitilanne...

 

rrebel
Torstaina, 6. lokakuuta, 2005 - klo 23.50:   
Oletko ajatellut pistää sitä sinne configuraation rom paths-kohtaan?

 

lepatti
Sunnuntaina, 9. lokakuuta, 2005 - klo 17.54:   
Mulla ei toimi tuo kickstart enää, eikä löydy netistä enää ilmaista, ainakin hyvin vaivalloista löytää. Jostain syystä winzip ei purkanut mulla sitä. Senkin ymmärsin, että ROM pathiin täytyy kirjoittaa sen kickstartin polku tms. Mutta ei, aina mättää jokin. Sitten ohjelma vielä kysyy DFO-asiaa, Disc-filesit pitäisi saada kuntoon. No, jos joku vielä haluaa antaa ohjeita/vinkkejä, niin laittakaa ihmeessä. Kiitos.

 

jap
Maanantaina, 10. lokakuuta, 2005 - klo 14.54:   
Jos kaappaat Kickstart ROMin Amigasta, niin sen luulisi ainakin toimivan. Aminetissa löytyy GrabKick, joka osaa tehdä kaappauksen.

Mulla ei ehkä ole ihan uusin WinUAE (v0.8.27), mutta "ROM File" -kenttään laitetaan siinä rom-tiedosto polkuineen. Muita ROM-polkumäärityksiä ei ole.

 

lepatti
Maanantaina, 10. lokakuuta, 2005 - klo 16.08:   
Okei, sain toimimaan! :) Kiitos avusta. Vähän näyttää vielä kankealta, pitää yrittää hienosäätää.

 

Jope
Torstaina, 27. lokakuuta, 2005 - klo 9.21:   
Uusimmalle WinUAE:llehan riittää, että kopsaat rommit samaan hakemistoon. Jos ROM on validi, quickstart-toiminne löytää sen automaattisesti kun käynnistät WinUAE:n.

Sitten quickstartista valitset Amiga 500 ja "työnnät levyn asemaan" eli browsailet adf:n sinne ikkunan alalaidassa olevaan tekstilootaan DF0:n kohdalle (tai drag n droppaat explorerista ikonin siihen tekstilaatikkoon). Ja sen jälkeen vaan käynnistät emulaation.

Ei sitä enää tarvi osata käyttää, että saa pelit käyntiin.. Hienosäätö on sitten eri asia, mikäli jotain emulaatiobugeja haluaa kiertää.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: