Amiga PPC ja linux

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: Muut » Viestit 2001-2002 » Amiga PPC ja linux « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Linuxista kiinnostunut.
Tiistaina, 19. maaliskuuta, 2002 - klo 18.40:   
Olen ajatellut asentaa omaan A1200 PPC+BVision koneeseeni AmigaOS:n rinnalle nyt myös Linuxin. Nyt kaipaisin (varmaan on muitakin kiinnostuneita)hyviä vinkkejä. Mitä kaikkea asennuspaketissa on syytä olla mukana? (Ajattelin polttaa koko paketin CD:lle)

Mikä levitysversio kannattaa asentaa. RedHattiä ei tietääkseni ole tehty PPC:lle. LinuxPPC taitaa olla mutta LinuxPPC.org ei ainakaan minun koneellani auennut. Joku RedHat pohjainen on varmaan hyvä valinta RPM:n takia

Onko kenelläkään kokemusta Yellow Dog Linuxista?

Ja onko mitään hyvää sivua mistä voisi hakea kunnon asennusohjeet ja valmiin Linux paketin? Mieleni ei tee tuhota konettani.

 

Jon
Tiistaina, 19. maaliskuuta, 2002 - klo 19.33:   
Eikös LinuxPPC ole RedHat-pohjainen? En ole kyllä asiantuntija.

LinuxPPC ja Debian taitavat olla vaihtoehdot. AmigaOne (tms) pyörittää myös TurboLinuxia - mikä lieneekään?

Sakussa oli taannoin asennusapua LinuxPPC:lle.

 

Teemu I. Yliselä
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 0.24:   
Vilkaisepa
tänne.

 

Jontsa
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 8.11:   
Asensin tässä taannoin LinuxPPC2k:n koneeseen ja voin sanoa, että asennus ei ollut mitään ruusuilla tanssimista. Oli todella tarkkaa mitä kerneliä käyttää asennuksessa ja mitä itse Linuxissa.

Kokeilimme imuroida asennus CD-imagen linuxppc.org:sta ja kokeilimme asennusta myös suoraan kovalevyltä. Mutta Linux ei lähtenyt pyörimään ennenkuin ostimme alkuperäisen LinuxPPC cd:n.

Saamamme cd oli tietääkseni 2000 Q3 ? tjsp. Myöhemmin serkku päivitti tästä vielä Q4:een ja myöhemmin RedHat7.0:aan.

Tarkoitus on ollut tehdä piiitkä tutorial nettiin Suomeksi, mutta eipä ole vielä aikaa löytynyt.
Myös seuraavaan Sakuun pitäisi kirjoitella.

Tällä hetkellä minulla on omalla kovalevyllä LinuxPPC2000 q3, joka pyörii ihan ok. Samoin softat pyörii hyvin. Laitoin tälle levylle pienen boottaavan Amiga-partition, josta voin suoraan bootata koneen Linuxiin.

 

Egumies
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 18.44:   
Juu elikkäs minulla on asennettuna Amigaan Yellow (Bull) Dog 2.1 ppc linux joka pohjautuu RedHat 7.0 distibuutioon. Kuten Jontsa mainitsikin asennus on rankaa, mutta onnistuu kyllä kunhan aikansa sohlaa. :)

Jos haluat tarkemmin keskustella ppc linuxista käväiseppä vaikka #amigaone irc(net) kanavalla, jossa Jontsan kanssa "hengaillaan" :) Mailaillakin toki voi.

Tässä pari screenshottia miltä Gnome ja KDE näyttää Amigalla:

http://www.satabaana.net/~ev27/images/LinuxPPC.jpg

http://www.satabaana.net/~ev27/images/Kde.jpg

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: