Mist Fpga ja PAL ongelma

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: Muut » Viestit 2014-2019 » Mist Fpga ja PAL ongelma « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jussuf
Käyttäjätunnus: jussuf

Rekisteröity: 6-2013
Lauantaina, 1. marraskuuta, 2014 - klo 11.37:   
Hankin tällaisen jonkin aikaa sitten ja minulla on hankaluuksia saada minimig-corella PAL kuvaa näkyviin oikein telkkareistani. NTSC-tila toimii ja kuva näykyy. Tilasin jopa internetistä Gonbes gbs-8200 konvertterin, jolla pal-kuvakin näkyy, mutta harmittavasti kuvan alareuna leikkaantuu pois(esim. settlersissä ikonit jäävät pois).

Olisiko kellään ideaa siitä miten nykytelkkariin saisi kuvan halvalla ja helposti.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Lauantaina, 15. marraskuuta, 2014 - klo 15.34:   
Mulla teki uuden LG:n tv:n kanssa Megadrive samantapaisen tempun. Mulla on siinä region hack joka myös vaihtaa PAL/NTSC tilaan regionin mukaan. PAL ei näy kunnolla, mutta NTSC toimii. Vanhalla tv:llä ei moista ongelmaa ollut. RGB-SCART-kaapelia siinä käytän. Onneksi vanha tv jäi makuuhuoneeseen. Kunhan saan paremman tason sinne niin Megadrivekin muuttaa sinne.

Siinä Mist:n Minimig coressa saattaa olla jotain mätää. Mahdollisesti Amber palikka on pass-trough modessa jolloin se suoltaa 15khz kuvaa. Eli scandoubler ei olisi aktivoitu. Tätä epäilen tuon skaalaimen tarpeen vuoksi.

Eikös tuossa Mist:ssä ole kuitenkin VGA liitin? Oletko siin littänyt sen VGA liittimen johonkin muuhun kuin VGA tuloon Gonbesissa? Ainakaan omassa Gonbesissa ei kuvaa skaalattu mihinkään suuntaan VGA liittimeen kytkettäesä. Testasin tämän liittämällä Amiga1200:sen Gonbesin VGA:han.

Ehdotukseni on että testaat jollain muilla näytöillä aluksi. Mieluiten vanhoilla putkinäytöillä. Mulla tuntuu toimivan c-onen PAL Minimig parhaiten vanhalla Viewsonic:n putkella tai Microvitecin multisync:llä. C-onessa on ainakin se doublescan Amberissa toiminnassa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: