Icaros Desktop 2.0

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: Muut » Viestit 2014-2019 » Icaros Desktop 2.0 « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Perjantaina, 31. lokakuuta, 2014 - klo 16.47:   
Kokonaan uusittu versio AROS:n jakelupaketista:
http://vmwaros.blogspot.it/2014/10/trick-or-treat-icaros-desktop-20-is-here.html

 

noppatoppa
Käyttäjätunnus: noppatoppa

Rekisteröity: 9-2014
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2014 - klo 22.37:   
Hetki on edellisesta testista on hetki, mutta hienosti nayttaa toimivan. Nyt Virtualboxin paalla, mutta pitanee joku kone talle valjastaa.

OWB nayttaa muuten toimivan skandeilla ihan mallikkaasti, mutta tassa ei. Pitanee selvitella miksi.

 

noppatoppa
Käyttäjätunnus: noppatoppa

Rekisteröity: 9-2014
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2014 - klo 22.51:   
Liittyy asiaan vahan sivuten. Skandit nayttaa muuten toimivan, mutta OWB:n tekstiformeissa ei nayta tulevan mitaan kun koittaa syottaa. Merkistona UTF-8 niin laajasti kun sen paalle sain. Osaako joku suorilta sanoa mika menee pieleen?

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2014 - klo 11.05:   
Itse en ole vielä ehtinyt testaamaan.

Mulla on ollut Icoros koneena vanha AthlonXP vanhalla NVidian GeForce:lla ja joku yhteensopiva SB Live on siellä ollut kans. Mikäli haluaa parasta käyttökokemusta, niin Nvidian ja Intelin näytönohjainten kanssa pitäisi toimia 3D-kiihdytykset.

noppatoppa: Kokeile vaihtaa merkistö ISO-8859-1(5):ksi. Saattaa auttaa. Muistaakseni mulla oli vähän vastaavia ongelmia jonkun OSX:n selaimen kanssa SAKU:n foorumeiden kanssa.

 

noppatoppa
Käyttäjätunnus: noppatoppa

Rekisteröity: 9-2014
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2014 - klo 11.23:   
@Joni: Kokeilin vaihdella UTF-8/16 ja ISO-8859-1/15, mutta ei auttanut.

Kumma juttu, kun järjestelmässä muuten toimii skandit mallikkaasti ja OWB:ssäkin mm. osoite ja hakukentissä, mutta varsinaisilla sivuilla ei sitten millään. Koitin kaivella Internetistä mistä voisi johtua, mutta mitään suoraa ratkaisua ei löytynyt. Jollakin ranskalaisella Aros Exec -foorumilla oli samaa ongelmaa, mutta ratkaisematta oli tainnut hänelläkin jäädä. http://aros-exec.org/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=flat&type=&topic_id=8142&forum=24

Pitää vähän vielä testailla ja kaivella, joskos löytyisi jotakin ratkaisua.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2014 - klo 12.06:   
Tai sitten voit lähettää bugin OWB:n AROS ylläpitäjälle/kehittäjille tai Icaros jakelijalle. Mulla taitaa olla vielä vanha versio kotona asennettuna. Koitan testata huomiseksi onko vastaavaa ongelmaa siinä.

Myönnettäköön että ei ihan yltänyt odotuksiini tuo AROS:n OWB muutenkaan, kun olen tottunut MorphOS:n Odyssey Web Browser:iin.

 

noppatoppa
Käyttäjätunnus: noppatoppa

Rekisteröity: 9-2014
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2014 - klo 15.36:   
Totta tuo bugi-huomio, mutta ei anna luonto periksi lähettää "näin näyttää käyvän" bugirapsaa ilman tarkempia tietoja :D

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2014 - klo 15.54:   
Voisko olla mikään fonttijuttu, että tekstibokseille käytössä olevassa fontissa ei olisi ääkkösiä? Tai on siinä AROS:n OWB:ssa varmaan sama skripti fonttien lataamiseen...

 

noppatoppa
Käyttäjätunnus: noppatoppa

Rekisteröity: 9-2014
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2014 - klo 15.56:   
@jPV sama kävi mielessä, joskin fontit nopealla silmäyksellä vaikuttivat varsin tavallisilta. Mutta tämä on ykkösenä laajempaan testailuun jahka pääsen ko. koneen ääreen.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2014 - klo 16.16:   
Mulle kelpaisi bugeja korjanneena tuosta tehty bugi-raportti. Mielestäni ei bugiin tarvi tietää syytä ennen kuin raportoi. Kunhan kertoo stepit ongelman syntyyn.

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 19. marraskuuta, 2014 - klo 13.03:   
Joni Valtanen: näin on ei raportoijan/betatestaajan tarvi tajuta ohjelmoinnista mutta kertoa miten se saadaaan esille. ps. tosin itse olen ollut pari kertaa betatestaajana vaikka ohjelmointia harrastan nini bugien syytä en tiedä paitsi erääseen oletus tiedossa. Myös bugi joka tässä kohtaa kyseessä sellainen että ei olisi koskana päässyt edes alphatestaajille (tiukasti talon sisäisen testin tekijät) sen verran tarkistan itse koodiani. Myös tarkistan koodiani naputellessa että harvoin tekisin tuota virhettä. En kerro enempää ainakaan vielä kun ei ole tarpeelllista aikaa kulunut mutta todella nolo bugisen voin sanoa.

 

noppatoppa
Käyttäjätunnus: noppatoppa

Rekisteröity: 9-2014
Torstaina, 20. marraskuuta, 2014 - klo 8.30:   
@Joni, juu, mutta itse QA-hommia välillä tekevänä ei antanut luonto periksi lähettää ilman mahdollisimman tarkkaa kuvausta, toistettavuuta ja user-errorin pois sulkemista. Pistin menemään Icarosin porukalle, saa nähdä löytyikö oikea paikka raportoida vai pitääkö toistaa viimeinen askel :D

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Torstaina, 20. marraskuuta, 2014 - klo 11.20:   
Pääasia on että on raportoitu, niin voikin tapahtua jotain. :-)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: