Verkkotulostaminen

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 12/2005 asti » Verkkotulostaminen « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Odysseys
Perjantaina, 4. marraskuuta, 2005 - klo 12.30:   
Varmaan ihan triviaa, mutta itse olen miettinyt onko MorphOS 1.4.5:ssä
mahdollisuutta verkkotulostimen käyttöön? Eli siis tulostin tietenkin
Windows XP/ Linux koneella ja tulostus tapahtuu Pegasokselta käsin.

System settingeissä on mahdollisuus käyttää tulostamiseen deviceä, en
kuitenkaan ole niin fiksu, että olisin sen avulla saanut mitään
tulostusta aikaiseksi.

Tietenkin toiselta Winukkakoneelta tulostaminen tuolle Samsungille
onnistuu heittämällä, mutta onko niin, että MorphOS ei ole niiltä osin
vielä valmis, vai enkö vain osaa?

 

Joanna
Perjantaina, 4. marraskuuta, 2005 - klo 13.12:   
Tietääkseni onnistuu esim Samban kautta, mutta koskaan sambaa käyttämättömäna en osaa edes alkuun neuvoa...

Aikoinaan (yli 10 vuotta sitten) teimme itse unix-Lpr protokollaan ajurit amigalle.. En enää kyllä millään muista olisiko se paketti Aminetissä tai esim AmiTCP:n mukana, tosin sen konffaaminen vaati mm. printterifiltterin tekoa Linux-puolelle joten se ei ollut mitenkään maailman helpoimpia.

 

Odysseys
Lauantaina, 5. marraskuuta, 2005 - klo 10.34:   
No tuopa pittää sitten unohtaa. Olisi vain ollut vekkuli ajatus.

Kiitos kumminkin.

 

Piru
Lauantaina, 5. marraskuuta, 2005 - klo 10.55:   
Aminet search: comm/tcp lpr

Tuolla haulla löytyy muutamia lpr-tulostinjudansseja. En ole kyllä itse kokeillut.

 

Sami Ylönen
Sunnuntaina, 6. marraskuuta, 2005 - klo 17.49:   
Mää muinoin koittelin, en tosin tähän hätään muista mikä
paketti oli kyseessä. Ihan toimiva systeemi, mutta värit jäi mun
possu-tulostimesta uupumaan enkä keksinyt miksi.

 

jPV
Maanantaina, 7. marraskuuta, 2005 - klo 15.44:   
Jollen nyt väärin muista, niin käytin Spooler-nimistä ohjelmaa vuosia sitten classic Amigalla. Tulostelin A1200->Win95. Se oli ihan simppeli systeemi.. spooler pyöri taustalla ja tulosti kaikki tiettyyn hakemistoon ilmestyvät fileet verkossa olevalle samballa jaetulle tulostimelle. Turboprintistä vaan sääti kaikki tulosteet menemään fileeksi sinne. Ei siis tarvinnut mitään samban asennusta tai muutakaan säätöä. Kannattaa etsiä Aminetistä spooler-hakusanalla tai voin kyllä tarkistaakin jonain päivänä. Luulis toimivan mossillakin.

 

Jani Kuituniemi
Maanantaina, 7. marraskuuta, 2005 - klo 20.17:   
Jep. Spooler on ihan hyvä vaihtoehto, sitä täälläkin käytetään. Sambassa kun ei ole suoraan tukea (ainakaan ollut sillon 2.0.7 aikoina) verkkotulostimille vaan se piti kikkailla tuolla tavalla.

 

Odysseys
Perjantaina, 11. marraskuuta, 2005 - klo 23.07:   
Hyvä hyvä. Tuossahan tulikin jo paljon tutkimista. Pitääpä huomenna parempana päivänä tutkia asiaa uudemman kerran. Kiitos kaikille.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: