Genesi ei maksa laskujaan III

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 06/2005 asti » Genesi ei maksa laskujaan III « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti

Janne
Keskiviikkona, 1. joulukuuta, 2004 - klo 21.11:   
>BBRV tekee kyllä musta todella pahan virheen puhumalla aina
>mitä päähän pälähtää

Siitä olemme samaa mieltä.

Janne
Keskiviikkona, 1. joulukuuta, 2004 - klo 21.19:   
Näkee missä mennään kun Jens Schönfeldkin on liittynyt listalle.
Senkin tarinan kuulleena ei todellakaan kannata ottaa kaikkea
totena mitä listalla on. Jens väittää että Genesi ei maksanut
taannoisesta Aachenin keikasta kaikkea mitä piti, mutta kyse
siinä on laskutuksen erimielisyydestä - Genesi maksoi mitä oli
sovittu omasta mielestään. Schönfeld on aika pihi kaveri ja
riitautti homman melko lailla - ja nyt saa lisää vettä myllyynsä...

Paha sanoa mikä siinä on totuus, mutta tuolla on tosiaakin
monenlaista väittämää taustalla. Sääli ettei bbrv:stä ole
hanskaamaan hommaa paremmin.

Janne
Keskiviikkona, 1. joulukuuta, 2004 - klo 21.23:   
bbrv: "You are right Michele. David leaves us no choice but to
abandon
MorphOS. Perhaps, one day this will change.

We have decided to not even waste money on lawyers."

Mardet... :) No, ainakin oli fiksua jättää lakimiehet kutsumatta.

hooligan/dcs
Keskiviikkona, 1. joulukuuta, 2004 - klo 23.16:   
Eiköhän pojat oteta lapiot kauniiseen käteen ja kaiveta se hauta sinne lopulliseen syvyyteen.

Jon
Keskiviikkona, 1. joulukuuta, 2004 - klo 23.37:   
Tuota...eikai tämä nyt tähän jää?

Hooligan: kolauta buckkia sillä lapiolla mun puolesta.

Joanna
Keskiviikkona, 1. joulukuuta, 2004 - klo 23.51:   
Taisivat lakimiehet hymyillä koko hommalle heti kättelyssä. Käytännössä rahaton firma haastamassa Eurooppalaista ihmistä (tai ihmisryhmää) oikeuteen tämän mielipiteen vuoksi. Tuskin on Genesillä varaa semmoiseen juttuun.

Minusta Cisc sanoo asiasta aika paljon (allaoleva lainattu Moobunnysta jonne joku sen oli postannut).. Ja hyvin samoilla linjoila kuin esim. Bigfoot aiemmin MZ:ssa.

"
To: morphos@ml.morphos.net
Date: 01 Dec 2004 19:01:30 +0100
Subject: [morphos] Re: MorphOS Statement by Genesi (my 2 Cents)

> We have decided to not even waste money on lawyers.
> David has committed the illegal act of altering copyrights.

Interesting, if that was actually true, wouldn't you have a case then?
(hint; no such thing has occured)

..or are you just blowing smoke as usual?

> It is impossible to work with this sort of behavior.

I'm sure we all think this sucks, and that Zapek could have chosen a better way than what he did, but you're not helping the situation by lying your *bleeps* off to the public while the rest of us chose not to comment until there's a clear outcome...

- CISC "

Janne
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 8.33:   
Joku kirjoitteli netissä. Hyvä pointti. Toi Jensin ja Genesin välinen riita on todella vanha juttu - siinä tuntuu molemmilla puolilla olevan kysymys periaatteesta, molemmat uskovat että ovat oikeassa... Ei siitä etteikö silloin rahaa olisi ollut.

"I could claim that Jens owe me 1680 Euro and I could even put up a hate website against Individual Computers with the domain "C64upgrade.com" or similar and then spend my entire awake time on an Internet crusade against him, trying to run his entire business into the ground. But that won't make it more true. It will only reflect *my* view, and I have a feeling that Jens wouldn't agree with my "justice". In fact, he would probably even try to "threat" (cough! cough!) me via e-mail (that includes email headers from "jens@ami.ga" and all), which I then of course would put right up on my Internet hate-site as an obvious proof of his evilness. Justice you say?

I am actually very sorry to see Jens descending into this. I think it's filthy. I thought he stood above shit like this, but I am sorry to verify that this is not the case. Words can not express how disappointed I am with Jens Schönfeld and Individual Computers right at this point."

Janne
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 8.45:   
Lisää taustaa:

"> > > How old is David G, btw?
> >
> > Dunno, but i must say i'm oh, so impressed by BBRV's handling of this
>
> If David G is a youngster, could you imagine what would happen if /. got
> ahold of this story?
>
> Dammy

He's not that young.

I'm not terribly impressed about how he's doing this though, he doesn't appear to know what he's doing.

Correct me if I'm wrong but:

If he has no contract with Genesi they don't owe him anything, end of story.

If (as I understand) his contract was with Thendic-France then he should be going to the French government, they took over responsibility for back wages when the bankruptcy happened. His contract will have been nullified by the bankruptcy so he's not owed anything for work done since then, he can always negotiate a licence for it though.

There are procedures to be followed in instances like this and he seems to be ignoring them. Myself and others followed them and we got everything we were owed."

http://www.flyingmice.com/cgi-bin/squidcgi/mbmessage.pl/amiga/109078.shtml

Janne
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 8.46:   
Aika hyviä pointteja:

"On Wednesday, Dec 1, 2004, AdmV wrote:

> Except for one minute, little issue. The Pegasos and MorphOS, ASSUMING the
> work was done for THENDIC-FRANCE - then it is also fair to assume that
> MorphOS and any derivities AND any work done on such were done for THENDIC,
> Not Genesi.

Yes.

> That is, unless you wish to make the case that Genesi get to do what they
> like with Thendic France IP, Products, whatever. Should these too not
> belong to the French Government and administrators? No, Genesi cannot use
> this excuse.

I've no idea, I assume Genesi will have tried to buy the relevent licenses from the administrators.

> Either way, it does'nt matter to me. I am perfectly open to the idea that
> David Gerber was led on by Genesi - by Genesi, and for Genesi, and was
> repeatedly told 'cheque was in the post' idiocy.

I'm not debating that, what I'm saying is if he has a legal relationship with entity A then he can only seek his dues from A.

> He still clearly has
> copyright over parts of MorphOS 1.4, and 1.5 cannot ship unless his IP is
> removed. 1.4 can no longer ship now due to license withdrawl.

If there is a withdrawl clause in the contract and he has complied with it.

I'm not say he's not owed money, I just think his strategy to get it paid is ill judged and looks like it"s backfired - II'm not saying this at the request of Genesi or anyone else, this is my personal opinion.

If BBRV have now given up on MorphOS he's pretty much guranteed not to get paid for the work he's done on 1.5. BBRV were MorphOS's biggest supporters, they wanted to do a lot with it, they'll just shrug their shoulders, go off and happily sell Linux machines. MorphOS may continue but as a hobbiest OS at best.

So, whats exactly has been gained by all this? Is David any more likely to be paid now than he was 2 weeks ago? He may have damaged Genesi but the effect will be temporary, the effect on MorphOS may well be permanent.

The only "winner" is completely unconnected - OS4 will get the rest of the Amiga market by default."

KimmoK
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 9.31:   
"David leaves us no choice but to abandon MorphOS."

Entäs Ralph? Onko Ralph niin rautafirmalainen edelleenkin että tappaa MorphOS:n mieluummin kuin tekisi töitä sen saamiseksi myyntiin omana itsenään, erillään Genesistä tai muista rautafirmoista ??

... uusi idea ilmastointioteipin ja köyden lisäksi ...
Lapsilukko tietokoneeseen jolla estetään Buck:n PR työt.

hooligan/dcs
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 10.16:   
Johan se MorphOS:n myyntimahdollisuus on tuhanteen kertaan vatvottu. Ei ole ollut kiinnostusta.

Joanna
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 15.36:   
Niinpä.. Nähdäkseni on ihan mahdollista että Mos:in kehityksen rahoittamisen vastikkeeksi RS on luvannut BBRV:lle (tai jollekkin yhtiölle) yksinoikeuden Mos:ien levitykseen/myyntiin. Se ei olisi toivottavaa tässä tilanteessa, mutta selittäisi paljon siitä miksi RS on ollut niin vaitonainen.

KimmoK
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 16.48:   
@Joanna

Auts.

Frn
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 17.23:   
Myyntiin? Kenelle?

hooligan/dcs
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 17.36:   
@Fm

as in .. shock & horror.. käyttäjille!

Frn
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 17.57:   
hooligan: Joo, kyllä. Tämä on ainoa taho jonka keksin. Nykyisillä käyttäjämäärillä taitaa olla aika sama myykö vai ei, palkkoja ei sillä pysty oikein makselemaan. Jatko jää lähinnä kehittäjien hyväntahtoisuuden ja vapaa-ajan varaan.

Eipä silti, jos MorphOS1.5 tulisi myyntiin, se olisi hyvä asia käyttäjille. Siinä on vaan ongelma, että tämä ei ratkaisisi jatkokehitystä, mistä rahat siihen. Tolisi tietysti joitain ropoja taskun pohjalle, joten ei se kehittelijöiden kannaltakaan ihan huono asia olisi.

hooligan/dcs
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 18.49:   
Nii.. siinä nyt oli lähinnä periaate "saatte edes jotain" kuin se että päästäs siihen summaan mikä ollaan velkaa. Sekään ei kelvannut. Ilmeisesti ei tässä rahasta ollutkaan kyse vaikka Gerber niin yrittää esittää. Käsittämätön mulkero... kaikkein helpoin tapa päästä jonkunnäköiseen yhteisymmärrykseen, eikä sekään kelpaa.

* Jos Ambient 1.4 olisi edes maksetun arvoinen niin käsittäisin, mutta se on täysin raakile joka pitää korvata Magellanilla. Ei voi suomalainen mies ymjärtä miten on pokkaa vaatia vielä lisää rahaa keskiverrosti tehdystä duunista. Ambient 1.5sta en ota kantaa kun en ole sitä omin silmin nähnyt, eikä tiettävästi kovinkaan moni muukaan.. Epäilen vahvasti ettei se ole 26.500 euron arvoinen.

* (tämä siis jos Gerber on AINOASTAAN väsäillyt Ambientin kimpussa. Saattaahan tuo olla muutakin tehnyt.)

miksuh
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 18.59:   
Kyllä noi summat on aika hirveitä palkkioita "harrastus" hommasta. Tietty jos tyypit on vääntäny noita kokopäiväsesti, niin sit se ei enää ole niin paljon. Mut harva varmaan ainoana työnään noita tehny.

miksuh
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 19.03:   
Tietty jos noi vaatimukset on täysin oikeita, niin voi kysyä että mitä ihmettä BBRV:n jne päässä liikku porukkaa palkatessaan, jos ei tajunnu et ne palkat pitää joskus maksaakin tai niistä tulee hirveä kertapotti maksettavaksi kun porukka alkaa niitä rahoja vaatimaan kuten nyt.

miksuh
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 19.08:   
Mun ja parin muun pitäs pitää jostain firmasta ja sen toiminnasta esitys tuola meille pakollisilla Johtamisen tunneilla, mutta näistä Amigan ympärillä pyörivistä firmoista ei kyllä kehtaa sanoa sanaakaan. Varsinkaan kun toi ope on itse ollu aikasemmin jokusen isom IT-firman johtajistoissa..

Joanna
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 19.16:   
Hooligan: Näkemättä CVS.ää on aika paha sanoa kuka on tehnyt ja mitä. Ja monet niistä jotka sinne pääsevät ovat menneet asioista aika sairaan hiljaisiksi. Tiedä sitten mitä tarkoittaa, lienee pakko odottaa että joku kehtaa sanoa jotain joskus.

Miksuh: tuo 26K€ on noin vuoden palkka (brutto)+ kesälomat.. Paljon vähemmän kuin esim mitä yksinomaan Beck Bolton:illä on Amigaincilta (yli 60 tuhatta USD + korot) joka on oikeus-tasolla virallistettu jo pari vuotta sitten.

Siinä olen samaa mieltä että minullekkin on jäänyt vaikutelma että BBRV palkkaa ketä sattuu mihin hommaan sattuu. Eli ainakin osa tekijöistä (Wayne luultavimpana) on todennäköisesti myös ollut aiheesta saamatta tahoja tekemättömästä työstä.

miksuh
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 19.20:   
Joo sitä just ajattelin et jos noi on kokopäiväpalkkoja vuoden ajalta, niin ei ne sitten ole mitenkään hirveitä summia.

KimmoK
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 19.27:   
En usko että kukaan nuista PALKKArahoja ruinaavista on aiheetta liikenteessä.

Kaikkia taustoja kun ei tiedä niin ei tiedä onko sovitteluehdotukset olleet kohtuulliset jos työ on jäänyt vajaaksi.

Buck näkyy haukkuvan herkästi niiden työt joille ei ole varaa maksaa...

hooligan/dcs
Torstaina, 2. joulukuuta, 2004 - klo 19.42:   
Tiedän aika paljon Jens Schönfeld-häslingistä ja hänen tapauksessaan kallistun siihen ettei miehellä ole oikeutta vaatia nimettyä summaa. Samoin Wayne Huntilla jonka ammattitaito tehdyssä työssä oli varsin heikoilla kantimilla.

David Gerberin osalta otin jo kantaa aikaisemmin. Muista en osaa sanoa muuta kun että he ansaitsevat rahansa kunnes toisin todistetaan.

Janne
Perjantaina, 3. joulukuuta, 2004 - klo 8.25:   
>Tiedän aika paljon Jens Schönfeld-häslingistä
>ja hänen tapauksessaan kallistun siihen ettei
>miehellä ole oikeutta vaatia nimettyä summaa.

Samaa mieltä. Kyse oli siis tapahtumavuokrasta Aachenissa jossa Schönfeld järjesti tapahtuman. Genesi väittää että maksoi kaiken mitä sovittiin (paikanpäällä). Schönfeld päätti tapahtuman jälkeen että tapahtumaan liittyi vielä muita kuluja jotka pitää laskuttaa - ja Genesi ei enää suostunutkaan maksamaan näitä uusia sepityksiä.

Siinä on kahden yrityksen välisestä riitelystä kysymys. Asiat ja periaatteet. Sitä oli aivan turha sotkea tähän palkka/yksityinen alihankkija -sotkuun (joka on tehty vieläpä "kaapatulla" yrityssivulla, ei millään omalla erillisellä protestisivullaan), mutta kertoo näemmä aika paljon Schönfeldistä että hän teki niin.

Wayne Huntin tekemisistä en tiedä. Mies on melkoinen ääliö ollut ainakin aikaisemmin, mutta niin on bbrv:kin. bbrv olisi silti fiksu jos vain maksaisi jahka saa rahoja ja unohtaisi asian. Nyt tulee vain paljon badwillia, vaikka todella olisikin niin että Hunt alihankkijana olisi ollut surkeaakin surkeampi. Sama tosin kai koskee vähän Schönfeld-juttua - ehkä Genesin olisi vain kannattanut maksaa aikoinaan 840 e oikein tai ei. Nyt se asia on vaivannut vuosia kun Schönfeld on antanut sen näkyä omissa toimissaan...

Mutta mitä voi odottaa pariskunnasta jossa on ranskalainen nainen ja jenkkiläinen sotilas? Periaatteen puolesta epäilemättä ollaan vaikka kuinka ääliöitä sellaisella taustalla. :)

KimmoK
Perjantaina, 3. joulukuuta, 2004 - klo 12.19:   
Olin ymmärtänyt tuon Jensin tapauksen hieman toisin.
(Jensin mukaan Genesi olisi maksanut vain osan tarvitsemastaan lattiatilasta)

Mutta yx pazkan hailee. Jens voisi osottaa hieman suurempaa kypsyyttä asian käsittelyssä. ((Jens ei mahda olla yhtää BBRV:tä tai Eweniä parempi PR miäs.))

btw. Eikö morphos.net olekaan morphos developereiden oma sivusto??? Sehän sentäs oli olemassa ennen Genesitä.

itix
Perjantaina, 3. joulukuuta, 2004 - klo 14.58:   
morphos.net domainin omistaa David Gerber. morphos.org on se alkuperäinen.

Janne
Perjantaina, 3. joulukuuta, 2004 - klo 15.15:   
>Olin ymmärtänyt tuon Jensin tapauksen hieman
>toisin.
>(Jensin mukaan Genesi olisi maksanut vain osan
>tarvitsemastaan lattiatilasta)

Genesin versio tarinasta taas on toinen. Molemmat tappelee periaatteesta. Jens tekee sen ikävä kyllä aivan väärää tietä nyt Gerberin "kaapattua" MorphOS:in virallisen saitin...

miksuh
Perjantaina, 3. joulukuuta, 2004 - klo 15.53:   
Sen kummemmin muuhun kantaa ottamatta kun en sitä juttua tunne, niin pikkusen kyllä nyt tulee toistaalta kuva, että Gerberistä ollaan kovaa vauhtia tekemässä ainut syntipukki tälle sotkulle, vaikka koko hässäkältä olis todennäkösesti vältytty jos Genesi olis hoitanu maksunsa ajallaan.

miksuh
Perjantaina, 3. joulukuuta, 2004 - klo 16.03:   
Siis en tarkota nimenomaan täällä, vaan yleensä on tullu sellanen kuva, kun lukenut tähän aiheeseen liittyviä keskusteluja viimepäivinä.

KimmoK
Perjantaina, 3. joulukuuta, 2004 - klo 16.53:   
@itix

Ahaa.

Jonku tarttis päivittää morphos.org indikoimaan että homma jatkuu ja että morphos.de ja morphos.net ei enään edusta virallista MOS developereiden sivustoa.

hooligan/dcs
Perjantaina, 3. joulukuuta, 2004 - klo 17.45:   
Kerta kiellon päälle:

From (laire at t-online.de,{laire@pier@pier.de} (Ralph Schmidt)
Can you all please stop these money suggestion threads. I've said about 2 weeks ago on this mailinglist that the situation is far more
complicated and all your suggestions about money are though by good will completely unproductive.

itix
Perjantaina, 3. joulukuuta, 2004 - klo 18.52:   
miksuh: No David Gerberin pitäisi haastaa Genesi oikeuteen. Tämä nykyinen pelleily ei johda mihinkään. Siis prkl, onko se todellakin niin vaikeaa haastaa firma oikeuteen ja vaatia rahansa oikeusteitse? Se on jo selvää ettei Genesi maksa mitään vapaaehtoisesti.

kimmok: Se ei muuttaisi tosiasioita mihinkään. Genesi on velkaa sekä David Gerberille että Stefan Stuntzille.

hooligan/dcs
Perjantaina, 3. joulukuuta, 2004 - klo 20.25:   
@Itix

Hankala voittaa jos sopimusta ei ole mustaa valkoisella :/

KimmoK
Perjantaina, 3. joulukuuta, 2004 - klo 20.48:   
Odotellaan ja katellaan.

Popcornit ei kyllä maistu.

itix
Lauantaina, 4. joulukuuta, 2004 - klo 1.33:   
KimmoK: No miksei? Henk. koht. on ikävää katsoa kun omaa suosikkia tapetaan (tuleehan tässä taloudellista tappiota) mutta toisten hiekkalaatikkoleikkitappeluita on aina hauska katsella... Jonkun leikkiauto on kateissa ja porukka on heti tuhoamassa toistensa hiekkalinnoja.

Janne
Lauantaina, 25. joulukuuta, 2004 - klo 19.57:   
bbrv:

http://www.osnews.com/comment.php?
news_id=9002&offset=60&rows=68#309072

Janne
Lauantaina, 25. joulukuuta, 2004 - klo 20.01:   
Lennart, you are here just to bash and criticize an alternative to
what you promote and/or understand. That, of course, is fine in
itself, but let's be clear: you are not an owner or a potential
customer. Your interest is purely to damage and dismay.

At least, we made it into the forties of posts before this sort of
trolling appeared. That is an improvement!

Here is a statement we have made about MorphOS:

http://
www.genesi.lu/morphos_statement.php

As for OpenBSD, we have been in communication with Dale this
past month. When OpenBSD is restored to the status he achieved
for the ODW, he will be fully paid for what he was retained to do.
We are asking nothing more.

So, Lennart, what part of these statements don't you understand.
Please be prepared to document any further allegations you
make. As for customer opinions on our service orientation you
are directed to this thread started yesterday.

http:
//www.morphzone.org/modules/newbb_plus/

viewtopic.php?topic_id=...

:-)

R&B

Tuossa ketjussa on muutakin bbrv:n kommentointia niille joita
kiinnostaa...

Janne
Lauantaina, 25. joulukuuta, 2004 - klo 20.02:   
1. It is authentic text that was written into a private IRC window
between David and us. He has chose this negotiation technique.
He is 26 and lives with his parents.

2. The other side of the story was posted earlier in this thread.

3. David has been paid for the work/development we distribute.
We do not agree with the financial demands he is currently
making or the actions he has taken. He has no contract.

You can *always* email us. It is probably a more suitable place
for this discussion.

R&B
bbrv@genesi.lu

Janne
Lauantaina, 25. joulukuuta, 2004 - klo 20.05:   
We have always been very public about these sorts of things
once the other party has decided to take one side of the story
public.

http://www.genesi.lu/morphos_statement.php

That takes care of the first four.

5. Wayne Hunt (this has been posted before because Wayne
chose not to follow Paul's advice)

Date: January 3, 2004 4:11:04 AM CET
To: "Wayne Hunt (E-mail)"
Cc: "Raquel Velasco and Bill Buck (E-mail)"
Subject: Official Corporate Position
Reply-To:

Wayne

From all reports, you have completed your responsibilities to
transfer all required access data relative to the Genesi web sites.
Now that we have complete access to the site, we will evaluate
what you have actually delivered to Genesi and determine within
the next two weeks whether or not we believe you are owed any
further consulting fees.

As for expenses, please scan and email to me the phone bill you
mentioned in your email of this afternoon. Also, regarding your
New Orleans trip, please send me an email breaking down those
expenses, with scanned receipts as well. Upon receipt of the
breakdown, I will advise you on the timing of any
reimbursement.

Effective immediately, you are no longer to use the email
address wayne@genesi-usa.com for any purposes. That email
address will be shut down and forwarded to me. After this email,
I will contact you on your amiga.org address.

Now that all is safely within our corporate control, I will respond
to your actions over the past several days.

You were brought on as a consultant on April 9, 2003 with the
task of managing the Genesi web development effort and with
the goal of having a completed web site with a fully functional
on line store completed by July 15, 2003. At your consulting rate
of $5,000 a month, the budget for the first phase of the web site
was $15,000, not including the consulting fees to the people
you were required to manage.

You did not deliver the functional site and additional expenses
were incurred to conduct a web developers meeting in
Sacramento to bring the effort to focus. Each month, the site
was delayed. Faced with a deadline of October 15, 2003, you
scrambled, coded with bubble gum and duct tape and put a
marginally functional site on line. Over the next two months, you
were requested to bring to the site the functionality you were
being paid to deliver. You never did.

As of today, you have been paid a total of $38,000 in consulting
fees, which represents full payment through December 1, 2003.
You were paid more in consulting fees than any other Genesi
consultant and delivered the least. As you may recall, you
received your first check for a full month of consulting 9 days
after being brought on board. I am attaching a full breakdown of
payments that have been made to date. Even assuming you have
earned any consulting fees through December 30th, the most
you would be owed is $5,064.52.

Since you seem to think it may be somehow clever to disparage
Genesi in your online postings, please be advised that we are
prepared to respond. Genesi is a start up company, so delays in
payment of obligations are not that unusual. Should we be
required to respond to any on line postings, we will show that,
for a start up, we exhibited a tremendous degree of tolerance
for your incompetence before terminating your consulting
services.

You were paid over twice the budgeted amount for your services
yet never delivered the product you were contracted to deliver.
In our dealings, you demonstrated a fundamental inability to
manage either people or products. You also do not appear
capable of even managing yourself.

Your action in changing the administrative password to deny
access to the site was appallingly unprofessional. Attempting to
hold a web site hostage while demanding twice what you may
reasonably be owed is despicable. Your mingling of corporate
and personal data at zone edit jeopardized corporate data and
made the access transfer process much more difficult than it
should have been.

You have demonstrated without a doubt that you are not fit for
any position of trust. Your posting of inappropriate images on
the web site demonstrated your complete lack of judgment and
fundamental unfitness for any position of responsibility or
discretion. Finally, your false statements to me that you were
told to post those pictures “ASAP” establishes your utter lack of
integrity.

You never seemed to understand that consulting fees are earned
by performance, not simply because you survived another 30
days. Considering your poor performance and failure to deliver
the contracted product, your demand for anything demonstrates
an incredible level of arrogance.

This email will be placed in the corporate records as the official
position of Genesi regarding your performance as a consultant.
Should you desire to provide a response to Genesi’s official
position, I will include that in the corporate records along with
this document. Having said that, I have no intention of engaging
in a debate with you over your performance.

We have no intention of making any aspect of this position
public. If, however, you decide to commence an on line
discussion of Genesi, I can assure you that we will identify you
as a disgruntled former consultant and post a response
containing the points outlined above to place your comments
into perspective.

Paul Adams
Chief Operating Officer
Genesi - USA

6. Sjoerd de Vries

We provided him a reduced cost board to through a program we
developed for Journalists. He spent that money to buy the board.
The understanding was that if he return the board we would give
him his money back. He did not return the board to Genesi. He
returned it to a Reseller. We never received the board. We feel
the Reseller should return the funds as the Reseller resold the
board and it was never returned to Genesi.

7. This has been discussed on many Forums. Jens Schoenfeld
organized this show in which we participated:

http://www.pegasosppc.com/gallery.php?id=1

We paid Jens in cash and in full at the Show. He signed the
invoice. There were also witnesses. Jens came to us *after* the
Show and claimed additional funds we due. We refused to pay.
We were the #1 draw without question for the Show. He kept all
the admission proceeds (eight DM or something like that) and
we paid him $2000+ for the space.

8. Dale. We made a statement on this thread and then there is
this:

http://www.phinixi.com/tiki-index.php?page=OpenBSD-
Peg+Wrap-up

This includes all the discussion.

===

If this does not satisfy you please ask more questions. You may
need to send us an email to remind us you are still here.

R&B

hooligan/dcs
Lauantaina, 25. joulukuuta, 2004 - klo 20.35:   
"He is 26 and lives with his parents."

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahaha! ei ihme että on ruikuttamassa kyhnyä, viikkorahat ei riitä kaikkeen =)

Joanna
Lauantaina, 25. joulukuuta, 2004 - klo 21.18:   
Kysymys lienee, asiuko hän kokoajan vanhempiensa luona?

Aika moni joutuisi muuttamaan takaisin kotiin jos olisi 20 tuhatta euroa tms rahaa saamatta.

Lopputulokseen ylläoleva ei vaikuta, mutta onhan jonkinlainen näkökulma.

hooligan/dcs
Lauantaina, 25. joulukuuta, 2004 - klo 23.49:   
@Joanna

nooh vitsi vitsinä :)

Joanna
Sunnuntaina, 26. joulukuuta, 2004 - klo 0.01:   
Juu.. Sitähän se on.. enimmäkseen. :)

Eipä se minulta ainakaan jaksa viedä yöunia miten tuo asia hoidetaan tai ei hoideta. Parenpi tietenkin olisi että se hoidettaisiin jotenkin, ja mielummin muualla kuin webbiboardeilla. Mutta tuon sanominen taitaa olla vanhan toistoa.

KimmoK
Sunnuntaina, 26. joulukuuta, 2004 - klo 22.29:   
Kaikista vähiten BBuck:n hyödyttää selittää miten hommat oikeasti on.

Mutta häntä voitaneen toki pitää parhaana Amigamaisuuksien Joulupukkina vuonna 2003. respektiä siitä.

itix
Sunnuntaina, 26. joulukuuta, 2004 - klo 23.17:   
ODW... hmm... mulla voi olla kohta jotain sanottavaa :)

Janne
Maanantaina, 27. joulukuuta, 2004 - klo 8.28:   
KimmoK: Tässä sotkussa on TODELLA vaikea tietää kuka on
oikeassa. Voimme olla samaa mieltä varmaan siitä, että Buckin
tapa hoitaa asioita anteeksi pyytelemättä ei ainakaan voita
hänelle hirveästi ystäviä - ja paremmin voisi tehdä. Mutta mitä
jos Buck on oikeassa ja Gerber väärässä. Tai Buck oikeassa ja
Jens väärässä jne.

Sitä on mahdoton tietää. Tuntuu että suurimmalla osalla oma
totuus taipuu siihen suuntaan mihin haluaa uskoa. Todellinen
totuus, jos sellaista nyt tässä tapauksessa on, voi olla ihan mitä
vaan. Tokkopa siinä todellisessa skenariossa Buck puhtaana
pulmusena esiin tulee, mutta kuinka likaisena muut tulevat
onkin se kysymys.

Mietinpä että saammekohan koskaan tietää. Siihen saakka kaikki
uskovat mitä haluavat. :)

Janne
Sunnuntaina, 2. tammikuuta, 2005 - klo 22.51:   
bbrv:

Robin, that is not true. Worse, you ignore everything that has
been and still is being done. The issue is that we don't want to
pay what is being claimed - in fact we cannot pay it. We cannot
afford to pay it. We don't have enough resources to produce
boards and operate the Company *and* pay for MorphOS
development. It is just a fact. Maybe, we should set up a PayPal
account for all you folks who think our money grows on trees.

We would like to see MorphOS be very successful, but there is
also another problem. The value and the opportunity for the
result achieved is not congruent. At least 80% of our sales in
2004 were driven by Linux and not MorphOS. There is not
enough money from sales to support MorphOS. Alternatively, we
have had in the last few months a couple of opportunities to
accept outside financing. We have chosen not to accept the
offers that have been made. In one case, it was the people, in
another, it boiled do to an issue of control. In the second case,
they wanted nothing to do with MorphOS. They wanted us to
focus exclusively on Linux and we are still not willing to do that.
Remember, Robin, Genesi and bplan do not have "venture"
investors. Genesi and bplan only have themselves to pay for
everything.

The Pegasos has cost alot of money and effort to develop. So
too, MorphOS. We have contributed financially and significantly
to the MorphOS effort. We have provided all core developers with
at least two machines since September of 2002 if not more. We
gave the machines to them for free. In fact, we shipped another
50 FREE ODWs to developers in the last month. Many of these
went to MorphOS developers.

Did you ever see this:

http://www.genesi.lu/morphos_statement.php

The posting on MorphOS.net significantly damaged the biggest
opportunity we had for MorphOS. We have a hard time accepting
the information posted there. It is not accurate and it twists facts
to satisfy the claimants. It is not based on any valid contractual
agreement. We never told any of those people listed we would
pay those amounts unless they achieved a certain documented
result or specific conditions were met. Some of the claims made
are complete shams. The individuals know it, they just figured it
was a good time to participate in some Genesi-bashing because
they know they will not get another cent from us. We won't be
blackmailed and that is what that is.

MorphOS may have to finally go ahead on its own. If that
happens we would be willing to bet that it will never gain the
level of support we once provided. But, the whole story is not
over yet. MorphOS won't die because of us. We are still very
interested in its success.

With regret,
R&B

http://www.morphzone.org/modules/newbb_plus/
viewtopic.php?topic_id=3156&forum=11

Joanna
Maanantaina, 3. tammikuuta, 2005 - klo 1.30:   
On se kumma ettei kukaan MoS:iin oikeasti liittyvä saa mitään sanottua vaan kaikki 'tieto' tulee BBRV:n kautta...

Hemmetin noloa.

KimmoK
Maanantaina, 3. tammikuuta, 2005 - klo 7.34:   
Viime kesäisen MOS tiimin tiedotteen jälkeen olisi luullut että asiat muuttuu.

Tuo bbrv viimeisin lausahdus on taas lapiollinen skeidaa Amigamaisen pegasoksen ostaneille.

Janne
Maanantaina, 3. tammikuuta, 2005 - klo 7.40:   
BBRV blog:

http://bbrv.blogspot.com/

hooligan/dcs
Maanantaina, 3. tammikuuta, 2005 - klo 10.30:   
@KimmoK
>Tuo bbrv viimeisin lausahdus on taas lapiollinen skeidaa Amigamaisen pegasoksen ostaneille.

Mielestäni tuo viimeinen lausahdushan on prikulleen oikea arvio eikä niinkään paskan kaatamista. Ei kai kukaan voi tosissaan väittää että MorphOS tulee saamaan saman luokan näkyvyyttä tapahtumissa ym. ilman Genesin apua, kuin mitä se on pari viime vuotta saanut?

KimmoK
Maanantaina, 3. tammikuuta, 2005 - klo 12.50:   
@Hooligan

Minusta se on silkkaa kakkaa että he myyvät porukoille amigakoneen ja sitten kylmästi tuumaavat jotta: "We don't have enough resources to produce boards and operate the Company *and* pay for MorphOS development."

bbrv on koko ajan tiennyt toiminnan tappiollisuuden, eikä sitä siitä muuksi näytä olevan muuttumassa, he eivät suostu keräämään rahaa MOS:n tuotekehityksen maksamiseksi, he ajattelevat VAIN Linux markkinoita. Kun MOS:a ei päästetä irti tuon HW valmistajan pefan alta, sen käy parhaimmillaan kuin AOS:n 90 luvulla, huonoimmillaan RIP.

"Ei kai kukaan voi tosissaan väittää että MorphOS tulee saamaan saman luokan näkyvyyttä tapahtumissa ym. ilman Genesin apua, kuin mitä se on pari viime vuotta saanut?"

Se kyllä on täysin totta! (siinä kait syytäkin siihen että Ralph alkoi Genesi:tä)

Täydellisessä maailmassa bplan olisi vain yksi amigamaisen käyttiksen kanssa yhteensopivan raudan valmistajista, ja BB toimisi VAIN sen raudan HYVÄNÄ markkinoijana.

juupajaa.... katsotaanpa mitä tämä vuosi tuo tullessaan ... en tohdi lyödä vetoa että Eyetech ja Hyperionkaan nykyistä Genesiitä paremmin vuoden lopulla porksuttaisi... tähän asti on leikitty vasta esileikkiä ... aika näyttää.

Yksi asia on varmaa... genesi järjestää HURJASTI tasoitusta AOS:lle AOS4 vs MOS1.5 taistossa.

hooligan/dcs
Maanantaina, 3. tammikuuta, 2005 - klo 14.28:   
@KimmoK

>Minusta se on silkkaa kakkaa että he myyvät porukoille amigakoneen ja sitten kylmästi tuumaavat jotta: "We don't have enough resources to produce boards and operate the Company *and* pay for MorphOS development."

Onhan se tietysti vähän noinkin. Itse henk koht en kanna kaunaa Genesille vaikka MorphOS:n kehitys loppuisikin. Kone on toiminut hienosti, käyttis on toiminut niin hyvin että syrjäytti Windowsin pääkäyttiksestä, en minä ainakaan valita= IMO, on ollut hintansa väärtti.

JPQ
Maanantaina, 3. tammikuuta, 2005 - klo 16.19:   
hooligan/dcs: jaahas mitens on tulostuksen laita jos kalimpia
mainitaan ?

hooligan/dcs
Maanantaina, 3. tammikuuta, 2005 - klo 16.32:   
@JPQ

Töissä saa ja joutuu tulostelemaan kuolemaan asti paperia, herran isä jos sitä vielä kotonakin joutuisi tekemään =)

Joku tulostus on aika kaukana kärkipäästä asioista mitkä pitäisi saada nopeasti kondikseen. Aloitetaan nyt vaikka tuesta yleisimmille Radeon-korteille, siinä on jo työsarkaa enemmän kuin tarpeeksi.

JPQ
Maanantaina, 3. tammikuuta, 2005 - klo 19.32:   
hooligan/dcs: aha mulle tulostus ja ainakin tiedostot listana näkyviin
toimillisuudet on tärkeitä. Ja kyllä uskottavuus on minusta enempi
tulostuksesta kiinni kuin Radeoneiden tuesta. (hunoinkin käyttis osaa
kaiketi tulostaa muttei välttämättä sisällä mitään 3d juttuja) Tosin
sanomasikin tärkeää.

bbrv
Perjantaina, 7. tammikuuta, 2005 - klo 3.48:   
Why not just send us your questions?

It is so much more complicated than a message board, but we
will do our best.

Raquel and Bill

Janne
Torstaina, 13. tammikuuta, 2005 - klo 8.12:   
Spämmätään porukkaa sitten vaihteeksi Genesi-vaikeuksilla. :)

viewtopic.php?
mode=viewtopic&topic_id=3124&forum=2&start=80&viewmode
=flat&order=0

"Henes
Re: MorphOS devs problems needs a solution very soon!

Cocoon

Level: 5

>David Gerber is an immature child who lives at home with his
parents

This is not true and bbrv very well know it. So, what's the point
with all that?
I mean, why am I forced to correct such lie while I certainly have
better to do?

By the way, to understand how pathetic it is, check the swiss
registry of commerce:
http://rc.geneve.ch/RC/Consultation/Consultationcomplete.asp?
no_dossier=12143%2F2003&typeconsultation=CP
Or visit http://rc.geneve.ch/ and search for genesi sarl.

"Date de consultation : 11.01.2005"
"Situation au : 11.01.2005"

"Raison de commerce ou nom de la succursale"
"Genesi S.à.r.l., Luxembourg, succursale de Genève"

"Gerber David"
"dir. succursale"

Today, David is the official director of Genesi Switzerland while
he asks to be removed sine many many many months.

So, back to the initial quote about an immature child living at
home with his parents: why some people would try to badmouth
the director of their own company?

»2005/1/12 0:22

bbrv
Re: MorphOS devs problems needs a solution very soon!

Priest of the Order of the Butterfly

Level: 22

Nicolas, it seems the real question is how we made the mistake
of trusting David with such responsibility for as long as we did.
Everyone knew what the situation was, most of all people such
as yourself who were in Paris and lived through the difficulties
there.

The sad part of the whole matter is that most people do not
understand the financial requirements of mounting such an
effort, which does not involve just software development but
hardware development and production, marketing and most
importantly sales. If there aren't Pegasos machines out there
then there is not much of a conversation is there? How many
other companies are out there and alive trying to do all the same
things? Apple? Who else?

What David has done with morphos.net hurt Genesi and hurt
MorphOS. While we (Genesi and MorphOS) were being seriously
considered as a viable option for some large companies we are
no more. Will we have a chance again one day? We might, but it
won't happen as long as the antagonism continues. You threw
us off the MorphOS mailing list last week. Honestly, in the
history of MorphOS has there ever been a bigger financial
contributor and supporter? How many free machines do you
yourself have that we paid for? How about others? How long
were you employed and did get a salary for the "work" that was
your passion already? You are still getting your ASSEDIC
payments right? Ask yourself why.

What happened hurt everyone, but this continuous and
unrealistic view of things damages the future and makes the
opportunity if there will ever be one again harder to achieve.
What David did on morphos.net was and is wrong. We have fully
paid David for everything we release. When we can afford to pay
him for what he has done and he agrees to what we can afford
there may be another release. Until then making the situation
worse is bad for everyone. We cannot understand why you and
others do not understand this.

R&B"

Joanna
Torstaina, 13. tammikuuta, 2005 - klo 22.01:   
Kannattaa BBRV:n kommentteja lukiessa muistaa että läheskään kaikki Mos:in ympärillä olevat ihmiset eivät ole BBRV:n kannalla tai yhdy heidän näkemyksiinsä.

En ole mitään kirjaa pitänyt eri ihmisten kommenteista tai suuntautimisesta tässä asiassa mutta senverran monelta on tullut julkista palautetta BBRV:lle (esim MZ:ssa) että asia on käynyt selväksi.

Eli...tilanne on tuollainen.. Enkä valitettavasti tässä vaiheessa jaksa uskoa siihen että sitä saataisiin selvitettyä järjellisessä ajassa.

Janne
Lauantaina, 15. tammikuuta, 2005 - klo 23.41:   
Here are some things we will do:

We will continue to support MorphOS application development.
We will provide boards and the ODW to Developers that we see
will use them best.

We will continue to support MDC and MZ.

We will continue to bundle 1.4.x with the ODW. The SuperBundle
will be slimmed down and focused on just a few apps.

We will support a high bandwidth download server for special
distributions of new MorphOS applications.

Whatever happens to the core team of developers - they form a
company, they sell 1.5, they work together with the OS4
community, etc., etc. and/or whatever, we will not impede them
in any way. There will be no claims related to anything done or
supported in the past - that goes for Amiga Inc. too. Good luck!

We hope all the parties concerned will find a successful future. If
one day we find a potential and profitable opportunity for
MorphOS we will do our best to pull things back together.

R&B

viewtopic.php?topic_id=3200&forum=11

Janne
Lauantaina, 15. tammikuuta, 2005 - klo 23.43:   
Joanna:

>Kannattaa BBRV:n kommentteja lukiessa muistaa että
>läheskään kaikki Mos:in ympärillä olevat ihmiset eivät ole
>BBRV:n kannalla tai yhdy heidän näkemyksiinsä.

Porukka on molemmilla puolilla kaivautunut aika syvälle - sieltä
on vaikea nousta esiin. Totuudenkaan. Olisi kiva tietää, mutta
vaikea voi olla lopulta selvittää Mitä Oikein Kävi.

Jotain voimme saada kunhan juotamme taas Pirua jossain
sopivassa häppeningissä. :)

Joanna
Sunnuntaina, 16. tammikuuta, 2005 - klo 0.21:   
Sen kun näkisi että Mos-kehityksestä edes joku saisi päätään ylös hiekasta sanoakseen mitä ovat tekemässä. Viimeisen vuoden he ovat kollektiivisesti kyykistelleet ja piilotelleet (peläten bbrv:tä?), kauan ei tuollaista voi jatkaa ilman että loppukin uskottavuus menee.

Nyt pitäisi olla jo selvää ettei BBRV/Genesi aio maksaa keskustelun alla olleita (Esim DGerberin vaatimia) saatavia ilman lakitoimia... Sitä en tosin tiedä olisiko lakitoimet mahdollisia/hyödyllisiä, puhumattakaan siitä että onko semmoiselle edes oikeudellisia perustelujakaan olemassa.

Pikkuisen myöhään muistutit juottamis.ideasta.. nyt on jo lauantai-ilta pitkällä ja Alt-party kohta ohi.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: