MorphOS ja tiedostot

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 12/2004 asti » MorphOS ja tiedostot « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Maanantaina, 29. marraskuuta, 2004 - klo 4.53:   
Mikä on helpoin tapa kopioidia tiedostot paikasta x paikkaan y ja kopiointi vain silloin jos tiedosto uudempi lähteessä ? Windowsia käyttävä kaveri (sitä kiinnostaa AmigaOS ja MorphOS) kyseli ja kun itse oivaltanut joudun nolosti kysymään täällä.

 

hooligan
Maanantaina, 29. marraskuuta, 2004 - klo 6.31:   
Magellan? :)

 

JPQ
Maanantaina, 29. marraskuuta, 2004 - klo 13.40:   
hauska ehdotus tosin osaakos käyttis mitenkään mitään suoraan ? jos ei niin voi irvistys...

 

jPV
Maanantaina, 29. marraskuuta, 2004 - klo 16.02:   
Updatecopy Aminetistä, jos käy käskyn lisääminen käyttikseen ;)

 

miksuh
Maanantaina, 29. marraskuuta, 2004 - klo 16.29:   
Käyttiksen copy käskyssä ei taida itsessään suoraan olla päiväyksen tarkistusmahdollisuutta, ainakaan AmigaOS 3.x:ssä. Mutta kyllä ton sais toimimaan parin rivin AmigaOS tai Arexx skriptillä.

 

miksuh
Maanantaina, 29. marraskuuta, 2004 - klo 16.35:   
Olin muuten jo unohtanut (ja varmaan moni muukin), että AmigaOS 3.9 + BoingBag 2 lähtien skripteihin voi määritellä oman tulkin/komennon jolla skripti suoritetaan.

Eli skriptin alkuun ekalle riville vain esim:

#! bin:perl

tai

#! bin:sh

Jne. Pakko ei ole edes käyttää varsinaista skripti tulkkia. Skriptiin pitää laittaa s-lippu päälle normaaliin tapaan. Jos toi eka rivi on skriptissä, niin esim perl-skriptin voi ajaa kuin se olis AmigaOS tai Arexx skripti.

 

miksuh
Maanantaina, 29. marraskuuta, 2004 - klo 16.41:   
Eli esim hello.pl perl-skriptin ajo komentoriviltä on vaan:

> hello.pl [parametrit] [enter]

 

itix
Maanantaina, 29. marraskuuta, 2004 - klo 17.55:   
Onhan tuo ollut vakiona MorphOS:ssa jo vuosikausia.

 

miksuh
Maanantaina, 29. marraskuuta, 2004 - klo 18.13:   
itix: No onhan se ny ollu AmigaOS 3.9:ssakin vuosikausia. Ei tässä nyt siitä ollu kyse kauanko se missäkin on ollut.

 

Piru
Maanantaina, 29. marraskuuta, 2004 - klo 18.18:   
Niin, tosiaan. Ja MorphOS:ssa voi käyttää:

#! /bin/sh

Tällöin scriptit ovat yhteensopivia un*x-maailman kanssa.

Tuo '/jotain' korvataan automaattisesti muotoon 'jotain:'.

 

miksuh
Maanantaina, 29. marraskuuta, 2004 - klo 18.27:   
Toi on ihan hyvä, että toi on suoraan käyttiksessä.

Mä olen joskus 3.9:n kanssa koittanu käyttää UnixDirs patchia, mutta se on musta joka kerta aiheuttanu jotain ongelmia ni en sitten ole pitäny sitä jatkuvasti asennettuna.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: