OpenTTD vinkkejä?

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Pelit » Viestit 2004 » OpenTTD vinkkejä? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 2.04:   
Onko teillä OpenTTD vinkkejä ei oikein 12vuotta omassa itelle
optimoidussa kentässä joka alkaa vuodesta 1975 ole palon tosin enempi
kuin normaali kentissä 7vuotta alkaen "alusta". (siis 1950 vuodesta)

 

miksuh
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 17.21:   
JPQ: OpenTTD:n sivulla on linkki peliin liittyvälle keskustelualueille. Kannattaa lueskella sitä.

Yhtenä vinkkinä voisi sanoa sen, että kannattaa rakentaa aluksi useisiin kaupunkeihin sisäinen bussiverkosto. Toi siksi, että kaupungin koolla on paljon merkitystä esim siin'ä paljonko matkustajia tulee sun juniin jne.

Eli jos sä suunniottelet joskus lähitulevaisuudessa vetäväs junaradan johonkin kaupunkiin, niin rakenna eka siihen kaupunkiin 2-3 dösäasemaa. Osta sitten esim just 3-4 dösää ja käske ne ajelemaan niiden kaupungin asemien välillä (älä laita niitä lastaamaan täyttä lastia matkustajia, full load)

Kaupunki, missä on parikin sisästä dösälinjaa, kasvaa paljon nopeammin kuin kaupunki missä ei ole sisästä julkista liikennettä.

Yleensäkin siitä ei kannata huolestua, jos menee vaikka jopa 20v ilman että on hirmusesti kehitystä tapahtunu. Yleensä kasvua tulee rajusti lisää sillon kun sulla alkaa tulla tarpeeksi voitoa, ettäsaat maksettua lainat pois. Aluksi kannattaa ottaa lainaa, että pääsee äkkiä liikkeelle.

Pieniä tietokoneen firmoja kannattaa myös ostella pois ettei ne ala hjäiriköidä, tai sityten voi ostaa 75% tietokoneen firmasta heti kun se on perustettu, ja odottaa että se kasvaa isoksi. Sitten ostaa myöhemmin sen puuttuvan 25%. Lainarahalla ei hirveesti kannata alkaa ostamaan kilpailijoita.

Mulla itselläni on peli nyt jossain vuodessa 2005, ja vuodessa tulee iha törkeesti voittoa, vaikka kokoajan rakentaa lisää (puhutaan miljoonista euroista voittoa). Junia, autoja, lentokoneita ja laivoja on yhteensä jotain päälle 200, ei ihme että 060 ei ihme että peli alkaa lolla pelikelvoton 060:n kanssa :)

 

itix
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 17.28:   
Toi dösähomma ei vaan oikein toimi vaikeimmalla tasolla kun rahaa ei ole liikaa... Ja kaikkihan pelaavat OpenTTD:tä vaikeimmalla tasolla, eikös? :)

 

miksuh
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 17.38:   
Niin ja junaratojen risteyksien rakennetta kannattaa todella miettiä. Jos sulla on paljon junia tietyllä rataosuudella, niin sillon tulee helposti ruuhkia risteyksissä. Ruuhkat on pahaksi, koská jlos junat joutuu pysähtelemään risteyksissä odottaessaan muita junia, niin sä menetät helposti paljon rahaa rahtituloina ja junien huoltokuluina.

Eli risteyksistä kannattaa tehdä semmosia, että niihin syntyy mahdollisimman vähän tukoksia. Jos tuntuu, että sitä risteystä käyttää tosi moni juna, niin sillon kannattaa tehdä risteyksestä smantapnen kuin moottorieteiden risteykset. Toi maksaa rahaa rakennettaessa, mutta kannattaa pitkän ajan kuluessa.

Yleensäkin risteyksiä kannattaa pyrkiä välttämään, jos ne voi korvata sivuraiteella, joka vain ylittää/alittaa toisen raiteen.

Kannttaa myös muistaa, että mitä tasasemmalle maalle rata on rakennettu, sen kovempaa junat pääsee kulkemaan ja sitä vähemmän ne rikkoutuu. Eli vain mahdollista, niin kannattaa tehdä tubbeleita, kallioleikkauksia ja jopa täyttää vesistöjä. Toi on kallista, mutta kannattavaa pitkällä ajalla.

Maata ei kuitenkaan kannata muokata mielettömiä määriä kaupunkien vieressä, koska kaupunkien viranomiset hermostuu siitä helposti ja sitten ei voikkaan hetkeen rakentaa mitään asemia skiihen kaupunkiin. Outoa kyllä on myös monesti halvempaa istuttaa ensin puita pellolle, ja vetää vasta sitten junarata, kuin rakentaa junarata suoraan pellolle.

Juna-asemien kohdalla vois sanoa, että kaupunkeihin kannattaa yleensä rakentaa pääteasemia, eli asemia missä junat tulee asemalle, ja lähtee asemalle samasta aseman päästä.

Tehtaiden jne kohdalla tommonen asema muodostuu äkmkiä pullonkaulaksi, ja siksi asemista kannattaa tehdä läpikulkuasemia. Eli asemia, missä junat tulee asemalle toisesta päästä ja lähtee pois toisesta. Tollon asema voi palvella paljon useampaa samassa ajassa.

Vilkkaille tehdas-asemille kannattaa rakentaa myös odotusraide. Eli jos sun aseman kaikki raiteet on varattuna, niin juna ohjataan odotusraiteelle, jossa se sitten kiertää kunnes joku aseman raide vapautuu.

Asemille ja pitkille rataosuuksille kannattaa rakentaa myös junatalleja (traindepot). Monesti junat kannattaab myös pakottaa menemään talöiin huollettavaksi. OpenTTD:ssä junat menee myös omin päin lähimpään junatalliin, njos ne katsoo että tarvii korjausta, mutta monesti junatallit kannattaa rakentaa niin, että juinat menee aina sinne talliin tullessaan sen tallin kohdalle, ton voi tehdä signaalien avulla. Toi talliin pakottaminen saa aikaan sen, että junat hajoaa harvemmin ja kulke siis nopeammin ja rahtikulut ei tipu rikkoutumisten takia niin usein.

Junien veturit kannattaa myös päivittää nopempiin heti kun siihen on varaa, samaten vanhaksi tulevat junat, autot, lentokoneet jne kannattaa korvata ajoissa uusilla, koska vanhetessaan ne alkaa hajoilla.

 

miksuh
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 17.41:   
itix: joo vaikeimmalla tasolla toki, tietokone on sillonkin aika tyhmä :) Mut tosiaan kyl se dösähomma toimii silläkin tasolla heti kun on rahaa siihen käytettäväksi.

 

miksuh
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 17.45:   
Jokunen typo taas, mutta kun yritin kirjottaa mahdollisimman nopeesti, kun tiesin sepustuksesta tulevan pitkä :)

 

miksuh
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 18.47:   
Kilpailijoiden pois ostaminen voi tosiaan olla kannattaavaa. Mä alotin oman firman silleen, että se toimi aluksi suht pienellä alueella. Yritin saada sen mahdollisimman tehokkaaksi. Sitte ku alko tulla voittoa, ni ostin yhen ison kilpailijan ja sitten mulla oliki jo kohtalaisen kokonen firma. Aluksi mä annoin kaiken olla niinkun oli, maksoin vaan vähitellen pois sen kilpailijankin lainat. Si mä aloin myydä pois tietokoneen rakentamia mielipuolisia junaratoja. Saadulla rahalla mä mä aloin muuttaa rataverkkoa tehokkaammaksi. Tota mä teen vbielä nytkin. Oon ostanu kaks iso kilpilijaa ja muutaman iha pikkuruisen pois häiriköimästä. Oon myyny järkyttävän määrän tietokoneen ratoja, teitä jne pois ja rakentanu omia tehokkaampi tilalle. Tolleen oon saanu rakennettua omasta aluksi pikkuruisesta firmasta jättimäisen suurfirman :)

 

JPQ
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 18.59:   
itix: minä en ainakaan täytyyhän se firma saada pystyssäkin pysymään
edes 7 vuotta tai 12vuotta joka oli oman optimi skenaarion tulos.

PS. muttei ole häpeä pelata vaikeimmallakaan jokainen säätäköön pelin
itselle sopivan tuntuiseksi. mitäs disastereita? tässä on?

 

miksuh
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 19.17:   
jPQ: itse en ole nähny ainakaan esim SimCity 2000:n tyylisiä maanjäristyksiä, UFO:ja, godzilloja jne :)

En tosin muista onko mulla asetuksissa joku semmonen päällä, ettei tule noita :) Mut en tosiaan tiedä onko tossa pelissä mitä.

Lentokone mulla on muutaman kerran tipahtanu ja pari junaa on rysähtäny yhteen. Mut junien väliset kolarit ainakin johtuu useimmin väärin laitetuista signaaleista.

Useamman kerran tietokone on "älykkäästi" halunnu rakentaa tien mun radan poikki. OpenTTD:ssä tasoristeykset on erittäin vaarallisia ja niitä ei kannata itse tehdä :)
Jos tie on pakko vetää radan yli, ni sit tie kannatta viedä tunneliin tai rakentaa silta radan yli. Vaikka tasoristeyksessä kuinka on valot, ni niissä on kyl rytissä hyvin usein :) Onneks junalle ei siinä mitään käy, autoille käyki sit huonosti. Jos sun oma auto jää junan alle, niin sun lähistöllä olevat asemat kärsii siitä tilapäisesti.

 

miksuh
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 19.22:   
Yhen kerran mulle kävi semmonen moka et vahingossa puhkasin reijän jokeen. Sit vasta myöhemmin huomkasin, että vesi oli valunu aukosta ja peittäny pitkän matkan rataa alleen. OpenTTD:ssä siis vesi valuu veden pinnan tasossa olevielle alueille, jos sillä vaan on siihen mahdollisuus. Eli tulvan voi itse aiheuttaa jos ei varo. Yleensä maasto tosin on vedenpintaa ylempänä. mutta jos on pakko madaltaa maata ihan alimmalle tasolle, niin sitte kannattaa jättää riittävän leveä valli suojaamaan tulvalta.

 

JPQ
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 19.54:   
itix: minä en ainakaan täytyyhän se firma saada pystyssäkin pysymään
edes 7 vuotta tai 12vuotta joka oli oman optimi skenaarion tulos.

PS. muttei ole häpeä pelata vaikeimmallakaan jokainen säätäköön pelin
itselle sopivan tuntuiseksi. mitäs disastereita? tässä on?

 

miksuh
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 19.57:   
JPQ: Etkös sä ton saman just postannu tunti sitten ? :) ja mä vastasin jo tohon sisasteri juttuunki :)

 

miksuh
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 19.57:   
disasteri

 

itix
Maanantaina, 9. elokuuta, 2004 - klo 23.48:   
Mulla on UFO törmännyt bussiin pari kertaa :) Myös öljynjalostamot saattaa poksahdella UFO-hyökkäyksen seurauksena (olikohan se koska hävittäjä yrittää ampua UFO mutta ampuu ohi?) mutta ei mitään sen vakavempaa.

 

JPQ
Tiistaina, 10. elokuuta, 2004 - klo 0.56:   
miksuh: selvä ja lienee päällä mulla ei ole noin käynyt kerran kyllä lentokone savutti mutta siitä
ei ole ollut kait haittaa. mulla on disasterit (suomennan ne tuhostimiksi) pois on "harjoittelu" vaiheessa.
itix: ohoh.
Kaikki: tunnelin sortuminenkin istuisi pelin genreen.

 

JPQ
Tiistaina, 10. elokuuta, 2004 - klo 0.57:   
miksuh: taisin joo joskus sekoilee.

 

miksuh
Tiistaina, 10. elokuuta, 2004 - klo 12.23:   
itix: Oho :) Joo mulla ei ole ufoja näkyny törmäilemässä :) pitääkin kotona tarkistaa onko mulla asetuksisa noi jotenki suljettu pois. Tosin no realistisempaa se on, kun ufot ei törmäile dösiin :)

 

miksuh
Tiistaina, 10. elokuuta, 2004 - klo 13.53:   
Pitäsköhän täällä muuten olla joku Yleinen keskustelu->pelit alue..

Siis koska eihän tää keskustelu oikeestaan liity mihinkään käyttis/rauta vaihtoehtoon. Täysin sama OpenTTD on OS4:lle, MOS:lle ja m68k AmigaOS:lle.

 

itix
Tiistaina, 10. elokuuta, 2004 - klo 14.41:   
No oon pelannu OpenTTD:tä vaikeimmalla tasolla ja siinä nuo disasterit ovat mahdollisia. Sellainenkin disasteri on missä hiilikaivoksen "kaivostunneli" romahtaa ja vetää taloja kasaan parinkymmenen ruudun matkalta.

Harvoin mitään isompaa harmia koituu kuitenkaan.

 

miksuh
Tiistaina, 10. elokuuta, 2004 - klo 15.14:   
Hmm. Jos en nyt ihan väärin muista, niin kaivostunnelin romahdus mullakin on tainnu kohdalle osua. Voi olla et on ollu vaan tuuria, ettei ufot ole häiriköiny :)

 

JPQ
Tiistaina, 10. elokuuta, 2004 - klo 16.34:   
miksuh: niin on koska molempia kulkuneuvoja ajaa useeimmin hyvät kuskit.
68k AmigaOS versio ei ole kamalan pelattava.:( ja uusin MorphOS heittää joskus kylmästi ulos.
Nimimerkki uskon ufoihin

 

miksuh
Tiistaina, 10. elokuuta, 2004 - klo 18.47:   
JPQ: No joo m68k AmigaOS versiota mä oon pelannu, kun ei muuhun ole ollu mahdollisuuksia. Kyllä sitä on pelannu, mutta aika pelikelvottomaksi on menny kun firma on kasvanu isoksi. Ei tosiaan 060:ssa oikeen riitä potku ton pelin pyöritämiseen.

 

AnttiS
Keskiviikkona, 11. elokuuta, 2004 - klo 18.12:   
Yhdeksi kannattavimmaksi keinoksi tienata hyvät rahat TTD:ssä on osoittautunut se, että aloittaa rakentamalla heti alussa junarata hiilikaivoksen ja voimalaitoksen välille siten, että ne ovat mahdollisimman kaukana toisistaan. Eli rakentamalla heti alkuun mahdollisimman pitkän radan saa velkansa maksetuksi jo parissa vuodessa ja ennen kymmentä vuotta alkavat tulotkin olla jo miljoonia euroja. Pitkistä matkoista kun saa paremman korvauksen, kuin jos kuljettaisi tavaran heti viereiseen kohteeseen. Samalla kun junat myös paranevat ja nopeutuvat reitin tuotto nousee helposti satoihintuhansiin euroihin per lasti.

Kannattaa myös ehdottomasti rakentaa junaradat kaksi raiteisiksi jolloin junat eivät joudu odottelemaan toisiaan ja samalla saada jatkuvat juna virran toimimaan, jolloin kaivoksen tuottokin pysyy korkealla. Rautatie signaalien käyttöä kannattaa myös opetella, jolloin rautateiden toiminnasta saa hyvinkin joustavaa.

 

miksuh
Torstaina, 12. elokuuta, 2004 - klo 15.14:   
Joo meinasin itsekin tosta mainita, mutta unohtu. Toi on ihan totta. Tietokone yleensä rakentee yksiraiteisia ratoja, ja sitten se ajaa useampaa junaa samalla raiteella. Junat sitten ohittelee toisiaan niillä ohitusraiteilla.

Tommonen ratkasu on tietty halvempi rakentaa, mutta käytössä se on toivoittoman tehoton koska junat joutuu odottelemaan toisiaan. Kyllähän tommosta ratkasua on tosin käytetty ihan oikeassakin elämässä, suomenkin rataverkossa tommosia on :) Mutta kaksiraiteinen rata on aina paljon parempi vaihtoehto.

 

itix
Torstaina, 12. elokuuta, 2004 - klo 16.10:   
Pitkät radat on siitäkin kivempia että yhdelle raiteelle on helppo änkeä tusinan verran junia eikä tule edes ahdasta :)

 

JPQ
Perjantaina, 13. elokuuta, 2004 - klo 13.34:   
miksuh: jotain voisi auttaa jos se olisi amigalle optimoitu eikä mikään SDL juttu joskus nämä "emulaatio" ja "yleisrajapinnat" on hitaita.

 

JPQ
Perjantaina, 13. elokuuta, 2004 - klo 13.35:   
AnttiS: kiitos tuota kokeilenkin. ajattelin liikaa neuvoa että mahdollisimma nopeasti lisäisikö hitaampi juna tuottoa kun matka kestää kauan ?

 

JPQ
Perjantaina, 13. elokuuta, 2004 - klo 13.37:   
itix: eli kuten arvelinkin disasterit on peliin istuvaa lajia.

 

miksuh
Perjantaina, 13. elokuuta, 2004 - klo 13.55:   
JPQ: Ei, junan kannattaa olla niin nopea kuin suinkin vaan mahdollista. Pidemmistä matkoista saa tosiaan enempi voittoa, kuin lyhyistä. Mutta myös kuljetusajalla on vaikutusta, mitä nopeammin tavara on perillä, sitä enemmän rahaa tulee. Tuon takia radat kannattaa olla mahdolisiman tasasia ja veturit mahdollisimman uusia/hyväkuntosia.

 

miksuh
Perjantaina, 13. elokuuta, 2004 - klo 13.58:   
Niin se kannattaa tosin huomata, että ihan tuliterät, just kehitetyt veturit voi aluksi nekin olla hiukan epäluotettavia. Eli jopa uusien veturien kohdalla kannattaa katella niitä luotettavuusprosentteja ennen ostoa.

 

itix
Perjantaina, 13. elokuuta, 2004 - klo 16.42:   
JPQ: No ei SDL sitä peliä juuri hidasta. Kaikki
SDL:n grafiikkafunktiot kutsuvat BltBitMap()
tms. kutsuja aina kun mahdollista.

SDL voisi melkeinpä korvata graphics.libraryn.

 

JPQ
Sunnuntaina, 29. elokuuta, 2004 - klo 4.01:   
Olen tässä uusinta OpenTTDtä pelannut ainoa vaan juuri hetki sitten
taas kävi tosi ikävät eli peli poistuu itsestään yllättäen mitä vanha
ei tehnyt uuden parannuksien takia pelaisin mielummin sitä. joskus
tekstit mitä siihen morphos screenin ikkunaa tulee horisevat jostain
assertista kait...
Hemmetti kun peli nautinto kärsii tuosta.

 

itix
Sunnuntaina, 29. elokuuta, 2004 - klo 4.37:   
Jos ruutuun tulee assertteja (assertion failed tms.) niin sitten pelissä on bugi. Kannattanee ilmoittaa siitä pelin porttaajalle ja liittää tietysti se ilmoitus mukaan.

 

JPQ
Sunnuntaina, 29. elokuuta, 2004 - klo 17.01:   
itix: täytyy tutkia jos jaksaisi pelin tulosteet kaapata fileeseen jos
vaikka onnistuisi. Ja tehdä niinkuin sanoit.

 

JPQ
Keskiviikkona, 1. syyskuuta, 2004 - klo 17.03:   
Mitä hyötyä international airportista
muihin nähden ? ja onko näissä eroja siinä
montaako konetta ne pystyy käsittelemään kerralla?

 

Moderaattori
Keskiviikkona, 1. syyskuuta, 2004 - klo 18.37:   
Kolme erillistä OpenTTD-ketjua yhdistetty.

 

JPQ
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 5.33:   
Entäs mikhän "aavikko skenaariossa" esiintyvä sininen vähän "sienen"
näköinen juttu on jossa kuiltainen ristipäällä ?
Ei ainakaan varmaan ufo kun eivät liiku.:)

 

JPQ
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 5.36:   
miksuh: näin 123vuotta vanhan suurfirman pomona sanon ei se enään
G3/600Mhz pegasoksellakaan ole kovin sulavaa tämä peli johtuu tosin
varmaankin SDLästä ja GCCstä eikä G3/600Mhzstä. Ainakin oma mielikuva
on että GCC ei ole kovin hyvää koodia tekevä.:)

 

JPQ
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 5.37:   
Tuosta kummajaisesta jos haluatte kuvan pistäkää mailia niin voin
pistää sellaisen. Maili on JPQuun takana. Pistäisin kotisivulleni
mutta siinä on parit mutat.

 

JPQ
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 5.39:   
Ainakin toisen tilalle alkoi kasvaa puu aika huipakkaa vauhtia jollen
väärin katso.:)

 

Tero
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 15.36:   
GCC ei tee mitenkään hidasta koodia, eikä SDL:n kyllä pitäs pahemmin tahmoa noin nopeella koneella...

 

JPQ
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 16.29:   
Tero: ei mutta en usko että tuon pelinkään että siltä pohjalta.
PS. näyttökortti on Radeon 7000 tuskin vaikuttaa kun kaikki liikkuva
ei ole ruudulla sillä hetkellä silti tulee nykyimis piikkejä toisaalta
vuosi laskurikaan ei mene yli 2090 vuoden.:(
Mulla on ollut jo neljä kertaa tuo vuusi ja aloitin vuodesta 1967
koska vähän sen jälkeen tulee eräs mun mielikulkuneuvoista saataville.
Se halpa joka kulkee kiskoilla eikä vaadi erikseen veturia. Käytän
sitä kahden-kolmen kaupungin välisessä liikenteessä.:)

 

itix
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 16.35:   
Taitaa se peli loppua vuoteen 2090.

 

Tero
Tiistaina, 14. syyskuuta, 2004 - klo 17.56:   
Peli ei kuulemma lopu vuoteen 2090, sitä voi pelata vaikka vuosilaskuri ei kasvakaan. noin muistan jostain lukeneeni.

 

itix
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 1.39:   
OpenTTD:stä on iloksemme julkaistu uusi versio: ANN.lu

OpenTTD:n kotisivut. MorphOS-binäärit löytyvät, AmigaOS-binäärit seurannevat perässä heti kun joku ehtii sellaisen kääntää.

 

JPQ
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 7.31:   
itix: joo joka suruksemme ei aukea. Siis tuo paketti ainakaan vielä ja
normaalein tavoin fileen alusta päätellen ihan kuin se ei olisi LHA ?
:)

 

JPQ
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 7.37:   
Eli kertokaahan millä ihmeellä tuon saa auki morphosin lha ei ainakaan
pure tuohon eikä UNRAR eikä TAR.:( ja morphed
ei jostain syystä suostu sillä modamaani filettä
talettamaan tuoltahan löytyy aika alusta muttei oikeasta
kohtaa -lh5- merkintä joka näyttää olevan kahdessa muussa lha
paketissa toisesta merkista eteenpäin.:(
Kertokaahan mikä tässä mättää ? ja hakemisto polut näyttäisi olevan
paketissa kenoveevalla eikä kauttaviivalla eli jossain on jotain
pielessä.:)

 

itix
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 11.41:   
JPQ: Sulla on varmasti joku vanha LhA tai jotain (LhA 2.7 täällä).

 

miksuh
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 15.24:   
Mulla on välillä osunu kohdalle lha paketteja, joita ei ole avannu kuin OS3.9:n UnArc, ilmeisesti ne on pakattu käyttäen sen verta uutta lha pakkausversiota tjsp ettei muut ole suostunu avaamaan niitä.

 

miksuh
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 15.43:   
"- Company HQ can now be moved somewhere else (cost 1% of company value)"

Uh ompas kallista, enpä taida muuttaa :) onkoha siitä muutosta muka jotain hyötyäkin.. Itseasiassa onks sitä ylipäänsäkään dokumentoitu missään miten se vaikuttaa kaupunkiin jos siellä on pääkonttori ? kai se jotenkin parantaa kaupungin kasvua tjsp...

 

JPQ
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 16.31:   
itix: mulla on morphosin mukana tullut lha täällä miksuh: jos se osuu uusissa laajennetuissa ratasuunitelmissasi rataverkon tielle mitäs sitten sanot ? tuossa olisi syy. Minä HQta muutenkaan yleensä rakenna hyötyä en tiedä.:)

 

miksuh
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 17.15:   
JPQ: joo mullekin on tosiaan jääny aika hämäräksi se mikä ton pääkonttorin merkitys on.

Se rakennus kyllä kasvaa sitä isommaksi ja hienommaksi mitä isompi firma on, mutta onko sen rakentamisella jotain vaikutust peliin?

 

JPQ
Keskiviikkona, 15. syyskuuta, 2004 - klo 17.37:   
itix: täällä taasen on 2.7.2 MorphOS paketista. Ja kokeilin myös
aminetin lha-mos.lha sisältöä sekin on sama softa nähtävästi. Eli
meneepä hämäräksi kuin pimeys.:)

 

JPQ
Perjantaina, 17. syyskuuta, 2004 - klo 10.37:   
Ongelma selvisi lataamani paketin alussa oli jotain ihme tauhkaa joka
kämmi homman. Josta yleisen keskustelun puolella oleva LHA ketjukin
mainitsee.

 

JPQ
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 1.50:   
Mikähän hitto siinä on openttd toimii loistavasti mutta yhtäkkiä
jollain käyttökerroilla jumahtaa mustaan ruutuun ?

 

JPQ
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 2.02:   
ei näytä uudelleen asennus auttavan eikä sekään mikä joskus autoi minusta eli config tiedoston poisto.:(
PS: tekisi mieli pelata just nytte eikä silloin kun pelille sattuu sopimaan.:)

 

JPQ
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 2.05:   
Jaaha ihan alkaa tuntua siltä jos miami on onlinellä ajettaessa niin
kaikki on ok mutta jollei ole niin ei olekkaan kaikki ok.
Tarkempaakin raporttia teen heti kun saan tietoa kokeillen lisää.

 

itix
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 9.37:   
Vika on SDL:ssä.

 

miksuh
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 9.45:   
Eipä ole ainakaan Classic Amigalla mulla kaatunu tai juuttunu kai kertaakaan.

 

itix
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 12.54:   
No joihinkin SDL-versioihin vain lipsahti bugi joka jumittaa ohjelman kun siirtyy fullscreen -tilaan.

Tosin vika voi olla myös muistin loopumisessa tai fragmentoitumisessa. OpenTTD menee käynnistyessä lukkoon jos muisti ei riitä graffaan.

 

JPQ
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 13.50:   
itix: ei luulisi siitä olevan kyse kun puhtaassa bootissa tulee myös ongelmia ja fullscreen tilakin toimi joskus ihan ok mutta eilen vain jos miami oli onlinellä ajettaessa toimi mitenkään.

 

miksuh
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 13.53:   
Sullon joku hieno MOS viirus ny iskeny :) Se haluaa päästä nettiin :)

 

JPQ
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 14.09:   
miksuh: hahhah kun pelin uudelleen asennuskaan ei auttanut.:)

 

miksuh
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 14.16:   
No mut sit se tartutti sen pelin uudestaan :)

 

JPQ
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 14.39:   
miksuh: eipäs vinoilla. vai haluatkos sarakkeeseen osittainen trolli merkinnän ?

 

miksuh
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 16.12:   
Noh leikilläänhä mä vaan :)

 

JPQ
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 20.19:   
miksuh: joo mutta missä leikit ja miten on eri juttu kait kenestäkään
? ja tosin aidon trollin erottaa sinusta ehkä vielä jotenkin...
PS. en vain nyt ole huumori tuulella.

 

Pete
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 21.56:   
Löysää pipon kuminauhaa.

 

JPQ
Torstaina, 11. marraskuuta, 2004 - klo 22.52:   
Pete: jaa. se ei ole kireällä. Minusta vain huumori ei sovi tälläiseen
yhteyteen virukset eivät ole hauskoja.

 

itix
Perjantaina, 12. marraskuuta, 2004 - klo 0.23:   
Hmm... jos se Miamin onlinestatuksesta riippuu niin se voi olla ihan bugi itse pelissäkin tai libc:ssä. Uusimmissa versioissahan on se nettitukikin, mutta nykyään aika harva kooderi jaksaa testata ilman nettiä.

Voin kysäistä tuota OpenTTD:n porttaajalta jahka muistan & jaksan :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: