Radeon7000 ja MorphOS

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 09/2004 asti » Radeon7000 ja MorphOS « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Torstaina, 24. kesäkuuta, 2004 - klo 18.53:   
Muuten ainakin äkkiä katsoen toimii nätisti mutta ikkunaa raahatessa
siellä täällä ruutua välkyy hetken mutta korjaantuen normaaliksi
jotain pientä "viivan pätkiä" eivät haitanne minua jos ovat normaalia
ja uskoisin että ovat kun ei vielä ole kertaakaan kaatunut.:)
ja onko tosiaan niin että 2d käytössä Voodoo3 2000 pieksee Radeon
7000:sen ikkunan siirto ei ole ollenkaan yhtä sulavaa tai onko
Radeonin ajurit vaiheessa vai mikä on ??? Voodoo3 2000:sella ikkunan
liikutus on kuin samettia mutta tällä radeonilla ei mutta ei tämäkään
kamalaa ole paremmin tämän kestää kun jämähtelyt tämän kanssa näkee
kun selain ikkunan siirtää syyrjään kuin ambientin ikkunat päivittyy.
Eikä raahaus ole muutenkaan yhtä nättiä...
eli tälläiset ensikokemukset tärkein kohta lienee plussaa mutta muuten
neutraalia sanoisin..

PS: kappas pointteri on eri näköinen kuin voodoolla. Synkitkin taitaa
vähän heittää...

 

itix
Torstaina, 24. kesäkuuta, 2004 - klo 19.15:   
Laita Priviledged refresh päälle (System Prefs -> IControl -> Misc) niin refresh alkaa toimia paremmin. MorphOS:n suosima simple refresh on vähän kökkö.

 

hooligan/dcs
Torstaina, 24. kesäkuuta, 2004 - klo 19.34:   
@Itix

Hmm.. mulla on ollu alusta asti toi pois päältä ilman että olen huomannut mitään..

 

JPQ
Torstaina, 24. kesäkuuta, 2004 - klo 20.27:   
itix: katson heti kun olen taas sen ääressä ja oletukset toimi voodolla ihan nätisti.

 

Moderaattori
Torstaina, 24. kesäkuuta, 2004 - klo 22.12:   
JPQ: Jätätkö ne rivinsiirrot laittamatta muualle kuin kappaleiden väliin. Foorumi kyllä rivittää viestit ilmankin. Nykyisistä viesteistäsi tulee yhtenään valituksia.

 

JPQ
Torstaina, 24. kesäkuuta, 2004 - klo 23.12:   
Moderaattori: yritän.

 

Moderaattori
Perjantaina, 25. kesäkuuta, 2004 - klo 0.49:   
JPQ: Samasta aiheesta keskusteltiin jo pari vuotta sitten tässä ketjussa, joten sieltä voi kaivaa vinkkejä, mikäli Pegasos-aikakausi on vienyt muistin. (:

 

JPQ
Perjantaina, 25. kesäkuuta, 2004 - klo 14.37:   
itix: auttoi olettavasti tosin Sapphiren Radeon7000 tosiaan ainakin
näillä ajureilla häviää voodoo3 2000:selle. Varsinkin kun näyttötilan
säätö jutussa tuntuu että synkit heittää tosin kuin
Voodoolla. Vakaus on kuitenkin tärkeintä joka lienee nyt saavutettu.

 

JPQ
Perjantaina, 25. kesäkuuta, 2004 - klo 14.38:   
Toivotaan muuten etten hetki sitten kämminyt viestin lähetyksessä kun
olin niin iloinen. Siis tehnyt sitä mistä Moderaattori sanoikin jo.

 

JPQ
Perjantaina, 25. kesäkuuta, 2004 - klo 20.49:   
ne pienet viivan pätkän on vieläkin tosin eivät haittaa sanoisin eli
tuo toinen juttu selvisi jo eli se ikkunan raahaukseen liittyeen
jähmeyden yksi yksityiskohta.

 

JPQ
Lauantaina, 26. kesäkuuta, 2004 - klo 0.41:   
siis eivät kamalasti haittaa menevät vasemalta oikealle siis viivan suunta on tuo ja ne esiintyy satunnaisissa kohtaa ruutua silloin kun vaikkapa raahaan ikkunaa välähtävät ja katoavat. Paha selittää kertohaan silti tietoviissammat mättääkö minulla joku juttu ?
Koneen Kotelo on auki vielä kun "ehtinyt" sulkea sitä. Niitä ei ollut voodoon kanssa..

 

JPQ
Lauantaina, 26. kesäkuuta, 2004 - klo 1.26:   
Tuntuu häiriötä tulevan ja käy mielessä ettei vaan kiintolevyn peijakas ole ongelmien lähde ? tosin voodoo aikana niitä ei ollut voihan siis olla että Radeon 7000:sessa huommat suojaukset???

 

JPQ
Lauantaina, 26. kesäkuuta, 2004 - klo 1.30:   
Anteeksi kummallisesti muotoillut viestit (osa syyna lienee Voyager) mutta voisiko kotelo sulkeminen auttaa vai mikähän auttaisi noihin häiriö viivohin ? kohta täytyy Star Wreck trailerilla testata mplayeria tai lähinnä pegasosta...

 

JPQ
Lauantaina, 26. kesäkuuta, 2004 - klo 1.42:   
Noi häiriö raidat häiritsee sittenkin varsinkin kun eräissä yhteyksissä niitä tuli melkoisesti. Täytyy toki vielä tutkia onko kortti varmasti pohjassa...

 

itix
Lauantaina, 26. kesäkuuta, 2004 - klo 2.19:   
Häiriöraidat... siis ovatko ne graafisia objekteja (ikkunan jämiä tms.) vaiko jotain muuta? Häipyykö ne jos ottaa opaque moven pois päältä? (Opaque move löytyy System prefs -> IControl -> Misc)

 

JPQ
Lauantaina, 26. kesäkuuta, 2004 - klo 3.38:   
itix: ei ainakaan täysin ja ne on sanoisin yhden pikselin korkusia törky paloja joiden koko on 17tuuman monitorilla 1024x768 tilassa ehkä 3-5senttiä leveys suunnassa ja koko heittelee. Olikohan pahiten noita kun latasin erästä juttua kovalevylle ja yritin katsella samalla kovikselta yhtä videota.

 

itix
Lauantaina, 26. kesäkuuta, 2004 - klo 10.48:   
Vaikuttas vaan siltä ettei kone ehdi pyyhkiä ikkunan jämiä pois tarpeeksi nopeasti... ehkä joku hidastaa konetta niin paljon... Mut tuskin mistään vakavasta on kyse joten ei tarvitse huolestua.

 

JPQ
Lauantaina, 26. kesäkuuta, 2004 - klo 14.33:   
itix: jaa häiriöt on siellä missä ikkuna ei liiku edes...

 

JPQ
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 1.24:   
ööh varsinkin videota (vaikka star wreckin? traileria...) katsellassa häiriöt häiritsee kyllä "jonkin" verran. ja itix mikähän hidastaisi ????........
PS. kysyisin ulkomaalais foorumeiltakin muttei kielipää riitä...

 

itix
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 1.42:   
No vaikea sanoa. Pitäisi nähdä itse.

 

JPQ
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 2.25:   
itix: veli oletti että johtuu double bufferoinnin puutteesta mutta en oikein usko että mikään OS käyttää sitä...

 

JPQ
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 2.32:   
Esiintykö teillä kenelläkään mitään häiriöitä kuvassa ? ja kertokaa näyttökorttinne tarkka malli ja tuleeko häiriöitä vai eikö ja vaikkapa 1024x768x24bit tilassa missä näitä tulee tosin vielä herkemmin 1152x864 tilassa kait........

 

JPQ
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 2.41:   
eipä muuta tullut löydettyä kun kuulemma Sapphiren PCI Radeon 7000 ei edes openfirmwarella tunnistu ja tämä mulla on AGP kortti mutta siis Sapphire. Kukaan ei toimivien näyttökorttien keskustelussa olevassa listassa mitään tämän jutun suuntaista sanonut.

 

itix
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 3.34:   
Mulla on muuten Sapphiren Radeon 7000VE AGP eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia.

MPlayerin overlay kyllä jättää pientä vaaleanpunaista vanaa jos ikkunaa siirtää. Mutta se on ihan normaalia.

 

JPQ
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 3.51:   
itix: jaahas jos tarkoitat sitä että "magenta" jota kait nyt vaaleanpunaisella tarkoitat neliö siirtyy hieman eri tahtiin kun kuva siihen niin sitä en tarkoita.
onko sulla ikkunoiden siirto kokonaisena sillä ainakin tulee mulla tätä ? ja se on niin kivaa siksi on. ja mullakin tosiaan VE jos muita onkaan....
ja siinä mielessä vaikea uskoa kortti olisi ongelma koska se on uusi,ööh on muuten tosi vakaa tämä kone jollei eräiden softien kaatuilua lasketa...(eikä lasketa kun ne ei liity ilmeisesti graffaan mitenkään)
ja jos video ikkunaa siirtää näkyy noita "vaaleanpunaisia" raitoja sellaisa overlayn punaisia:(.

 

JPQ
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 3.54:   
Vai pitääkö hankkia kunnon Voodoo3 eli ongelmaton joskus kun rikastuu..(kuva oli parempi,ööh ei tätä ongelmaa ja ikkunat liikkui pehmeästi niin että herkimmät katsot louksauttanevat leukansa auki... tosin 3d 16bit mutta se ei minua haittaa)

 

JPQ
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 4.04:   
Löytyi sittenkin morphzonelta tyyppejä jolla oli graffa pulmia kortin kanssa tosin kortin sovitus kunnolla pohjaan ilmeisesti auttoi täytyy sitäkin toki katsoa. ja kuulemma budjetti korteissa takapaneeli on joskus sovitus vaikeuksia teettävä...

 

itix
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 4.20:   
No kannattaa totutella siihen systeemin ensin. En tiedä onko 7000VE sitten vain niin huono. Ainakin se oli halvin. Harmi kyllä se alkuperäinen Voodoo vaikuttaa risalta.

Veikkaisinpa että vaikka olisit kokeillut sitä PCI-mallia niin mikään ei olisi tullut yhtään sen paremmaksi.

 

JPQ
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 4.36:   
itix: en usko senhän kanssa just jollain oli löytymis pulmia firmwarenkin tasolla jo ja PCI mallia ei saa edes tuosta kaupasta tosin 9200:Sta saa mutta en usko että halua on sellaista hankkia.
PS. voodoo tosiaan tuntuu risalta vaikkakin ongelman rajakohta ehkä sama eli 1024x768x16bit ja 1024x768x24bit tilojen ero.:) ja saatikka se SIS6326 ruudulla oli vallan kamalasti sotkua ihan "bootti" logosta lähtien...

 

JPQ
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 4.37:   
itix: Ai niin mihin systeemiin totutella ?? minusta häiriöitä vähempi siis 1024x768x16 bit tilassa.

 

JPQ
Tiistaina, 29. kesäkuuta, 2004 - klo 19.27:   
Voisiko olla jostain graffa säädöstä kiinni ja tarkoitan Ambientin valikosta löytyvien lisäksi löytyviä onhan "eräät" perinteiset" tiedoston kokoiset "vipsaatikin" jäljellä. Eli onko muualla säätöjä jotka voisivat auttaa minua ? outoa jos kortti olisi huonosti kiinni koska uskoisi että ilmiö ei varmaankaan pahenisi enempi muistia vievissä tiloissa...

 

Jupp3
Keskiviikkona, 30. kesäkuuta, 2004 - klo 14.34:   
Minulla nakyi Radeon 9100:lla sellaisia pystysuoria viivoja (niiden kohdalla varit nakyivat himmeampina tai kirkkaampina)

Oletin vian johtuvan monitorista, mutta Voodoo:lla ei kyseisia hairioita nay ollenkaan...

Anteeksi skandien puute, mutta olen talla hetkella Espanjassa, eika ole hajuakaan, mista napeista ne saisi kirjoitettua :)

 

JPQ
Keskiviikkona, 30. kesäkuuta, 2004 - klo 19.59:   
Jupp3: ei skandien puute haittaa ainakaan minua. ja nämä mun viivat on vasenmalta oikealle ja sisältää usein mustaa? ja valkoista? tai magnetaa jota overlayn pohjalla (siis sillä kohtaa missä overlay on näyttömuistissa tuota...) ?
PS. yritän ehkä kansainväliselle foorumeille laittaa viestiä asiasta...

 

JPQ
Torstaina, 1. heinäkuuta, 2004 - klo 4.35:   
Foorumeilta kantautuu ainakin tietona se ettei eräällä käyttäjällä ole tuollaisia. Eli eräät testit ja sitten lisää eräitä juttuja...

 

JPQ
Torstaina, 1. heinäkuuta, 2004 - klo 14.37:   
Kokeilimme ilman kortin takapaneelia eipä vaikutusta pelottaa jos ongelmana on emon AGP slotti kun kaikki testatut kortit mätti tavalla tai toisella.

 

itix
Torstaina, 1. heinäkuuta, 2004 - klo 15.00:   
En usko että vika olisi emossa.

 

JPQ
Torstaina, 1. heinäkuuta, 2004 - klo 19.24:   
itix: et vai kuulut samaan porukkaan siis kuin Boogie (kait hänen mielipiteitään uskaltaa lainata?). Täytyy toinen Radeon 7000 hankkia testiin mitäs sanot jos sekin oikuttelee uskotko sitten ? tosin en minäkään toivo että emo on ongelma enkä täysin uskokkaan erään perustelun saatuani.

 

JPQ
Perjantaina, 2. heinäkuuta, 2004 - klo 2.40:   
Haen luulisin tänään perjantaina Club3Deen Radeonin tilalle. Jos sekään ei täysin nätisti toimi sitten tekee mieli melkein räjähtää jo...

 

Frn
Perjantaina, 2. heinäkuuta, 2004 - klo 3.30:   
Kortti kunnolla pohjaan. Varsinkin AGP-kortit. Se olisi mun arvaus tällä kertaa. Voi kokeilla myös jäähdytystä, mutta kun kortti on uusi, ei kuulostaisi todennäköiseltä, että jäähdytys mättäisi.

Itse käyttänyt Voodoo3/3000PCI ja 2000PCI-kortteja ilman ongelmia (kun jäähdytyksen sai toimimaan).

 

JPQ
Perjantaina, 2. heinäkuuta, 2004 - klo 3.56:   
Frn: AGP kortteja ovat kaikki ja niin pohjassa kait? (ilmesesti siis
ovat) on kuin voi olla ja takapaneelinkaan poisto ja sitten asennus ei
auttanut eikä se kun laitoimme takasin paneelin ja kortin kiinni eli
ongelma pysyy..

tuskin Radeon7000:nen tarvii sitä jähdytystä lisää ? kun ongelma ei
edes tunnu olevan että pitkän käyttö ajan jälkeen pahenisi...

ja erään graffabugit ulkomailla ratkesi 64megan Radeon 7000:sella
kuulemma...... tosin monella kait on ihan vain Voodoo3 ja toimii
nätisti eli en usko että muistin määrä ratkaisisi.......
PS. Frn vinkkisi on jo mainittu ketjussa tosin ei haittaa... ja
lisäksi apunani on PC:itä ties kuinka monta huoltanut,rakentanut jne.
tyyppi.

 

Frn
Perjantaina, 2. heinäkuuta, 2004 - klo 9.15:   
JPQ: Sori, en muistanut, että oli sama ketju. Kuulostaa kyllä kummalta, ettei mikään nista korteista toimisi.

 

MarkoS
Perjantaina, 2. heinäkuuta, 2004 - klo 9.57:   
Muistui tässä mieleen, että joskus uutta PC:tä kootessa oli sellainen ongelma, että muuten kaikki toimi koneessa hyvin, mutta ääni tuli vain oikeasta kanavasta. Vasen oli mykkä. Neuvot olivat sitten sitä luokkaa, että olinko varmasti tyrkännyt kaiuttimet oikeaan reikään jne. :-) ...Pidemmittä puheitta itse ongelman ytimeen. Elikkäs, emolevyn kanssa samaan aikaan ostetussa kotelossa oli kiinnitysjatkoruuvit valmiiksi paikoillaan ja yksi tällainen oli sellaisessa kohtaa, jossa ei ollut emolevyssä reikä vaan äänipiiri. Kyllä se vieläkin vähän nolottaa.

 

JPQ
Perjantaina, 2. heinäkuuta, 2004 - klo 13.07:   
Frn: jollei sama ketju en ehdi tarkistaa niin saman tyypin
näytönohjain ongelmia.:(

 

JPQ
Perjantaina, 2. heinäkuuta, 2004 - klo 16.42:   
No nyt kun on ollut alle vartin käytössä tämä Club3D Radeon 7000
häiriöt käytännössä poissa (tosi olemattomia näkyy jotka voi johtua
hitaasta piirrostakin ja ovat luokkaa ne kestää ja ovat lievempiä
1152x864x24bit tilassa kuin tuolla Sapphirellä 1024x768x24bit
tilassa jollen sekoile...) ja kortti meni nättimmin paikalleen. Siis
nätimmin kuin mikään muu kortti mikä koetettu...
Jatkoa seuraa tietysti jos tarpeellista...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: