paljonko muistia ?

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 06/2004 » paljonko muistia ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Torstaina, 3. kesäkuuta, 2004 - klo 5.45:   
Miten paljon sinulla on muistia Pegasos/Pegasos2 koneessasi ? entäs sitten kun MorpOS on latautunut ?

 

Jope
Torstaina, 3. kesäkuuta, 2004 - klo 10.07:   
128MB, hyvin riittää perus-surffiin yms. Vapaaksi tais jäädä jotain 57MB? Nyt ei ole Pegasoksessa radeoonia, niin en saa Mossia käyntiin.

PLZ, Vesa-ajurit 1.5:seen jooko?

 

itix
Torstaina, 3. kesäkuuta, 2004 - klo 14.26:   
VESA-ajurit, ööh mitkä?

 

Jani Kuituniemi
Torstaina, 3. kesäkuuta, 2004 - klo 19.03:   
Siis viekö MorphOS tosinaan noin jumalattomasti muistia (~70MB) pelkästään pystyyn boottaamiseen?

 

hooligan/dcs
Torstaina, 3. kesäkuuta, 2004 - klo 19.27:   
Mulla vie puhtaan bootin jälkeen 23mb muistia.

- levybuffereihin menee mega
- wbstartupin commodityt:
TranspoClock
MiamiDX
StatLine
PegasosMixer
Blanker

MUI, taustakuva, starttipaneelit ja JIT ym. sellaset vie tottakai omansa.

 

Jope
Torstaina, 3. kesäkuuta, 2004 - klo 22.34:   
Itix: mikä vain näytönohjain toimimaan morphosissa.

Matrox-ajurit kelpaavat myös.

 

Joanna
Torstaina, 3. kesäkuuta, 2004 - klo 23.23:   
Jani: ei lähellekkään.. tietty taustakuvat, screenit itkkunat yms tauhka vie paljon enemmän muistia kuin vanhassa Amigassa (enemmän värjä ja resoluutiota => enemmän muistia).

Itse ohjelmakoodi on jonkinverran isompaa, eikä minulla ole siitä mitään tarkkaa lukua mutta muistelisin että yleinen arvio että PPC koodi on noin 1.5-2* sen mitä 68k koodi.

 

Jani Kuituniemi
Perjantaina, 4. kesäkuuta, 2004 - klo 0.19:   
*Phew* hyvä kuulla että tuohon lukuun sisältyy myös muutakin tavaraa. Kuulostaa tuo silti aika suurelta kun on tottunut ~3MB muistin kulutukseen bootin jälkeen WB:ssä idlatessa :)

Josko sitä vaihtaisi yhden SGI:n Pegasokseen..

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: