Sen FFS bootti partition koko ?

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 06/2004 asti » Sen FFS bootti partition koko ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Tiistaina, 11. toukokuuta, 2004 - klo 5.32:   
Eli mikähän riittää nyt ja tulevaisuudessa FFS bootti partition kooksi ? sehän lienee vain MorphOS käytössä tarpeen eikös ?

 

hooligan/dcs
Tiistaina, 11. toukokuuta, 2004 - klo 6.45:   
MorphOS:> dirsize morphos:
morphos: 271.58 Megabytes [Files: 15.330 Dirs: 1659]
MorphOS:>


mulla on kaikkee turhaa tauhkaakin mukana.. 512mb on varmaan aika pätevä, saa vielä käyttiksen backupinkin samalle osiolle :)

 

Jope
Tiistaina, 11. toukokuuta, 2004 - klo 8.06:   
Mulla tais olla joku 64MB se boottipartitio, sinne mahtui hienosti pari linux-imagea ja morphosin bootti-image.

Vedin sen levyn tosin sileäksi (ja backup-file oliki sitten rikki :-P), joten nyt ei ole MorphOSia ajossa missään.

 

Piru
Tiistaina, 11. toukokuuta, 2004 - klo 12.24:   
Unit Size Used Free Full Errs State Type Name
BB0: 21.0M 14.3M 6.7M 68% 0 read/write FFS BOOT

Riittänyt omaan käyttöön, jos tarkoitus on käyttää konetta myös linux yms järjestelmillä lisätila ei haittaa.. about 50MB on varmasti tarpeeksi.

@hooligan: tässä varmaan kysyttiin tuon boot.img partition kokoa...

Itse MorphOS järjestelmä voi toki sijaita samalla partitiolla, mutta suositeltavaa on käyttää erillistä partitiota boot imageille ja järjestelmälle.

 

hooligan/dcs
Tiistaina, 11. toukokuuta, 2004 - klo 12.41:   
Tykkään selvyyden vuoksi pitää vain kaksi osiota, toinen morphos: ja toinen work:

BTW, miks on suositeltavaa käyttää erillistä osiota bootti-imageille? Eipä tullut aikanaan tuota edes sen kummemmin mietittyä.

 

Jope
Tiistaina, 11. toukokuuta, 2004 - klo 13.38:   
THG, sit saa käytettyä jotain ihmisten filesysteemiä muille partitioille ja pelkästään bootissa joutuu nihkeilemään FFS:n kanssa.

Boot-partitiota ei ole pakko pistää mounttautuvaksi, jos ei halua sitä katsella. :-)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: