Pegasos vakioäänirauta ja helppo samp...

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 03/2004 » Pegasos vakioäänirauta ja helppo samplauspyyntö « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Maanantaina, 2. helmikuuta, 2004 - klo 2.26:   
Voisiko joku samplata (16bit/44.1khz laadulla ja stereona) mulle vaikka noin 3sekunnin pätkän "ääntä" jota tulee Pegasoksen emon intergroidusta ääniraudasta ilman äänilähdettä eli sen inputtien soundista haluaisin samplen siis ilman äänilähdettä (tiedän että outo pyyntö jos ei tarkemmin mieti). Ja pistää samplen asiasta mailiini AIFF/WAV muodossa. Tosin hätätilassa MP3 käynee myös se tosin lisää omassa päässäni vaivan määrää.:( ja huomaahan ehdottomasti Stereona ja tuolla laadulla. Yritän tiettyjä asioita samplen avulla tutkia omistamatta pegasosta. (etukäteen siis jo) Jos teet samplen minulle niin teet yhden ihmisen ikionnelliseksi. Ja toki myös kunhan kerrot lähteen kelpaa lisäksi samanlaiset samplet niistä äänikorteista mitä MorphOS Pegasos emolla tukee. Ja en usko että tästä niin kamalaa vaivaa kenellekkään olisi. Ja tuon sample/samplefileetkin (jos teet useita) fileen toki saa pakata LHA ohjelmalla.

 

hooligan
Maanantaina, 2. helmikuuta, 2004 - klo 6.35:   
No ei se suhise.

 

JPQ
Maanantaina, 2. helmikuuta, 2004 - klo 10.11:   
hooligan: ei varmaan korvalla (vähyksymättä korvianne niissäkin on eroja siis korvissa) ja toiseksi kanava tasapaino testin haluaisin tehdä eli voitko tai voiko joku silti tehdä eli nyt ei mielipiteet riitä. Eli haluaisin tutkia kyseistä samplea softalla.

 

JPQ
Maanantaina, 2. helmikuuta, 2004 - klo 10.25:   
Tässä viestissä on sitten se osoitekkin johon saa pistää jos haluatte auttaa.

 

Jupp3
Maanantaina, 2. helmikuuta, 2004 - klo 18.04:   
JPQ: Eli haluaisit siis äänityksen seuraavalla kytkennällä:
Pegasos Audio Out -> Pegasos Audio In

Ilman että koneella soitetaan mitään?

Eikös äänitasapaino selviäisi paremmin jos soittaisikin jotain ääntä?

 

JPQ
Maanantaina, 2. helmikuuta, 2004 - klo 18.48:   
Jupp3&Muut: väärin ei noin vaan Pegasos Audio Iniin ei kytketä mitään eli meillä ei ole tässä äänilähdettä ollenkaan vaikka hassua onkin eli tiedän ettei tästä välttämättä hoksaa pointtiani eli kun mun molemmilla äänikorteilla heittää kanava tasapaino aika hyvinkin jo pelkän pohja kohinan takia ja nyt kiinnostaa sama asia Pegasoksen emonäänillä ja Morphosin tukemilla äänikorteilla (ne kaksi terrateciä ja se joku v alkuinen). Huom. tuo pohjakohina ei normaalisti kuulu eli vahvistan sen sample editorissa itse sitten omakätisesti ja katson mitkä vahvistuskertoimet kumpikin kanava saa. Näen siitä mitä haen ja siksi vahvistamattomana haluan kun kuulen taas siitä periaateessa sen kuulenko itse sen kohinan ilman vahvistusta tämän vahvistus operaation jälkeen jokainen kuulee sen tai jos sitä ei ole lainkaan sitä ei kuule olematon ääni kun ei vahvistu. Uskoisin jokainen äänikortti kohisee mutta sen määrä on oma lukunsa.
Eli jos joku viitsii näin "tyhmältä? kuulostavan?" homman tehdä minulle olisin onnellinen. Toi Sunrize AD516 antaa heitoksi tuon SoundFX:än mittareilla toisen kanavan normaali piikki on 106 ja 167 on toisen ja gainin säätö vääristää suhdetta ja vieläpä niin että suhde kääntyykin jossain välissä ja lisäksi kohinaa tulee lisää.:(
PS. pohjakohinoiden taso ainakin sanoo täällä miten nolla taso on pielessä ja Äänikortit on tälläiset Sunrize AD516,Delfina Lite eivät ole edes mitään halpuus äänikortteja ja nyt sapettaa.:(
Olisin niiden yhteis arvolla mitä maksoin saanut tietääkseni PC:eelle ihan hyvän äänikortin mutta mitä väliä kun PC:tä en omista enkä haluaisi hankkia näin pienistä syistä sitä.:)
PPS. todella vakava käyttö mielessä siksi äänenlaatu on tärkeää siksi jälkäteen korjailukin on hankalaa ja laskee sitä paitsi äänenlaatua.:(

 

JPQ
Maanantaina, 2. helmikuuta, 2004 - klo 22.37:   
hooligan: teit siis näin tuossa samplessa kait eli samplasit pelkkiä inputteja ilman äänilähdettä ?
ja voi nenä jos korvani kuulee oikein ja softani ei mätä tuohan ei tosiaan kohise.

 

hooligan/dcs
Maanantaina, 2. helmikuuta, 2004 - klo 23.21:   
@JPQ

Nooh... minä vähän juksasin sua.. se "sample" minkä lähetin on vaan pätkä nollia :)
Pientä pilaa.. no harms intended.
Juppe lähettää sulle ihan autenttista materiaalia :)

Pari pientä ongelmaa tuossa sun testissä on. Ensinnäkin ne samplet eivät ole vertailukelpoisia koska ne on samplattu eri raudalla ja eri piuhoilla. Ts. vertaileminen on aika turhaa sun Sunrizesi kanssa.. eri asia sitten on vertailla Pegasoksen omaa outputtia samassa koneessa olevan äänikortin kanssa, silloin saa jo jonninmoista osviittaa.
Pegasoksen oma äänilähtö on aika häiriötön, mutta myös erittäin vähän äänenvoimakkuutta antava. Tollaset pöytäkaiuttimet mitä mullakin on, saa volat olla miltei puolessa välissä että saan soitettua poppia normaalilla kuunteluvoimakkuudella.

Oman koneeni ulostulo on sellainen että kun lykkään kiinni Sennheiserin kuulokkeet ja asetan volyymin täysille niin ei kuulu minkäänlaista taustakohinaa.

 

JPQ
Tiistaina, 3. helmikuuta, 2004 - klo 1.26:   
hooligan/DCS: törkimys. saat kyllä mun mustaan paksuun opukseen tosi pahan merkinnän oletkin about toinen amigisti (toinen on entinen) joka sinne pääsee. Ja huom kirjan merkintöjä ei pyyhitä ehkä lievennetään jos tulee oikein pahan merkinnän saaja.
ja nyt takaisin asiaan: eli hommani toimii näin samplataan inputteja ilman äänilähdettä (ei edes kaapeleita) ja katsotaan paljonko saatu materiaali tarvii vahvistusta oikealle ja sitten vasenmalle kanavalle siis noi samplet. Jos yhtä paljon niin pohjakohinan kanavatasapain on kunnossa joka siis mättää minulla ja kyllä siihen päälle tulevan äänenkin kanava tasapainokin mättää. Tämä auttaa jonkun tason kohinan taso ja kanavatasopaino päätelmissä eihän tämä mikään tieteellinen juttu ole ehei. En keksi edes sellaista jolla Pegasos väki voisi asiaa helpolla tutkia ilman monimutkaisuutta.
Plus samalla selviää kohinan äänenväri suhina tyyppinen on ikävintä se pilaa (siis sen poisto) pellit.:(
Enkä minä vertaa äänikortteja siis siinä mielessä että luulisin että ne on samanlaiset. Enkä minä edes robotin tarkkaa hae vaan sellaista joka on vielä ihmillisten heitojen varaan mahdollista pistää.
PS: muista että jaksossa jos juksaat niin saat lisää merkintöjä ja tämä koskee kaikkia ihmisiä.
Offtopic: onkos SPDIF out vai oliko se in tai oliko se molemmat niin onko se tai ne tuettu morphosissa ?
Kaikki: on se kummaa joku on asiallinen ja saa jo sakufoormiltakin pelleily vastauksia murr. En edes osaa trollata.:)

 

VP
Tiistaina, 3. helmikuuta, 2004 - klo 13.32:   
Miksi et käytä PeeCeetä äänen tallennnus tarkoituksiin? Ei tule suhinoita ja hurinoita ja kanavatasapaino on kohdallaan.

 

itix
Tiistaina, 3. helmikuuta, 2004 - klo 15.14:   
S/PDIF:n saa vain Linsuxiin, valitettavasti.

 

JPQ
Tiistaina, 3. helmikuuta, 2004 - klo 17.05:   
VP: Minä en pidä Linuxista ja vielä vähemmän Windowsista ja näin edes päin jo siksi ei PC:tä. ja toiseksi ongelmaton PC on hyvin hankala rakentaa. Ja PC:eet vie tilaa.
itix: hyvä tietää mutta sekin on jo hyvin. Toivotaan että sille tulee joskus tuki.:)

 

deeq/RNO
Tiistaina, 3. helmikuuta, 2004 - klo 17.39:   
Tulipa tssä mieleen noista samplailuista että onnistuuko AHI:lla ja esim. SoundBlaster korteilla soittaa ja "nauhoittaa" ääntä samaan aikaan?

 

cahva
Keskiviikkona, 4. helmikuuta, 2004 - klo 14.25:   
Kyllä tuon pitäisi onnistua.. Joskus Concierto äänikortilla kokeilin AHI-recordia ja se onnistui. Ja veikkaan että soundblaster on miljoona kertaa parempi kortti kuin Concierto :)

Tai se oikeastaan riippuu onko soundblaster full-duplex kortti jos tarkkoja ollaan.. En nyt jaksa alkaa kahlailemaan läpi SB:n ominaisuuksia.

 

Fabio
Maanantaina, 22. maaliskuuta, 2004 - klo 19.49:   
JPQ: Mulla Repulsella pika testillä heittää alle kymmentä yksikköä kanavatasapaino, noin äkkisiltään testattuna ilman vahvistusta gain täisillä tuolla sfx:llä nauhoitettuna. ja sekin saattaa johtua tuosta latta kaapelista jolla nuo liittimet ovat kiinni itse kortissa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: