MorphOS 1.5 ?

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 03/2004 asti » MorphOS 1.5 ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

TSK
Torstaina, 11. joulukuuta, 2003 - klo 17.19:   
Sanokaas ketkä tiedätte jo että mitä eroa tulee olemaan MOS1.5:ssä verrattuna 1.4:ään ja mitä siinä on lisää ? Esim. omaa tcp/ip-softaa ? Koska sitä odotetaan julkaistavaksi ?

 

tohe
Torstaina, 11. joulukuuta, 2003 - klo 18.09:   
Niin ja samalla se milloin tulee MOS:n Radeonille 3D-tuki...

 

Mies Varjoissa
Torstaina, 11. joulukuuta, 2003 - klo 18.09:   
Screensaverit :)

 

Jope
Torstaina, 11. joulukuuta, 2003 - klo 19.35:   
Varmaankin siinä mukana tuleva turboprint-versio sylkee aidonnäköisiä euroseteleitä printteristä. :-)

Seriously, sittenpä selviää, kun joskus julkaisevat.

 

JPQ
Torstaina, 11. joulukuuta, 2003 - klo 19.55:   
Toivotaan että jotain mistä oikeasti iloa.:)
PS. Tukeeko muuten MorphOS nykyään rulla hiirtä ?

 

Joanna
Torstaina, 11. joulukuuta, 2003 - klo 21.00:   
jpq: on tukenut ainakin 1.3 versiosta saakka. toimii kivasti esim Voyagerissa vebbisivua selatessa.. Samoin sillä on kätevä säädellä erilaisia vidgettejä joissa on usampi valinta.

 

JPQ
Torstaina, 11. joulukuuta, 2003 - klo 21.19:   
Joanna: No todella hyvä sinänsä kun taisin vihdoin tykästyä Windowsissa siihen. Ja 1.3:sesta asti tukeminen riittää kun luulisi että uusin versio tulee aikaanaan Pegasos2:sen mukana.

 

Amigisti
Perjantaina, 12. joulukuuta, 2003 - klo 10.25:   
Miten yleensä Amiga tai Pegasos -käyttäjä voi käyttää rullahiirtä? Sehän keksintö on PC maailmasta ja siksi huono. Ihan sama kuin Mac-käyttäjälle antaisi kaksinappisen hiiren. Sehän on suorastaan häväistys.

 

J.
Perjantaina, 12. joulukuuta, 2003 - klo 10.37:   
Amigisti: olet väärässä. Rullahiiri on oman kokemukseni mukaan todella hyvä keksintö kunhan systeemi tukee sitä kunnolla. Esimerkiksi tekstin editoinnissa rullatuki helpottaa pitkän tekstipätkän valintaa leikkaamista tai kopioimista varten. Tarvitsee vain painaa valintanappi pohjaan sopivassa kohdassa, pyöräyttää rullaa sopivasti valintanappi pohjassa ja a vot - teksti on valittu. Huomattavasti mukavampaa kuin nappi pohjassa vetää hiirellä alas/ylös. Samoin pitkän webbikeskustelusivun selaaminen rullan kanssa on huomattavasti kätevämpää kuin pelehtiä selauspalkin kanssa. Itse käytän rullahiirtä töissä jatkuvasti ja en kyllä kestäisi jos joutuisin luopumaan siitä. Itse asiassa minua harmittaa suuresti etten voi käyttää sitä kotikoneellani ja odotan kieli pitkällä että saan Peg2:n ja pääsen käyttämään rullahiirtä. Ja muuten, Microsoftin optinen rullahiiri on parasta mitä olen koskaan käyttänyt - ja olen käyttänyt aika montaa hiirtä.

Sen, että olen ehdottoman uskollinen Amigisti ei tarvitse tarkoittaa että olen sokea hyville ja TOIMIVILLE innovaatioille. Windows ei ole sellainen, rullahiiri ehdottomasti on.

 

KImmoK
Perjantaina, 12. joulukuuta, 2003 - klo 12.51:   
"Miten yleensä Amiga tai Pegasos -käyttäjä voi käyttää rullahiirtä? Sehän keksintö on PC maailmasta ja siksi huono."

Ei se huono ole, mutta sen lisäksi tarvitsen edelleen kolmannen hiiren napin. Rullaa jos napsauttaa alaspäin niin se pentele tod.näk. rullaa samaan aikaan vaikka ei olis tarvis.

"Ihan sama kuin Mac-käyttäjälle antaisi kaksinappisen hiiren. Sehän on suorastaan häväistys."

Jos Amigistit olisi tuollaisia ei Amigoille löytyisi kolminäppäimisen hiiren tukea.

Amigamaiset käyttikset (ja vaikkapa linux) voivat näyttää kuinka rullaakin oikeasti voi hyödyntää tehokkaammin kuin mitä PC:llä.

Kun käyttää päätä niin rulla säästää kyynärpäätä.

 

KimmoK
Perjantaina, 12. joulukuuta, 2003 - klo 12.53:   
"kuin mitä PC:llä."

"kuin windowsissa." piti sanomani

 

itix
Perjantaina, 12. joulukuuta, 2003 - klo 13.15:   
"Miten yleensä Amiga tai Pegasos -käyttäjä voi käyttää rullahiirtä? Sehän keksintö on PC maailmasta ja siksi huono. Ihan sama kuin Mac-käyttäjälle antaisi kaksinappisen hiiren. Sehän on suorastaan häväistys."

Niinpä :) Vielä edelleenkin näkee uusia Maccejä joissa on vain yksi nappi eikä rullasta tietoakaan - hiiren päällä tietysti Applen logo.

 

cahva
Perjantaina, 12. joulukuuta, 2003 - klo 14.00:   
Ehkäpä Apple säästää tuotantokuluissa :)

 

JPQ
Perjantaina, 12. joulukuuta, 2003 - klo 14.42:   
Amigisti: onhan IDE ja PCIkin PC tekniikaa periaateessa. Eli hyviä ideoita voi lainata mutta ei niitä huonoja.

 

Joanna
Perjantaina, 12. joulukuuta, 2003 - klo 14.52:   
KimmoK: ainakin Logitechin perusmalli jota itse käytän on rullaltaan senverran tanakka ettei sen painaminen aiheuta rullaantumista.. Tämä tietty riippuu hyvin paljon hiirestä, ja se pitää melkein jokaisen itse kokeilla mikä on mieluisa.

 

jansa
Perjantaina, 12. joulukuuta, 2003 - klo 16.30:   
Rullahiiri on kyllä yksi niitä keksintöjä, joihin totuttua ei enää osaa olla ilman.

 

Jon
Perjantaina, 12. joulukuuta, 2003 - klo 23.12:   
Minun mielestä tuossa Amigistin kommentissa oli kyllä hieman ironinen sävy. (ehkä olen väärässä?)

Rullahiiri rules ok. Itsellä on tuossa jopa Microsoftin (herramunjee) optinen ja langaton hiiri, jossa rulla toimii myös sivusuunnassa. Suosittelen.

 

hooligan/dcs
Keskiviikkona, 17. joulukuuta, 2003 - klo 10.23:   
Tietääkö joku jo tuleeko se tcp/ip pino 1.5:een vai? Piru?

 

hooligan
Tiistaina, 13. tammikuuta, 2004 - klo 11.46:   
Ei tämä nyt välttämättä kuuluisi tähän ketjuun.. mutta tuosta Altivecin avusta on puhuttu aika paljon. Tuli mieleen että kuinkakohan paljon sen tukeminen nopeuttaisi MOS:n JITtiä.. vaivannäön arvoista?

 

itix
Tiistaina, 13. tammikuuta, 2004 - klo 13.59:   
Valmiin assemblerkoodin sovittaminen Altivecille voi olla aika hankalaa. Ainakin kun katsoo noita Altivec-käskyjä niin koodia pitäisi analysoida laajemmassa mittakaavassa...

 

KimmoK
Keskiviikkona, 14. tammikuuta, 2004 - klo 10.07:   
Jos Petunia vs Trance skaba joskus äityy verikseksi niin voisivathan nuo "äityä" vaikka FPU toiminteita siirtämään Altivecille ... ja ainakin joissain muistinkäsittelytoiminnoissa 128bittiä leveistä altivec registereistä on muutaman prosentin nopeusetu...

Olisi se huima 68JIT emu jos se osais vielä vektorisoida ajettavan konekielikoodin. 8P

Nooh, pitäähän elämässä haasteita olla.

 

srela
Sunnuntaina, 18. tammikuuta, 2004 - klo 13.43:   
Tästäpä tuli mieleen se alkuperäinen Commodoren Amiga-hiiri. Hyi olkoon, täytyy olla ollut aika kova amigisti jotta sitä silloin (tai joku pervo kai vieläkin ;-)viitsi käyttää.....

 

JPQ
Sunnuntaina, 18. tammikuuta, 2004 - klo 15.38:   
srela: niin hyi olkoon tuo pilasi osin amigan mainetta. Eli jos rauta on huonoa ei kone voi menestyä mutta nähtävästi softan huonous (=Windows PC) ei haittaa mitään mikähän siinä on?
PS. anteeksi jos nickname on väärin.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: