Näyttökorttien tuki Peg2:ssa

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 12/2003 » Näyttökorttien tuki Peg2:ssa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

J.
Tiistaina, 9. joulukuuta, 2003 - klo 13.04:   
Olen ymmärtänyt että noin 15. päivän tienoilla voisi olla saatavilla Peg2:sia. Kiitos veronpalautuksen rahatilanne sallisi kunnon laitteiston hankkimisen, mutta yksi asia mietityttää.

Muistaakseni luin Pegasos-sivulta että Peg tukee Radeoneja noin malliin 7500 asti. Mutta mitä olen verkkokauppojen hinnastoja katsonut näitä alempia malleja ei juuri tunnu olevan myynnissä, ellei joku osaa neuvoa paikkaa jossa sellaisia on myynnissä. Kuitenkin, tuli mieleen mahdollisuus että tämä "tuki" viittaa 3D-tukeen eikä 2D-tukeen. Onko niin että peruskäytössä Pegasosta voisi käyttää vaikka 9200-mallilla vai vaatiiko se toimiakseen nimenomaan max. 7500-mallin ?

 

Joanna
Tiistaina, 9. joulukuuta, 2003 - klo 14.29:   
Pegasos 1:n kanssa 2d-ominaisuuksistaan toimivat käsittääkseni kaikki 7000 - 9100 Radeonit. Itselläni on kokemusta 7000 sarjasta ja 9100:sesta.

Radeon 9200 pitäisi alkaa toimia MorphOS 1.5 päivityksen myötä, ainakin tiedän käyttäjiä joilla on se koekäytössä.

Saatavuiudesta. Viimeisin tieto on edelleen että ensiviikolla niiden pitäisi olla toimituksessa, mutta mitään takeita (tai edes protoja) en ole nähnyt. Toivotaan että tulee.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 10. joulukuuta, 2003 - klo 11.06:   
jep jep.

Näyttää että tällähetkellä esim Radeon7x00 korttien DVI liitäntä on tuettu mutta esim 8500:ssa se ei vielä toimine...

 

Joanna
Keskiviikkona, 10. joulukuuta, 2003 - klo 11.54:   
Ainakin 9100:n DVI on toiminut minulla ok.. tosin virkistystaajuutta piti säätää että sai pihalle monitorin maksimiresoluution.

 

Piru
Keskiviikkona, 10. joulukuuta, 2003 - klo 12.11:   
KimmoK, toimii 8500LE DVI ainakin. (En tiedä toimiko jo 1.4:a, ei tullu sillon kokeiltua tuota).

 

Pete
Keskiviikkona, 10. joulukuuta, 2003 - klo 12.23:   
Mitenkäs toimiiko Radeonien tv-out liitäntä MorphOS:ssä, jos vaikkapa elokuvien katselu kiinnostais?

 

Piru
Keskiviikkona, 10. joulukuuta, 2003 - klo 23.09:   
Pete: Ei toimi 1.4:a. En uskalla sanoa vielä mitään 1.5:a tuossa suhteessa.

 

JPQ
Keskiviikkona, 10. joulukuuta, 2003 - klo 23.43:   
Kaikki jotka välittävät asiasta: toivon ainakin minä että TV outti saadaan tuen piiriin joskus vaikka aluksi käyttänen kivikautista näyttökorttia tuossa koneessa.:( Tuo kone = Pegasos2 jonka ostan jos se vain minusta on kiinni.

 

Pete
Keskiviikkona, 10. joulukuuta, 2003 - klo 23.43:   
Piru: Voi voi :(

Pegasos kyllä sinäänsä kiinnostaisi, mutta tuo tv-ulostulo olisi melko tärkeä ominaisuus minulle. Onkos kellään tietoa saako tuota tv-ulostuloa sitten toimimaan Linuxin puolella?

 

JPQ
Torstaina, 11. joulukuuta, 2003 - klo 2.39:   
Pete: oletpas sinä kärsimätön.:)
Ymmärrän kyllä tilanteen mutta silti en ymmärrä ettet hieman jaksa odottaa josko tilanne muuttuisi.

 

Pete
Torstaina, 11. joulukuuta, 2003 - klo 10.24:   
JPQ: Linukka tulisi joka tapauksessa asennettua kakkos käyttikseksi johtuen laajemmasta ohjelmisto tarjonnasta. Lisäksi tuo elokuvien katselu tulisi olemaan minun käytössä koneelle erittäin tärkeä ominaisuus mitä classic Amigalla ei voi tehdä.

 

JPQ
Torstaina, 11. joulukuuta, 2003 - klo 10.41:   
Pete: mulla kakkos käyttis lienee muuten MacOS X vaikkei olekkaan ilmainen mutta kun eräitä minua kiinostavia softia saa vain MacOSille ja Windowsille monet Macista kotoisin jopa niistä jotka lytyy PC:eelle. Ja olen kyllä samaa mieltä elokuvien katselusta kiinnostaa minuakin tärkeä juttu jopa koneen myynnin (lisää varmaan jonkin verran myyntiä aikanaan) kannalta.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: