Ambientin ominaisuudet ja puutteet

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 12/2003 asti » Ambientin ominaisuudet ja puutteet « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 14.28:   
Mitä kaikkea Ambientilla pystyy tekemään ? ja esim. saako tiedostot näkymään listana tyyliin view by Name/Data/Size/Type ?

 

Jupp3
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 15.21:   
JPQ: Ei... Vielä...

Itse olen tottunut käyttämään DirectoryOpusta rinnalla, mutta luulisi tuon ominaisuuden tulevan vähitellen...

Sanotaan, että osin on workbenchiä parempi, osin huonompi.

Parempaa esimerkiksi "Invert selection", eli valitset, mitä ikoneja hakemistosta ET halua valita, menusta "Invert" ja valitsemattomista tulee valittuja ja toisin päin.

Lisäksi se on mielestäni hyvä, että käyttöliittymän toimintoja (esim. ikkunan siirto keskelle ruutua, ikkunan siirto taimmaiseksi, ikkunan sulkeminen jne.) voi määritellä hotkeylla ja/tai hiirellä toimiviksi erittäin hyvin.

 

JPQ
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 17.23:   
Voi voi pitääköhän tässä tosiaan tuota vanhaa opusta sitten ehkä rinnalla ajaa ja magnelania tai mikä olikin en aja rinnalla en pidä siitä. Siksi ehkä jos osto hetkellänni asia on korjattu.

 

hooligan/dcs
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 18.50:   
Se nyt on sama mitä käyttistä ajaa niin DOpus on välttämätön, oli se sitten AmigaOS, MorphOS tai Windows.

Ja hei, ei DOpusta ajeta käyttisten rinnalla, ne käyttikset ajetaan DOpusin rinnalla :)

 

JPQ
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 20.21:   
hooligan/dcs: eipä vitsisi? naurata ja vakio oloissa mulle riittää amigan shelli ja workbench lähes aina.

 

jPV
Lauantaina, 22. marraskuuta, 2003 - klo 12.44:   
Ei tuo ollut vitsi. Ilman dopusta (käyttöliittymä replacementtina) on hyvin vaikea elää, kun siihen on kerran tottunut.

 

hooligan/dcs
Lauantaina, 22. marraskuuta, 2003 - klo 13.07:   
JPQ: Ei todellakaan ollut vitsi vaan rehellinen oma mielipide. Ilman DOpusta ei selviä jokapäiväisestä elämästä.

 

JPQ
Lauantaina, 22. marraskuuta, 2003 - klo 15.07:   
Kylläpäs olettekin vaativia mutta toisaalta minä olen vaatimaton eli te lienette ne normaalit meistä. Ja siis siksi pidän puoli vitsinä että ihan pakollinenhan se ei ole mutta toki auttaa monissa jutuissa.

 

itix
Lauantaina, 22. marraskuuta, 2003 - klo 20.24:   
Mulle ainakin WB 3.1 riitti enemmän kuin hyvin :)

 

JPQ
Lauantaina, 22. marraskuuta, 2003 - klo 21.31:   
itix: no mullekkin ja varsinkin OS3.9 riittää tosi hyvin. Kun shelliäkin käytän jos workbench loppuu kesken.

 

Jani
Maanantaina, 24. marraskuuta, 2003 - klo 11.52:   
Mitäs shellejä ompi MorphOS:lle olemassa? Olen itse ostoaikeissa jahka pegasoksen jotenkin helposti voi suomesta ostaa, ja _sen ainoan oikean_ eli Korn Shellin MorphOS:iin kaipaisin. Taino, eihän sen porttaaminen liene iso homma jos gcc:n vaan löytyy.

 

JPQ
Maanantaina, 24. marraskuuta, 2003 - klo 12.26:   
Jani: kyllä minusta GCC löytyy ja löytyy kait kehityspaketin osana ja superbundlen osana jollen väärin muista oikokaa jos muistan ? ja entäs onko MorphOSIssa myös Shell niinkuin Amigassa siis ihan "perus shelli" sellainen kuin Amigassa vakiona eli ei paras mutta ei varmaankaan huonoinkaan sekin riittää mulle pitkälle.

 

jPV
Maanantaina, 24. marraskuuta, 2003 - klo 13.13:   
Kyllä mullekin WB3.1 ja DOpus 4.x riitti tosi hyvin... ennen kuin tutustuin kunnolla DOpus Magellan2:een :). Itseasiassa vastustelin pitkään Magellaniin siirtymistä, kun muka WB+Dopus4.x oli just hyvä ;) Nyt on ihan hirveetä jos pitää käytellä jossain perus WB:tä. Avuton olo tulee, kun kaikki pitää tehdä niin monen mutkan kautta :)

 

hooligan/dcs
Maanantaina, 24. marraskuuta, 2003 - klo 13.54:   
MorphOS:n Shell nyt on vähän kuin KingCONia ajettas oikeassa Amigassa...

 

JPQ
Maanantaina, 24. marraskuuta, 2003 - klo 19.14:   
hooligan: aika hyvältä siis kuulostaa.

 

miksuh
Keskiviikkona, 26. marraskuuta, 2003 - klo 19.58:   
JPQ: Paisti, että VNC on parempi kun KingCON :) Se vaan vaatii säätämistä reilusti enempi. Mut itse en kyllä palais kingCON:n enää.

 

Jope
Keskiviikkona, 26. marraskuuta, 2003 - klo 20.08:   
VNC:tä en oo koskaan jaksanu säätää kuntoon - kingconin jo osaan, enkä oo keksinyt kaivata siihen muuta.

Miksuh, vakuuta mut VNC:n hyvyydestä.. :-) Ainakin sen konffismoodi on tosi ruma. :-)

 

miksuh
Keskiviikkona, 26. marraskuuta, 2003 - klo 20.10:   
On, se asetusikkuna on ruma, kauhea suorastaan :) mutta se on pikkumiinus verrattuna siihen kuinka hyvä VNC muuten on :)

 

JPQ
Torstaina, 27. marraskuuta, 2003 - klo 0.05:   
miksuh: niin on mutta täytyy jaksaa korjata se bugi nyky asennuksesta joka aiheuttaa sen ettei shellin värit tule oikein sen kanssa. Toi VNC on AmigaOS Cdeeltä. ja toinen on se että saan kunnolla kaikki VNC featuret käyttöön no niin homma sujui.:)
PS. kiitos teille kannustuksesta.:)

 

cahva
Torstaina, 27. marraskuuta, 2003 - klo 13.45:   
VNC:ssä eniten nyppi se että se oli turkasen hidas esim. siinä automaattitäytössä kun tabbia painoi.

 

miksuh
Torstaina, 27. marraskuuta, 2003 - klo 15.35:   
Cahva: Eiköhän toi johdu paljolti siitä mistä kaikkialta se etsii tiedostoa/hakemistoa, jonka nimi täydennetään. VNC:häön ei hae sitä vain tietystä hakemistosta, vaan hakupolusta. En muista tekikö KingCon samoin. Itselläni VNC:n tabi-täydennys ei kuitenkaan mitenkään hidas ole.

 

Jope
Torstaina, 27. marraskuuta, 2003 - klo 15.47:   
KingCon etsii vain paikallisia filejä ja devicenimiä + volumenimiä.

Jotenkin turha toi universaali tab-complete, en tykkää bash-shellissäkään siitä.

 

miksuh
Torstaina, 27. marraskuuta, 2003 - klo 15.52:   
Tai siis tottakai riippuu siitä, mitä haetaan. Ensin se toki tutkii sen hakemiston missä ollaan / sen hakupolun mitä täydennetään. Mutta sillon kun ei anneta hakupolkua, vaan pelkän filenimen alku + tab, niin VNC näyttää löytävän samankaltasia tiedostoja polusta tjsp.

 

miksuh
Torstaina, 27. marraskuuta, 2003 - klo 15.54:   
Jope: No tottakai se tarjoaa ekoina vaihtoehtoina ne lokaalisti löydetyt fileet. Eli ei siitä mitään haittaa ole ollut.

 

Jupp3
Torstaina, 27. marraskuuta, 2003 - klo 16.13:   
Yksi näppärä Ambientin ominaisuus, minkä unohdin...

Kun painaa oikeaa hiirennappia jonkin ikkunan depth gadgetin päällä, niin avautuu lista sillä ruudulla auki olevista ikkunoista. Valitsemalla jonkin, se siirtyy etummaiseksi.

Lisäksi screenien depth gadgeteissa on samankaltainen menu, siinä näkyy myös "thumbnailit" muista auki olevista ikkunoista.

 

miksuh
Torstaina, 27. marraskuuta, 2003 - klo 16.56:   
Jupp3: Eli samanlainen ominaisuus, kun minkä saa DepthMenulla AmigaOS:lle. Mulla on itsellä toi Aminetistakin löytyvä DepthMenu käytössä, ja se on kyllä aika näppärä.

 

miksuh
Torstaina, 27. marraskuuta, 2003 - klo 16.57:   
Niin tota thumbnaili.hommaa ei DepthMenussa kyllä ole.

 

cahva
Perjantaina, 28. marraskuuta, 2003 - klo 15.54:   
Niin sen VNC:n hakmistonimen täydennyksen hitauden huomaa kyllä 040/25 koneella.. 060 prossulla sillä ei varmaan niin merkitystä ole.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: