Pegasos2 ja 220Watin poweri

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 12/2003 asti » Pegasos2 ja 220Watin poweri « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Torstaina, 30. lokakuuta, 2003 - klo 16.27:   
Riittääkö 220Watin poweri pegasos2:sen kanssa miten pitkälle ?
kysyn koska yhden todella kivan MicroATX kotelon tiedän jossa vakiona tommoinen. Siis kiva MicroATX koteloksi siis ulkoisesti.

 

itix
Torstaina, 30. lokakuuta, 2003 - klo 17.03:   
Eiköhän se riitä. Mulla on Peg1:ssä 200 watin virtalähde.

 

JPQ
Torstaina, 30. lokakuuta, 2003 - klo 20.32:   
Ja tarkennuksena siis G3/600Mhz malliin jos väliä.
PS. Minua miellyttävärt kotelot on harvassa ja mustat kotelot myös.
PPS. Pieni on kaunista.

 

itix
Torstaina, 30. lokakuuta, 2003 - klo 20.51:   
No mulla on nimenomaan G3/600MHz. Ja veikkaanpa että tuo Pegasos kuluttaa vähemmän virtaa kuin päivitetty A1200.

Jos koteloa ostaa niin kannattaa ostaa sellainen missä on mahdollisimman hiljainen virtalähde.

 

JPQ
Torstaina, 30. lokakuuta, 2003 - klo 21.41:   
itix: toki ja mahd. hyvän näköinenkin ja mahd. halpa mun tapauksessa mutta laadukas silti.
PS. Nimimerkki Kiire
PPS .Haussa edeeen ääri karu musta kotelo jos tiedätte mistä saa tai on ehdotus niin kertokaahan.

 

Mordi
Perjantaina, 31. lokakuuta, 2003 - klo 9.28:   
Shuttlen minipc:issä on 200W virtalähteet, ja niihin on asennettu sentään jopa 3 GHz P4:ia.

 

hooligan/dcs
Perjantaina, 31. lokakuuta, 2003 - klo 10.05:   
@JPQ

Letillä on aika karu kotelo, se mikä päätyi palkintosijalle Assemblyillä.. sen kun maalaa mustaksi niin sehän täyttää molemmat kriteerit :-)

 

JPQ
Perjantaina, 31. lokakuuta, 2003 - klo 10.14:   
hooligan/dcs: olisiko linkkiä kuvaan lettiä odottaessa.

 

Piru
Perjantaina, 31. lokakuuta, 2003 - klo 15.55:   
JPQ: letin Pegasos

 

itix
Perjantaina, 31. lokakuuta, 2003 - klo 16.56:   
Vaarallinen vehje.

 

JPQ
Perjantaina, 31. lokakuuta, 2003 - klo 17.03:   
itix: joo ehdottomasti
kaikki: hauskahan toi on mutta toisella tavalla karu siis modernissa mielessä minä mietin ihan koteloa jossa ei pahemmin ylimääräistä muotoilua ole.

 

Joanna
Keskiviikkona, 5. marraskuuta, 2003 - klo 23.09:   
Olen tilannut näytekappaleet parista kivasta tietokonekotelosta ja aion kokeilla miten hyvin tuo Pegasos nihin mahtuu.. Pegasos 2 saapumista odotellessa käytän tuota minun Pegasos 1:stäni.. Laitan ne kokoon huomenna ja otan muutamia valokuvia semmoisen kivan 17" LCD:n kanssa jonka pitäisi kanssa tulla myyntituotteeksi.

Koneeni (+lcd) lähtee loppukuuksi Linux-demo kierrokselle.. Eli olen itse ilman Pegasosta siihen saakka kunnes Pegasos 2 koneet saapuvat.

Samalla jos/kun saan kokeiltua laitteiden toimivuuden voin alkaa kasaamaan niitä kaivattujen valmispakettien hintoja. Tietenkin toimivuus pitää varmistaa sitten lopullisesti kun Pegasos 2 tulee.

 

JPQ
Torstaina, 6. marraskuuta, 2003 - klo 1.40:   
Joanna: onko hajuakaan koska tulee ? ja "löysin" MicroATX kotelon jos Pegasos2 tuohon ei sovi niin kiroan syvästi. Senhän piti olla MicroATX sentään. Dokumentoi muistin nirsoudesta jos löydät Pegasos2:sesta sitä ja jos tiedät toimivan muistin niin myös siitä.
PS. Mahd. pitkälti käytetystä kyhäystä aikova.

 

Jupp3
Torstaina, 6. marraskuuta, 2003 - klo 10.10:   
JPQ:

Kyllä mahtuu, mutta jos kotelo on Low Profile-mallia, PCI ja AGP-korttien pitää myös olla (useimmat uudet ovat)

 

JPQ
Torstaina, 6. marraskuuta, 2003 - klo 11.32:   
Jupp3: ei tietääkseni ole lowprofile pitää kysyä "tavaran" toimittajalta.

 

Joanna
Lauantaina, 8. marraskuuta, 2003 - klo 11.33:   
http://ns2.iti.fi/~jkurki/pega-case/

Tuossa on muutama kuva Pegasos 1 koneestani uudessa kotelossa .. Laiteen on tarkoitus olla nähtävissä parissa Linux-aiheisessa tapahtumassa. Niistä yleisölle avoin on Marraskuun 22 päivä Turussa pidettävä Aguri.. http://www.aguri.info/

 

jansa
Sunnuntaina, 9. marraskuuta, 2003 - klo 10.35:   
Nam, on se nätti :) Vielä kun olisi langaton näppis ja hiiri. Tosin ehkä parempi ettei ole, jos kerran on tarkoitus pistää kone messuille esille.

 

Joanna
Sunnuntaina, 9. marraskuuta, 2003 - klo 11.46:   
jansa: Langattomiakin saa kun etsii ja ostaa mutta nuo olivat helpommat mitä listalta löytyi koteloon käyvän värisinä. Nayttö on beige-kuorinen vain siksi että niiden maahantuojalta oli silver/black mallit loppu juuri pahimmoilleen...

Jos Joku on menossa Motorolan PPC ohjelmoijille tarkoitettuu tilaisuuteen ensi tiistaina (11.11.2003)... Siellä pitäisi tuon olla nähtävillä EBV:n ständillä, samoin kuin yksi tai pari ITI.n tekemään Linuxiporttia.

Ainiin.. Kotelossa on Radeon 7000 .. Alkujaan siinä piti olla 9200SE mutta en saanut sitä toimimaan Linuixin kanssa, luultvasti asia olisi korjaantunut jonkin Linuxijutun säädöllä (normaali rutiini, eli asetuksia, ajureita ja kernelin kääntö) mutta en todellakaan jaksanut alkaa semmoiseen tässä välissä.

Käytännön havaintona voin sanoa että ainakin Asuksen tekemä Radeon7000 on teräväkuvainen. Olisin huomannut LCD-monitorin natiiviresoluutiolla (1280*1024) jos se olisi sutannut kuvaa.

 

mordi
Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 15.04:   
Onko tuo Antecin kotelo (tai sen virtalähde siis) hiljainen?

Harmi, että low profile -koteloihin on vaikeaa saada lisäkortteja: jos vaikka sattuisi löytämään näytönohjaimen TV-kortilla ja DVI:llä, kunnollisen äänikortin saaminen koteloon onkin sitten mahdotonta.

 

Joanna
Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 15.24:   
Mordi: On hiljainen.. Siinä on vain yksi, aika matalakierroksinen tuuletin hoitamassa virtalähteen tuuletusta. Käytön aikana ainut mekkaloija on CD-RW asema joista hiljaisen löytäminen onkin kokolailla mahdotonta (tosin aseman maksiminopeuden nopeuden pudotus saattaisi auttaa).

Tuohon koteloon tuskin saa mitään TV-kortteja tai hyvää äänikorttia ellei ala askartelemaan PCI-nousukortin (raiser) kanssa. Tiedän että on olemassa matala Radeon Dualhead näytönohjain joka käyttää AGP.n viereisen PCI:n takalevyn toisen monitorin liittimelle (toinen on DVI, toinen analogia-vga), mutta en tiedä kuka toisi maahan.

Isompia koteloita on vaikka kuinka mutta en oikein osaa sanoa mikä miellyttäisi niin paljon.. Chieftec kotelot on hyviä ainakin.. samaten isommat Antec mallit.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: