Muisteista

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 09/2003 asti » Muisteista « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Sami Ylönen
Tiistaina, 22. heinäkuuta, 2003 - klo 6.17:   
Kävin paikallisesta ostamassa pari gigaista dimmiä kun niitä siellä "halvalla" näytti olevan ja speksitkin vaikuttivat siltä, että toimisivat.
" Dataram 1GB PC133 ECC/REG DIMM", listahintana on tällä hetkellä 150 euroa Sunlogixin eShopissa (voit myös tarjota vähemmän rahaa ja hyvällä tsäkää saat tuotteen halvemmalla. eShopissa myydään vain ja ainoastaan jämäeriä). Tuotteita näyttäisi tällä hetkellä vielä olevan hyllyssä pari, myös 512 megaisia palikoita löytyy hintaan 57 euroa, mutta niiden toimivuudesta ei ole mitään takuita.

Gigaiset dimmit kuitenkin toimivat moitteettomasti (vaikkakin MorphOS ei vielä tue 2GB muistia, jumii buutissa ja 1.4 päivityksenkin jälkeen näkyy kuulemma vain 1.5 gigaa keskusmuistia - kunnes tekevät jo suunnitellut muutokset versioon 1.5).

Linuxilla ei pitäis olla mitään ongelmia, mutta en voi tätä väitettä todistaa koska en käytä linuxia :)

--- paste ---
Ram Disk:> avail h
Type Available In-Use Maximum Largest
fast 1.2G 42.7M 1.2G 1.1G
total 1.2G 42.7M 1.2G 1.1G
--- end ---

Kieltämättä kivaa. En vaan keksi mihin tuota käyttäisi, ikinä en ole Amiga 4000:ni 128 megatavun muistia loppumaan kesken...

Ehkä sitten kun SuperBundle julkaistaan ja aloitan suunnattoman suurten samplejen käsittelyn ProStationAudiolla.. Elän myös toivossa, että Motion Studio valmistuu "Real Soon Now" ja pääsen ostamaan sen leikelläkseni vihdoin nuo kaikki kuvaamani MiniDV-kasetit.

Until then.. rahaa paloi, mutta olin hetken onnellinen.

 

Piru
Tiistaina, 22. heinäkuuta, 2003 - klo 7.04:   
Sen verran vielä että hyvällä säkällä kerkeämme fiksaamaan MOS 1.4:n niin että tuo 2gigaa näkyy 1.5 gigana, eikä vaan jumahda.

MOS 1.5:ssa ehkäpä näkyy sitten lähes täydet 2 gigaa.

Siihen asti 1gig + 512m lienee optimaalisin maksimimuistimäärä. :)

 

Joanna
Tiistaina, 22. heinäkuuta, 2003 - klo 9.17:   
Uh.. on se paljon.. edes Wintosa2K.n kanssa ole noin paljoa minulla.

 

Markus
Tiistaina, 22. heinäkuuta, 2003 - klo 12.07:   
Minulla PC:ssä XP-käytössä 512 mt. Monitorissani on sisäänrakennettu mikrofoni, jolla olen nauhoittanut toisesta asunnosta minun asuntooni kuuluvaa häiriköintiä. Olen käyttänyt 16 kHz:n näytteenottotaajutta ja kerrallaan nauhoittanut tyypillisesti 30-40 min. pätkiä minkä jälkeen olen tallettanut pätkän mp3-muodossa ja aloittanut uuden nauhoituksen. Tässä hommassa suuresta muistista on hyötyä. Tietysti tässä tapauksessa ohjelma käyttää isoja määriä temppitiedostoja kiintolevyltä.

 

Piru
Torstaina, 24. heinäkuuta, 2003 - klo 20.30:   
Ram Disk:> avail h
Type Available In-Use Maximum Largest
fast 1.5G 30.2M 1.5G 1.5G
total 1.5G 30.2M 1.5G 1.5G

Joo. Elikkä tuo 1+1 gigalla.

Ongelmana aiemmin oli se että tuo toinen 1gig palikka on risa (tulee muistivirhettä). Letillä se sattu just ikävästi kohalle ja kosautti koneen boottikuvaan.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: