Mos/Pegasos yhteensopivuus

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 06/2003 asti » Mos/Pegasos yhteensopivuus « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Joanna
Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 8.45:   
Ajattelin laittaa tälle oman Trheadin kun kumminkin monia varmaan
kiinnostaa mitä voi tehdä.

Eli siis ainakin seuraavat ohjelmat toimii kun hakee Aminetistä (tai
muualta)... Kannattaa huomata että monet on 68K ohjelmia joten siitä
voi päätelllä paljon.

- Miami, MiamiDX
- Snoopdos, Scout
- Amp2 (tosin vain 8bit tilat videolle?)
- FroggerNG, Aminetradio, Sid4Amiga
- Amirc, Microdot 2
- Aweb, Ibrowse, Voyager

Itse en juurikaan kaupallisia ohjelmia voi tässä vaiheessa kokeilla
kun ei ole tullut vuosiin pidettyä Amigaa niin ei ole mitään edes
likimain ajantasaista. Tietenkin jos jollakulla on nurkassa nippu
semmoisia niin voi tarjota kokeiltavaksi :)

Selvyyden vuoksi tuo ei sitten tarkoita että ohjelmat yllättäen
olsiivat bugittomia.. Varmaan monella on kokemusta Amigan
webbiselaimista (esim voyagerin Flash-palikka tuntuu olevan
kaatumaherkkä).. mutta se ei käsittääkseni ole mitenkään päin
laiteriippuvaista ...

 

Jupp3
Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 11.22:   
AMP2:sta sen verran, että >8bit-tilatkin toimivat kai, mutta vain big endian-screenmodeilla

Soundprobe: Toimii, mutta ilmeisesti ei tykkää >8bit-screenmodeista (muistaakseni sama 0x0:llakin) interfacesta puuttuu 1 nappi (korjataan uudemmassa mos-versiossa?) joka estää oman screenmoden valitsemisen... Mutta ainakin editointi ja samplen soitto toimivat.

TVPaint: Tuntuu toimivan täydellisesti

 

Hooligan/DCS
Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 11.32:   
Ei toimi tai toimii huonosti:
Personal Paint
CandyFactory
HippoPlayer, EaglePlayer, Delitracker...
SoundStudio
Digibooster(?)
VoyagerPPC (let's face it.. ei se toimi niin että sitä käyttää vois :)

Toimii:
ImageFX 4
AmigaAmp
CygnusEditor
Visage
MuchMore
Magellan
IBrowse
WildFire (vaatii NoPPC tooltypen)

Pitää kokeilla:
Final Writer
Wordworth
ArtEffect

 

Joanna
Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 16.45:   
Lisää tietoa Voyagerista.. (ja muustakin)

MOS 1.3 versioon on lipsahtanut bugi jonka vuoksi kaikki PowerUP ohjelmat eivät toimi kunnolla (itseasiassa toimivat huonommin kuin 1.2 versiossa). Asia on korjattu Mos 1.4 versioon (beta-1 on tuo korjaus käytössä).

Käytännössä tämä Voyagerin kohdalla tarkoittaa että Vflash-plugin kaatuu rekisterien sotkeutumiseen likimain 100% varmuudella. Helpoin tilapäiskorjaus lienee postaa koko vflash voyagerin plugins hakemistosta. :)

(kirjoittelen tätä vuorostaan Aweb-II 3.4APL versiolla, tuleepahan testattua vaihtoehdot lävitse)

 

tohe
Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 20.41:   
Toimii listaan:
ArtEffect4.0
Newscoaster
Amplifier (jotenkuten)
StormC3.0 (4.0:n asennus ainakin tökki, eikä jaksa tapella ku kuites MOS kamat tullee kääntään jollain muulla =)

 

Hooligan/DCS
Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 20.57:   
Kokeilin FinalWriter 5.05:sta, toimii kuin junan vessa.

 

JPQ
Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 21.11:   
Kaikki jotka tähän listaa materiaalia on pistäneet ja pistää tämän jälkeen , kiitos teille on kiva tietää jos käy niin että Pegasos2 on tarpeeksi halpa minulle joskus. Melkein kaikki mulle olennainen tutkittu paitsi B&P ja OSS:in midi puoli.

 

Jupp3
Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 21.28:   
JPQ: Bars & Pipesistä tehdään MorphOSille omaa versiota, en ole testannut nykyisen toimivuutta, mutta epäilen...

 

Joanna
Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 21.35:   
JPQ: Bars & Pipes on käsittääkseni hyvin suurella todennäköisyydellä tulossa MOS:ille natiiviporttina. En tiedä tarkempaa aikataulua mutta tiedän B&P:n ohjelmoijan tutkivan asiaa.

 

cAHVA
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 15.19:   
JPQ: Octamed SS jumahtaa jo alussa eli sorppa, ei toimi :( Tosin taisi olla vanhan Amyn prefssit eli voi siitäkin johtua että kaatus.

 

miksuh
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 15.56:   
Höö tukeekos OctaMed SS edes AHI:a... Jotenkin muistelen et en ole saanu sitä toimiin SB128:n kanss ja siks oon igiboosteria käyttäny. Jos soundstudiossa ei ole AHI tukea, ni vaikeapa sen on kaatumattakin toimia Pegasoksella.

 

miksuh
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 15.57:   
igibooster = Digibooster

 

Hooligan/DCS
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 16.49:   
Ei ole AHI tukea, eikä toimi. OS4:lle on muuten tulossa versio, sen tiedän.

 

cAHVA
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 17.29:   
No eipä se digiboosterikaan tainnut toimia pegalla.

 

miksuh
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 18.27:   
Digiboosteri on muuten iha kiva, mut ainakin toi versio mikä mulla on on pikkuse hutera jos yrittää soitella monikanavasia xm tjsp modeja :(

 

miksuh
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 18.30:   
Hulikaani : PPAint ei toimi ? :( mites PerfectPaint ? luulisin et PfPaint saattas toimia papermmin, sehän on mutenkin suunniteltu nemmäön graffalaudat mielessä pitäen. Ja sehä on lisäksi ilmanen.

 

miksuh
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 18.31:   
paremmin jopa

 

Hooligan/DCS
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 18.42:   
PersonalPaint ei toimi kunnolla.. tosin sain mä jotain brushia cutattua kun kerran kokeilin. PerfectPaintista ei hajua

 

KimmoK
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 23.37:   
Tää liippaa läheltä tätä threadia, koska 99.5& softasta on vielä 68k:lle.

Koska MOS loppukäyttäjille tulee 68k JIT emu?

Tämä siksi kun olen lukenut että joidenkin MOS immeisten mukaan JIT ei vielä ole käytössä?

 

Joanna
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 0.24:   
Kimmok: 68k emulaation ei ole ongelma koska ainakin minun kokemuksieni mukaan se on hyvin nopea ja luotettava... Esimerkiksi olen ladannut Pegasoksella webbiselaimella dataa lähiverkossa olevalta Linux koneelta käyttäen 1.2Megatavua sekunnissa.. Mikä ei ole ihan heikosti ottaen huomioon että koko TCP/IP stackki on 68K koodia (MiamiDX).

Erikoispiirien puute on monille vanhemmille ohjelmille ongelma.. tai siis ei olisi jos ajaisi jotain UAE:tä mutta minusta on parempi alkaa etsiä/suosia sellaisia jotka toimivat ilman.

 

JPQ
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 1.08:   
Hooligan: Kun se näyttötila requesteri onko RTG namista missä asennossa täällä ei sen asennolla väliä. Tosin käytössä aito AmigaOS ja Amiga.
Käyttää oletuksena Blitteriä graffan käsittelyyn mutta 68K:lle oliko myös PPC:lle löytyy libraryt jotka pitää aktivoida että voi niitä käyttää blitterin tilalla josko niillä toimisi paremmin ? Tuli mieleen siitä kun customi piirisarjaa ei ole emuloitu.
Joanna: Paljonkohan nopeutta hidastaa tuo emulaatio ja mikähän on tuon lähi verkon maximi.

 

itix
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 1.47:   
PPaint toimii kyllä ainakin näillä PUP-korteilla joten kuten. Osa toiminnoista on käyttökelvottomia ja aika monella se kuulemma vain kaatuu. Muistaakseni joku oli saanut sen käynnistymään Pegasoksessakin mutta todellakaan joku ympyrän piirto ei toimi.

@KimmoK: Tuota minäkin olen ihmetellyt... Ilmeisesti se ei vain ole sitten valmis. Ehkä oli alunperinkin pienoinen virhe lähteä kehittämään koko JIT:iä koska ei se olekaan niin tärkeä.

 

Hooligan/DCS
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 4.09:   
@KimmoK
Koska MOS loppukäyttäjille tulee 68k JIT emu?

Tämä siksi kun olen lukenut että joidenkin MOS immeisten mukaan JIT ei vielä ole käytössä?
------------------
Villeimpien huhujen mukaan versiossa 1.4 mikä pitäisi ola ulkona piakkoin. Emu on nyt jo ( 060/60mhz). Mielenkiinnolla odotan JITtiä

 

JPQ
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 4.13:   
itix: Auttaisiko siihen tosiaan se mitä sanoin.
Hooligan: siis oliko näin G3/600Mhzella saat 060/60Mhz emuloitua ? jos saat alkaa kuulostamaan kivalta.

 

Piru
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 7.48:   
Testailin tuota PersonalPainttia nykysellä MorphOS:lla (siis 1.4-alpha). Ympyränpiirrot yms toimii. vapaankäden fillatun alueen piirto ei (whineää jotain muistinpuutteesta). Tuo pitää vielä korjata niin sitten näkyis toimivan.

 

Jani Kuituniemi
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 11.52:   
Täällä lähiverkossa A4000:n ja Linux palvelimen välillä 10Mbit/s verkossa oon saanu siirrettyä noin 1100KB/s. Amigassa 060/50, Ariadne kortti + MiamiDx. Ei juuri muuta kuormaa lähiverkossa tuon aikana, maksimi lienee muutaman sata kilotavua sekunnissa suurempi kuin tuo.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: