Mitä ohjelmia tarvitsee, Suosituksia ...

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 06/2003 asti » Mitä ohjelmia tarvitsee, Suosituksia ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Joanna
Perjantaina, 11. huhtikuuta, 2003 - klo 20.15:   
Ainakin minun tilanteeni on se etten olen käyttänyt Amigaa aktiivisesti vuosiin. Koetan etsiä kaikkia tarpeellisia tavaroita tuon MOS 1.3 täydennykseksi, mutta suoraan sanoen Aminet on hankala paikka jos koettaa etsiä jotain uutta/toimivaa eikä ole seurannut tilannetta vuosiin.

Siis kaipaisin tietoa mitkä ohjelmat ovat hyödyllisiä (mielellään kotuuhintaisia/ilmaisia) ja toimivat hyvin Pegasos/mos ympäristössä. Lisäksi olisi kiva tietää jos joku ohjelma taritsee jotain kirjastoja, tooltypejä YMS joita ei ole vakiona mukana.

Esimerkiksi CD:tten ja mpeg/avi tiedostojen soittoon olisi kiva olla ohjelmat, samoin tekstieditori (kohtuuyksinkertainen) yms..

 

Markus
Perjantaina, 11. huhtikuuta, 2003 - klo 21.48:   
MorphOS'issa toimivuudesta en osaa sanoa, mutta Blacks Editor eli BED lienee hyvä peruseditori. Minulla on omassa Amigassani joku versio, mikä taisi olla ilmainen, mutta sitä ei ole enää Aminetissa. Marco Negrin viimeinen versio näkyy maksavan $25, mutta äsken kun kurkkasin, niin Aminetissa on "Upgrade pack #1 to BlacksEditor" (BedUpg_Pack1.lha), missä paketissa näkyy olevan 87 kt:n ajettava ja .keyfile ja dokumentissa lukee, että ohjelma on cardwarea, mutta tekijä on eri kuin Marco Negri.

Tuohon BEDiin näkyy olevan paljon extra kilkkeitä Aminetissa. GoldED Studio 6 lienee kova sana, mutta maksaa rahaa. Itselläni on ilmainen GoldED5 (yli 3 mt lha-pakettina) tuolta em. sivustolta hankittuna, mutta enpä äkkiseltään löytänyt enää linkkiä siihen. Jotain ilmais-GoldED-linkkejä siellä kuitenkin oli lzx-muodossa.

Jos oikein muistan, niin tuo "Black" liittyi jotenkin Marco Negrin lempinimeen, olisiko ollut niin, että se oli Black. Ja itseäni totisesti häiritsee, että editorin nimi on Blacks Editor ("Mustat Editori"), kun se korrektimmin olisi Black's Editor... :-( ... :-)

 

JPQ
Perjantaina, 11. huhtikuuta, 2003 - klo 22.31:   
Joanna: En tiedä toimiiko nämä mutta silti annan vinkkinä ne. Personal Paint ja mielestäni aminetissa on uusin josta tosin uupuu GIF loaderi/saveri. Muita softia en oikein uskalla suositella ja SoundFX sample editorista en kanssa tiedä toimiiko mutta se on kyllä hyvä sample editori mitä demon kanssa olen puuhastellut ja aikomus on ostaa kokonainen versiokin. Ja minua kiinnostaa tieto toimiiko noi jos joku niitä testaa.
Markus: oletpa nipo.

 

Markus
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 1.22:   
JPQ: Sanooko yksikön genetiivi vs. monikon nominatiivi mitään?

 

JPQ
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 2.28:   
Markus: eipä sano mutta tiedän että kirjotuksieni laatu on mitä on pahoittelut.

 

Thoriel
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 10.49:   
Markus: "Negri" tarkoittaa italiaksi "mustat [ihmiset]", ehkäpä lempinimi juontaa juurensa sieltä...

 

Markus
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 13.04:   
Thoriel: Ahaa. Kuitenkin editorin nimenä "mustat editori" kuulostaa jotenkin "minä rakenta auto"-tyyliseltä. Pelkkä "sukunimi editor" ei oikein iske. Sinun yleissivistyksesi on muuten hämmentävän hyvä. :)

JPQ: "Blacks Editor"-ilmaisussa Blacks on monikon nominatiivissa ("mustat"), Black's on yksikön genetiivi ("mustan"). Ulkoinen ero on vähäinen, mutta merkityksellinen ero on suuri. Tämä nyt tietysti oli pikkumaista puuttua tähän...

 

JPQ
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 13.52:   
Markus: saa sitä puuttua kyllä minuakin ärsyttää elokuvissa käännös mokat & kaunisteltu kieli.

 

Hooligan/DCS
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 14.18:   
- Magellania ilman ei voi elää. Se on ensimmäinen softa, varsinkin
MOS:ssa jossa kaikki ei vielä toimi niin kuin pitää.
- CygnusEditor tekstieditoriksi
- ARexx pitää asentaa vanhoista käyttiksistä.
- Poseidon kannattaa asentaa jos haluaa USB laitteita käytellä
- Shellin copy-komennolle kannattaa hakea vastaava 68k. se ei varoita/kysy overwritesta eikä näytä mitä tiedostoja kopioidaan (sillä
on tosin DONTOVR parametri, mutta paljon parempia 68k Copyja on esim.
Aminetissa)
- Visage tuntuisi toimivan ok, hyvä softa kuvien katseluun.
suosittelen käyttämään Magellanista käsin (filetypet)
- More kannattaa vaihtaa EvenMoreen (Aminet)

tuossa nyt ensi alkuun..

 

Joanna
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 14.39:   
Juuh.. Ambientin toiminta on vielä hieman puutteellista, onhan se nätti jne. mutta se kaipaa aika paljon lisäkoodia että se tulee toiminnaltaan samalle tasolle kuin ulkonäöltään. (no, kyllä se WB1.3 hakkaa nykyiselläänkin jos oikein muistan :)

Poseidon + Pegasos usb ajureihin linkit löytyy ainakin www.morphos-news.de sivuilta. Arexx on helppo löytää käyttislevyilta mutta Gygnus-ed ja Megellan on semmosia että niiden kohdalta linkki + oikean (=toimian) version tieto auttaisi...

 

itix
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 16.35:   
Blacks Editor on oikein näppärä teksturi scriptailuun ja ohjelmointiin. Marco Negri ei enää itse kehitä BED:iä mutta Aminetistä löytyvä päivitys on ihan aito. Teksturi sama, vain koodaaja on vaihtunut (ja samalla lisännyt pari uutta bugia...).

Personal Paint on aika kätevä piirto-ohjelma mutta ympyröiden piirto ei toimi ja ikoneissa on joskus ylimääräistä roskaa... Muutoin näyttäisi toimivan ihan kohtuullisesti (kop kop).

 

miksuh
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 17.32:   
PerfectPaint (PfPaint) on myös loistava graffasofta, varsinkin kun se on kutakuinkin yhden hepun projekti. Eikä edes maksa mitään. PfPaint osaa myös hyödyntää graffalautoja kunnolla. PPaint on muuten kiva softa sekin, mutta sillä ei voi tehdä yli 256 värisiä kuvia.

 

miksuh
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 17.36:   
Mpeg, DivX jne pyöritykseen sitten Frogger, AMP jne. MP3 kuunteluun AmigaAMP ja Amplifier.

Nettisoftiksi YAM (Email) AmitradeCenter (FTP), AmIRC, Voyager, Ibrowse jne.

 

Jani Kuituniemi
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 17.39:   
YAM:sta puheen ollen.. onko kellään tuota uuden YAM 2.4 betan tarvitsemaa BetterString.mcc 11.6 versiota?

 

miksuh
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 17.40:   
Magellania jouduttaisiin ajamaan emulaatiossa... Eli liekö sen ajaminen MOS:ssa kovin järkevää... Kyllähän yksittäistä softaa ajelee emulaatiossa, mutta Magellanin ajaminen WB replacementtina ei ehkä ole niin järkevää jos joudutaan emuloimaan. Muutenkin olisi parempi sisällyttää Ambienttiin Magellanin ominaisuuksia ennemmin :)

 

miksuh
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 17.44:   
Jani: Mulla on ainakin, en tosin muista mistä sen sain :) joku muu jolla on netti kotona voi varmaan sen heittää, itseni nyt vähän vaikea (en oo nytkään kotona)

 

JPQ
Lauantaina, 12. huhtikuuta, 2003 - klo 18.12:   
miksuh: ppainttia en ainoaksi ajatellutkaan ja tvpaint järkäle unohtui sekin voi olla kiva mun mielisoftia kuten osin kait Bars&Pipes jos eräs mun löytämä bugi korjataan. Mutta taas nämäkin softat vaatii emulaatiota...

 

Hooligan/DCS
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 1.05:   
@Miksuh
Magellan toimii loistavasti MOS:ssa. Ainoa ongelma on että se ei näytä >4gb osioita, ja _ merkki ei näy listereissä.
Se että se on 68k ei ole ongelma.. ei hidastuta konetta pätkääkään. Itseasiassa Magellan antaa miltei täydet 950/ks ftp-siirrossa 10mb sisäverkossa.

 

Joanna
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 1.24:   
Miksuh: kannattaa muistaa että pelkällä suoralla emulaatiollakin Pegasos ajaa vanhoja 68k ohjelmia suunnilleen yhtä nopeasti kuin nopeimmat 68060 laitteet (tästä oli kai testiä jollakulla jo?).

Jittikääntäjän kanssa nopeus kasvaa selvästi yli minkään mihin aito 68k rauta pystyy (poislukien mahdolliset Coldfire variantit, mutta niille ei ole AmigaOS:aa tehtynä). Eli sitä on turha pelätä että ohjelmat pegasokseen vaihdon vuoksi hidastuisivat käyttökelvottomiksi.

Lisäksi pegasoksen uudempi CPU tyyppi, PPC natiivi käyttis, nopeammat väylät, muistit yms tekevät paljon etua koneen teholle verrattuna turbotettuun Amigaan.

 

JPQ
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 2.05:   
Hooligan: mikä merkki ei näy tarkoitatko siis _ merkkiä ? miksiköhän ei näy?

 

Hooligan/DCS
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 2.56:   
JPQ:
no alaviiva ( _ ).. en tiedä miksi ei näy. Vissiin bugi MOSissa koska AmigaOS:llä toimii.

Mulla oli esim. yhdessä vaiheessa def_drawer.info ja defdrawer.info tiedostot samassa listerissä, Magellan näytti molemmat samalla nimellä defdrawer.info

Toivottavasti tuohon tulee korjaus pian.. erittäinkin ärsyttävä "bugi".

 

Joanna
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 9.50:   
Ainakin Voyager tulee mukanana joten ihan välttämättä ei selainta
hetimiten tarvitse hankkia.

En tiedä miltä tämä postitus näyttää koska kirjoitan tätä Pegasoksella
johon juuri asensin netin toimimaan (Miami, unregged). No, ainakin
tämä näyttäisi esikatselun mukaan toimivan ihan kivasti, katsotaan
sitten mikä on lopputulos :)

 

JPQ
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 13.41:   
Hooligan: no niin on koska alaviiva on aika yleinen merkki tiedoston nimissä vaikka olisi kuin harvinainen silti ärsyttävä mutta tuon merkin kanssa erityisen ärsyttävä.
Joanna: kappas sinunkin Voyagerisi kuten minunkin tekee saman eli pätkii rivit kumman lyhyiksi. Näyttää oudolta näiden "täys" leveisten viestien seassa.

 

itix
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 19.37:   
Ei ole paljonkaan merkitystä ajaako MorphOS:ssa 68k- vaiko PPC-softaa. Se ei tosiaan ole mikään UAE joten emun nopeuskin on aivan toista luokkaa :-)

 

miksuh
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 13.46:   
"Miksuh: kannattaa muistaa että pelkällä suoralla emulaatiollakin Pegasos ajaa vanhoja 68k ohjelmia suunnilleen yhtä nopeasti kuin nopeimmat 68060 laitteet"

No toki mut silti tuntuu vähän pöhköltä emuttaa työpöytäsysteemiä, jos kerran on mahdollista ajaa uutta ihan nativea Ambienttiakin. Onhan sit dopus4 fileiden kopsimiseen. Mut toi on tietty makuasia.

 

Hooligan/DCS
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 14.06:   
@Miksuh

No sama juttu tässä Magellan tapauksessa kuin Amiga vs PC.. se nopeus ei aina ole tärkein, vaan käyttömukavuus. Ja tällä hetkellä MOS on vielä vaiheessa, sitäpaitsi, Magellan lentää ihan kivasti 1280x768x24 ... paljon nopeammin kun 800x600x8 PicassoIV:lla.

Katsotaan mitä lähiaikoina julkaistava MOS-päivitys tuo tullessaan.

 

jPV
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 14.15:   
miksuh: Magellanhan käyttää pääasiassa käyttiksen kutsuja ja käskyjä täysin laillisesti, joten en tiedä haittaako se 68k-pohjaisuus paljoakaan. Monet toiminnot taitavat toimia siinäkin suoraan ppc:llä, jos sitä ajetaan ppc-käyttiksessä :-) Toki saattaisi olla parempi, että se olisi kokonaan ppc-koodia... mutta jos se vaan toimii vähintään yhtä nopeasti kuin 060:lla, niin eiköhän se ole ihan riittävän nopea :)

Joanna: CygnusED ja Magellan2 (DOpus 5.82) ovat kaupallisia.. GE:ltä voinee kysellä. Tosin CygnusED:stä on myös MOS-versio... en tiedä onko sekin yhä kaupallinen.

 

jPV
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 14.24:   
BTW. Ambientissa näyttää olevan melko suoria lainauksia Magellanin hyvistä ominaisuuksista, kuten device listeri jne, mutta luonnollisestikaan se ei vastaa (vielä) kuin raapaisua Magellanin ominaisuuksista :) Enkä mä usko, että se valinta on mustavalkoisesti joko Ambient tai Magellan.. eiköhän ne Ambientin ominaisuudet tule tarvittavasti esiin vaikka Magellanilla työpöydän korvaisikin... kuten os3.9:n tavoin, mitään tärkeää sen ominaisuuksista ei menetä vaikka Magellania ajaakin wb-replacementtina. Tulee vaan julmetusti lisäominaisuuksia :)

 

JPQ
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 14.30:   
jPV: Mos versio Cedistä mielestäni tarvitsee alkuperäisen Cedin CDeen ainakin eräällä sivulta tulee tämä käsitys.

 

deeq/RNO
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 0.09:   
Noista softista vielä että tässä listaa mitä itse tulee käytettyä useimmiten:

-Amistart (näppärä ja konfigattava start-menu-klooni)
-MysticView (Amigan paras kuvien näyttösofta)
-SGrab (screenshottien ottamiseen :)
-ArtEffect (melkein-kuin-photoshop)
-Sid4Amiga (nepan biisien soitteluun, must have)
-SnoopDos (ei varmaan selittelyjä kaipaa)
-VirusZ
-MakeCD
-Sanakirja (ainakin suomi-englanti löytyy)
-Soundstudio ((MIDI)-tracker)
-SoundFX (laadukas sampledikka)

Sitten noi jo mainitut Magellan, AMP, Frogger, AmigaAMP/Amplifier etc. sekä muuta sälää ja pätsejä.

 

Pete
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 0.33:   
deeq/RNO: Mikäs tuo sanakirja on?

Itse voisin noihin aiempiin netti softiin lisätä Simple mailin, joka on minulla syrjäyttänyt YAMin jo pari vuotta sitten käytöstä

 

deeq/RNO
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 1.04:   
Pete:

"Sanakirja V2.0 (c)1995 Pave"

joskus tuli kaverilta kopioitua, muuta en tuon historiasta tiedä :/

Valikoista löytyy myös ruotsi ja saksa, mutta sanastot puuttuu. Sanoja voi toki itse lisätä..

 

JPQ
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 2.22:   
deeq/RNO: käytätkö noita Classic Amigalla vai Pegasoksella ?

 

Hooligan/DCS
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 9.10:   
MOS:lla ei toimi kunnolla SGrab, kannattaa käyttää CyberGrabbia. SGrab ottaa kyllä shotin ja tallentaa sen mutta sen jälkeen alkaa jumalaton resurssien varaus joka ei vapaudu edes ohjelmasta poistuttaessa.

Kommentteja ja lisäyksiä Deeq:n listaan:
- MysticView tulee MOS:n mukana.
- tosiaan, SnoopDOS on aivan ehdoton.. ilman sitä on aluks hankala saada toimimaan Reaction ohjelmia kun ne hakevat sitä sun tätä.
- Magellaniin kannattaa conffata UADE
- SoundStudio ei toimi MOS:lla koska ei omaa AHI-tukea
- Sid4Amigasta taisi olla PPC versiokin.. kannattanee sitä käytellä
- VoyagerPPC kannattaa myös korvata IBrowse 2.3:lla. VoyagerPPC on kyllä HELVETIN nopea mutta hieman epästabiili eikä kaikki JS-roinat toimi kunnolla.
- MUI (general) kannattaa konffata kanssa viimisen päälle.. nyt kun on sitä muistia niin kaikkiin nappeihin, slidereihin ja ikkunoihin vaan 24 bittiset texturet :)

 

deeq/RNO
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 12.42:   
JPQ: Jep, Classic käytössä

Hooligan: Soundstudiota ei saa toimimaan edes paula-emulaatiolla? Entäs ootko midiä testaillut?

No ehkä tuo korjautunee uuden soundstudion version myötä.. eihän tässä ole odoteltu kuin kohta 6 vuotta :)

 

JPQ
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 13.06:   
Hooligan/DCS: toimiikohan edes midi siinä ?
Tuo sun texture ideasi on vähän liioittelua
Deeq/RNO: näin ajattelinkin.
PS. Tuo MIDI juttu on tärkeää jos eräät olennaiset softat ei toimi niin mitä minä teen vaikka varoja olisikin Pegasoksella/AmigaOnella?

 

Hooligan/DCS
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 14.04:   
@deeq
Jaa millä paula emulaatiolla?

En ole kokeillut midi:n kanssa kun ei saa tuota isoa seriaalimidiä kiinni .. pitäs olla se pienempi serial. Pitää kattoa jos adapteri löytys jostain.

@JPQ
No ei todella ollut liioittelua. Mä väsäsin eilen MUI:n todella namin näköiseksi käyttämällä varmaan kymmentä erilaista 24bit tekstuuria. Mitä väliä kun muistia on enemmän kun tarpeeks?

 

deeq/RNO
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 15.52:   
Hooligan/DCS: Paula emulaatiolla tarkoitin esimerkiksi "Nalle Puh":in tapaista hackia joka olisi sisällytetty morphosiin.

http://www.aminet.net/mus/misc/NallePUH.readme

"It's a hack that intercepts some custom chip register accesses and turns them into AHI function calls."

 

deeq/RNO
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 16.02:   
Ainii, tuosta midistä vielä..

Kuinkahan meinaavat tukea OS4:ssa/MorphOSissa noitten PCI-äänikorttien peliporttiliitäntöjä..? Noihin kun saa tuupattua joystickin lisäksi midi-adapterin, jossa perus midi-in/out liitännät. Ei tarvitsisi repiä irti vanhasta koneesta tuota midi-boxia..

Ainakin camd.deviceä käyttävät softat luulisi olevan helppo saada toimimaan äänikortin midi-liitännöillä, mutta esimerkiksi Soundstudio taitaa paukuttaa suoraan rautaa.. :/

 

JPQ
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 17.02:   
Hooligan: no minun ja joidenkin silmille käytettävyys. Eräillä eritttäin heikko/heikko näkö ja mulla kuviot sotkee ja toiseksi mäen sopivia kuvioitakaan löydä edes viittä jotka sopii yhteen. Ja mistähän löytäisi lisää nättejä patterneja kun oma teksture editorini on vaiheessa ja silläkään ei saa minua miellyttäviä tehtyä ja googlella olen yrittänyt hakea plus penkonut aminetin. Ja minua voisi kiinnostaa minkälaisen kermavaahdon oikein väänsit. Ja maili on jpq@mbnet.fi tai pistä jonnekkin ja sitten minulle linkki missä on. Tai edes niihin kuvioihin linkki. Voisin itse tutkia saanko itseäni miellyttävän aikaiseksi. Vaikka MUIni ei olekkaan rekisteröity. (Jaa miksikö rahan vähyyden takia)
deeq: Sound Studio varaa systeemillä mielestäni portin sen jälkeisestä en tiedä. Ja Bars&Pipesin nyky versio jossa mulla hämärä pulma josta muut ei ole dokumentoineen ja käyttää Camdia ja toiseksi vaihtoehtoisiesti serial.deviceä en tiedä käyttääkö pelkkään äänikanavien varaukseen vai muuhunkin. Nallepuhista sehän ei tue kait rekisteri tason käsittelyä. Ja minusta OSS toimii näin varataan äänikanavat Audio.devicellä ja sitten pokeillaan rekistereitä suoraan. Ja syynähän on se että tuo ei audio.device ei salli soitto korkeuden muuttua nuotin soimaan piston jälkeen eli sen kanssa ei voine esim. 1,2 (pitch up/down),4 (vibraato) ,C (volume) toteuttaa.

 

mr.sex
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 18.04:   
1, 2, bitch down...vibrate!

 

Hooligan/DCS
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 19.34:   
@JPQ
No Aminetista ainakin http://ftp.uni-paderborn.de/aminetbin/find?cojos

Mukavia eri ruskean sävyisiä tekstuureja ikkunoihin.

 

itix
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 20.29:   
Vai että ei SGrab toimi? Ainakin täällä se toimii MorphOS:ssa (A1200 tosin) mutta AmigaOS:ssa se vain jumittaa koneen. Kannattaa ainakin kokeilla.

 

JPQ
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 21.08:   
Hooligan: yöks ruskean sävyisiä. mutta tarkistan ne silti.
itix: mulla toimii ainakin SGrabin joku versio AmigaOs3.9:sissä.
Kaikki: haluukakos jos teen textuureja beta testata niitä. (käyttis jolla testaat on oma asiasi)

 

Hooligan/DCS
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 22.03:   
@Itix
Mullakin oli sellanen fiilis että se olis toiminut alkuaikoina muttei enää nykyään. Kait joku kirjasto ym. on sitten muuttunut uudempaan ja se siksi bugailee.

 

Joanna
Keskiviikkona, 16. huhtikuuta, 2003 - klo 3.22:   
Ihan välitietona.. :)

Catweasel MK3 - 3.5" korppiuasema toimii, ainakin lukee PC:n HD ja Amigan 880k korppuja. Levyille kirjoittamista en ole vielä kokeillut mutta muiden puheiden mukaan sekin on ok. (sid-soitto, näppis+ tikut on avoinna, oletan että ajureita ilmenee lähiaikoina)

 

JPQ
Keskiviikkona, 16. huhtikuuta, 2003 - klo 12.27:   
Joanna: tuo on kivaa tietoa.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 16. huhtikuuta, 2003 - klo 17.35:   
Tiioksi että jotkut ohjelmat saattavat kuulemmas tarvita uuden reactionin joka on vain AOS3.9 paketissa. (aiheesta oli löpinää ann:ssä)

 

KimmoK
Keskiviikkona, 16. huhtikuuta, 2003 - klo 17.39:   
Jaap. olisi siitä morphos-news:ssäkin.

 

Joanna
Keskiviikkona, 16. huhtikuuta, 2003 - klo 20.20:   
Tuo koskee lähinnä vain sitä yhtä fraktaalikuvien teko ohjelmaa johon BBRV oli niin ihastunut että antoi sen tekijälle ilmaisen Pegasos levyn. :)

 

JPQ
Keskiviikkona, 16. huhtikuuta, 2003 - klo 20.37:   
Joanna: voih. kylläpä käypi katteeksi. Ja jos ette tarpeeksi hyvin minua tunne en laskenut leikkiä edellä.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: