MorphOS-ohjelmointiohjeita

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Ohjelmointi » Viestit 2003 » MorphOS-ohjelmointiohjeita « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Janne Sirén
Torstaina, 21. helmikuuta, 2002 - klo 21.01:   
Jos haluatte kurkistaa millaista on MorphOS-ohjelmointi ja kuinka lähellä se on AmigaOS:ää, kenties tämä linkki on tutumisen arvoinen:

http://zapek.meanmachine.ch/morphos/morphos.html

Onkos täällä kukaan ohjelmoinut MorphOS:llä? Kuinka amigamaista se on?

 

Joanna
Sunnuntaina, 22. joulukuuta, 2002 - klo 3.36:   
Itse en osaa sanoa muuta kuin sen mitä olen kuullut ja sen perusteella ei se ainakaan C-ohjelmoinnissa niin paljon eroa. Assulla tietenkin eroja on enemmän mutta se on sitten suuremmin kiinni prosessorin kuin käyttiksen vaihdosta :)

Viimeisimmässä Sakulehdessä on Ilkka Lehtorannan juttu Mui.ohjelmoinnista ja se sama lähdekoodi kääntyy ja toimii sekä vanhalla 3.X 68k systeemillä että MOS:illa.

 

itix
Perjantaina, 10. tammikuuta, 2003 - klo 18.50:   
Ja tuon Sakussa olleen MUI-koodin lisäksi olen portannut Freecivin Amiga-portin MorphOS:lle. Se ei loppujen lopuksi kovin vaikeaa ollut. Täytyy vain muistaa että kaikki Hook-structuret vaativat eräänlaisen apustruktuurin (ns. trapin). Muuten koodaaminen MorphOS:lle ei juurikaan eroa Amigasta ja yleensä kun koodaan teen samalla myös 68k binäärin AmigaOS:lle.

Hyvin samanlaista siis :)

 

JPQ
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 16.20:   
itix: mihin tuota apustruktuuria tarvitaan ?

 

itix
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 17.06:   
Apustruktuuri kertoo että Hook-structuren osoittamaa koodia ei ajeta 68k emulaattorissa vaan natiivina PPC-koodina. Normaalisti kun Hookin h_Entry osoittaa ajettavaan koodiin se MorphOS:ssa laitetaankin osoittamaan tähän apustruktuuriin. Hmm.. hiukan hankala selittää. Mutta struktuurin alussa on 68k:lle laiton komento ja jos MorphOS:n 68k emu törmää näihin laittomiin komentoihin se vaihtaa ajomoodia 68k:sta PPC:lle.

Ehkä jos saan joskus kotona taas netin toimimaan ja pari partitiota palautettua kirjoitan Saku-lehteen siitä jotain... siis jos ;)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: