"Timetraveling 'enter'" -probleema MO...

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2019 » "Timetraveling 'enter'" -probleema MOS:ssa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Reksa
Käyttäjätunnus: reksa

Rekisteröity: 8-2011
Maanantaina, 29. heinäkuuta, 2019 - klo 23.15:   
Huomasin että MOS:ia vaivaa tuo otsikossa nimeämäni ongelma jonka olen havainnut myös joidenkin Linux-jakeluiden kanssa. Eli ongelma näkyy kun käynnistyksen jälkeen syöttää ensimmäistä kertaa tekstiä näppäimistöltä, vaikkapa komentotulkissa. Kun painan ensimmäisen kirjaimen (minkä hyvänsä) näppäimistöltä, sen ETEEN on ilmaantunut 'enter' jostain tyhjyydestä, ja kun sitten koetan hyväksyä tuon kirjoittamani komennon painamalla itse enteriä, se 'katoaa' jonnekin tyhjyyteen, ja joudun lyömään sen vielä toiseen kertaan että komento tulisi ajettua.

Siis ikäänkuin tuo ensimmäinen itse lyömäni 'enter' olisi aikamatkannut syöttämäni tekstin eteen!-)

En tiedä vaikuttaako itse kone (X5000) tai näppis (Ducky One) jotenkin asiaan, mutta AmigaOS 4.1:n ja esim. Ubuntun kanssa ongelmaa ei esiinny vaikka laiteympäristö on sama.

Ongelmasta on kiusaa jos vaikka pelaa heti alkuun Diamondsia, sillä ekan pelin jälken pelaajan nimen editointi epäonnistuu koska tuo tyhjästä tuleva enter hyväksyy oletusnimen! Joissain Linuxeissa taas ensimmäinen kirjautumisyritys epäonnistuu aina tuon vuoksi.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Keskiviikkona, 31. heinäkuuta, 2019 - klo 18.08:   
No huh, enpä ole moisesta ongelmasta koskaan kuullutkaan. Ei mulla ole millään konella tuollaista tapahtunut koskaan... epäilen jotain outoa käytäntöä harvinaisemmassa raudassasi... et ole millään toisella näppiksellä kokeillut?

Jos painat muuten vaan jotain näppäintä ennen kuin käynnistät mitään tekstinsyöttöä tarvivaa ohjelmaa, niin tapahtuuko tuota sitten? Että liittyykö se suoraan johonkin näppäimien painamiseen vai sitten nimenomaan tekstin syöttöön? Tai jos esim. jonkun Ambientin näppäinoikotien teet ensin?

 

Reksa
Käyttäjätunnus: reksa

Rekisteröity: 8-2011
Keskiviikkona, 31. heinäkuuta, 2019 - klo 19.45:   
Ei ole nyt toista USB-näppistä millä kokeilla....

Näyttää siltä että pelkkä näppäinten painaminen 'ilmaan' vaikuttaa, ei tarvitse siis olla tekstinsyöttötilanne. Jos teen Ambientin näppäinoikotien (tai painan vaan jotain tavallista näppäintä), tuo vaikuttaa niin että tekstinsyöttössä alkuun tullut ylimääräinen 'enter' jää pois, mutta ensimmäinen itse lyöty 'enter' edelleenkin katoaa. Mutta jos lyön enterin 'ilmaan', se tuntuu normalisoivan tilanteen ja tekstinsyötössä ei ole sen jälkeen omituisuuksia. Siis jonkinlainen ylimääräisen ja katoavan enterin annihilaatio... Melkoista hiukkasfysiikkaa tämä touhu !-)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: