Onko kenelläkään havaintoa missä menn...

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2017 » Onko kenelläkään havaintoa missä mennään? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Matti Järvinen
Käyttäjätunnus: varaktori

Rekisteröity: 4-2014
Tiistaina, 4. heinäkuuta, 2017 - klo 22.05:   
Onko kenelläkään havaintoa missä mennään MorphOS:n kehityksessä kun viimeisimmän 3.9 version julkistuksesta on jo hyvinkin kaksi vuotta aikaa? Itsellä ei aika oikein riitä aiheen seuraamiseen ja tuo tätä varten varattu kone on lojunut tyhjän panttina kun olen odottanut sitä seuraavaa versiota. Pitääkö tässä asentaa tuo 3.9 vai onko sieltä lähiaikoina tulossa uudempaa?

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Torstaina, 6. heinäkuuta, 2017 - klo 12.48:   
Eipä tuota seuraavan version julkaisupäivää ole tiedossa, mutta en näe mitään syytä miksi sitä 3.9-versiota ei kannattaisi asentaa. Se on kuitenkin hyvin toimiva versio, joten miksipä siitä ei ottaisi jo iloa irti? Rekisteröintiäkään ei tarvitse tehdä kuin kerran ja sen jälkeen päivitykset ovat aina ilmaisia.

MorphOS:n päivitysominaisuus kuitenkin toimii.. noh, kuluneesti sanoen, kuten "junan vessa". MorphOS:ssa kun on käyttiksen omat tiedostot eristetty omaan hakemistoonsa, joten käyttäjän säädöt eivät ensinnäkään sotke itse käyttistä ja toisekseen säilyvät päivitysten jälkeenkin. Omaa pääkonettanikin olen pävittänyt edellisen päälle aina 2.0-versiosta viimeisimpiin ilman minkäänlaisia ongelmia. Uudelleenasentamisia ei tässä käyttiksessä tarvita.

 

Matti Järvinen
Käyttäjätunnus: varaktori

Rekisteröity: 4-2014
Torstaina, 6. heinäkuuta, 2017 - klo 16.03:   
Olenkin näköjään joskus jo sen tuohon asentanut ja 2014 jopa täällä aiheesta kirjoittanut. Vissiin jonkin sortin dementia iskenyt kun olin koko asian autuaasti unohtanut. No asennan sen kuitenkin uusiksi kun mulla on tuossa 120GB SSD levy joka on Windows käytössä naurettavan pieni, mutta tässä käytössä enemmän kuin riittävän iso. Laitan sen toiseksi levyksi 2 teran pyörivän limpun rinnalle ja asennan käyttiksen siihen.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Torstaina, 6. heinäkuuta, 2017 - klo 16.29:   
Juu, 120 gigaa riittää varsin hyvin tähän käyttöön. Vähän aikaa sitten itsekin vaihdoin alkuperäisen 80 gigaisen levyn Mac ministä 160 gigaiseksi... SSD ois kyllä tosi kiva, kun joskus vaan sais aikaiseks hankkia sellaisen :-)

 

Matti Järvinen
Käyttäjätunnus: varaktori

Rekisteröity: 4-2014
Sunnuntaina, 17. joulukuuta, 2017 - klo 11.35:   
Se onkin näköjään vähän isompi juttu tämä MorphOS 3.10 eli en enää ihmettele miksi on julkaisu kestänyt. Vissiin aletaan olla ihan siinä kintaaalla eli kohta se sieltä tulee. :-)

Ei ole kyllä tuo oma projektikaan edennyt. Nyt se jäi roikkumaan kun totesin, että 3,5" kehikko joka tulee tuon SSD levyn mukana on ilmeisesti vähän pienempi kuin aito 3,5" levy eikä sen takia oikein pysy paikoillaan. Jäi sitten taas koko homma roikkumaan.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: