Sam 440ep mielipidettä?

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2013 » Sam 440ep mielipidettä? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Tiistaina, 22. tammikuuta, 2013 - klo 0.48:   
Mitkä tuon konen rajoitukset ovat?

Mitä tuolla intgroidulla näytönohjaimlla tekee? Saako PCI väylään kiinni ja toimimaan ulkoisen?
Onko kaikki tuettua? 100% äänikortti, radeon?

Ilmisesti max muisti on 512mb? Onko liian vähän?
CPU on aika thoton, mutta mihin s käytännössä riittää?

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 31. tammikuuta, 2013 - klo 10.06:   
Mulla moinen vehje.

Integroitu näyttis antanee tämän päivän AOS4 peleissä melkolaillla parasta potkua maltillisissa resoluutioissa.
Minulla on 23” FullHD näyttö ja sen kanssa on melko pakko käyttää 1920x1080 resoluutiota WB:ssä.
1920x1080x16b + compositing toimii ok, mutta 64MB VRAM loppuu aivan liian nopeasti.
1920x1080x16b + nocompo… toimii mainiosti mutta osa silmäkarkista jää pois ja joku softa ei ehkä toimi.
(olen viimaikoina käyttänyt konetta niin vähän että en ole törmännyt toimimattomaan)
1920x1080x32b+nocompo… toimii mutta on mielestäni hieman hitaampi kuin 16b

PCI korttipaikkaan voi laittaa jonkin toisen näyttiksen. Mutta ilmeisesti firmwaressa on vielä bugia
jonka johdosta DMA on varattu emolevyllä olevalle graffapiirille. Eli PCI näyttiksestä ei saa kaikkea
mahdollista irti (rajoitus koskee ainakin Radeon näyttiksiä PCI liitännässä).

512MB loppuu aika helposti. Ei fataali rajoittaja, mutta ärsyttää kun oli A4000:ssa tottunut että 128MB ei lopu koskaan.

Äänet pelaa yms jne.

Laite hieman kranttu virtalähteiden kanssa. Virrankulutus on niin pieni että kaikki virtalähteet ei siksi toimi oikein.
(itselläni ollu tuuria kun ollut vain toimivia virtalähteitä, olen kuitenkin miettinyt esim. dummyn DVD aseman
lisäämistä ihan vain virrankulutuksen lisäämiseksi, jotta näkis muuttuuko mikään)
USB osastolla on hassutteluja jonkin verran. Kaikki USB liitännät ei ole tasavertaisia, jotkin tuntuvat toimivan
stabiilimmin kuin toiset. Epästabiilisuus ilmenee siten että esim. hiiri / näppis voi teipahtaa kuulumattomiin
silloin tällöin.
Sanotaan että hyvin maadoitettu 240V virransyöttö auttaisi stabiloimaan USB:a.
Itse hankin tuossa 3.5” paikkaan tulevan virtaa syöttävän USB hubin ja aion
kokeilla josko sillä katoaisi kaikki USB häröilyt.

”hieman enemmän” kellotaajuutta ja muistia ois mukava …. mutta kun Gallium 3D on valmis pitänee hankkia uusi kone.

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 31. tammikuuta, 2013 - klo 10.11:   
667Mhz PPC440
-Amiga500 emulaatio (toimii aika hyvin, kunhan JIT on valmis niin luultavasti 100% ok)
-AGA emulaatioon ei varmaan potku riitä
-DVD playbackiin ei riitä teho kunnolla. Kun siirrän vod filut kovalevylle pystyn katsomaan ainakin joitain DVD pätkiä aika hyvin (ääni ok, frameskippiä kohtalaisesti)
-Timberwolf vielä aivan liian hidas
-MUIOWB pyörii hyvin, IBrowse lentää
-Jack yms hollywood tekeleet tahmailee

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: