Switcher3D & FuelGauge

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2007 » Viestit 01-06/2007 » Switcher3D & FuelGauge « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

TSK
Tiistaina, 15. toukokuuta, 2007 - klo 2.09:   
Pitäisiköhän alkaa mainostamaan omia ohjelmia tällä foorumilla.

Elikkäs meikäläisen Switcher3D tuo AmigaOS4.0:aan (WhateverOS4.0 by A.inc) samassa paketissa sekä Wintuska Visvasyylän että MacOS X Expose-tyyliset ikkunoiden hallinnoinnin. Näyttöruudulta toiselle vaihto on animoitu. Tämä ensimmäinen versio ei käytä mitään 3D-kirjastoa eikä -laitteistokiihdytystä joten se on aika hidas varsinkin isommilla resoluutioilla. Warp3D-kiihdytettyä versiota ei ole vielä julkaistu. Se on nopea. Muutama ruutukaappaus: Täällä ja täällä. Ohjelma on ollut saatavilla os4depot:illa jo hyvän aikaa. Muutamassa kuvassa noiden ikkunoiden skaalattu koko on turhan pieni. Koon valinta tuli mahdolliseksi ohjelman toisessa versiossa (v1.1).

FuelGauge-ohjelma lisää pienen mittarin suoraan levyikonien alapuolelle (tai yläpuolelle, vasemmalle tahi oikealle puolelle käyttäjän valinnan mukaan) josta näkee levyn käyttöasteen. FuelGauget näkyvillä joissain edellä mainituissa ruutukaappauksissa.

 

jpq
Tiistaina, 15. toukokuuta, 2007 - klo 7.14:   
TSK: ei se musta mainostusta ole. Eihän niitä välttämättä muuten bongaisi en rupea Mosissa kokeielemaan onhan fullgaugen värit säädettävissä ? jos siinä olisi heti kohta josta sanoisin jos tuota käyttäisin.

 

KimmoK
Tiistaina, 15. toukokuuta, 2007 - klo 13.53:   
Hauskan näkönen viritys tu 3D vaihtajasydeemi.

 

jPV
Tiistaina, 15. toukokuuta, 2007 - klo 17.50:   
Mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että nopein ja kaunein tapa vaihtaa on Amiga-m (tai vastaava joka heittää heti ne ohjelmat esiin) :). Vähintäänkin yhtä nopeasti sen näkee suoraan siitä ruudusta, että milloin haluttu ohjelma on esillä, kuin antaa aivojen tulkita mitä esim joku pieni ikoni & teksti alt-tab:lla esiintuotuna tahtoo vastata. Eikä tuollaisessa muutenkaan ole kärsivällisyyttä odotella (sitä pientäkään) viivettä, että joku hieno efekti pyörähtää.

Vähän sama juttu kuin noiden läpinäkyvyyksien suhteen gui:ssa (josta onkin joku toinen thread ;). Mielestäni vaan haittaavat käyttöä. Läpinäkyvyys itsestään jossain saattoi olla teknisesti hienoa joskus viime vuosituhannella (esim magicmenussa 68k:lla), mutta nykylaitteilla sekin arvo pitäis olla jo tiessään, IMHO :). Onneksi en ole nähnyt vielä Vistaa livenä ;)

Mutta muuten on kiva kuulla mitä ohjelmia itse kukin on tehnyt ja ilmanmuuta kannattaa mainita foorumilla. Olin nähnyt muutaman shotin tuosta Switcher3D:stäkin, mutta enpä tiennyt sen olevan suomalaista tekoa :)

 

TSK
Tiistaina, 15. toukokuuta, 2007 - klo 18.53:   
Joo minäkin tykkään eniten nopeista vaihtoehdoista kuten esim. ScreenRotate-commodity jolla voi vaihtaa näyttöä silmäniskuakin nopeammin painamalla ps2-näppäimistöllä olevaa menu-näppäintä (siis sama kuin LAMIGA+m mutta vain yksi nappi). Mutta kun porukka valitti tuolla foorumeilla että miksi Amigalle ei ole mitään tuommosia makeita juttuja mitä on valtavirtakäyttiksissä niin mä ajattelin sitten tekaista tuommosen. Että ei se nyt niin ihmeellinen juttu ole tehdä vastaavia Amigalla.

Amigalle on paljon elämää helpottavia hyviä commodityjä lisätä käyttikseen uusia toimintoja. Mutta ne vain ei ole graafisesti niin näyttävän näköisiä mutta saattaa silti ratkaisuna olla jopa toimivampia kuin noi valtavirtakäyttisten pelkästään graafisesti näyttävät ratkaisut. Ja eri käyttisten GUI:t ja muut ratkaisut eroaa sen verran että mikä voi olla välttämätöntä esim. Wintuskassa niin Amigassa voi jokin toinen ratkaisu toimia paremmin. Mutta kun ihmiset ei aina tajua välttämättä tämmöisiä asioita niin pitää tarjota sitä mitä kansa haluaa. Ja jotkut haluaa tätä "silmäkarkkia".

jpq: Lainaus: "ei se musta mainostusta ole"
No ei aina pidä ottaa ihan liian kirjaimellisesti kaikkia ainakaan mun juttuja. ;-)

Toinen lainaus: "onhan fullgaugen värit säädettävissä"
On. Käytettävät piirtokynät voi valita itse tooltypeissä.

 

Jarmo Piippo
Keskiviikkona, 16. toukokuuta, 2007 - klo 0.25:   
jPV: Minulla on vieläkin nopeampi, kun screenin vaihto on hiiren keskinapissa. Ei kai nyt amigisti jouda edes hiiriotetta irroittamaan pelkästään tuon takia. Kaipa se sitten muissa käyttiksissä on jotekin "juhlallinen" operaatio, jota pitää elävöittää hatunnosto-seremonioilla ja animaatioilla. :)

 

JPQ
Keskiviikkona, 16. toukokuuta, 2007 - klo 2.41:   
jPV: läpinäkyvyys on vielä ok mutta nää eräät tehosteet on ihan turhaa kikkaa.
TSK: onko ne kynien numeroina vai rgb arvoina ? toivon viimeistä nykyaikana. ps. ei sitten oteta mutta en mä sua kauhean jäykän tosissani ottanutkaan.
Jarmo Piippo: on kait siksi kun siellä ihmeellistä että käyttis pysyy pystyssä 5minuuttia.:) leikki sikseen windowsissa ja amigassa on molemmissa ongelmansa kuten muissakin en vaan jaksanut kaikkia luetella.

 

hooligan/dcs
Keskiviikkona, 16. toukokuuta, 2007 - klo 7.29:   
@J.Piippo

Word. Siitä lähtien kun se on Amigalla ollut mahdollisuus vaihtaa screeniä keskihiiren tuplanapilla niin näin olen tehnyt. Samoin mulla on myös MorphOS:ssa.

 

jPV
Keskiviikkona, 16. toukokuuta, 2007 - klo 10.25:   
Tarkoitinkin nyt lähinnä tapaa, jolla se screeni vaihtuu, sama mitä näppäintä sitten läimäiseekin :). Eli vaihto tapahtuu kun näppäin painuu pohjaan eikä vasta nostolla.. eikä tule turhia valikoita.

Jos noista näppäimistä taas puhutaan, niin itselläni on määriteltynä useampia tapoja screenien vaihtoon ja käytän niistä aina tilanteeseen sopivinta. Joskus hiirellä yläkulmaan veivaamalla, joskus hiiren nap(e)illa, joskus näppiksellä. A1200:ssani on esim määritelty ramiga-nuolinäppäimet, joilla voi selata screenejä eri suuntiin. Sama on myös hiiressä mikäli pidetään keskimmäinen nappi pohjassa, niin oikealla napilla voi selata eteenpäin ja vasemmalla taaksepäin :). Valitettavasti ei ole rullahiirtä siinä, niin ei voi pelkkää keskimmäistä uhrata screenin vaihtoon, kun sitä tarvitsee mui-softien scrollaamiseen, shiftiksi, useammalla klikillä ikkunoiden syvyyden järjestelyyn jne.

 

TSK
Keskiviikkona, 16. toukokuuta, 2007 - klo 18.57:   
jPV: Lainaus: "Tarkoitinkin nyt lähinnä tapaa, jolla se screeni vaihtuu"
Joo mä ainakin ymmärsin mitä tarkoitit mutta käytin tilaisuutta hyväksi jatkaa juttua samalla eteenpäin.

Minä taas olen varannut yhden hiiren keskinapin klikkauksen ikkunoiden eteentuomiseen.

jPV: Lainaus: "ramiga-nuolinäppäimet, joilla voi selata screenejä", "hiiressä mikäli pidetään keskimmäinen nappi pohjassa"
Milläs commodityllä tämä onnistuu ?

JPQ: Lainaus: "onko ne kynien numeroina vai rgb arvoina ?"
Kynien numeroina. Mutta saathan sinä palette.pref:sissä varata jonkun vapaana olevan kynän omaan käyttöön ja antaa sille minkä värin tahansa jos ei oletusvärit miellytä.

Jarmo Piippo: Lainaus: "muissa käyttiksissä on jotekin "juhlallinen" operaatio, jota pitää elävöittää hatunnosto-seremonioilla"
Todella hyvin sanottu !!! *NAK* (= Nauran Aivan Kipeenä)

Kyllähän myö "nörtit" tajutaan tämmöset jutut mutta milläs sais noi "maallikot" (kaikella kunnioituksella) tajuamaan että mikä on hyvää tahi jännää yhdessä käyttiksessä voi olla jo jotain ihan muuta toisessa.

 

jPV
Keskiviikkona, 16. toukokuuta, 2007 - klo 21.08:   
TSK: MCP:llä. Sillä voi määrittää kaikenlaisia ikkunoiden/screenien ohjauksia yms ihan vapaavalintaisiin hotkey/hiirennappi-yhdistelmiin.

 

JPQ
Keskiviikkona, 16. toukokuuta, 2007 - klo 22.08:   
TSK: sanotaan on toi tapa minusta silti turhan vanhan aikainen sentään amigaos4 softalle.
PS. anteeksi tyylyyteni mutta nykyään toi tuntuu aika karulta ja toisekseen vanhoille kökkösoftille jättäisin kynän numero tyylin ja tuntuu että tosi kökkö softat pystyy ainakin jossain ohittamaan ton varailunkin.

 

JPQ
Perjantaina, 18. toukokuuta, 2007 - klo 6.19:   
TSK: niinpä. ja käyttiksiä on eri tarpeisiinkin.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: