A1-XE G4 933 cpu temp??

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2007 » Viestit 01-06/2007 » A1-XE G4 933 cpu temp?? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

sloxa
Tiistaina, 23. tammikuuta, 2007 - klo 20.52:   
toimiiko toi cpu temp softa mikä näyttää
amidocissa cpu lämmön??

mulla näytää 67 c
aika paljon kait??

mutta mulla kone päällä 24/7 ollut 3vuotta
dnet purkaa ogr:rää.

paljon teillä on tuo cpu temp kun kuormittaa?

 

PR
Tiistaina, 23. tammikuuta, 2007 - klo 23.15:   
En löytänyt moista dockieta.

Saunalämpömittarikin on vielä paikallaan kun en A1:seen ruvennu vielä tunkemaan;)
Aika saunassa on kait. Itellä on G4 800 jossa niin kovat soundit neljän ropelin kanssa et pitää tota uutta radio rockia soitella.

Hyvä stability on koneellasi/tosi turhassa käytössä / tosi professional jos et kiinni saanu vielä kertaakaan. Olishan toi jännä mitata mut se vaatii kai osatkin ohjelman lisäks.

 

sloxa
Tiistaina, 23. tammikuuta, 2007 - klo 23.43:   
http://strohmayer.org/sfs/files/CPUTemp_52.5.lha

 

PR
Keskiviikkona, 24. tammikuuta, 2007 - klo 0.05:   
Kiitti, toimii! Pomppii tossa 53-54 välillä kun on melko löyhässä käytössä.

 

PR
Keskiviikkona, 24. tammikuuta, 2007 - klo 0.57:   
Puol tuntia kai Browsailin ja lopulta laitoin niin paljon kamaa päälle (pari Grimmiä mukaan lukien jotka tapoin) mp3:sta soimaan ja nyky "yritys" DvPlayer ja MPlayer laittamaan yhtäaikaa leffaa jotka ei nyky asetuksilla nyt mulla toimi.
Muutama pelinrääpäle ja parit Jpegit päälle joita vispasin samalla kun laitoin 180 megasen lha-filen purkautumaan. Laskentaohjelmia ei oikein sattunu.Sit jo niin paljon ohjelmia päälle etten välillä nähnyt koko mittaria kun piti "tiensä raivata" sinnepäin. FinalWriterin tunnetut Gurut ja pari AWebbiä väliin. Pelejä lisää. (Siis mulla ei kunnon muuta testattavaa;)

Jotain 59 "parhaimmillaan" näytti mutta aina kun lisää laitto ohjelmia kun vaan vasemmalla napilla kerkiää niin laski 1-2 astetta joka kerta. Aika kumma.

Nyt taas on se 53-54-53-54 kun ei osaa päättää tätä kirjoitellessa. Mulla on säädettävä tuuletin pienimmillä mahdollisimmalla. Odotas vähän...

Nyt kun oli 5 minsaa täysillä (huoneessa 21-22)
ja kotelo auki ei paljon vaikutusta. Toiset 5 minsaa kotelo kiinni ja tuuletin täysillä =52'C.

On ainakin testattu että kotelosta on jotain hyötyäkin...

Liian kuuma mulle silti, viereisessä makarissa laitoin 18 joka maksimi mulle nukkuilemaan ja jos sammuttais tän härvelin kohta.

Tässä pikku testi jos mitään hyötyä, tehkää muutkin jos jaksatte ja kiva olis kuulla mikä on se sopiva lämpötila sitten. (yritin kuukailla vähän)

Seuraavaks kysynkin varmaan et mitenhän ton sais siihen 933 nopeuteen (siis ainaki) Vähä crystalia vaihtelee ja v-ramia säätelee... ;)


Moi,T:PR

 

sloxa
Keskiviikkona, 24. tammikuuta, 2007 - klo 13.44:   
mulla 933 ja vcore on 1.79
taitaa olla vcore liian ylhäällä.

kun noi jotkuu käyttää 1000mhz 1.79
vois olla viisaampaa laittaa vaikka 1.74
pitäis lämmön alkaa laskea.
mulla lämmöt kun en tee mitää niin 56c
ja jos laitan dnet + jotaa muuta niin oli äsken 73c eli aika korkealla mennnää.

olen isomman puhaltimen laittanut mutta sen tehosta ei tietoa.. kun löytäis paremman siilin kun tuo orkkis??

 

Jakodemus
Keskiviikkona, 24. tammikuuta, 2007 - klo 14.37:   
Myönnän etten noista ppc-prossuista mitään tietä, mutta tuo 73C on aivan liikaa. Sanon nyt kuitenkin, että tuo siili varmaan kannattais vaihtaa. Ei kai tuo G4 niin kuumana voi käydä etteikö passiivisiilellä selviäsi. Niin ja 12cm kotelo tuuletin 5voltilla pyörimään.

 

Joanna
Keskiviikkona, 24. tammikuuta, 2007 - klo 15.58:   
Vertailukohtana ... Oma 1700+ Athlonini (joka on vuodelta 2002, eikä mitään ns. vähävirtaista mallia) käy normaalikäytössä noin 43 asteisena, kotelon sisälämpötilan ollessa jotain 35 asteen paikkeilla. (nyt mitattu, huonelämpötila lienee hieman alle 20C)

Busy-loopilla 100% CPU loadi (Rebolia kirjotettuna suoraan promptiin, en jaksa etsiä Arexx-opasta vastaavan esimerkin antoon)
>> countz: 1
>> forever [ conutz: 1 + countz ]
Cpu-lämpö tuntuu vakiintuneen kymmenen minuutin käytön jälkeen 47 asteeseen..

Jos laittaisit tiedon mikä on prossun tarkka tyyppikoodi niin voisin tarkistaa asiaa Freescalen datalehdistä.. Suurin osa Freescalen G4:sta kun on suuniteltu 1.3V corejännitteelle, mietin että onko heillä oikeasti joskus joku joka on tarkoitettu kestämään 1.7v ???

 

Piru
Keskiviikkona, 24. tammikuuta, 2007 - klo 17.40:   
Kysymys: Onko tuo lämpösensori kalibroitu?

 

Joanna
Keskiviikkona, 24. tammikuuta, 2007 - klo 20.31:   
Piru: Totta.. otaen huomioon laitteen ja biossin yms tekijät, niin tuskin sitä on missään vaiheessa tehty.

Eli.. jos kalibraatiota ei ole tehty, voi ohjelman ilmoittamassa lämpötilassa hyvinkin olla 5 tai 10C virhe.. Ehkä enemmänkin.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: