Pelidatat

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Pelit » Viestit 2006 » Pelidatat « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Esa Haapaniemi
Lauantaina, 29. heinäkuuta, 2006 - klo 10.45:   
Minä olen aina käytellyt Amigaa hyötykoneena, enkä juuri ole edes A500 aikana hankkinut pelejä. Nyt tekisi mieli kuitenkin kokeilla muutamaa pelisoftaa, josko ne ovat paljonkin kehittyneet C64 ajasta. Mutta kun nuo Wofensteinit ja Quaket tarvivat kaikki rekisteröidyn pelin datat PuuCeeltä tai vastaavaa, eikä minulla ole lainkaan mielenkiintoa tuollaisen hankkimiseen (ei PuuCeen eikä pelejä piratoivan kaverin, tai että rahoittaisin PuuCee pelejä tekevän ohjelmoijan opiskeluja ostamalla PuuCee pelin pelkkien datojen takia).

Onko siten noille edellä mainituille peleiile saatavana jotakin julkisessa levityksessä olevaa dataa, jonka saisi helposti internetistä noukittua, purettua AmigaOS4 koneeseen ja ajettua noilla Amigakäännöksillä? Ei niiden tarvitse olla alkuperäisiä, kunhan olisivat yhteensopivia ja näyttäviä (ei niinkään edes räiskintää).

Minä kokeilin joku aika sitten hakeakin noita, mutta kaikki PuuCee yhteensopivat tiedostot olivat yhteensopimattomia kokeillessani niitä. Turhauttavaa tuollainen tiedostojen testailu ja PuuCee mainosbannereiden kahlaaminen...

Kertokaa samalla tarkka osoite ja tarvittavan tiedoston nimikin. Please

 

Jupp3
Lauantaina, 29. heinäkuuta, 2006 - klo 12.08:   
>tai että rahoittaisin PuuCee pelejä tekevän ohjelmoijan opiskeluja ostamalla PuuCee pelin pelkkien datojen takia

Minun mielestä se, että päätetään tehdä niin suuri uhraus, että julkaistaan pelin KAIKKI koodit (silläkin uhalla, että kilpailijat kopioisivat), jotta muidenkin käyttöjärjestelmien käyttäjät pääsisivät nauttimaan kyseisestä pelistä on sen verran hieno teko, että kyllä vastaavan toiminnan jatkumisen kannustamiseksi voi ostaa jonkin Quake 1:n / 2:n / 3:n, Broken Sword 1:n / 2:n tms. kaupan alelaatikosta johonkin 10e hintaan :)

Mutta toimivuudesta demoversioilla (siihen ilmeisesti viittaat myöhemmin)

Tietääkseni ainakin Wolf3D, Doomit, jotkut ScummVM:n tukemat pelit (tietoja yhteensopivuudesta virallisilla sivuilla) toimivat demoversioilla, ehkä myös Quake 1.

Quake 3 EI toimi demoversiolla.

 

Frn
Sunnuntaina, 30. heinäkuuta, 2006 - klo 4.08:   
"...eikä minulla ole lainkaan mielenkiintoa tuollaisen hankkimiseen (ei PuuCeen eikä pelejä piratoivan kaverin, tai että rahoittaisin PuuCee pelejä tekevän ohjelmoijan opiskeluja ostamalla PuuCee pelin pelkkien datojen takia)."

Erikoinen näkemys, muistuttaa aivan sitä, kun jotkut Linux-miehet pyytelivät Linux-exejä ilmaiseksi tietyistä peleistä "koska omistan jo datat". Tietysti voi tuntua tyhmältä ostaa alelaarista peli vain datojen takia, mutta toisaalta, jos ostat Amiga-version vaikka Quakesta, niin yllätys yllätys, saat Amiga CD:n höystettynä PC-versiolla, joka on mukana datojen takia.

 

Esa Haapaniemi
Sunnuntaina, 30. heinäkuuta, 2006 - klo 8.37:   
Ette sittenkään ymmärtäneet minun tarkoitustani...

Minulla ei ole mitään mielenkiintoa myöskään penkoa halpahallien pelilaareja (sen mitä olen joskus yrittänyt, ne ovat olleet ihan muuta kuin olisin halunnut, ja niitä on turhauttavan paljon), kun ei ole mitenkään tietoa siitä löytyykö siitä toimivaa peliä (edes datojen suhteen). Eikä minulla ole tietoa edes valmistajien webbisivuista, kun en ole kiinnostunut tuosta PuuCee pelaamisesta.

Kyllä minulle kelpaavat silti nuo demodatatkin, kun vain kerrotte mistä niitä löytyy ja millä nimellä ne toimivat versiot. Vähän surkeaa oli tuo edellinen yritys, kun pitkällisen kaivelemisen jälkeen löysin yhden saitin, missä piti olla Doom yhteensopivia datoja (siis niitä vapaasti levitettäviä) ja asensin niistä useita (5-10) Amigalleni, eikä yksikään suostunut edes tunnistautumaan. Dokumenttien mukaan ne olisivat silti vaatineet jotakin tuolta alkuperäiseltä (en enää muista mitä). (Myöhemmin olen saanut sen Doomin varsinaisen demon toimimaan, mutta ei se ole minua juuri jaksanut kiinnostaa.)

Jos tuota tietoa ei anneta minunkaltaiselleni pelitumpelolle, niin olkoot. Minä palaan takaisin puhtaaksi hyötykäyttäjäksi ja jatkan niistä keskustelua erikseen.

 

Jon
Sunnuntaina, 30. heinäkuuta, 2006 - klo 12.44:   
id Softwaren sivulta saa heidän peliensä demoja. ScummVM:n sivulta saa seikkailupelidemoja ja pari ilmaista seikkailupeliä (BASS ja FOTAQ).

 

Frn
Sunnuntaina, 30. heinäkuuta, 2006 - klo 15.30:   
Niin, mutta kun ne alkuperäisen pelidatat ovat juuri niitä tarvittavia ja jostain ne pitäisi siis yleensä saada. Aika harvalla käännöksellä taitaa toimia demojen datat. Wolfenstein ja Doom tulisi mieleen missä taisi toimia, näissähän oli ensimmäinen episodi "demona".

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: