Uusi päivitys julkaistu AmigaOS 4.0:a...

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2006 » Viestit 06/2006 asti » Uusi päivitys julkaistu AmigaOS 4.0:aan! « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jap
Keskiviikkona, 8. helmikuuta, 2006 - klo 18.07:   
Hyperion on julkaissut AmigaOS 4.0 Pre-releaseen uuden päivityksen.

http://www.hyperion-entertainment.biz:8080/amiga

 

itix
Keskiviikkona, 8. helmikuuta, 2006 - klo 18.16:   
Onnittelut omistajille! Millainen 3D-tuki on? Mitä kortteja on tuettu jne?

 

ajk
Keskiviikkona, 8. helmikuuta, 2006 - klo 18.23:   
Voodoot 3/4/5 ja Radeonit aina 9250:aan asti näyttäis olevan. Täytyykin pistää 9200 takaisin sisään pikapuoliin ja kokeilla onko paljonkin eroa 7500:een nähden.

JIT vaikuttaa ensisilmäykseltä nopeuttavan 68k-ohjelmia kivasti, niin kuin sen tietysti pitäisikin. Harmi kun ei nyt juuri ehdi kokeilla tämän enempää :-) Asennus oli ainakin mukavan kivuton ja näyttötilojen säätäminen on helpompaa (ei tarvi enää välttämättä P96modea, modelinet vaan suoraan DEVS:Monitors/Radeon:iin tooltypeinä ja siinä se).

 

Fabio
Keskiviikkona, 8. helmikuuta, 2006 - klo 21.25:   
Asennnus ei mennyt ihan täydellisesti koska ei suostunut käynnistymään suoraan cd:ltä vaan täytyi ladata kickstart kovalevyltä ja wb cd:ltä jolloin asennuskuva oli 320x240x8. Kun oli ensinnä ajanut päivityksen vanhaan asennukseen niin sen jälkeen asennus aukesi 800x600x16 ruutuun ja meni sitten kivuttomasti kun formatoi partition.

 

Jon
Keskiviikkona, 8. helmikuuta, 2006 - klo 22.18:   
@Fabio: eli update #3:sta olit päivittämässä? Mikä näytönohjain?

 

Breed
Keskiviikkona, 8. helmikuuta, 2006 - klo 22.55:   
Asennus meni kivuttomasti.
Ensivaikutelmana voisi sanoa että kaikki tuntuisi toimivan hieman "jouhevammin".
On enää yksi ongelma, kellosta loppuu tunnit, nukkuakkin
pitäisi ehtiä ennen aamua...

 

PR
Torstaina, 9. helmikuuta, 2006 - klo 1.49:   
Asennus meni hyvin ja tuntuu vieläkin nopeammalta. Ainut vaan et Intuition valittaa jostain alussa, muuten näyttötilat toimii kun painelee kerran canceliä, tarkastan tilannetta. Radeon 8500le ei kai sitten ole supportattu vielä...

 

Pecosbil
Torstaina, 9. helmikuuta, 2006 - klo 9.55:   
@PR

Kyllä minulla ainakin 8500LE on toiminut jo ihan ensimmäisestä Pre-Release julkaisusta asti, tosin en ikinä ehtiny omalla koneellani kokeilemaan Update 2:sta uudempaa. Mutta kyllä sen pitäisi toimia, teitkös asennuksen ihan puhtaalta pöydältä?

 

sloxa
Torstaina, 9. helmikuuta, 2006 - klo 16.23:   
radeon 8500 Le toimii muuten täällä mutta ei 3D
puoli... siinä vissii R200 piiri (ei tuettu)

 

Fabio
Torstaina, 9. helmikuuta, 2006 - klo 18.59:   
@Jon: Juu kolmosen päälle asensin ensin ja sitten vasta puhtaalle partitiolle.

 

Fabio
Torstaina, 9. helmikuuta, 2006 - klo 18.59:   
ja ihan micron sisäinen näytönohjain

 

tomazkid
Torstaina, 9. helmikuuta, 2006 - klo 23.31:   
Mä tyhjensin WBstartup laatikon ja asensin sen jälkeen Update neljän sinne päälle.
Toimii tähän asti hyvin :)

 

PR
Perjantaina, 10. helmikuuta, 2006 - klo 12.45:   
Radeon 8500 on toiminut ihan koko ajan. Vain Warp3D:tä tarkoitin. Otin varmuuskopion cd:lle ja asensin päälle Pre4 koska olen aika laiska ja aikaa ei ole liikaa tähän tuhraamiseen.

Boottauksen alussa Intuition valittaa et joku ikkuna (AHI/net/WET?) pitäis laittaa kiinni tällähetkellä. Sitten resoluutio tulee normaaliksi tarkaksi ja kone ei näytä enää viissataselta... Olen muuttanut asetuksia aika paljon joten kun uskaltaa joskus resetoida koneen niin kattoo mitä tapahtuu.

Jos on jollain samoja kokemuksi niin voidaan vaihdella, AW:ssä oli ihan hyvää juttua.

Taidankin ressata nyt koneen ja kattoo auttoko, ja mikä asetus.

Prefsit on tosi hyvät nyt, vielä kun saataisiin hyviä proggigsia.

Nyt on WBStartup myös siirretty "NOWBStartup" omaan draweriin niin luulis toimivan.

Kohta nähdään...

 

PR
Perjantaina, 10. helmikuuta, 2006 - klo 13.11:   
Homma toimii näköjään mutta ongelma on Kmodissa
tai jossain mutta vilahtaa niin nopeasti ohi ettei kerkiä lukemaan. Pitää tehdä "joskus" fresh install tai odotella vain lopullista versiota.

Ensin siis vilahtaa huonommalla tarkkuudella oleva näyttö mikä valittaa jotain ja sitten tulee heti se normaali joku 1024x786 32bit minkä asensin alunperin. Ahi:a tai muuta valitti. Laitoin myös Devs:Moniters/Radeon Infoon "MODE=HxV@Hz" Liekkö turha ja muutos ilmeni myös ettei saa useammin klikattua taustalta enää ikkunoita eteen, oli varmaan WBStartupissa tai jossain asetuksissa taas...Hiiren blankkeri, kaput. No joo Download .lha filet ei nyt ihan automaattisesti mene "Ram:iin" minkä asetin viimeks. On kyllä muuten ihan elohopeen nopee käyttää.

 

TSK
Lauantaina, 11. helmikuuta, 2006 - klo 0.58:   
Ainakin tällä fontilla mitä käytän (Bitstream Vera Sans) niin ää:n pisteet on pikkusen liian vasemmalla. Tätä ongelmaa ei ollut pre3:ssa. Muistelisin että sama vika oli jossain aiemmassa pre-releasessa.

 

Janne
Lauantaina, 11. helmikuuta, 2006 - klo 10.06:   
TSK: AW.netin trouble-ketjussa kerrotaan miten fonttiasetuksia voi muuttaa entiseelleen. Ilmeisesti ovat vain vaihtaneet vakio-anti-aliasointia tms.

 

Breed
Lauantaina, 11. helmikuuta, 2006 - klo 20.35:   
Onkos kellään tullut eteen ongelmia äänien kanssa.
DVplayer ja Sid4Amiga ovat täysin äänettömiä ja Tunenet hukkaa äänet sattumanvaraisesti.
Koneeni on MicroA1, olen ohjeen mukaan säätänyt Ahi Prefs asetuksissa Output=Line out, joten vika ei ole ainakaan siinä.

 

Fabio
Lauantaina, 11. helmikuuta, 2006 - klo 20.59:   
Mulla taas tunenet ei suostu päästään pihaistakaan vaan ilmoittaa, että "audio resource free" muuten äänet toimii samoin dvplayer demossa

 

Breed
Lauantaina, 11. helmikuuta, 2006 - klo 21.18:   
Itse itselleni vastaten:
Ahi Prefs asetuksissa piti unit 0 kohtaan laittaa myös Output=Line out

 

Fabio
Sunnuntaina, 12. helmikuuta, 2006 - klo 22.29:   
Tunenet ongelma johtui väärästä mpega.library versiosta

 

sloxa
Maanantaina, 13. helmikuuta, 2006 - klo 21.25:   
mulla pelaa muuten äänet paitsi W3d:n
kanssa.. silloin rätisee....

 

jPV
Maanantaina, 13. helmikuuta, 2006 - klo 22.24:   
sloxa: sen on se !paska Articia....

 

TSK
Tiistaina, 14. helmikuuta, 2006 - klo 1.50:   
Mulla kaikki pelaa hienosti. A1-SE, SI0680, SB Audigy, Radeon 7000, ps2-hiiri ja -näppis eikä mitään usb-laitteita.

 

Jon
Tiistaina, 14. helmikuuta, 2006 - klo 10.15:   
Äänien kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa täällä. µ-Amiga.

 

Thematic
Keskiviikkona, 15. helmikuuta, 2006 - klo 19.29:   
Minulla on kortinlukija (USB2), joka toimi(i) kolmospäivityksen USB-roinalla; uudet ei toimi, ensin kokeilin vaihtaa vain massstorage.usbfd 51.9 sinne, mutta ei auttanut, joten nyt on kaikki devs:usb#? korvattu edellisillä. Tietääkö joku missä tuo käpy on, varmaan hid.usbfd 1.8 on ok, kun sen ei luulisi vaikuttavan?

 

Thematic
Keskiviikkona, 15. helmikuuta, 2006 - klo 19.31:   
Tietysti tuo versio/revisio meni väärin: hid.usbfd 1.12 lienee siis hieman parempi, kuin upd3:n 1.8?

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: