Mielenkiintoinen AOS4 softan tekijä B...

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 12/2004 » Mielenkiintoinen AOS4 softan tekijä BITbyBIT « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti

KimmoK
Tiistaina, 21. joulukuuta, 2004 - klo 9.30:   
BITbyBIT Software Group LLC today officially entered the AmigaOS4 ring
as a full time professional development team, dedicated to producing
software for AmigaOS4, with the opening of their web site and a special
preview release of their first offering "The SDK Browser".

Check out their web site for more information, and to download SDK Browser v0.9.

http://www.bitbybitsoftwaregroup.com/

The SDK Browser project is a spin-off of the work being done as part of a larger
commercial project, intended to bring a professional development environment to
AmigaOS4 developers while also encouraging new developers and novices to write
quality software for AmigaOS4. Collecting small registration fees (and donations) is
ESSENTIAL to the completion of that project.

SDK Browser Version 1.0 (when released) will remain shareware, offering very handy
features we feel should be made available to everyone now, and hope they will in turn
support AmigaOS4 development as a whole by registering the software.

Lähde: http://amigaworld.net/modules/news/article.php?storyid=1949

KimmoK
Tiistaina, 21. joulukuuta, 2004 - klo 12.34:   
Foorumeilta:

http://amigaworld.net/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=9037&forum=15

Hopefully everyone on this AmigaOS4 Developers forum has already seen the news item I
posted on the 20th announcing both a new dedicated AmigaOS4 development company
BITbyBIT Software Group LLC www.bitbybitsoftwaregroup.com and their new
Amiga Programming reference tool (The SDK Browser).
If not please check out the website and download the preview version of the SDK Browser.

I have been reading alot of discussions on the forums lately about how to get professional
software developers the funding they need to program for AmigaOS4 full time, and there
are some great ideas and initiatives out there worth supporting. I have started one
personally that doesn't get more practical.

For the last 10 years I have worked professionally as a software engineer for a large
corporation, writing mostly proprietary communications software and other embedded
projects. For the last 16 years I have been programming on my Amigas and wanting to
do so for a living. Recently, the company I have been working for was acquired yet again
by an even larger company and they in turn offered me a promotion and a new job, which
involved moving. Having already formed my new Amiga Development company in
November of last year, and simply waiting for the right time to break out on my own
anyway, I said no, I am going to write software for something fun again.

This is it folks, this is the big plunge, the step that most of us here all would like to take
and maybe a rare few already have. But how do you really make it work? You can't write
that killer app in your spare time over the years while working fulltime for someone else,
believe me, I've tried it and there is never enough time. Either you are burned out by
working 16 hour days to meet their deadlines or the market doesn't wait around for you
to finally release it.

So what option does that leave you? Take out a large loan, or maybe get a grant from the
Government to start your business? That's possible I guess. However, I only see one of
two really practical options for most of us. Try to sustain your existance with monies
gained from writing smaller projects, while you finish that larger one which will hopefully
set you up in a sustainable fulltime business. Or survive on donations setup for writing or
porting a specific title or type of software. The problem with funding setup for porting an
Open Source project of course is that the programmer is back to square one once the
project is finished, with nothing to sell and nothing to live on long enough to write the next
thing.

My particular "Killer App" is in the area of providing much needed tools to ease the
development process as a whole. So, I am going with the "survive on the small money
first" option and will be releasing a series of smaller (badly needed) tools and utilities,
maybe even dust off those "never got released" game titles.

I would be interested in your opinions here.

What types of smaller applications or tools would you as developers pay for?

What would you like to see first in a larger Developer's Suite or IDE?

Thanks everyone for your support!

miksuh
Tiistaina, 21. joulukuuta, 2004 - klo 15.44:   
Asiaa !!! Tuollasta tässä on kaivattu.

Piru
Tiistaina, 21. joulukuuta, 2004 - klo 17.17:   
Tuolla threadissa on esitetty ihan asiallista kritiikkiä liikeidean toimivuudesta. Jos tarkoitus on elättää itsensä myymällä shareware developertyövälineitä (ym), on se nykyisellä potentiaalisella asiakaskannalla aika vaikeaa.

IMHO järjetön temppu luopua täyspäiväisestä työstä (josta oletettavasti sai ihan hyvää palkkaakin).

miksuh
Tiistaina, 21. joulukuuta, 2004 - klo 17.47:   
Ja ilmeisesti olis pitäny siirtyä MOS:lle tekemään sitä ? :) Sille koodaaminen kannattaa paljon paremmin, palkatkin maksetaan ajoillaan :)

itix
Tiistaina, 21. joulukuuta, 2004 - klo 18.09:   
No ei softan koodaaminen millekään Amiga-alustalle täysipäiväisesti ole järkevää. Jos vaikka 100 ihmistä rekisteröi tuon SW-softan se tekisi 1500 dollaria. No eläähän opiskelija tuolla summalla 5 kuukautta mutta kuitenkin...

Mutta saahan sitä yrittää. Tulee kyllä mieleen se joku seascape software.. heh...

miksuh
Tiistaina, 21. joulukuuta, 2004 - klo 18.21:   
Jos unohdetaan noi kommentit homman älykkyydestä rahallisesti, niin uutinen on edelleenkin erittäin hyvä. Tommosta kehitysympäristöprojektia on kaivattu kauan. StormC:n ja Hisoft C/C++:n jälkeen ei ole ollut ainuttakaan IDE systeemiä Amigalle (en laske GoldED:n/MorphED:n eri versioita tohon joukkoon, koska se on vain kehittynyttekstieditori ei mikään IDE)

itix
Tiistaina, 21. joulukuuta, 2004 - klo 18.39:   
No onhan tuo ihan hyvä uutinen kuitenkin ja keskittyminen kehitystyökaluihin on tärkeämpää kuin itse ohjelmat.

Vaikkakaan sitten IDE:n tarpeellisuudesta en ole varma. Linux-kansa on pärjännyt ilmankin. Windowsissa se taas on välttämättömyys koska siinä ei ole oikeaa komentotulkkia. Amiga-systeemeissä ohjelma voi kaataa koko koneen eikä jonkun Deplhin kaltaiseen pomminvarmaan (?) kehitysympäristöön voida päästä nykyisillä systeemeillä. Noh, tästä asiasta on taitettu peistä StormC:n (R.I.P.) ajoista alkaen.

Piru
Tiistaina, 21. joulukuuta, 2004 - klo 18.48:   
miksuh:

No hohhoijaa. Jos asiallisia kommentteja ei ole, voi jättää postaamatta. Kannattaa miettiä hetki ennen viestin lähettämistä.

Jospa sovitaan että jätät tälläiset lapsellisuudet pois?

Piru
Tiistaina, 21. joulukuuta, 2004 - klo 18.51:   
Ja ennen kuin joku keksii valittaa sensuurista ja sananvapauden rajoittamisesta, siitä tässä ehdotuksessa ei ole kyse.

miksuh
Tiistaina, 21. joulukuuta, 2004 - klo 19.11:   
Piru: Sama vois sanoa siitä, että jos ei ole mitään positiivista sanottavaa, vaan näkee aina vain negatiiviset puolet. Ni miks vaivautua osallistumaan keskusteluun.

Piru
Keskiviikkona, 22. joulukuuta, 2004 - klo 0.02:   
miksuh: Ilmeisesti et vain ymmärrä mitä ajan takaa.

Unohda koko juttu.

Jon
Keskiviikkona, 22. joulukuuta, 2004 - klo 13.14:   
Vaikka haluaisinkin olla optimistinen, niin Pirulla ja Itixillä on pointtia. 1500 dollaria ei ole iso tienesti kooderille, jolla on 10 vuoden kokemus.

Softa vaikuttaa kuitenkin lupaavalta ja jos kaveri jotenkin pystyy vuokransa maksamaan niin mikäs siinä. Eihän se raha ole tärkein asia maailmassa.

KimmoK
Keskiviikkona, 22. joulukuuta, 2004 - klo 13.56:   
@Piru

"IMHO järjetön temppu luopua täyspäiväisestä työstä (josta oletettavasti sai ihan hyvää palkkaakin)."

Siksipä "äijää kadehtien" haukuinkin sen idiootiksi.
Mutta jos hän onnistuu elättämään itsensä oikeasti Amigamaisuuksien softan teolla niin loikkareita voi tulla nopeasti enemmänkin. Ans kattoo vuosi pari eteenpäin...

(hmmm... jos kämppä on halpa/ilmainen, eikä Amigan lisäksi muita harrasteita ole ja ruuaksi riittää eloveena kaurapuuro, niin mikäs ettei...)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: