AmigaOnella netissä :-)

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 12/2003 asti » AmigaOnella netissä :-) « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Seppo
Torstaina, 13. marraskuuta, 2003 - klo 1.00:   
Nonnii, nyt on AmigaOne sitten ADSL-piuhan päässä ja kirjoittelen tätä Mozillan avulla. EI tää Linux niin paha ole kuin isot poijaat pelottelee. Nettiinkin meni kiltisti yhdellä komennolla :)

Hyvät Internet ohjelmat Debianiin on vielä hakusessa. IBrowse tuntui paljon notkeammalta kuin tämä Mozilla, ja MicroDot-II hoiteli mailit/newssit 'saman katon alta' siinä missä Linuxin puolella pitää käytellä KMailia/Pania. Mozillan maili/news osaston kierrän mielelläni kaukaa :)

Seuraava vaihe onkin varmaan saada tuo A1200 nettiin tämän A1:sen kautta, ja päästä takaisin tutumpaan ympäristöön touhuilemaan. UAE ei riitä allekirjoittaneelle :)

Seppo

 

JPQ
Torstaina, 13. marraskuuta, 2003 - klo 2.01:   
Seppo: pelotellaan lisää linuxista kun keksimme ensiksi miten ai niin saako muka linuxille softaa.:)
UAE ei riitä kenellekkään joka oikeasti oikeaa käyttänyt. Eli Amiga500:sen pelien pelaus ei ole oikeaa käyttöä.

 

Jupp3
Torstaina, 13. marraskuuta, 2003 - klo 8.12:   
JPQ:
Kyllä UAE:ta voi käyttää myös P96-ajureilla, ja uskaltaisimpa väittää, että toimii nopeammin näin, kuin A500:aa emuloitaessa.

Mutta mitä hyötyä? No, jos vaikka tarvii "kannettavaa Amigaa" niin about ainoa vaihtoehto on tämä, ellei sitten lasketa sitä, jos alkaa rakentamaan omaa, oikeaa kannettavaa Amigaa :)

 

Pekka Nissinen
Torstaina, 13. marraskuuta, 2003 - klo 12.02:   
Seppo: Niin ja sinun kannattaa käyttää Mozilla Firebirdiä tuon "tavallisen" sijasta. Se on huomattavasti sukkelampi toimissaan. Ainakin A1G3-SE:lläni tuo tavallinen ei ole niin nopea kuin esim. iBrowse. Saas nyt nähdä kunhan tässä pääsen kokeilemaan tuota uutta A1XE-G4@933MHz -konetta niin näkee kuinka paljon nopeampi tuo G4 (MPC7455) on tuohon G3 (750CXe) verrattuna. =)

 

Joanna
Torstaina, 13. marraskuuta, 2003 - klo 13.14:   
jep. Firebird on senverran kevyt että sitä voi käyttää ja sen porttaaminen Amigapuolelle on mahdollinen. Tosin ei se varmaan millään 68 Amigalla ole herkkua ajaa mutta sentään toimivan rajoissa.

 

JPQ
Torstaina, 13. marraskuuta, 2003 - klo 15.07:   
Jupp3: no ainakin veljen koneella kokeiltuna noi P96 ajurit mätti ja salli kait vain 60hzin tilat.
PS. Tieto ei ole uusimman version avulla saatua.

 

miksuh
Torstaina, 13. marraskuuta, 2003 - klo 15.21:   
Vaan 60hz;:n tilat ? Hmm kyllä mulla on toiminut ihan hyvin P96 ajurit UAE:ssa sen vähän mitä olen uae:ta käyttänyt. Enkä nyt äkkiseltään muista, että olisi tarvinnut värisevää 60Hz tilaa käyttää... Voin tietty muistaa väärin. Nykyään noin alhasen virkistystaajuuden kyllä huomaisi aika nopeasti, koska silmä on jo tottunut vakaaseen värisemättömään kuvaan Mediatorin+Voodoo3:n ja P96:n kanssa.

 

JPQ
Torstaina, 13. marraskuuta, 2003 - klo 16.03:   
miksuh: no kohdistimen kanssa oli monistumis pulmaa 16/24bit tilossa ja ainakin 8bit tilassa shellin kursori katoili. Jotenki noin oireet muistan oikein mutta menikö näyttötilat oikein sitä en takaa. Tämän sorttista nuutenhan oli kyllä Voodoo3 2000.sella ihan kivan nopeaa...

 

Seppo
Torstaina, 13. marraskuuta, 2003 - klo 19.34:   
Pekka Nissinen: Ehkä käytin väärää sanontaa - tuolla notkeudella tarkoitin sitä että minusta IBrowsen käyttöliittymä on ergonomisempi - esim tämä 'tabbed browsing' sujuu ainakin minusta paremmin siinä kuin Mozillalla.

Nopeus on eri juttu, kyllä tuo Mozilla meikäläisen 800 MHz G4:sellä pyörii ihan kivasti :)

Mutta pitää kokeilla tuota Firebirdiä - Operakin voisi olla ihan kiva mutten tiedä onko siitä olemassa binäärejä Debianille.

 

Seppo
Torstaina, 13. marraskuuta, 2003 - klo 19.37:   
Jupp3: Tarkoitus on viritellä tuota Debianin UAE:ta suuntaan jossa sillä voisi tehdä muutakin kuin pelata. Ehkäpä juuri IBrowsen pyörittämiseen (tai vaikka ImageFx:n) :)

 

Pekka Nissinen
Torstaina, 13. marraskuuta, 2003 - klo 21.39:   
Seppo: Juu, kyllä löytyy binäärit...tosin ei stable:lle. Eli jos käytät testing- tai unstable-distroa niin pistät vain proptiin "apt-get install mozilla-firebird" ja sillä hoituu... Niin, en tarkoittanutkaan, etteikö tuo Mozilla pyörisi ihan hyvin tuolla G3:llakin. Ei se ole juuri hitaampi kuin tuolla vanhempieni AthlonXP 1800+:llakaan, johon olen muutenkin vertaillut tätä A1:stäni. Pitää tehdä lisää testejä kunhan saan tuon uuden emon pöydälleni...

 

Pekka Nissinen
Torstaina, 13. marraskuuta, 2003 - klo 21.44:   
Seppo: Hups! Tarkoititkin tuota Operaa eikä Firebirdiä... *nolona* Kyllä tuohonkin löytyy binäärit, ne löytyy esim. tuolta A1Dev-listan FAQ-sivulta. Jos olet listalainen, etkä muista sitä osoitetta niin pistä vaikka mailia minulle niin postaan sulle sen linkin.

 

cahva
Perjantaina, 14. marraskuuta, 2003 - klo 10.30:   
Itse käytän Mozillan mailia ja mielestäni paras maileri mitä löytyy!(tietenkin YAM:n jälkeen :) ) Tuo mailiohjelmistokin löytyy erikseen eli Mozilla Thunderbird.

 

jansa
Perjantaina, 14. marraskuuta, 2003 - klo 12.20:   
Jep, olen samaa mieltä cahvan kanssa. Mozilla mail rulettaa.

 

JPQ
Perjantaina, 14. marraskuuta, 2003 - klo 14.06:   
Minä olen cahvan kanssa samaa mieltä että YAM rulettaa.
PS. jansa en voinut vastustaa mutta toisaalta sanoin oikean mielipiteeni eli juttu on totta mutta "humoristisessa muodossa?".
PPS. On toi hienosti keksitty handle toi Cahva. Kesti aikoinaan aika kauan tajuta se.

 

Seppo
Perjantaina, 14. marraskuuta, 2003 - klo 15.02:   
cahva&jansa: Makunsa kullakin :)

Pekka Nissinen: Onkos tuo A1Dev lista se 'invitation only' yahoo group? En kuulu vielä millekkään A1-listalle ennenkuin Boogie minut niille ilmoittaa :)

 

Pekka Nissinen
Perjantaina, 14. marraskuuta, 2003 - klo 16.51:   
Seppo: Tuo A1Dev -lista on "invitation only", se ei ole se Yahoon-juttu. Tämä on se ensimmäinen, mikä perustettiin silloin keväällä 2002. Mutta jos Boogie ei ole sinua vielä sinne saanut, niin sitten se on hiukan vaikeampi juttu... Mutta kyllä tuosta Operasta löytyy PPC-linukalle binäärit muistaakseni ihan sieltä kotisivultakin. Tosin valmista Debianin pakettia siellä ei ollut mutta kyllä sen asentaminen onnistui niillä ohjeillakin. Voinhan vaikka jossain vaiheessa imuroida tuon Ole-Egilin kyhäämän Operan Debian-paketin ja laittaa sen vaikka omalle palvelimelleni imuroitavaksi. Jos kiinnostaa niin laita postia ja mailaan sulle osoitteen (mistä saat sen imuroitua) kunhan saan aikaiseksi laittaa sen sinne... =)

 

Explo
Torstaina, 20. marraskuuta, 2003 - klo 23.50:   
Mozillan ja Firebirdinkin tapauksessa kannattaa kyllä ottaa huomioon, että ne ovat todella laajoja kokonaisuuksia. Pinnan alta löytyy paljon muutakin kuin vain tuki HTML:lle, CSS:lle ja kumppaneille. Mozilla.orgista löytyy vino pino muita tekniikoita, joita ko. kapistus on syönyt. Itse Gecko ei käsittääkseni ole kovinkaan iso möntti...

Mozillan mailipalikka on taas minun makuuni ihan hyvä, tarjoaa mm. bayesilaisen spammifiltteröinnin suoraan.

Mutta makuasioitahan nämä. ;)

Kunhan saa opiskelurumban lähemmäs loppua voisi tutustua kyllä paremmin siihen, mitä nykyään Amiga-puolella on intternjettisoftien puolella tarjolla. (jäljellä kaksi kurssia ja dippatyön loppuuntaistelu, valoa tunnelin päässä häämöttää...)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: