Mistä A1-kalustus?

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 09/2003 asti » Mistä A1-kalustus? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Seppo
Maanantaina, 28. heinäkuuta, 2003 - klo 23.18:   
Voisko joku laittaa linkkiä sivulle josta löytyisi ne AOnen rautasuositukset? Muisti taisi olla kriittisin komponetti ostaa oikein?

Entäs mistäs päin Suomen "ykkösamigistit" ovat hankkineet kalusteet koneisiinsa? Mistä löytyy esim cooleimmat kotelot? :)

 

JPQ
Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 1.24:   
Seppo: suosittelen itse Bulldogia eli www.bdog.fi. ja selvitän myös erään toisen firman ehkä tähän jos vain muistan plus täyttää erään vaaimuksen. Menee tosin selvitys menee täksi päiväksi näin myöhään sitä asiaa en voi selvittää.:(

 

Frn
Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 2.58:   
Itse ostin Pegasoksen muistin Gentle Eye:sta. Ja oli oikeasti halvempi
kuin paikalliset komponenttiliikkeet.

Tänään tunnun olevan kovasti Boogien puolella. :) Ehkä on aihettakin.

 

itix
Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 3.03:   
Frn: Paljonko maksoi? En löytänyt veppisivulta mitään mainintaa.

 

Frn
Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 3.28:   
itix: En muista tarkalleen, mutta kävin paikalliset kaupat läpi, oli
todella vaikea löytää sopivia muisteja. Muutaman löysin ja olivat
todella suolaisen hintaisia. Boogielle soittaessani sain 512MB
kalikalle huomattavasti halvemman hinnan, mutta ostin kuitenkin 128MB
muistin, kun niitä isompia ei juuri silloin ollut suoraan paikalla.
Lettihän juuri osti just jostain halvasta mestasta 2GB Ram Disk:n
itselleen, voi olla, että ne 512MB kalikatkin toimii. Siis VOI olla.
En tiedä.

Kysykää ihmeessä kaikkea Amiga-aiheista tavaraa GE:lta. Boogie ainakin
tietää siitä tavarasta jotain, eikä kaikkea ole siellä webissä
mainittu. Arvatkaa tuliko tyhjiä katseita PC-kaupoissa kun sanoin
tarvitsevani erikoisempia muisteja ArticiaS:n oikkujen takia
Pegasokseen. Yritä sitten vielä saada vaihtotakuu niihin... Boogiella
oli A1:ssa testattu muisti ja yllätys, että toimi heittämällä.

Monta kertaa olen joutunut yllättymään iloisesti kun olen kysynyt
Boogielta jotain ihme kilkettä ajatellen, että "tätä sillä ei varmasti
ole, hähää!". Ja Boogie sanookin että joo, löytyy, montako otat?
Siitä talosta löytyy uskomaton määrä tavaraa. :)

Ja ei, en ole Boogien maksama mainosmies, enkä herra itse. :)

 

jansa
Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 8.58:   
Boogielta tosiaan löytyy yhtä sun toista tavaraa, josta ei ole mainintaa www-sivuilla eli kannattaa tosiaan kysäistä.

 

Jon
Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 9.49:   
Modeemi kärähti ukkosella (toivottavasti ei mitään muuta) ja aivan sattumalta kysäisin Boogielta... Tottakai löytyi. :)

 

KimmoK
Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 9.56:   
Boogielta kannattanee tosiaan kysyä.

Uusi ArtisiaS (uudet A1 koneet) ei pitäisi olla ihan niin kranttu muisteille kuin edelliset artisiat A1:ssä ja pegasos1.

Mutta kannattaa kokeilla, jos mahdollista, ennen kuin ostaa. Tai ostaa juuri niitä jotka joku muu on kokeillut.

Jossain täällä voorumilla on mainittu 100% varmasti toimiva merkki & tyyppi. Samaten myös ArtisiaS:ssä toimivat muistit on kerrottu jollain genesi/pegasos support sivustolla. Lisäksi moinen muistien yhteensopiuustieto löytyy mm. amigaone sp listalta.

 

Jupp3
Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 10.10:   
Mitä itse olen kuulut, kyllä "Tavalliset PC:tkin" ovat joskus kranttuja muistin suhteen, ja ylensä saa ainakin vaihtotakuun...

Ja sekään ei varmaan ole täysin varma, että Pegasoksessa toimiva muisti toimii myös A1:ssa (tai toisin päin)

Suosittelen luottamaan vain omiin testeihin :)

Niin, ja kannattaa testata muistin toimivuus saman tien jollain muistintestaussoftalla...

 

miksuh
Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 11.49:   
Jon: Toivottavawti ei ollu yhtä huono säkä kun mulla... Siis ton ukkosen kanssa. Kävin itse tossa eilen vähän kattelemassa liikkeissä noita ylijännitesuojia ja upseja. Vois ostaa jommankumman kunhan on "ylimäärästä" rahaa. Ei oikein innosta ajatus, että ukkonen käristäisi Amigan emon toistamiseen :P

 

Jon
Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 13.44:   
miksuh: en tiedä mikä on tilanne. Kone ei ole ollut päällä, eikä modeemikaan, mutta sen puhelinjohto seinässä. Modeemi soittaa vain kerran ja sanoo "varattu". Eli toivo elää että vanha C= A1200 on vielä ok :)

 

Pekka Nissinen
Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 19.42:   
Itsekkin ostin tuon 512MB Kingstonin kamman Boogielta. Sain jopa hieman halvemmalla mitä esim. vastaava kampa olisi maksanut verkkokauppa.com:issa. Bulldog on myös hyvä firma, ostin heiltä 8500 Radeonin A1:een ja toimitukset ja takuuvaihto olivat kiitettävän ripeää! Myös verkkokauppa.com:illa asiat toimivat ihan hyvin. Tosin ihan näin Boogienkin "kannustamisen" kannalta, itse ainakin tukisin Gentle Eye:ä ja ostainsin muistin sieltä... :)

 

Seppo
Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 1.12:   
Pekka: Käykös noista Radeoneista mikä malli vaan vai pitääkö olla jokin tietty tuote?

Mitenkäs muuten torni, onko erityisvaatimuksia sille? Noitakin näyttää olevan joka lähtöön. Riittääkö minitorni vai vaatiko maxin?

 

JPQ
Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 4.14:   
Seppo: Oliko tuo G3 Pegasos sellainen että Minitorni riittää näin ymmärsin ja tosiaan tuo Radeon juttu kiinnostaa minuakin. Entäs mitkä on ne hyvä kuvaiset radeonit ?

 

Pekka Nissinen
Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 10.25:   
Seppo: No noista uudemmista (9700) en ole varma mut eikös joku noista 9xxx-malleista ollut "periaatteessa" sama kuin 8500:en. Mutta ainakin vanhemmat Radeonit ja tietenkin 7xxx ja 8xxx-sarjan kortit toimivat ja kyllä kuulemma monilla on jotain 9xxx-sarjaakin (muistaakseni 9100?) käytössä. Niin, no itselläni on ihan tuollainen miditorni ja hyvin mahtuu romppeet sisälle. Nythän noissa XE-emoissa ei enää tarvita sellaista "custom made" takapaneelia kuten noissa SE-malleissa.

 

hooligan/dcs
Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 10.50:   
9100 on sama kun 8500

 

KimmoK
Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 13.10:   
Hieman keskusteluun liittyen...

Radeon9700:lla pitäisi aikanaan saada matala MHZ koneilla (peg1 ja A1) korkeampaa FPS:ää kuin 8500/9100:lla (tai 9600:lla).

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000243

 

KimmoK
Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 13.18:   
ööö... kannattaa lukea edellisen pohjaksi tämä:
http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000242

Eli 3DMark lupaa supertehoja jo 350 Mhz CPU:lla ja käytännössä ero 350Mhz kone jää enemmän jälkeen.

Mutta kumminkin... yllättävän kovasti potkii 350Mhz Pentium2.

 

KimmoK
Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 13.19:   
sekotekstiä, sorry... perjantai ....

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: