Dot com servers, pc's, printers & lat...

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 06/2003 » Dot com servers, pc's, printers & late model furniture « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Piru
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 7.36:   
huutokauppa (rullaa tuota listaa vähän alaspäin niin tulee tuttu nimi vastaan...:-\)

Ja ann.lu:ssa Ray A. Akey (amiga inc:n webmasteri) selittää että kyseessä on aivan normaali liiketoiminta (!) ja että "te naysayerit ette vaan tiedä mistään mitään".

Niitä dotcom-kräsh -juttuja joita olen telsusta katsellut, kyseinen operaatio liittyy yrityksen omaisuuden realisointiin.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 7.58:   
Piru: Indeed... Miksi ihmeessä he jatkavat tota positiivisen spinnin vääntämistä. Toteaisivat vain kylmästi että joo, huonosti meni toi homma ja nyt yritetään kitkutella eteenpäin millä voidaan... Mutta ei, pitää jaksaa...

No, kai ovat laskeneet että hyödyt moisesta roskasta ovat suuremmat kuin haitat.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 8.06:   
Wayne Hunt: "Subject : Re: Amiga Inc auctioning off office and computers?
Posted : 2003/5/15 23:16
--------------------------------------------------------------------------------
Sitting here thinking about this, and going back through the posts regarding the subject when they vehemently denied losing their offices, stating only that they have "relocated", I wonder if anyone will actually apologize to me for all the times I've been called a liar for bringing this stuff to the community's attention?

When they shut down the offices last year, I told you all this was happening. I was called a liar... That trend continues to this day with the Garry Hare incident...

It gets tiring being right all the time, but I'll be interested to hear the spin on this from McEwen himself at Amiwest. I'm just not paying $35 to hear it."

 

Hooligan/DCS
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 8.10:   
Lupaan että Isku OY tarjoaa 20% alennuksen Amiga Inc.:lle.. hoidan vaikka itse kaupan jos niikseen tulee. Tosin voisin myydä vaikka mielikuvitushuonekaluja Amiga Inc.:n mielikuvitustoimitiloihin.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 8.22:   
Eikö kenestäkään ole edes vähän surullista että tätä on Amiga tänään: "Dot com servers, pc's, printers & late model furniture"

Jepjep.

linkki

"Posted by gary_c (219.160.162.96) on 16-May-2003 05:20:29
In Reply to Comment 9:
hooligan wrote:
> Oh boy. Amiga Inc. haters are going to have a fieldtrip today.

I don't know about Amiga, Inc. haters, but a lot of people who are just looking for some credibility in that operation are wondering what the heck is going on. The office/phone thing, the court cases, the mystery of the two CEOs, and now this (offshoot of the office thing). We get sarcastic LOLs from Ray and PR fluff from fleecy, but nothing official at amiga.com that lays everything out. True, they don't *owe* us any explanation, but the result of that course is all this speculating and flaming. If they only had the serious haters to worry about, they wouldn't have a problem, but they seem to be putting off a lot more people than just the misanthropes.

-- gary_c"

 

Piru
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 8.27:   
En tosin epäile hetkeäkään etteivätkö lahkolaiset keksi tällekin täysin järkevän selityksen, ja "tämähän on vain hyvästä" jne jne, ad infinitum. Ja tottakai tämä kaikki on vain Läpeensä Saastaisen ja Pahan Genesin ja Sen Pääpirun Bill Buckin ja Hänen Apureidensa sairas sepite. Ensimakua on luettavissa ann.lu ja a.org threadeista.

www.amigaworld.net:ssä ei "yllättäen" ole tästä riviäkään (16. Toukokuuta klo 8:30 mennessä). Arvatenkin sensuuri pitää kuin paremmissakin diktatuureissa, ja tämä oma universuminsa jatkaa eloaan maailman tappiin.

Anteeksi vuodatus.

 

Ibe U
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 8.40:   
Lahkolaiset on siis kaikki joiden mielestä Genesi ei ole amiga??

On se surullista jos Amiga kuolee tähän, harrastuskin kuolee sitten aikanaan kun laitteet hajoaa.

 

KimmoK
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 8.42:   
Kuten jo muinoin on tullut todettua: Ei tunnu enään miltään nuo Amiga emon pöljäilyt.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 8.44:   
Ibe U: Pirun ehkä tarkoittamat "lahkolaiset", sellaisena kuin minä ne koen, ovat ne jotka eivät voi myöntää totuutta Amiga Inc.:n epäonnistumisia paljastavien uutisten tullessa esille - vaan keskittyvät syyttämään Genesiä tms.

Jos tätä on Amiga, niin olen iloinen että Genesi ei ole Amiga.

 

Ibe U
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 8.44:   
Vaikka voihan tuo olla ihan normaaliakin, joskus vaihdetaan huonekaluja ja hommaudutaan ylimääräisestä eroon.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 8.46:   
Mind you, en minä usko että Amiga tähän kaatuu. Amiga Inc. voi jollain poppakonsilla selvitä taas eteenpäin, ehkä nimikin jatkaa. Ja vaikka ei, niin Hyperion varmasti saa OS4:n ulos aikanaan, joten tätä kautta harrastus jatkuu ainakin vähän aikaa...

Ja Genesi tuo mielestäni yhteisöön toisenlaista vipinää ja toisen mahdollisuuden. Samoin AROS. Sanon sen taas kerran: mielestäni tämä diveristeetti on rikkaus ja mahdollisuus. Otetaan se ilolla vastaan.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 8.46:   
Ibe U: Voi luoja...

 

Piru
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 8.58:   
Ibe U: (Tiesin aiheuttavani tälläisiä purkauksia joissakin, ja siksi pyysinkin jo etukäteen anteeksi. Vielä kerran: Anteeksi).

Selvitettäköön vielä: Tuossa tarkoitan lahkolaisilla niitä yksilöitä jotka täysin sokeasti uskovat johonkin, haluamatta nähdä tai ymmärtää toista puolta asiasta (en väitä että se toinen puoli olisi totuus).

Kuitenkaan en ymmärrä miten sait kommentistani sellaisen käsityksen että väitin a) että Genesi on amiga (mitä se ei tietenkään ole) tai b) että ne jotka eivät usko että Genesi on amiga olisivat lahkolaisia (öööh).

Olen samaa mieltä että on surullista että että yritys menee nurin, monien henkilöiden vuosien työpanos ja ehkä jopa henkilökohtaisia uhrauksia (rahallisia, henkisiä, ehkä jopa fyysiseen terveyteen liittyviä) menee hukkaan.

Sen sijaan en voi käsittää miten joku voisi väittää että nykyisellä Amiga Inc.:llä olisi ollut mitään tekemistä classic Amigoiden tai Amiga raudan kanssa muutenkaan. Tämän uuden "Amigan" ovat tehneet aivan muut osapuolet, eikä sillä ole mitään tekemistä vanhan "Amiga" (laite) kanssa.

Sen sijaan väite että harrastus kuolisi kun yritys menee konkurssiin tuskin pitää paikkaansa, senhän olemme jo nähneet useampaan otteeseen viimeisien vuosien aikana. Ja vaikka laitteet tietenkin lopulta hajoavat, jää silti jotain aina jäljelle. Kutsukoon kukin sitä miten haluaa, mutta Amiga-henki ei kuole koskaan...

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 9.02:   
Piru: Lueskelin eilen Amiga Forever -saittia (siellä on hyvä Good or bad -artikkeli) ja hyvällä mielellä. Pitääkin päivittää kolmosversioni tässä joskus uusimpaan. Jos ei muuta niin UAE:n ja Amiga Foreverin kaltaisten effortien ansiosta voimme vielä kiikkustuolissa muistella. :)

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 9.11:   
Silläkin uhalla että saan kuulla muiden lainaamisesta... Mutta kun nää on niin just se mitä ajattelen.

"Posted by greenboy (Trusted user) on 16-May-2003 06:05:58
You mean Amiga Inc doesn't have an office? I could have sworn everybody who wondered about that was told oh no that isn't true at all. And anyone who claimed that was called liar, fudder, or crazy.

But hey: it's another pod people trip. It was all right to claim differently way back when. Truth? What truth. Who needs it. Now we are content in our ignorant bliss."

linkki

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 9.50:   
"Posted by jh (216.40.249.60) on 16-May-2003 06:46:02
In Reply to Comment 29:
The creditor running this auction is Inception Group LLC. (I asked them) They took Amiga to court, Amiga didn't pay, and IGLLC locked the office doors untill Amiga could pay. Amiga never paid. IGLLC is now auctioning off everything in the office to put towards the tens of thousands owed to them. None of this came from storage, this equipment has been under lock and key by IGLLC ever since they locked Amiga out."

linkki

En voi vahvistaa lähdettä, mutta tieto tuntuisi täsmäävän hyvin kaiken sen kanssa mitä luotettavilta tahoilta on kuultu.

 

KimmoK
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 9.55:   
Semmoinen tuli mieleen että voi olla haikeita tunnelmia AInc:llä, mutta jos heillä on henkilöstöä vähennetty jo aikaisemmin, ei hellekään pitäisi "maallisesta mammonasta" luopuminen tuntua enään juuri missään.

(Eilen sai kaksi työkaveria fudut ... ja se on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin *seestä!)

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 9.59:   
KimmoK: Valitettavasti Amiga Inc.:n johto on peittelevällä käytöksellään ja asenteillaan menettänyt suuren osan siitä sympatiasta jota muuten olisin niiiiiin valmis jakamaan.

Sen sijaan sinun työkavereistasi: Todella ikävä kuulla. Markkinat ovat vaikeat, toivottavasti pian helpottaa.

 

MarkoS
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 10.17:   
Nyt ei kun odottamaan, mikä yllätysuutinen kuullaan maanantaina/tiistaina. ...Siis, jos tämä menee normaalin perjantai-kaavan mukaan.

 

Hooligan/DCS
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 10.18:   
Älkää nyt olko noin pessimistisiä. Uskoisin että everything's on schedule and rocking.

 

Joanna
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 10.43:   
KimmoK. Ah. Olen seurallut omien tuttujeni tilannetta siellä samaisessa puulaakissa. Ollut hieman hankalaa seurata vierestä sitä kun ihmiset on kuukauden on ainakin tienneet että jotkut lähtee. Hemmetin stressaavaa ja pilaa paikan työilmapiirin tuollainen.

 

Joanna
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 10.46:   
Ainiin itse asia unohtui kommentoida..

Pahus kun ei pääse paikalle, olisi ollut kiva katsoa mihin ylellisyys kalusteisiin ne AmigaIncin rahat on menneet :)

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 11.00:   
Joanna: Myydäänköhän kuuluisa pöytäfutis? :-)

 

miksuh
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 11.27:   
Mistä ihmeestä porukka vetää johtopäätöksen et huonekalujen jne myyminen tarkottas jotain ongelmia. Mitäs jos ne on hommannu uusia huonekaluja ja vanhat saa kenkää syystä tai toisesta. Jotkut tuntuu tosi epätoivosesti haluuvan löytää todisteita jostain AInc:n rahahuolista. minä en tiedä sen enenpää kun muutkaan mitä siellä tapahtuu, mutta musta se et joku myy vanhaa toimistoroinaa ei vielä tarkota yhtään mitään.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 11.44:   
miksuh: Kirjoititko juuri anonyymina saman tekstin ANN.lu:hun?

Etkö TODELLAKAAN usko että Amiga Inc.:llä on rahahuolia? Sen verran ovat a) myöntäneet sentään itsekin b) ...

Kyllä, kyllä tämä on juuri sitä miltä se näyttääkin.

Ei tässä epätoivoisesti todisteita etsitä, niitä todisteita satelee ja on sadellut jo kuukausia sellaista tahtia että asioita avoimin silmin katsovalle tilanne on aika selvä. Amiga Inc. on huonosti johdettu yritys joka romahti dot-com-rahoituksen loppumiseen ja velkojia on jonossa. (Se ei tietysti tarkoita etteivätkö he keksisi jotain keinoa selvittää tilanne jollain tavalla, ainahan sitä voi kepoltella vaikka mitä.)

"se et joku myy vanhaa toimistoroinaa ei vielä tarkota yhtään mitään."

Yksinään, ei varmasti. Yhdistettynä kaikkeen muuhun - totta hemmetissä tarkoittaa.

 

Ibe U
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 11.46:   
Piru: Se oli kysymys siinä oli perässä ?? ;-)

Miksuh on oikeassa, yritin tuossa aikaisemmin sanoa samaa.

Oikeastihan tästä voisi sanoa vaikka että. Amiga Inc myy huonekalujaan koska he saavat uudet kun harmaiden euroopan kokoinen avaruusalus saapuu ensi viikolla.

Toisaalta on melkein " sairasta" miten amigan asioita speculoidaan...

"peittely" on väärä sana, kenellekkään paitsi osakkaille ei kuulu miten amigan asiat ovat.

Käytetään kuitenkin samaa sanaa, eli peittelyn tarkoitus on pohjimmiltaan estää yritykselle tulevat lisä haitat, mahdollisissa ikävissä tilanteissa.

Kirjoitin Genesille mailia ja kysyin miten heillä menee, vastaus oli PEITTELEVÄ.....

Varmaan huonosti kun eivät lähettäneet kirjanpitoaan mulle tarkstettavaksi....

heh heh

Peittelystä tuleekin mieleen mukavat hetket piiikku poikana kun olin käymässä nukkumaan..

Hali hali ja pusi pusi.....

 

miksuh
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 11.58:   
Janne: En minä sitä väitä ettei olis rahahuolia, mut tommoset bet "no nyt ne myi tuolin niillä täytyy olla rahat loppu" jutut on ihan älyttömiä.
Etkö muka oo koskaan kuullu jonkun firman myyvän toimistoroinaa ?

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 12.02:   
miksuh: Varmasti myyvätkin. Nyt vain merkit viittaavat siihen että kyse on velkojien tekemästä kaupasta - vuokranantaja myy laillisesti vuokratiloihin jääneet kalusteet maksujen jäätyä saamatta. On syytä pitää tätä väitettä ainakin todennäköisenä.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 12.04:   
""peittely" on väärä sana, kenellekkään paitsi osakkaille ei kuulu miten amigan asiat ovat."

No sepä vasta kätevää. Annetaan tehdä ihan mitä vaan, puhua ihan mitä vaan, ja annetaan kaikki anteeksi ja pidetään peukkuja.

 

miksuh
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 12.15:   
Sitäpaitsi vaikka nyt oletettas, että ne myi osan kalusteista ja koneista vain saadakseen rahaa, niin se ei vielä tarkota mitään loppua. Eihän missään edes sanota et koko toimisto on myyty tyhjäksi.

Tuola ANN:ssa tossa threadissa kyllä kieltämättä on huolestuttavaa juttua, mut toisalta toi on taas tota ANN:n jauhantaa johon ei juuri voi enää luottaa. ANN on niin täynnä roskaa et sen luotettavuusarvo on aika nollilla. Mä en ainakaan ole kuullu vielä mistään varmistusta tolle jutulle että toimisto lukittu jne, vain yksi tyyppi sitä selittää tuola.

Janne: Sä et tunnu tajuavan, että mua ei huvita lähteä mukaan noihin hirveisiin spekulaatioihin mitä nykyään ainc:n ja monen muun jutun ympärillä pyörii. En ainakaan silleen, että heti pitäs jokaikisestä asiasta olettaa pahinta. Se, että joku jossain ANN:ssa tommosta höpisee ei juuri musta riitä, mieluummin mä odotan jonkunlaista varmistusta jostain luotettavalta taholta. Se on yksi syy miksi mä en ole suostunu yleensäkään
negatiiviseen spekulointiin aincin osalta osallistumaan.

Ennen kun jostain tulee luotettavaa tietoa miten asia on, ni ennemmin ajattelen sileen just et "mitäs jos ne vaan myi huonekaluja ja thats it"
Hirvee spekulaatio vaan lisää hämmennystä.

Ihan samallalailla mä suhtautusin siihen jos Amiga porukoissa nyt yhtäkkiä alettas vouhottaan kauheesti siitä miten genesi on menossa nurin.
Ei kyse ole pelkästää AmigaInc:stä.

Janne: Niin ja mun mielestäni sulle ei kuulu mitä mä kirjotan minnekin.

 

miksuh
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 12.23:   
Sehä nyt on ihan selvä et ongelmia niillä on, en sitä kiellä.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 12.24:   
@miksuh

"Sitäpaitsi vaikka nyt oletettas, että ne myi osan kalusteista ja koneista vain saadakseen rahaa, niin se ei vielä tarkota mitään loppua."

Kuten sanon ylhäällä, minä en oleta että tämä on loppu. Ovat olleet sen verran sitkeitä ennenkin... Lisäksi vaikka se olisi Amiga Inc.:n loppu, en usko että se on AmigaOnen tai OS4:n loppu koska ne ovat sentään pätevämpien ja vakavaraisempien firmojen käsissä.

"Mä en ainakaan ole kuullu vielä mistään varmistusta tolle jutulle että toimisto lukittu jne, vain yksi tyyppi sitä selittää tuola."

Riippuu siitä mitä pidät varmistuksena. Itse olen kuullut siitä monelta taholta jo kuukausien ajan. Osaa pidän luotettavina, osaa en. Mutta viesti on ollut konsistentti, eikä Amiga Inc. ole kiistänyt sitä - heidän osoitteenmuutos kotisivuilla myös tukee teoriaa, samoin oikeuspaperit joita netissä on väläytelty.

Kysymys on siitä kuinka paljon todisteita tarvitset että uskot. Se on vaikea antaa niitä riittävästi jos kynnys on superkorkealla etkä itse asu samalla mantereella ja voi käydä tarkistamassa. Mielestäni meillä on kuitenkin syytä pitää tarinaa vähintäänkin todennäköisenä.

"Ihan samallalailla mä suhtautusin siihen jos Amiga porukoissa nyt yhtäkkiä alettas vouhottaan kauheesti siitä miten genesi on menossa nurin.
Ei kyse ole pelkästää AmigaInc:stä."

Jos olisi perusteltua syytä olettaa, mielestäni siitä voisi keskustella kuten mistä tahansa muustakin. Varsinkin jos Genesi olisi ottanut asiakkaidensa rahoja eikä toimittanut asioita luvatulla tavalla. Kuluttajilla on mielestäni paitsi oikeus myös velvollisuus olla valppaita eikä suvaita mitä tahansa.

En paheksu sinua siitä lainkaan että et halua osallistua. Mutta mielestäni sinä osallistut - yrittäen väheksyä niitä jotka perustellen esittävät Amiga Inc.:n tilanteesta negatiivista kuvaa maalailevia asioita. Yhtälailla sinä spekuloit, aina vain yhtä optimistisesti. Mielestäni optimismisi on vähemmän perusteltua kuin vallitseva pessimismi.

I can agree to disagree.

"Janne: Niin ja mun mielestäni sulle ei kuulu mitä mä kirjotan minnekin."

Sovitaan niin. Amiga Inc. -vastaus. :-) Luin vain peräkkäin molemmat viestit ja se tuntui osuvan kohdalleen. Yllätyin ja kysyin silkasta yllätyksestä. Asialla ei ole väliä. Kirjoitti kuka kirjoitti. Pahoittelen että kysyin.

 

Amigisti
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 12.30:   
Mielenkiintoista... Arvatkaapa mitä? Mä en enää vuosiin ole seurannut Ufo-teorioita, koska tämä Amiga Inc. tarina on paljon mielenkiintoisempi kuin yksikään juttu Area 51:n salaperäisistä kokeista... Mä uskon että Amiga Inc.:llä on joku maanalainen kompleksi, jossa on huippusuunnittelijat valmistamassa uuden sukupolven emolevyä uudella Amiga-piirisarjalla. Minulla on varmaa tietoa, olen katsellut satelliittikuvia.

 

miksuh
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 12.46:   
Saa nähdä miten tossa käy, mitä enemmän noita juttuja lukee, niin sen enempi kieltämättä toi alkaa huolestuttaa. Kieltämättä vähän liikaa noita samansuuntasia juttuja ollu. Ärsyttävää kun ei hyperion, ei Ainc ei kukaan silläpuolella anna ymmärtää et se tilanne olis noin paha, tai vaikkei noin paha niin että todella pahoja ongelmia kuitenki. Tulee aika ristiriitanen tunne tosta jutusta. Musta olis nyt korkee aika et joku sieltä sisäpiiristä tulis kertoon et mikä se raha tilanne oikeesti on.

Musta on kummallista et kaikki jatkuu kuin mitää ei olis tapahtunu, vaikka hirveet huhut liikkuu kokoajan. Kertakaikkiaan tällähetkellä ei tiedä ketä sitä pitäs uskoo, mut ANN:n perusteella en kyl ala arvaileen. nykyään on ihan liikaa sellasia ihmisiä, jotka ihan kiusallaan pistää ihme huhuja liikkeelle.

 

Jupp3
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 13.18:   
miksuh: Hyperion on jo pitkään antanut ymmärtää, että AmigaOS4 on Amiga inc:stä riippumaton tuote, se tullaan tekemään ja tuomaan markkinoille, vaikka Amiga inc. jostain syystä sattuisi kaatumaan... Voihan tuon tulkita jonkinlaisena vihjailunakin :)

Mutta mielestäni tekevät oikein, kun moista sanovat. Toisaalta, tuo antaa myös ymmärtää, ettei nykyiselle Amiga inc:lle ole mitään tarvetta AOS4 kehityksen kannalta...

 

miksuh
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 13.34:   
Juu se on hyvä et OS4:n ei "Amigan kirous" pääse näillänäkymin vaikuttaan :) , vaikka se kirous onkin ilmeisesti iskeny AmigaInc:n. Niinhän se on aina ollu et Amigan emoyhtiöt ei selviä tolta kiroukselta :P Yks toisensa jälkee jokainen joka omistaa Amigan menettää rahansa, Gatewayllaki menee aika kehnosti nykyää.

 

Ibe U
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 13.45:   
Amigaisti: Mä oon nähny ne samat kuvat, ne on peräisin NASAlta.

Sitä konetta saa myydä ensin vain yhdysvaltojen hallinnolle kun se luokitellaan super-koneeksi.

Janne: Peittely on oikea sana kun puhutaan, siitä kuinka äiti pisti lapsia nukkumaan...

Tämmöiset keskustelut on yritykselle aika haitallisia, varsinkin jos on oikeasti raha ongelmia.

Sitä vaikutusta mikä tämmöisillä juoruilla on, oli ne totta tai on Ainc:in toimintaan ei kannata vähätellä.

Netti täynnä negatiivistä juttu, jo mä oisin fleecy kiertäisin amiga tapahtumat kaukaa.
(tai rynkyn kanssa)

Onhan ainc tehnyt virheitä mut en pysty kuvittelemaan rasittavampaa, scenä kuin tää amiga puulaaki.

Oikeesti puhutaan siitä mitä tukea on annettu a inc:lle mutt.... lähinnähän se on ollut holhousta ja parkua...

Microsoft ei suostunut kertomaan miten niiden uudet projektit edistyy ja mitä suunnitelmia niillä on tulevaisuuden suhteen...

Jos on olemassa amiga fanaatikkoja niin kyllä on olemassa niitäkin jotka kaivaa kaiken negatiivisen ja juoksee heti kertomaan niistä juoruista kaikille foorumeille samalla kun toisessa foorumissa.... mikäs niitä kutsutaan

 

Frn
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 13.57:   
Jos velkoja turvautuu toimistotavaran realisointiin, niin se kyllä käytännössä tarkoittaa sitä, että velallisella ei ole edellytyksiä maksaa velkaansa. Ei velkojakaan voi ihan tuosta vaan lähteä myymään toisen osapuolen omaisuutta. Kyllä velat yleesä maksetaan rahalla, kirjekuoret ja klemmarit myydään vain jos muuta mahdollisuutta velanhoitoon ei ole.

Toisaalta, mihinkäs niitä toimistotavaroita tarvitseekaan jos ei ole toimistoa? Tarjoan pöytäfudiksesta vitosen. Tulee varmaan mielenkiintoisia kysymyksiä viikon Fleecyihin...

 

Ibe U
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 14.18:   
FRN: Joo toi ongelmallista jos ON TOTTA

 

JPQ
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 14.24:   
Hooligan: minäkin voin auttaa vaikka suunnitella niille miellikuvitus pöydän. Jossa on iso/valtaisa reikä keskellä.

 

JPQ
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 14.26:   
Hooligan: minäkin voin auttaa vaikka suunnitella niille miellikuvitus pöydän. Jossa on iso/valtaisa reikä keskellä.
Kaikki: täytyy vielä pika lukea ketju tajusinkohan ihan oikein. Jos niin :( jos en :)

 

Frn
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 15.59:   
Ibe U: Aivan totta. En ottanutkaan kantaa todenperäisyyteen, sillä minulla ei ole parempaa tietoa asiasta.

Tilanne on kyllä ilmeisesti se, että kyseisen yrityksen toimiston omaisuus realisoidaan ja realisoivana osapuolena ei nähtävästi ole yritys itse, vaan velkoja. Tästä ei tarvitse kovin pitkää viivaa vetää voidakseen arvioida, mikä tilanne yrityksen rahoituksessa luultavasti on. Ei kannata kuitenkaan vetää liian pitkälle, ei kyseinen tapaus automaattisesti tarkoita esimerkiksi toiminnan loppumista. Ei tämä kuitenkaan mitenkään rohkaiseva merkki ole. Aika näyttää.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 16.37:   
Ibe U: "Tämmöiset keskustelut on yritykselle aika haitallisia, varsinkin jos on oikeasti raha ongelmia."

Mutta niin kauan kun puhutaan perustellusti ja totta, ja jos ei ole erityistä syytä yritystä suojella (minä en keksi mitään syytä miksi Amiga Inc. ansaitsisi sellaista lojaliteettia) niin sillä ei ole väliä. Totuus on totuus.

Ja Amiga Inc. jos kuka on yrittänyt pitää meidät kaukana siitä. Miksun frustraatio tilanteessa on täysin ymmärrettävä ja olen samaa mieltä.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 17.21:   
On toki aivan mahdollista myös että tämä huutokauppa on sovittu juttu velkojan ja Amiga Inc.:n välillä ja että jälkimmäinen hoitaa sen itse... Kaikki on mahdollista. Mutta en tiedä, jos minä kauppaisin omaisuuttani niin en varmaan tässä ilmastossa kutsuisi sitä "Dot com...".

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 17.37:   
Waynen teoria ainakin tuntuu todennäköiseltä. Pitäisi kai mailata Rich Woodsille että näkisi ne kuuluisat dokumentit...

"Subject : Re: Amiga Inc auctioning off office and computers?
Posted : 2003/5/16 7:28
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Gary already said on the mailing list that this is old stuff from the offices which they no longer use.
--------------------------------------------------------------------------------
Hmmm. Don't know how to feel about that. Technically he's not lying but skating in a circle on thin ice isn't smart.

They no longer use it because they were locked out of their offices according to the court documents displayed by Rich Woods. The material possessions were seized to pay for something like $40k in back rent.

A 3 year old corporation doesn't have surplus equipment yet guys. There is no positive spin for this, so stop the bullshit and accept it."

linkki

 

KimmoK
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 17.51:   
Jep... kommentti vaan että Waynen teoria on varsin uskottava.

AInc on vain niin perhanan harjaantunut selittelemään asioita mitä ihmeellisimmillä asioilla... etteivät he itsekään tiedä milloin he latelevat puolitotuuksia tai toptuuksia...


Hmmm... olin kerran firmassa töissä jossa myyjätoveri kertoi asikkaalle että ennakkoon maksettu konepaketti oli myöhässä koska rahtikoneesta oli irronnut moottori kiitoradalla Taivanissa... täydestä meni ... todellisuudessa asiakkaan rahalla oli maksettu työntekijöiden palkkoja ... tai johtajan mersun bensat...

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 18.00:   
KimmoK: Niinhän se on... Hurja toi lentokonetapaus. :)

 

miksuh
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 18.02:   
Irronnu moottori kitoradalla ? :D Auts, jotenki tuntuu et mä en mokomaa häkkyrään suostus menee :)
Saa olla kone aika kehnossa kunnossa et noin käy :)

 

Ibe U
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 20.41:   
Joo mut jos menee huonosti niin tälläiset juorut saa aikaan luotto vaikeuksia tms. vaikka tilanne ei niin vaikea olisikaan kuin näillä foorumeilla uskotaan.

Eli kohta menee just niin huonosti kuin nyt kerrotaan.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 21.36:   
Wayne Hunt:

Posted by Wayne Hunt (Trusted user) on 16-May-2003 17:14:50
In Reply to Comment 153:
Stupid comments?

I don't see that at all. Read the thread... The only people here defending Amiga Inc are the people who refuse to accept the DOCUMENTED FACTS in this situation. They find every reason between "it's not on Amiga.com so it's not true" to "`Fleecy` told me differently and I believe him". "Fleecy" has told me a lot of things -- to my face -- in the past, and I wouldn't trust a single syllable out of his mouth if it came with a million dollar bill. That's just me though, and I don't expect everyone to accept, or to even be able to understand why I feel that way. You're not me. You haven't gone through the shit that the "BillandFleecyCircus" has put me through.

Back to the facts... Amiga Inc is being sued -- or in some cases have been sued successfully -- for around a total of 1/4 MILLION dollars according to COURT DOCUMENTS. They have not paid as required by the court in any of these cases so far. These are facts folks. This is not my imagination, and how I feel about Amiga Inc is irrelevant. All of these DOCUMENTED FACTS present only one single possible conclusion.... Amiga Inc is broke.

If you don't like my opinion (which denotes the aforementioned comments), that's not my problem. When I'm wrong, I'll admit it. I have a documented history of doing so, which is more than I've seen from almost anyone in th community when I've been right in the past.

In my opinion, Amiga Inc is now a non-entity and I cannot honestly say that I feel that's a bad thing. Amiga Inc has done exactly zero, zilch, nada, zip, the big zero for this community or the Amiga platform.

AmigaOne? Eyetech
AmigaOS 4? Hyperion
Amiga DE? Tao.
Community support? None.

That being said, do I feel bad for some of the employees? Absolutely. The facts are well shown however that Amiga Inc and people like "Fleecy" Moss are 100% directly responsible for the current sad state of this community (and therein this market). This is something that I simply cannot forgive.

linkki

It's "under their name" because that is a LEGAL federal requirement for foreclosure auctions. Remember, unfortunately in this case, foreclosure does not mean bankrupt. Foreclosure is when the bank takes your car for lack of payment, or your house for lack of mortgage payment. In this case, the landlord seized the property for lack of about 20,000 USD in back rent.

It's that simple. It is factual, and it is very well documented and this proof is publicly available by simply calling the WA state court clerk's office and writing a check for the research and copying fees.

(I have seen it through Rich Woods' hard work at retrieving the documents from WA state courts)

There is no positive spin that can be put on this, and the ONLY people left defending it are those who are apparently hypnotized by "Fleecy" the pied piper.

 

Janne
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 22.19:   
Tiesittekö että Fleecyn oikea nimi on Wayne Dresing... weird...

http://zdnet.com.com/2100-11-514016.html

Täytyy myöntää että vaikka kuinka seuraan asioita niin tuo oli mennyt multakin ohi!

 

Jon
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 22.27:   
Häh? Miksi se sitten on Fleecy Moss? Voi hyvänen aika sentään...

 

KimmoK
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 23.09:   
eikös fleecy moss ole "kippuinen piski" jonkin suomennoksen mukaan ...

 

Janne
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 17.07:   
Ilmeisesti toi ZDnetin juttu ei ole aivan oikeassa. Fleecy on Moss syntymästään ja Fleecy 14-vuotiaasta asti. :-)

http://www.flyingmice.com/cgi-bin/squidcgi/mbmessage.pl/amiga/85797.shtml

I stand corrected.

 

Janne
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 18.08:   
Rich Woods:

http://www.flyingmice.com/cgi-bin/squidcgi/mbmessage.pl/amiga/85802.shtml

Vähän ihme tyyppi toi Rich Woods, mutta ilmeisen ahkera. :-)

 

Joanna
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 20.14:   
Niin siis no.. Eiköhän ne kaikki 'enemmän tavalliset' ole jo aikaa sitten löytäneet itsensä jostain muualta.. :)

 

Markus
Sunnuntaina, 18. toukokuuta, 2003 - klo 14.21:   
Wayne Hunt sanoo Amiga.org:ssa, että Moobunny:n postauksen mokaan "Fleecy Mossin" legal name on Barrie J Moss.

 

Markus
Sunnuntaina, 18. toukokuuta, 2003 - klo 14.23:   
Kylläpä tuli taas hupaisia typoja... tuo "mokaan" luetaan mukaan. Äännetään siis ruotsalaisittain(?)...

 

Janne
Sunnuntaina, 18. toukokuuta, 2003 - klo 14.29:   
http://www.merlancia.us/amigabk/

 

MarkoS
Sunnuntaina, 18. toukokuuta, 2003 - klo 21.43:   
Janne: "http://www.merlancia.us/amigabk/"

Kivoja kuvia, mutta niiku mitä? Esikerkiksi akay.jpg, mihin se liittyy?

 

Hooligan/DCS
Sunnuntaina, 18. toukokuuta, 2003 - klo 23.55:   
Toi oli vetoon liittyvä. Akey väitti dokumentteja vääriksi ja Rich Woods pani $1000 likoon ettei ole väärennettyjä. Akey ei koskaan sit hyväksynyt vetoa, surprise surprise.

 

Joanna
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 7.04:   
MarkoS: että homman taustat ymmärtäisi pitäisi lukea enemmänkin tätä siteä mutta tässä on tuohon shekkiin liittyvä keskustelu.
moobunny

 

Tero
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 13.07:   
Moobunny on lähes yhtä roskaa kun ANN.

 

RPM
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 14.04:   
Noh Akeyltä evättii pääsy niihin tiedostoihin ja hän vaan totesi onkohan jotain muutettu kun ei AInc:in porukkaa sallita katsoa niitä.

PS.enhän minäkään suostuisi vetoon jos en tiedäisi mitä niissä todellakaan lukisi.

 

Jope
Keskiviikkona, 21. toukokuuta, 2003 - klo 9.36:   
Eikös Fleecy Mossin oikea nimi ole Wayne Dresing?

Kylläpä miehellä nimiä riittääkin.

 

Jope
Keskiviikkona, 21. toukokuuta, 2003 - klo 9.39:   
Kas, tuollahan se tulikin. Selektiivinäkö++

 

Joanna
Lauantaina, 24. toukokuuta, 2003 - klo 11.16:   
Ah.. Ettei huutokauppa (eli asia unohtuisi..):

Moss vasta kysymykseen.. Ja jopa tavalla josta ottaa tolkkua..

"3) DaveP: Can you tell us if the Auction sale at your old offices of Amiga equipment is on behalf of Amiga Inc? Also, related, does this imply that Amiga Inc is in severe financial difficulties?

Fleecy: No it is not on behalf of Amiga Inc. We have had a situation with our landlord for quite some time now. We have been trying to resolve it but the landlord, within his rights under the lease agreement has opted for this course of action. We haven't been in the office for quite some time and all of our work machines were moved out months ago. To counter the rumours being spread, even if there was valuable data and/or IP there, we have the right to remove/delete it before any auction can take place. All that can be sold are office furniture, fixtures and hardware. This amounts to some three year old wall dividers, desks, chairs, lamps, one or two old printers, some filing cabinets etc. People who think there will be reams of records, prototypes, CDs full of source code and other such goodies will be sorely disappointed. There is still some personal and private stuff in there as well and that has to be returned to the owners; for example I have a car full worth of CDs, clothes and kids toys.

I am not in contact with the landlord so I do not know why he decided to take this course of action. It has no effect on our operations however.

As for our financial situation, we are a private company and such information is not for public distribution. Amiga Anywhere products are in the shops, AmigaOnes are in the hands of Amigans and AmigaOS4 is getting closer and closer to release, with a Roadshow in Europe starting next month. As with anyone else, you'll have to draw your own conclusions. Given the current interest in some quarters to all matters legal, if we were bankrupt (as has been claimed by several people with a vested interest in our demise over the past 12 months) then that data would be available in the public domain as a bankruptcy filing. It isn't and we aren't. Things have been difficult, no one will deny that but we are starting to put that behind us now.
"

Tämän ja muut.. (tosin muut ovatkin enemmän tai vähemmän tyhjiä kaloreita)
http://amigaworld.net/modules/fleecymoss/index.php?cat_id=12

 

Piru
Lauantaina, 24. toukokuuta, 2003 - klo 13.10:   
Lienee turha odottaa anteeksipyyntöjä. Tosin enpä niitä odotakkaan.

 

Janne
Lauantaina, 24. toukokuuta, 2003 - klo 13.42:   
Anteeksipyyntöjä. Anyone?

 

Janne
Lauantaina, 24. toukokuuta, 2003 - klo 13.45:   
Tässä on minun anteeksipyyntöni.

Enpä olisi uskonut että Fleecy vastaa kysymykseen suoraan. Anteeksi.

Se tosin ei muuta sitä tosiasiaa että arvioni tilanteesta oli oikea ja minut teilattiin siitä täälläkin...

 

Joanna
Lauantaina, 24. toukokuuta, 2003 - klo 21.07:   
Janne: Tunnustan etta tuon vastauksen suoruus yllätti minut aika pahasti.. En olisi itsekkään asiaa huomannut (kun en Amigaworldiä lue, eikä Fleecyn kommentit tavallisesti ole lukemisen arvoisia) ellei sitä olisi mainittu 'roskasiteillä' (kuten ann.lu:a).

Jos lopussa ei olisi tuota iänikuista "meillä on mennyt huonosti mutta ensivuonna kaikki on hyvin" jota on kuultu niikauan kuin minä muistan tuo olisi ansainnut kiitettävän. Onhan se hassua käyttää termiä "we have situation" silloin kun dokementtien mukan heillä on kymmenien tuhansien vuokravelat... Mutta silti sen ymmärtää.

 

Janne
Sunnuntaina, 1. kesäkuuta, 2003 - klo 17.52:   
http://www.flyingmice.com/cgi-bin/squidcgi/mbmessage.pl/amiga/86317.shtml

Ai mitäää. Ei vieläkään anteeksipyyntöjä? :-)

 

Terho Henriksson (admin)
Keskiviikkona, 4. kesäkuuta, 2003 - klo 12.32:   
Pituuden vuoksi keskustelu jatkuu ketjussa "Amiga Inc.:n toimistotavaroiden pakkohuutokauppa". - Janne