Hyperion-watch

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 06/2003 asti » Hyperion-watch « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

KimmoK
Keskiviikkona, 19. helmikuuta, 2003 - klo 13.21:   
amiga.org:

Sorry, blame us for the last year, but leave out the rest. We are not responsible for what happened before that.

_________________
Hans-Jörg Frieden
Hyperion Entertainment
The opinion expressed is mine and does not nescessarily repesent that of Hyperion Entertainment

***********

Mun mielestä aika hauskasti sanottu.

 

Janne
Keskiviikkona, 19. helmikuuta, 2003 - klo 13.33:   
:-)

Eivät oikeasti tajua että avoimmuus, rehellisyys ja nöyryys ostaisivat paljon tukea...

 

Joanna
Torstaina, 20. helmikuuta, 2003 - klo 1.44:   
Kas.. kas.. Hermans haastattelussa.

No, onhan tuossa paljon siitä mitä odotettiinkin .. Kuten se että OS4 ei ole valmis, ettei emulaatio toimi eikä integraatiota ole tehty. Mutta, onhan se alku tunnustaa edes se.

[Edit: Linkki siistitty. -Thoriel]

 

Jon
Torstaina, 20. helmikuuta, 2003 - klo 9.28:   
Mutta siinä oli myös maininta että moni muu asia ON TEHTY, ja ettei muita isoja ole tiedossa.

 

Joanna
Torstaina, 20. helmikuuta, 2003 - klo 11.53:   
Jon: on olemassa paljon jota on tehty mutta heillä on yksi perusongelma. Heillä ei vieläkään ole toimivaa/testattavaa kokonaisuutta. Paljon osia on tehty ja yksittäin testattu 68k käyttiksen päällä ja ExecSG on olemassa PPC:lle, mutta mitään käynnistyvää PPC-OS4 kokonaisuutta ei vieläkään ole olemassa.

Kuten aiemmin on ollut puhetta testaamisen vaikeudesta. Kokonaisuuden toiminnan ja bugit näkee kunnolla vasta sitten kun se on liimattuna kasaan. Eli se ettei muita isoja ongelmia näy johtuu kaikella todennäköisyydellä siitä etteivät he ole vielä riittävän pitkällä.

Mutta, tässä kaikessa menemme taas arvausten, spekulaatioiden ja huhujen puolelle. Katsotaan mitä tulee kesään mennessä. Sitten selviää jo kuinka ylitsepäästäviä nämä tällähetkellä tunnetut ongelmat ovat.

 

Thematic
Torstaina, 20. helmikuuta, 2003 - klo 12.04:   
Monilta ANN-kirjoittelijoilta taisi jäädä huomaamatta, että Scitech mitä todennäköisimmin "tuo" myös vielä julkaisemattomat kortit AmigaOS 4:ään. Joo, ei hullumpaa.

 

Joanna
Perjantaina, 21. helmikuuta, 2003 - klo 1.32:   
Janne: Katsos..

Kokonainen Threadi jossa kehutaan kuinka kovaa Hyperion rokkaa ja kuinka loistavia heppuja ne on kun ovat olemassa. :)

[Edit: Linkki siistitty. -Thoriel]

 

KimmoK
Perjantaina, 21. helmikuuta, 2003 - klo 9.21:   
Joanna: Threadia lukematta... on ne jotain tehneetkin amigistien eduksi.

 

KimmoK
Perjantaina, 21. helmikuuta, 2003 - klo 9.23:   
Amiga org:

And my point was that if you want to blame us, blame us for those release dates that we actually missed. We are working on this for slightly above a year now, and in that year, more has been done on OS 4 than ever before. That is what counts, and that is why it will be available at one day.

Anyway, you will see that I never mention a release date anymore. But now I will announce it. Yes, I will tell you when AmigaOS 4 will be ready:

WHEN IT'S DONE!

There you have it. Can't I be more precise?

_________________
Hans-Jörg Frieden
Hyperion Entertainment
The opinion expressed is mine and does not nescessarily repesent that of Hyperion Entertainment

 

Joanna
Perjantaina, 21. helmikuuta, 2003 - klo 10.36:   
Kimmok: kannattanee lukea.. On meinaan niin nerokasta historian uudelleenkirjoitusta :)

 

Jon
Perjantaina, 21. helmikuuta, 2003 - klo 11.36:   
Minä ymmärrän siinä mielessä Hyperionin heppuja että saa kyllä purra hammasta kun on joutunut kuuntelemaan posketontan fleimausta koko projektin alusta asti. Siinä varmaan viileämpikin kaveri suuttuu välillä.

Ei niin että allekirjoittaisin puoliakaan niistä Hermansin jutuista mitä hän ANN.lussa kirjoittaa. Mutta ANN:lussa jokainen kirjoittaa kyllä mitä sattuu. Harva edes nimimerkillä saati oikealla nimellään.

Vaikka minuakin huvittaa jotkut Mountain_mystit ja kumppanit ja olen aika kärsimätön OS4:n julkaisun suhteen, niin on siltikin ihan kiva että jotain POSITIIVISIAKIN viestejä saa lukea joskus. Ei pieni tsemppaus ole pahitteeksi.

 

KimmoK
Perjantaina, 21. helmikuuta, 2003 - klo 14.10:   
TF:n haastattelu (amigarulez)

Ei mitään "uutta".

 

KimmoK
Perjantaina, 21. helmikuuta, 2003 - klo 14.15:   
äähh.. tuo TF:n haastattelu taisi olla ikivanha.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 26. helmikuuta, 2003 - klo 8.18:   
Ben Hermans/Hyperion on 25-Feb-2003 19:28:51
In reply to Comment 182 (Andy):



I find it hilarious that people would claim I'm lying when they don't even know what resolution the test was conducted in, which level of SiN was used etc.

I have no reason to lie about this as these tests can be reproduced by anybody who owns the demo of SiN (downloadable) and a PPC/Linux x86 box.

I'm a firm believer in the fact that deliberate lies have a tendency to catch with you.

Since A1-G4 machines will soon start shipping to all who want them, I'm confident that others will be able to reproduce whatever results we have come up with.

So far we have conducted RC5, SiN and Mozilla "benchmarks" and overall the G4@800 Mhz is between 50 to 100 0.000000aster than a Duron 1200.

That's all there is to it.

********

Heheh, make no mistake, Ben on täydessä vauhdissa... 8)

 

KimmoK
Keskiviikkona, 26. helmikuuta, 2003 - klo 9.58:   
HyperionMP
Subject : Re: Mai Excited about Validation!
Posted : 2003/2/24 17:49

Very nice "research " there but I know for a fact that within the next few months, you will be corrected in a major way.

That's the good thing of having access to inside information not available to the public.

I have seen the future of PPC and I like :).

*********
On muuten taas kasattu aivan järjettömästi ennakko odotuksia tulevaisuudelle Ben H:n toimesta. Amiga Inc vissiin pitäis herätä uuteen kukoistukseen, MAI:lta+IBM:ltä pitäis tulla jotain superia jne, jne... en usko pätkääkään.

 

Janne
Keskiviikkona, 26. helmikuuta, 2003 - klo 10.43:   
KimmoK: Kyllä ton uhon takana jotain on, uskon. Kyllä sieltä Hyperionin suunnalta jotain hyviä uutisia tulee lähiaikoina, olen aikalailla varma.

Itse olen tosin tässä tilaamassa Pegasosta kovaa kyytiä kunhan saisin halvemman hinnan varmistettua... MorphOS-yhteisössä on jotain pioneerihenkistä säpinää joka vetää.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 26. helmikuuta, 2003 - klo 10.54:   
Janne: Toivotaan toivotaan.

Jos itse laitan "varmuuden vuoksi" (etten jää nuolemaan näppejäni jos kaikki HW projektit kuolee) pegasoksen, en anna sen sulkea pois sitä että tulen kokeilemaan myös A1 rautoja. Ja paremmin pelittävä vehje todennäköisesti jää ykköskoneeksi, toinen menee myyntiin/serveriksi/tms.

 

Joanna
Keskiviikkona, 26. helmikuuta, 2003 - klo 12.41:   
Tulevaisuuden ennustaminen on vaikeaa.. Ei ole niin montaa vuotta kun Hermans julkisesti ann.lu:ssa väitti Matroxin uusien korttien tappavan nvidian :)

Mutta voihan se olla että jotain oikeasti ilmestyy. Saa sitten nähdä mitä tekemistä heillä on sen kanssa.

 

MarkoS
Keskiviikkona, 26. helmikuuta, 2003 - klo 14.26:   
Kaksi ensimmäistä ja viimeinen lainaus Ann:sta ja kolmas Amiga.org:sta. Muistaakseni myös toisen lainauksen postaus on lähetetty selvästi ennen kolmannen postausta, jossa kello on ameriikan ajassa. Kolmannessa lainauksessa viitataan neljänteen lainaukseen jonka jälkeen Bill Buck esitti haasteensa joka on ensimmäisen ja toisen lainauksen postauksen threadin aihe.

The big shown-down: Genesi challenges Hyperion to duel : Comment 57 of 188
Posted by Ben Hermans/Hyperion (134.58.253.115) on 24-Feb-2003 09:06:12
"Any testing would need to be conducted by a reliable and objective third party"

The big shown-down: Genesi challenges Hyperion to duel : Comment 156 of 188
Posted by Ben Hermans/Hyperion (134.58.253.129) on 24-Feb-2003 23:41:33
"We therefore see no merit in this and leave it up to an objective third party to carry out any performance tests."

JoannaK
Subject : Re: Mai Excited about Validation!
Posted : 2003/2/24 19:05
"@Loki1
If you would read earlier posts more carefully you would notice that it was Ben Hermans who brought this apparenly minimal 'validation' as a essential proof of Mai Articia-S flawlessness on his attempt to avoid public and independent performance tests on their systems."

Genesi: Update regarding the change to the Pegasos-II : Comment 46 of 99
Posted by Ben Hermans/Hyperion (213.224.83.135) on 23-Feb-2003 16:03:12
"5. How does Genesi explain that the "bug-ridden" Articia S passed IBM's "rigorous testing" and is now certified by IBM?"

 

Joanna
Keskiviikkona, 26. helmikuuta, 2003 - klo 14.49:   
Kaksi ensimmäistä liittyvät enemmän Gensi-Hyperion tilanteeseen .. Kaksi viimeistä taas Mai:n hakemaan 'lausuntoon' piiriensä Ibm.kelpoisuudesta. Eli kannatta lukea mistä teststä missäkin on kyse ettei putoa käryltä :)

Juuh.. sekavaa, mutta eikai siitä muuten olisi saatukkaan aikaan Ann.luhun yksistään (likimain) 400 postauasta (monessa threadissa). Siihen päälle mitä on Amiga orgissa, ja MorphZonessa (jossa on kai aika vähän vielä).

 

Joanna
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 2.05:   
Ah, mielenkiintoista sanasotaa, vuorossa Ben Hermans.. En jaksa kopioida koko kommenttia. linkki

" It just goes to show that former army captains without any academic background should hire competent people lest they make a fool of themselves in public once again. "

Nojuu.. Tuohon voisi sanoa jotain Hermansin omista 'ammattitaitoisista' kommenteista koskien tietokoneita ja muuta joka ei ole omaa alaa. Mutta kumminkin kaikki arvaavat mitä voisin sanoa :)

 

Janne
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 10.16:   
Joanna: Jep. West Pointhan ei ole akateeminen instituutio... ehei...

Jotain rajaa sentään eurooppalaisella amerikanvataisuudellakin.

 

KimmoK
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 10.27:   
Ja bbrv:n vastaus tuohon Benin laukaisuun...

 

Hooligan/DCS
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 12.20:   
Mulle tulee ekana mieleen että Buck kosiskelee Hermansia duuniin :)
Pitkä postaus joka on hieman sekaisin, ehkä kiireessäkin tehty, mutta kun sen jaottelee +/- osiin niin jää ruskea kieli ja hillitön halu tehdä yhteistyötä.
Syystä tai toisesta.

 

MarkoS
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 13.27:   
..ja sitten Benin vastaus:

Subject : Re: Genesi: More Details about STBs, Pegasos I, and OS4
Posted : 2003/2/28 4:27

This story about me being a law-clerk is becoming quite old.

Buck knows full well I'm a real lawyer (to the extent that this even relevant) and that I act as a legal consultant for small and medium enterprises in Belgium.

I'm glad I took the precaution of protecting my personal information quite a few years ago as it would probably be floating all over ANN by now with fanatic Hyperion haters calling our firm in an attempt to get me sacked.

 

Joanna
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 13.39:   
Janne: Tuntuu ettei Hermans oikein ajatellut tuota kohtaa riittävän pitkälle. Tai sitten se 'legal clerk' kommentti sattui arkaan paikkaan hänen egossaan.

Hooligan: tunnustettava on että bbrv on nopea liikkeissään ja puheissaan.. Mutta en oikein usko että tuosta olisi kyse kumminkaan. Ehkä se selviää muutamassa kuukaudessa mistä oikein on kyse.

Siis inhorealistisesti OS4:llä on hyvin rajalliset markkinat tätänykyä ja Hermans:in on pakko myös tajuta se. Yksi rauta joka on kaikkiin kilpailijoihin (jopa saman kortin Unix-versioon) nähden raskaasti ylihintainen. Eli vaatii hyvin paljon uskoa ostaa se laite, vallankin niinkauan kuin käyttöjärjestelmästä ei ole edes demoa olemassa. Siis eihän se tarkoita etteikö ostajia löytyisi mutta kumminkin käyttöjärjetelmän uskottava tulevaisuus edellyttäisi hieman enemmän kuin muutaman sadan kappaleen myyntiä.

Lisäksi OS4:n tilannetta rasittaa ne 800? kpl ilmaisia kopioita jotka AmigaInc kerkesi myydä/luvata asiakkailleen ennenkuin Hyperion edes ehti aloittaa tuon tekoa. Tiedän ettei Hyperion ole velvollinen niitä antamaan mutta suora kieltäytyminenkään ei oikein olisi hyvää PR:ää, vallankin jos on totta että Ainc joutuu jo nykyisellään rahoittamaan Hyperionia (viite: keskustelut Alt-Woa:n lykkääntymisestä) rahoilla joita se saa(?) Microsoftilta DE-pelien myynnistä.

No, ehkä tuosta jotain tolkkua tulee kesällä.. Ainakin olisi hyvä edes nähdä se OS4 josssain muidossa joskus että näkisi onko siitä sitten johonkin.

 

Janne
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 13.42:   
Hooligan: Buck yrittää olla kohtelias, ja mielestäni onnistuu. Sovittelevakin varmasti. Tuossa asemassa pitääkin olla, hyvä että on ottanut oppia virheistä. Minä en oikein osaa olla kunnioittamatta tuota asennetta. Hermans näyttää vertailussa kiukuttelevalta kakaralta.

 

Jon
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 13.48:   
Ben on selvästi liian ylpeä nielemään kiukkuaan ja katkeruuttaan.

 

Joanna
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 13.49:   
Markos: Ah.. Ihmettelinkin kun sitä ei ollut Ann.lu:ssa jossa tuota keskustelua on tähän saakka käyty. Hermans olikin vastannut Amiga.org:issa :)

 

Janne
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 13.50:   
Jon: Jotain täytyy kai sanoa iän tuomasta kokemuksesta vaikka itse juniori onkin. Buck on elämää nähnyt. Kuinka vanha mies mahtaa olla?

 

Jon
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 13.51:   
Toisaalta minä en ymmärrä, että minkä ihmeen takia Buckin on tarve mainostaa ANN:lussa kaikista yhteysyrityksistään yms, tai siis on pitkään yrittänyt lähestyä epäsuoria kanavia pitkin Hyperionia, ihan kuin tarkoituksena olisikin järjestää suurta showta yleisölle.

Ehkä olisi ollut viisainta hoitaa PR muihiin yrityksiin yksityisiä kanavia pitkin.

 

Janne
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 14.02:   
Jon: Koska jengi moittii Genesiä siitä että he eivät halua pitää yhteyttä. Hyperion vain välttelee koko aihetta ja moittivat aikoinaan bPlania etc. siitä etteivät saa Pegasosta ja ties mistä... Nyt kun yhteydenottoja tulee ja on tullut jo syksyllä, ei mitään.

Niinpä. Voivat puhua "official channeleista" niin paljon kuin haluavat, mutta minä en moista niele. Sen verran pienellä iälläni olen businesta jo nähnyt, että tiedän että yhteyttä pidetään milloin mitenkin. Jos kiinnostusta on, väline ei ole väliksi.

Buck sanoo että hänen PR-työnsä ja yritys olla "yksi jengistä" yhteisössä toimii. Välillä tuntuu että se tekee damaa, mutta jos pahimmat ylilyönnit korjataan niin täytyy sanoa että olen samaa mieltä - loppupeleissä se tuntuu toimivan. bbrv on yksi jengistä keskusteluissa ja heidän kommenttejaan odotetaan yleensä paljon. Ei hitto, he jopa irccaavat.

Really, at least can't blame the guy(/gal) for not trying... :-)

 

Janne
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 14.03:   
greenboylla oli hyvä analyysi:

"[Genesi] seem to have good sense in working with others, accepting feedback and ideas, taking criticism and using it to improve and build upon. The fact that they are willing to talk publicly about much of what others would hide behind NDA and SDA makes them more open to criticism, and it is not hard to spot faults and unfinished thoughts. But ultimately it also is helping them build WITH a community instead of just standing on the back of one. "

 

Jon
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 14.11:   
Yrityksestä ei voi moittia. Silti en voi olla varma hänen todellisista motiiveistaan. Tuo NDA/SDA-välttäminen on toisaalta kyllä positiivista.

 

Joanna
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 14.30:   
Jon: miten pidät yhtyettä firmaan jolla ei ole vakituisia työntekijöitä, jolla ei ole ollenkaan puhelinta ja jonka pomo ei (kuulemma) vastaa sähköposteihin?

Janne: miksi minulle tulee tunne että Hyperion vetää Ainc linjaa. Siis se ettei anneta yhteystietoja firmasta ettei kukaan pääsisi käsiksi tuntuu vähintäänkin paranoidilta?

 

Jon
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 14.33:   
Hm...jos BB:llä on Benin käyntikortti, niin ehkä siinä puhelinnumerokin on, en tiedä. Noh, onhan tuo jo tullut selväksi että näin ei homma toimi.

Ilmeisesti tarvitaan joku 3. osapuoli joka hoitaisi lisenssit kuntoon.

 

KimmoK
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 14.47:   
BenH näkyi amiga.org:ssa lupailevan PPC970:aa seuraaviin Amigamalleihin... 8) ;)

 

Joanna
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 15.22:   
KimmoK: Toki juu ensimmäisenä, ilmeisesti kyseessä on seuraavan polven Mai chippi joka tekee ennätykset sekä valmistumisajassa että toiminnassa joten he pääsevtä kiilaamaan mm. Applen ohi ostoksissaan. Tuskin muuten Hermans olsi asiasta noin innoissaan. :)

 

Heppu
Perjantaina, 28. helmikuuta, 2003 - klo 18.04:   
En lukenut noita juttuja kokonaan mutta se vähä mitä vilkaisin niin antoi kyllä kuvan siitä että Genesi haluaisi jostain syystä todella kipeästi AOS4:sen itselleen. Jos joku tarvitsee noin kovasti kilpailijan tuotteen herättää mieleen ajatuksen että eikö se MorphOS riitäkään mihinkään tjsp.

Täällä taas verrataan sitä että toiset roikkuu jatkuvasti keskustelupaikoissa ja kirjoittaa satoja sivuja legendaa ja toiset esiintyvät harvoin ja lyhyesti. Ehkä toisilla on jotain järkevää tekemistä ja toisilla taas ei ole tekemistä ollenkaan (siis että aikaa riittää joka paikkaan ja keksimään kaikenlaista propagandaa ja muuta).

 

Ville Sarell
Lauantaina, 1. maaliskuuta, 2003 - klo 23.57:   
"Janne: miksi minulle tulee tunne että Hyperion vetää Ainc linjaa. Siis se ettei anneta yhteystietoja firmasta ettei kukaan pääsisi käsiksi tuntuu vähintäänkin paranoidilta? "

Ei millään pahalla, mutta sun epäluuloisuus Amiga inciä ja nyttemmin Hyperionia kohtaan alkaa saada jo tuon nimenomaisen paranoidin sävyn.

 

Joanna
Sunnuntaina, 2. maaliskuuta, 2003 - klo 4.11:   
Ville: En pelkää että he kävisivät kimppuuni nurkan takaa, lähettäisivät pommipaketteja tai sädettäisivät minua tappajasatelliitilla. Minulla on oikea osoite julkisuudessa, puhelinnumeroni on edelleen firman sivuilla ja kaikissa loginia vaativissa webbiboardeissa on oikea nimeni joten en sentään käyttäsi itsestäni termiä paranoidi. :)

Olen kyllä avoimen kriittinen heitä kohtaan mutta uskoisin pystyväni kohtuuteen saakka perustelemaan suurimman osan mielipiteistäni heistä (tosin on pelkästään todennäköistä että webbikeskustelujen pyörteissä joskus ammun hieman yli/ohi). En kuitenkaan halua tässä ja nyt alkaa kaivamaan kaikea sitä pitkin pöytiä, eikä kaikki mitä tiedän/olen kuulut ainakaan vielä kuulu julkisuuteen.

Hyperionista voin lisätä tämän: Hermans on itse toistuvasti yrittänyt loukata minua julkisessa verkossa tavalla joka on erittäin halpamaista (Tämän tapahtuneen voit varmentaa Anulta tai Jannelta, he tietävä mistä on kyse). Siihen rimanalitukseen verrattuna suorittamani arviot Hermansin ammattitaidosta ja OS4 valmistumisesta ovat pysyneet huomattavan hyvin aiheessaan. :)

Ja muutenkin. Olen yleensäkin kriittinen sen suhteen mitä uskon (vallankin missään Amigaa sivuavassa) ja voin sanoa että minulla on useampi avoin kysymys Genesin taholle (joista arvattavin lienee kysymys Pegasos-1 laitteiden toimituksista nyt ne tilanneille, osa on luonteeltaan hyvin teknisiä liittyen mm. April-2 toimintaan). Heiltä saa vastauksia ja kommukatio tuntuu pelaavan kohtuudella vaikkakin organisaatio on senverran sekaisin että oikean ihmisen löytäminen on aina välillä aikamoista metsästystä. Siis täydellisiä he eivät todellakaan ole mutta kestävät myös suoraksi kirjoitettua aiheellista kritiikkiä (jopa minulta) ja ainakin toivon että myös muuttavat toimiaan sen mukaan kun homma etenee.

 

Seppo
Maanantaina, 10. maaliskuuta, 2003 - klo 14.08:   
Joanna: Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Eli Ihminen se Ben Hermanskin vain on, sopivasti kun ärsytetään niin ylilyöntejä sattuu itse kullekin. Ja kuten itsekin myönnät, ei se sinunkaan kirjoittelusi aina ole sieltä diplomaattisemmasta päästä.

Oma lukunsa on nämä 'vale-Hermans' kirjoittelijat jotka on ainakin ann.lu:n riesana. Netissä kukaan ei ole välttämättä se miltä näyttää. Eli ei kaikkea tarvi silmät ummessa uskoa mitä uutisryhmästä lukee.

Itse en tätä tiettyjen tahojen generoimaa Hyperion-mollausta ymmärrä. Mitä ihmettä Hyperion on tehnyt ansaitakseen tämän mudanheiton? Onko se niin suuri synti jos ei halua (tässä vaiheessa) MOS/Pegasos-puolesta kiinnostua tai ei jaksa sotkeentua tuohon idioottimaiseen OS4- ja MOS-leirien hiekkalaatikkotappeluun joka monien Amigan keskustelualueiden riesana riehuu? Onko se synti että keskittyy OS4:sen tekemiseen niin ettei jouda (eikä halua) jokaiselle keskustelualueelle osallistua? Tai se että haluaa tehdän homman valmiiksi eikä releasaa puolivalmista tekelettä asiakkaiden debugattavaksi mikkisoftan tyyliin?

Jos tämä kuulostaa tylyltä, pyydän anteeksi - meinaa vaan käämit kuumeta kun seuraa tuota sk#idaa jota maailmalla (ja joskus täälläkin) paikoitellen Hyperionin tiimoilta väännetään :(

 

Janne
Maanantaina, 10. maaliskuuta, 2003 - klo 15.30:   
Seppo: Pointti on että sekä Amiga, Eyetech että Hyperion ovat kaikki saaneet anteeksi ties mitä kun Genesillä on ollut vaikeaa alusta saakka (PR-mielessä) - vaikka juuri Genesi on tuonut markkinoille eniten todellisia tuotteita kun taas vastapuoli on lähinnä puhunut roskaa (siis mitä AmigaOne/OS4:ään tulee). Varmasti tämä ero tulee nyt osittain takaisin kun "altavastaaja" aletaan näkemään "pelastajana" ja entisiä manttelinperijöitä ollaan syöksemässä alas...

Fame is fleeding. Korkealta putoaa kovemmin.

Mutta tämä on se riski jonka Amiga ja kumppanit ottivat hankkimalla Amiga-nimen. He ostivat itselleen mahdollisuuden, jonka Genesi on joutunut raapimaan selkänahastaan tekemällä oikean tuotteen. Amiga Inc. osti monta vuotta aikaa viritellä omia suunnitelmiaan sillä sijoittajien rahalla. Ja pilasivat tilaisuutensa pahemman kerran. Nyt on turha itkeä. Eyetech ja Hyperion lokasivat oman maineensa menemällä siihen mukaan ja olemalla ottamatta oppia.

Genesi voi olla rääväsuinen ja huonotapainenkin, mutta heidän sanallaan on sentään arvoa aivan eri tavalla kuin Amigalla tai jopa Eyetechilla tai Hyperionilla jotka tuntuvat yrittävän peitellä jokaista mahdollista käännettä (vrt. H-J F:n kommentit Ben Yoriksesta yms). Asiaa eivät auta Amigan kuponkiskandaalit joihin Eyetechkin päätti mennä mukaan. Tai yhteiset julkistukset CeBIT-osanotosta joilla ostetaan aikaa ja viedään huomiota kilpailijoiden tuotteilta...

En minä usko että he ovat pahoja ihmisiä. Hyperionilla on osaavia koodaajia, Eyetech on varmasti pohjimmiltaan kunnollinen "perhefirma" joka haukkasi vähän liian ison palan, ja Amigalla väki taas on yksinkertaisesti onnettoman osaamatonta. Mutta kuten Ben ja Bill yhteen ääneen totesivat: You reap what you sow.

Amiga Inc. ratsasti paikalle isolla, korkealla hevosella ja olivat niin-parempia-kuin-muut. Yksikään merkittävä julkistus ei ole toistaiseksi onnistunut. Hyperion on haukkunut Genesin tuotteita laittomaksi ja väitti ettei Articiassa ole bugia. Eyetech lupasi täysin valmiita emolevyjä ihmisille jo viime keväänä ja kuponkien ostajille etuoikeuden...

Genesi on myös myöhässä. Ja he ovat aukoneet suutaan turhaan ja bPlanin aikana (RS-vihamielisyys), mutta heitä on kohdeltu paljon kovemmin kuin Amigaa tai muita paljon vähemmästä. He ovat joutuneet ostamaan todella paljon kalliimmalla, kovalla työllä, sen kaiken kunnioituksen jota he nyt saavat. Se ei ollut viisi miljoonaa dollaria sijoittajien rahoja, vaan se on ollut viisi vuotta kovaa työtä MorphOS:n ja Pegasoksen parissa.

Indeed. You reap what you sow.

 

Janne
Maanantaina, 10. maaliskuuta, 2003 - klo 15.43:   
Tarkennettakoon mitä pidän Hyperionin kohdalla ongelmana ja mitä hyvinä puolina:

+ Luotettavia ja asiallisia pelituotteita historiassa. Kovia myöhästymisiä kyllä, mutta selvästi osaamista peliporttauksessa. Työ jota paitsi arvostin, arvostan toki edelleen.

+ Friedenit ovat epäilemättä osaavia koodaajia. Tämä mitä he nyt tekevät lienee heillekin jossain määrin uutta, mutta ei mikään synti tietysti opetella uutta projektissa. Tiimissä on varmasti muitakin päteviä ohjelmoijia.

+ Ben Hermans lienee kokolailla asiansa osaava lakimies (vaikka ei asianajaja olekaan). Tämä sopimusosaaminen lienee heillä ollut hyödyksi ja pikkufirmaksi Hyperion on saanut aikaiseksi sangen paljonkin.

- MorphOS:n väittäminen laittomaksi ilman näytettyjä todisteita (kilpailevan tuotteen maineen pilaaminen FUD:lla) tai halua/kykyä viedä asiaa oikeuteen lopulta ratkaistavaksi. Jopa yksi televisioesiityminen pilattiin heidän toimestaan ja kuinka moni potentiaalinen ostaja ja yhteistyökumppani on epäillyt tuotetta tästä syystä? Todella törkeä teko jos ei toisin pystytä todistamaan.

- Hermans väitti ettei Articiassa ole bugia ja yritti täten vesittää Genesin mainetta ja ammattitaitoa. No bugihan siellä oli. Katsotaan miten nykyinen kädenvääntö päättyy...

- Aikataulut viivästyvät kaikilla, mutta olennaista on ollut haluttomuus todella kertoa ongelmista. Taannoisen vuodon aiheuttanut Ben Yoris leimattiin lähes valehtelijaksi H-J Friedenin toimesta ja toisaalta Hermans ignoroi nuo täysin todenperäiset "huhut" vihjaillen etteivät ne muka pitäisi paikkaansa. Myöhemmin oli pakko myöntää että no kyllä se Yoris totta horisi...

- Lisäksi listalta löytyy muutamia hieman pienempiä henkilökohtaisuuksiin meneviä juttuja, joiden rinnalla Bill Buckin vitsit väännetyistä ja peitetyistä puhelinnumeroista tuntuvat pieneltä. Hyperionin kavereilla tuntuu todella helposti kiehahtavan ylitse. Ymmärrän että tätä sattuu kaikille, mutta Genesin Bill Buck on iän myötä sentään oppinut jotain: Pyytämään anteeksi. Vielä kun näkisi Hyperionilta samaa.

Hyperion-, Eyetech- ja Amiga-kolmikosta suurimman teknisen osaamisen kunniamaininnan annan kuitenkin Hyperionille. Parhaan arvosanan (tosin ei kovin hyvää) liike-etiikasta annan Eyetechille. Amigalle en anna mitään. Genesiä kunniotan sekä teknisestä osaamisesta että liike-etiikasta (April-1-emojen vaihtaminen April-2:een on upea teko, ei Commodorekaan tainnut vanhoja emorevisioita uusiin vaihtaa!).

En toki kiitettävää arvosanaa heillekään PR:stä anna, mutta toistaiseksi olen vakuuttunut enemmän.

Tämä siitäkin huolimatta että uskon että jos ja kun OS4 tulee, että se voittaa teknisesti tämänhetkisen MorphOS:n - MorphOS on ollut isompi urakka ja se on "jäljessä" paperilla. Olemassaolollaan se tietysti voittaa. :-)

 

Janne
Maanantaina, 10. maaliskuuta, 2003 - klo 21.27:   
Amigaworld.net

Täällä on musta Roguelta vaihteeksi hyvä, informatiivinen ja asiallinen kommentti OS4:n sisuskaluista. Tollaista detskutietoa Hyperion on julkistellut mielestäni viime aikoina ehkä paremmin kuin Genesi - Genesi voisi paremminkin antaa ulos softadokumentaatiota mm. MorphOS:n ominaisuuksista.

Tämä saa minut näkemään OS4:ssä parempaa softapotentiaalia osittain siksikin etten MorphOS:stä tiedä niin paljoa. No kohta pitäisi voida kokeilla itse. ;-) OS4:sta kun ei oikein voi testailla... Mutta paperilla se näyttää ihan lupaavalta MorphOS:ään verrattuna.

[Edit: Linkki. -Thoriel}

 

Seppo
Maanantaina, 10. maaliskuuta, 2003 - klo 22.57:   
Janne:

"+ Friedenit ovat epäilemättä osaavia koodaajia. Tämä mitä he nyt tekevät lienee heillekin jossain määrin uutta, mutta ei mikään synti tietysti opetella uutta projektissa. Tiimissä on varmasti muitakin päteviä ohjelmoijia."

Tietääkseni ainoa ohjelmoija Hyperionissa jolla ei ole kokemusta käyttöjärjestelmäohjelmoinnista on Steffen Haeuser.

"+ Ben Hermans lienee kokolailla asiansa osaava lakimies (vaikka ei asianajaja olekaan)."

Niimpä niin. Tämä toisen ammatilla nälviminen se vasta aikuisten ihmisten touhua onkin :(

"Aikataulut viivästyvät kaikilla, mutta olennaista on ollut haluttomuus todella kertoa ongelmista"

Anteeksi jos puhkaisen kuplasi, mutta Hyperionilla (eikä millään muullakaan firmalla) ei ole mitään velvollisuutta vatvoa ongelmiaan jossain julkisessa keskusteluforumissa. On aivan uskomatonta että ihmiset olettavat tällaista. Hyperion ei tietääkseni ole osakeyhtiö, ja vaikka olisi, ei sen tarvitsisi silti riviosakkaille repostella mitään vastoinkäymisiään.

Tämä on jotain mikä on askarruttanut minua jo vuosia. Ammattilaiset ei yksinkertaisesti hoida tuotekehitystään julkisesti. Varsinkin jos se julkisuus tarkoittaa sitä paikoitellen vesikauhuista porukkaa jota esiintyy joissain keskustelualueilla (esim ann.lu) ja joka vääntää ja vääristää pienimmätkin positiiviset uutiset omia tarkoitusperiään vastaaviksi. Esimerkkinä
tämänpäiväinen PPCBoot-ilmoitus ja sen saama vastaanotto ann.lu:ssa.

"- Lisäksi listalta löytyy muutamia hieman pienempiä henkilökohtaisuuksiin meneviä juttuja, joiden rinnalla Bill Buckin vitsit väännetyistä ja peitetyistä puhelinnumeroista tuntuvat pieneltä."

Sori, Buckin huumori ei ole vielä kolahtanut meikäläiseen. Ja henkilökohtaisuuksiin tunnutaan nykyisillä Amigan keskustelualueilla menevän turhankin herkästi. Eihän nuo mukavia ole, kenenkään suusta ja mihinkään suuntaan heitettyinä :(

" Hyperionin kavereilla tuntuu todella helposti kiehahtavan ylitse. "

En ihmettele, kun on seurannut millaista kuonaa on satanut heidän niskaansa vuosien varrella (jo ennen tätä nykyistä OS4/MOS-tilannetta).

" Ymmärrän että tätä sattuu kaikille, mutta Genesin Bill Buck on iän myötä sentään oppinut jotain: Pyytämään anteeksi. Vielä kun näkisi Hyperionilta samaa."

Minusta kumpikin kööri (niin Hyperion kuin Genesi) voisivat keskittyä siihen olennaiseen eli sen lopullisen raudan ja käyttiksen tekoon ja jättää keskusteluryhmissä tappeleminen muille. Minulla ei ole pahaa sanottavaa kummastakaan firmasta, hämmästelen vain minkä takia niiden nokkamiehet (niin Buck kuin Hermans) hämmentävät jo ennestään sekaisin olevaa Amiga-yhteisöä puheillaan.

 

KimmoK
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 0.13:   
Mitä muuten on tää "You reap what you sow" suomeksi?

 

Thoriel
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 0.23:   
Sitä niittää mitä kylvää.

 

miksuh
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 10.53:   
Oon kyllä ihan samaa mieltä Sepon kanssa, varsinkin tosta julkisuus jutusta. Itsekin kun IT-alaa opiskelen jne, niin olen tota ihmetellyt välillä. Amiga-firmat ja jopa AmigaInc on siinämielessä melkosia kummajaisia IT-alalla, että yleensä IT-alan tuotekehitys ei todellakaan ole noin avointa.

Vai voisiko joku muka kuvitella, että Nokian Ollila tai joku muu pomo lähtisi johonkin keskustelualueille selittelemään tuotekehityksen tilanteesta ja kertomaan tilapäisistä vastoinkäymisistä ja ongelmista ? Ei varmasti lähde. itsekin Nokialla töissä olleena tiedän, että siellä pidetään suu kiinni tiukasti ja jos joku alihankkija esim vuotaa ylimäärästä tietoa, niin joku kohta jyrähtää ylemmältä tasolta. Sinänsä oli tosi iso yllätys, että AmigaInc sai kertoa siitä Nokia diilistä ennenkun sitä oli nokian ivuilla edes.

 

KimmoK
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 11.28:   
miksuh: Itsekin olin huolissani kun AI toi tiedon julkisuuteen että onhan heillä varmasti "ok" Nokian puolelta. AI:n julkistus nimittäin oli noin 1 kuukauden edellä Nokian aikataulua.

 

JPQ
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 12.14:   
miksuh: mitäs teit Nokialla jos saa kysyä ?

 

miksuh
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 12.54:   
JPQ: Koodausta, testausta, ja speksausta :)

 

JPQ
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 14.44:   
miksuh: ahaa ja mikäs tuo on siis tuo speksausta , liittyy varmasti spekseihin mutta miten ?
PS. Sekava lause anteeksi mutta kun unettaa.

 

itix
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 16.24:   
miksuh: No jos Nokia aloittaisi jonkun "earlybird" kuponkikampanjan tyyliin AI ei siitä hyvää seuraisi. Miettikäähän jos Nokia hehkuttaisi 50 dollarin klubijäsenyyttä jolla saa saman suuruisen alennuksen tulevasta kännykkämallista (jota ei ole), t-paidan (joita ei myöskään ole) sekä ILMAISEN SÄHKÖPOSTIVIESTIN kerran kuukaudessa. Johan sille nauraisivat harakan pennutkin. Ja vaikkei nauraisikaan niin ihmiset alkaisivat ihmettelemään missä kunnossa se firma oikein on kun ei ole edes luvattuihin t-paitoihin varaa...

No ei tietenkään Nokia kerro jos joku sen tulevista kännykkämalleista on mennyt kiville (tai muuten ongelmissa) mutta kyllähän aika moni kuitenkin tietää missä Nokialla mennään, mitä sieltä on tulossa ulos jne.

 

Ibe U
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 16.54:   
Nokia ja Amiga on aika eria asia, ja tietäähän ihmiset mitä tulossa on.

Alkaa ärsyttämään tämmääinen jatkuva jankkaus kerro päivä, kerro päivä, kerro päivä, kerro päivä,,,,

Amigalla on varmasti omat ongelmasa ja puutteensa mutta eivät he ole tilivelvollisia, tai oikeammin velvollisia raportoimaan tekemisistään.

Amiga & hyperionin kavereita varmaan v*ttuttaa vastailla maileihin, joita luultavasti ei saavu aivan vähää, varsinkin kun jotkut ottavat nämä tunteella.

Samalla jokin firma tuo markkinoille emulaattorilla amiga yhteen sopivaa vermettään joka varmaan on ihan hyvä mutta syö varmasti markkinoita ja kehitys intoa.

Tietenkin amiga tuntu ja plaa plaa mutta saahan sitä samaa tuntua mihin vain käyttikseen ja emulaattoreita löytyy....

Oikeasti ainoa "epävirallinen" kiinnostava projekti on ColdFire projekti, toteutuessaan se nostaisi vanhat amigat uuteen teholuokkaan..

Miten olisi että ne jotka haluavat heittää ärsyttäviä kommentteja AmigaOne:sta ja OS4:sta tekisivät sen tuolla MorpOS haarassa...

Niin voisi turvallisin mielin skipata osan foorumista.

ei jaksaaa lukeeeee tälläistä inttämistä ja väittelyä täällä, vaikka onhan tää kesyä verrattuna moneen muuhun foorumiin.

 

itix
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 17.08:   
@Ibe U: No Hyperion ei tässä tilanteessa voi tehdä paljon muuta kuin jatkaa työtä. Mutta kun ensin heitettiin päivämääriä milloin OS4 on ulkona niin eihän se hyvää tee. Eli itse ovat tällä kertaa mutakuoppansa kaivaneet. Jos OS4 olisi tullut viimeistään tammikuussa ulos olisi Hyperonia pidetty jumalana ja muuta kaikkea.

ColdFire on muuten ihan mielenkiintoinen projekti mutta en usko sillä olevan enää suurempaa merkitystä. Kyllä se on niin että nämä nykyiset Amigat joutavat museoon tietokonehistorian merkkiteoksina.

 

miksuh
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 17.21:   
Ibe U: Se on eri asia et tiedetään jonkun tuotteen olevan tulossa, kun se et kokoajan pitäs selittää kehityksen tilasta ja kehityksen aikasista ongelmista keskustelualueilla. Eli ei toi mun mielestä nyt niin eri asia ole. (sis noiden firmojen vertaus ei ole niin eri, IT firmoja ne on kuitenkin kumpikin.)

JPQ: Speksaus on siis speksien laatimista johonkin.

Iitix: tajua mitä toi kuponkikampanja liittyy siihen ollaanko jatkuvasti kertomassa tilanteesta vai ei. musta noi on erillisiä asioita.

[Edit: 4 viestiä yhdistetty. -Thoriel]

 

JPQ
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 17.35:   
miksuh: öö eli tarkoitatko ominaisuuksien suunnitelua ?

 

itix
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 18.06:   
miksuh: No lähinnä sitä että se mitä AI tekee ei menisi läpi Nokialla eikä monella muullakaan. Mutta kyllä Nokia toimii paljon avoimemmin. Jo senkin takia että kyseessä on pörssiyhtiö jonka täytyy kertoa mm. taloudellisesta tilaanteestaan (toisin kuin AI ja Genesi) Ollila päästele mitään sammakoita suustaan.

Enkä menisi sanomaan että AI olisi kertonut mitenkään erikoisesti tuotekehityksestä tai muustakaan. Ainakin kun puheeksi otetaan AmigaDE tulee vastaan vain hiljaisuus ja varsinaista Amigaa he eivät developpaa lainkaan. Genesi sen sijaan on kertonut että niiden tuote on viallinen (ensimmäiset Pegasokset ilman April-fixiä).

Tätä nyt ei tarkoitettu Pegasoksen puffaamiseksi mutta kyllä OS4-leiriin heitetty loka on tullut osaksi aiheesta. Varsinkin kun jotkut idiootit ovat käyneet kaatamassa omat skeidansa naapurin niskaan. Nyt täytyy vain toivoa että molemmat leirit saavat asiansa kuntoon ja Hyperion sen OS4:sen vielä tänä vuonna ulos.

 

KimmoK
Torstaina, 27. maaliskuuta, 2003 - klo 13.20:   
http://os.amiga.com/forums/viewtopic.php?t=1639

> It annoys me that Hyperion keep well clear of this website, and
> spend their time eg on ann.lu. They seem to have far more
> interesting things to do than OS4. They are so interested in giving
> Linux a helping hand and games etc. Get your priorities right
> guys.

Ok, I intended to stay out of this argument, but of course, I can't with this comments.

I do not keep out of this website, and I invite you to show me one single post by me to ANN in, say, the last 6 months.

When I stopped working yesterday (on OS4, not Linux, of course), it was 1 am in the morning. I just completed my 14th hour of work on *OS4* on one day. The same was true for every day of this whole frigging week. Sure, it's not always a 14 hour day, but I work full time on OS4 since a bit over a year. And 8 hour days are a myth for me. And no, I'm not paid by the hour, so I've put a healthy lot of my own time into OS4.

So please don't blame me for
a) Not posting to every single forum. I don't have the time.
b) supporting Linux with games. The last Linux game was several months ago (was it Shogo ? Sin ? At least a year ago.).
c) Supporting Linux as well: Where the frell do you think money should come from in the Amiga market ? Thin air ? Our recent work on getting Linux to run on the A1 was actually a contract for MAI. We do a lot of contract work (Oh, you forgot to blame us for Mac games) to stay in business. What do you expect ? It takes money to develop OS4, and this has to come from somewhere.

"Get your priorities right" ? I guess we do. Unfortunately, a lot of people don't even have the slightest clue about what's going on. So please don't comment on stuff that you don't have a frigging clue about.
_________________
Thomas Frieden
Hyperion Entertainment

 

MarkoS
Sunnuntaina, 30. maaliskuuta, 2003 - klo 21.13:   
Mielenkiintoinen postaus Roguelta Amiga.org:iin.

http://amiga.org/modules/news/article.php?storyid=1971

Subject : Re: SlimJim's Not-so-short AmiGBG fair report

Actually, we where planning to have an OS 4 demonstration on the show running on the CyberStormPPC (not 68k). We almost made it, but ran into a problem with the PPC accessing custom chips - it seems a flaw in the CyberStormPPC hardware can cause a complete hangup of the system when certain conditions are not met. "Unfortunately" the emulator is fast enough to cause these conditions

It was rather easy to work around it once the problem was identified, though. Just didn't happen in time to prepare a demonstration.

 

Jon
Sunnuntaina, 30. maaliskuuta, 2003 - klo 23.27:   
Asiaan liittyen, Fleecy #4:

"I can tell you that one of the current test suites being run is the process of booting a standard 68k OS3.9 on ExecSG through the 68K emulation service. That is OS3.9 being run via emulation on a PPC processor. This is just part of the validation of the AmigaOS4.0 product. Supporting the CSPPC product has cost us time and effort though because, to say the least, it is an imperfect piece of hardware. The AmigaOne is a much cleaner product and if we had had only to support it then the situation might be different."

 

itix
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 4.49:   
"..it is an imperfect piece of hardware", hmm =)

Mutta hyvä että sielläkin rintamalla tapahtuu pitkästä aikaa jotain. Asemasota on tylsää kun ei ole pelikaveria :)

 

KimmoK
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 8.26:   
heh... olen aikas varma että tänään roihuaa ANN:ssä sota jossa tuo kuitataan sillä että Hyperion ei vaan osaa koodata CSPPC:lle (sama kuin BPPC:n kanssa)... anyway asia tuskin on kamalan yksiselitteinen ... porukalla jotka on tehneet low-level juttuja p5 raudoilla voi kaikki tarvittavat niksit olla jo hallussa, sama ei liene täysin totta Hyperionin kompetenssissa ... mutta kyllä se siitä, toivottavasti.

 

Jon
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 9.26:   
Voin kuvitella kyllä minkälaista läppää #morphos-kanavalla liikkuu tuon lausunnon takia. Viitanneeko nuo ongelmat sitten siihen, ettei Motorolalta ole saatu tukea vaiko DCE:hen...

 

Jon
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 9.27:   
DCE:ltä, piti kirjoittamani.

 

miksuh
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 18.37:   
Noissa Fleecyn viimesissä viikottaisissa vastauksissa AmigaWorld.net:n pistää silmään tää:

" can tell you that one of the current test suites being run is the process of booting a standard 68k OS3.9 on ExecSG through the 68K emulation service. That is OS3.9 being run via emulation on a PPC processor. "

Eli ei se emulaatio ihan toimimattomassa tilassa enää voi olla :)

 

miksuh
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 18.48:   
Hups Jon jo ton postaski näköjään :)

 

Jon
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 20.53:   
Itse en CAMia saa, mutta ne varmaan sen lukijat tietävät enemmän...

 

KimmoK
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 9.17:   
miksuh: Luin jostain Hyperionin kommentteja tuosta ja .... aprillipäivän läheisyydestä huolimatta .... AOS4:n boottaaminen PPC:llä on todella lähellä... BE AWARE!

 

Janne
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 9.23:   
KimmoK: No jo on aikakin. :)

 

miksuh
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 12.36:   
Hah olis paha aprillipila kun tänää postaisivat et "OS4:n valmistuminen siirtyy kuukausia kun emulaatiossa ongelmia" Sit illalla tulis postaus "hähää aprillia!! Se toimii !! Syökää silliä epäilijät" :)

 

no doubt
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 17.11:   
/me vetää napaan purkillisen silliä :)

 

KimmoK
Perjantaina, 4. huhtikuuta, 2003 - klo 12.19:   
@no doubt @itselleni

Siis kuravettä päälle. ... eli jossaki oli myös semmoista juttua (joku luotettava lähde, sorry en muista kuka) että Hyperion edelleen koettaa saada AOS3.9:ä buuttaamaan petunian päällä ja sit vasta AOS4:sta pala palalta 68k elementit korvaten natiivi ppc vastineilla.
(tää on noin 2 pv vanhan surffauksen tulosta)

 

Piru
Lauantaina, 5. huhtikuuta, 2003 - klo 8.43:   
Niin. MorphOS boottasi 68k AmigaOS 3.1:ä ainakin 3-4 vuotta sitten (ja amirc+netti toimi silloin jo. Sain pientä sätkyä kun laire messutti että "joo kirjoittelen tätä ppc:llä emuloidusta 68k amigaossista, alkuperäinen 68k prossu on käyttämättömänä..." :-)).

Tuosta se työ vasta alkaa, ja suurien & pikkuvikojen viilaaminen, tätä joutuu vieläkin MorphOS:a tekemään aika-ajoin.

 

KimmoK
Perjantaina, 25. huhtikuuta, 2003 - klo 8.03:   
Myös Hyperion sponssaa Amiga.org:a
http://amiga.org/modules/news/article.php?storyid=2078

 

Jon
Perjantaina, 25. huhtikuuta, 2003 - klo 10.30:   
Tuo oli tavallaan ilouutinen ottaen huomioon että ainakin Wayne ja Ben ovat ottaneet joskus yhteen :)

 

Jon
Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 23.15:   
Mielenkiintoista luettavaa OS4:sta:

Täällä

 

Seppo
Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 10.22:   
Jon: Paras viestiketju jonka olen lukenut pitkiin aikoihin :)

Sanottakoon amigaworld.net:istä mitä tahansa, on se Sakun ohella ainoa paikka, jossa tällainen 'troll free' keskustelu on vielä mahdollista :)

 

MarkoS
Tiistaina, 20. toukokuuta, 2003 - klo 17.48:   
Ben Hermansin haastattelu Amiga.org:ssa

http://amiga.org/modules/news/article.php?storyid=2178

 

KimmoK
Tiistaina, 20. toukokuuta, 2003 - klo 18.02:   
äääh.. te ootta aivan liian nopeita pomimaan uutislinkkejä tänne foorumiin .... mihin mie nyt taas tän oman kopioni tungen, sinne minne valo ei paista, kait, siis bittitaivaaseen, byääh

 

Jupp3
Keskiviikkona, 21. toukokuuta, 2003 - klo 11.39:   
Haastattelun jälkeisistä kommenteista pistää silmään

Moreover, Hyperion has a reputation of releasing quality products.

I see no reason to doubt why it would be different with OS 4.0.

(HyperionMP)

Toivon todellakin, että käyttiksen toimivuus olisi ihan eri luokkaa kun Hyperionin porttaamilla peleillä...

Mielestäni Shogo on niistä "vähiten buginen" asentuu ylensä lähes kokonaan toisella asennuskerralla (sen jälkeen siis toimii, muutama tekstuuri vain puuttuu)

Huonoin taas on Descent Freespace, joka jämähtelee erittäin usein, useinmiten toki kesken tehtävän...

Harmi vain, mielestäni kyseessä on paras Hyperionin porttauksista, kun arvostellaan vain itse peliä, ei sen toimivuutta :(

 

Jontsa
Keskiviikkona, 21. toukokuuta, 2003 - klo 14.26:   
Jupp3: Kuten Ben vastasikin tuolla amiga.orgissa, niin todennäköisempää että vika on raudassa.
Täällä on hyperionin pelit toimineet kuin vettä vaan. Ja ne on ongelmat mitä löytyi ovat korjattuna päivityksissä. Enkä ole kuullut paljon valituksia muiltakaan.

 

miksuh
Keskiviikkona, 21. toukokuuta, 2003 - klo 16.06:   
"Q: What are you (Hyperion Entertainment) most proud of during this past one and a half years of OS development. What has been the most exciting moment in the development?

The most exciting moment was no doubt the moment (more than 1 month ago now) when the Workbench screen first came up running on top of ExecSG.

It was the culmination of 1.5 year of hard work.

This was particularly satisfying because quite a few "experts" claimed that our emulation integration concept couldn't possibly work and that a sandbox approach was the only viable route.
"

Tossa se nyt tuli taas.

Oli kyl tosi mielenkiintots lukee porukan juttuja sillon Italian Webbit messujen aikoihin. Hyperionin äijät sano sillonkin et homma pyörii jo ExecSG:n päällä, mut kaikki ei ollu niin valmista vielä sinne messuille. ANN:ssa jne porukka seliti et eieeieieieeiiii pelkkiä irrallisia moduleita voidaan vaan ajaa vasta.

Mut toi nyt kertoo vähän jotain muuta.

 

Hooligan/DCS
Keskiviikkona, 21. toukokuuta, 2003 - klo 18.57:   
Agreed. Itse mietin sillon että jos käyttis on tuossa kunnossa esim. ANN:ssa esitettyjen väitteiden perusteella, niin kuinka helvetin osaamattomat miehet sitä ovat oikein vääntämässä. Vaikutti vähän kaukaa haetulta väitteeltä.
Nyt kun tämä tuli sanottua, niin lisään että en usko OS4:n olevan jälleenmyyjillä vielä useampaan kuukauteen. En vaikka tekijätiimi kuinka väittäisi sen olevan "very close to release".

Syön sanani jos se on julkaistu very soon.. annan tämän ja ensi kuun aikaa :)

 

Hooligan/DCS
Keskiviikkona, 21. toukokuuta, 2003 - klo 20.38:   
http://amiga.org/modules/news/article.php?storyid=2180

lisää haastatteluja luvassa 3-4 viikon välein.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: