Club Amiga ?

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 03/2003 » Club Amiga ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Joanna
Sunnuntaina, 2. helmikuuta, 2003 - klo 9.14:   
Tuota.. tässä kohtaa pitää ensin tunnustaa etten tiedä jutun aitoutta. Eli jos lienee tosi, oletan että joku voi varmistaa..

http://groups.yahoo.com/group/amigaone/message/24846

Eli idea on se että tämä hieno clubi on saanut aikaan ensimmäisen (sähköisen) jäsenlehtensä.. Ja sen alkulauseet ovat..

" Also, please note that this magazine is only for members of Club Amiga and the information contained within may not be posted or otherwise published,in whole or in part, without the express permission of Amiga Inc.

On to the magazine! "

Well.. onhan se hienoa että on klubi mutta jotenkin tuntuu että tämä Amigatouhu alkaa mennä aikamoiseksi salaseurailuksi tätä vauhtia. :)

 

Janne
Sunnuntaina, 2. helmikuuta, 2003 - klo 14.49:   
Lehdellä on halpa ostaa aikaa ettei tarvitse toimittaa T-paitoja vielä...

Mutta kuten sanottua, kyllä minä uskon että ne T-paidatkin joskus tulee ja että Amiga kunnioittaa niitä kuponkeja JOSKUS jos heillä on rahaa... Se ei valitettavasti silti tee oikeaksi sitä katasrofaalisen surkeaa tapaa jolla asia on hoidettu/peitelty/vältelty jne.

 

Janne
Sunnuntaina, 2. helmikuuta, 2003 - klo 15.06:   
Lisättäköön nyt vielä se, että jos tosiaan jäsenet ovat saaneet jonkun asiallisen lehdykän, niin hyvä että viimein alkavat jotain lupauksia lunastella. Parempi sekin toki kuin niiden jatkuva lisärikkominen.

 

Joanna
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 14.33:   
No.. olisin tottapuhuen toivonut että joku täällä olisi voinut tunnustaa sen sähköpostin saaneensa ;)

No, se lienee sitä samaa mitä ennekin eli hienoja puheita tulevasta ja lupauksia suurista teoista joilla pelastetaan Amiga ... Ja luultavasti taataan sivutoimena maailmanrauha tai jotain vastaavaa..

 

Esa Haapaniemi
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 15.43:   
Johanna: Kyllä minäkin tuon sain, joten on lähettäjällä ollut minunkin osoitteeni. Kuinkahan monta kertaa AmigaInc webbisivut on jo hackattu?

 

Janne
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 15.57:   
Esa: Oliko siinä mukana lehti? Voit varmasti kertoa ainakin että oliko se esim. PDF-tiedosto ja oliko tyyliin 1-2 sivua vai 10-20 sivua vai 50-100 sivua vai...?

 

Esa Haapaniemi
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 8.24:   
Minulle tulleessa mailissa ei ollut liitetiedostoja. Itse tekstiosa oli kyllä yli 10 (?) sivua, jos sen olisi tulostanut. Kommentteja usealtakin AmigaIncin henkilökunnan jäseneltä... Kuvat/kaaviot oli jätetty tarkoituksellisesti pois.

Se mikä minua oudostutti tuossa oli: Tämä on ensimmäinen lehti... koska ensimmäinen lehti HTML muodossa herätti paljon kritiikkiä, toimitamme tämän ASCII muodossa... Seuraavalla kerralla tilaaja voi valita haluaako hän lehden HTML vai muussa formaatissa...

 

/\
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 8.31:   
Illuminati...the secret society do exists tjsp. :)

 

JPQ
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 11.38:   
ESA: Todellakin hassua.

 

miksuh
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 11.50:   
Esa: No siis toi HTML juttu tuossa tarkottaa varmaankin sitä et porukka ei tykänny HTML-mailesita, jotka on mustakin jostain todella syvältä.

 

KimmoK
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 11.11:   
Luen ekaa kertaa klubilehteä...

Heh hee... Hauskaa luettavaa.
Kun ottaa huomioon että kyseessä on positiivisen spinnin luomiseen tarkoitettu materiaali, lehti on ihan ok luettavaa.

On myöskin ymmärrettävää ettei tuo ole kaikille julkinen, kyllä siitä niin kamala loan heitto alkaisi että parempi pitää moiset markkinapuheet sisäpiirissä.

Etenkin ensimmäisen lehdykän henki oli mielestäni sama kuin esim. henki bbrv:n postauksissa. Jos lukee liian otsa kurtussa ja sanasta sanaan tarkasti yms., niin voishan tuossa käämit palaa yms... ;-)

Njaah, haen toisen kupin kahvia ja jatkan lukemista.

 

Joanna
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 11.58:   
Ainakin joku on jo saanut Ann.lu:ssa tuosta hyvän syyn arvostella julkaisua. Tiedä sitten onko siinä lehdessä tuollaisia lauseita mutta jos on niin aikamoista sotahuutoa julkaisevat. Linkki

"It is well known that there is a business competitor with the willingness and intent to portray Amiga in as bad a light as possible in order to promote their own products. They are engaging in all manner of activities to further this goal. Please bear this in mind when the next rumor, allegation and bit of bad news comes your way from 'someone who knows someone who knows something.'"

Tietenkin.. heillä on oikeus omaan mielipiteeseensä, mutta aika erikoista jos ei sitä kehdata sanoa julkisesti vaan se pitää tarjoilla salaisessa clubilehdessä pienelle (ja alati pienenevälle) fanijoukolle :)

 

KimmoK
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 12.15:   
Enpä kiinnittänyt tuohon huomiota... kaiken kaikkiaan about 30 sivua luettavaa, niin tuli selailtua läpi aika vauhdilla.

Minun mielestä tuo "sotahuuto" on kyllä niin minor juttu ja klubi/markkinointilehden hengen mukainen että so what...

Itse ajattelin että tällaiset "AmigaDE is taking off big time" lausahdukset olisi sitä otollisinta ANN fleimien aihetta. (naurun purskahduksessa meinasin läikyttää kahvini näppäimistölle)

Mutta kokonaisuutena... tuo klubin kuukausittainen lehti oli minulle positiivinen yllätys. Ei Saku lehtien tasoinen laatujulkaisu, mutta paljon parempaa mitä konkurssin partaalla keikkaisseelta yritykseltä odotin... Tahtoo lisää samanlaista.

 

Markku Heikkinen
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 12.36:   
Pakkohan tuo on vihdoin ja viimein tunnustaa että kyllähän tuo julkaisu on tullu täälläkin luettua, eli klubilaisia ollaan. Oli se sitten ylpeilyn aihe tai ei :-)
Näyttäs ihan positiiviselta julkaisulta, kunhan nyt ei vaan mene kaikki energia tähän ja uusien koneitten ja käyttisten julkaisu senkun vaan viivästyy ja viivästyy.
Odottavan aika on tosiaankin pitkä!

 

Janne
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 12.49:   
Joanna: Ja Amiga pakoilee vastuutaan edelleen. Aiheellinenkin kritiikki kehoitetaan taas vihjaten sysäämään maton alle...

I'd rather believe the naysayers.

Mutta hyvä että maksaneet asiakkaat saavat edes nyt jotain vastinetta rahalleen. Jotain positiivista sentään. Puoli vuotta menikin hiljaisesti.

 

Joanna
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 16.21:   
Janne: Nojuu.. Ilmeisesti ovat saaneet oivalluksen että kohtapuoliin ropisee julkisuudessa aika ikävästi ja onhan se hyvä varoittaa etukäteen että ihmiset tietävät ketä kuunnella kriisin sattuessa :)

Kirjettä näkemättä on sen sisältöä tietty hankala kommentoida mutta jos 50$ kertakorvauksella saa sähköpostina kerran kuussa ilmestyvän useampikymmensivuisen huumoripläjäyksen niin hommahan voisi olla huonomminkin.

Markku: älä sure. AmigaInc ei ole ennenkään saanut mitään aikaan Aone-OS4 tekemiselle, joten tuskin tuo niitä paljon hidastaa. Hyperionin pojat koodaa sen minkä ehtii/jaksaa/osaa ja se tulee sitten kun se tulee.

 

Troll
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 2.00:   
Nukkumatti on näköjään skipannut asuntoni, joten kirjoitettakoon omia mietteitä tästä "klubista". Sitä että myy eskimolle $50:llä jääkuution voinee pitää hyvänä saavutuksena, mutta Amiga Inc. on pistänyt paremmaksi: Se on myynyt $50:llä "ei mitään".

Vastapuolen leiri propagoi ilmaiseksi keskustelufoorumeilla.

Muistan, kun 1993 Sakussa puhuttiin siitä, että kun Westcom Systems meni konkkaan, niin Amigan maahantuonti siirtyi epämääräisille "Miehille", millä viitattiin Man & Man -firmaan. Noin Suomessa. Nyttemmin on vain alkaa vaikuttaa, että maailmalla kultaakin kalliimpi Amiga-nimi on siirtynyt "miehille", jotka keräävät kolehtia Amiga-uskonnon harjoittajilta, mihin uskontoon eivät itse usko...

 

Anti-Troll
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 8.20:   
Joanna: En tiedä tuleeko se tekstiversionakin jonnekin mun käyttämättömään harrastemeilien laatikkoon, mutta sen pystyy lukemaan AI web sivuilta AA putiikin salasanalla (kai se serveri jostain bongaa että kyseinen sähköpostiosoite on kuponkin ostanut). Ja sen tekemiseen on käytetty aikaa. Ihmettelen nyt sitäkin kun noi AI työtekijät on alkaneet ilmestyä amiga.com:n forumeille... ennenkuulumatonta.

Troll: Älä viitsi sanoa "ei mitään" kun juuri tuli edes jotain. ((Ja trolleille meillä lienee forumilla ihan omat alueensa, esim amiga vs genesi on hyvä paikka...))

t. nimim. AmigaInc:n erittäin pettynyt, mutta kumminkin...

 

miksuh
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 12.12:   
Itselläni mulla ei ole kun hyviä kokemuksia Man&Man:stä :) Olihan noita kauhujuttuja niistä tosin :) Mut omalla kohdalla niiden palvelu toimi hyvin. Muistaakseni ostin SupraDrive kovalevyohjaimen A500:n Man&Man:ltä, samaten muistia ja jotain muuta pientä tuli sieltä ostettua. Aika monesti tuli käytyä niiden liikkeessä Punavuoressa ihan vaan nuuskimassa et olisko jotai mielenkiintosta niillä :)

 

miksuh
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 12.20:   
Ja hmm, olikohan mun A1200 Man&Man:ltä... Enää en muista varmasti tota.. 1994 mä sen ostin kun A500 päästi sillon savut ulos. Pääkaupunkiseudulta mä sen ostin, eli joko Broadline tai Man&Man se sillon oli. jotenkin muistelen et olisin ratikalla ajellu sen lootan kanssa eli sillon se olis ollu just Man&Man.

 

Thoriel
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 12.46:   
Manneilta oli minunkin ensimmäinen A1200:ni. Monitoria (1942 multisync) en lopulta ikinä saanut, kun myivät aina jokaisen yksilön paikan päällä pois, vaikka olin tilannut sen kuukausia aiemmin. Lopulta peruin monitorikaupan ja ostin sen muualta. Lisäksi käyttöjärjestelmäkorput tulivat kopioituina (ilman Install-levykettä tietenkin), mutta sen enempää negatiivista en kaupasta keksi. Toisaalta - enpä heiltä muistaakseni mitään muuta enää sen jälkeen ostanutkaan. Palvelu tai sen puute saa ainakin minunlaiseni kuluttajan äänestämään kukkarollaan.

 

Troll
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 13.28:   
Joo sorry, en halua pilata kenenkään Amiga-fiiliksiä, itselläni vaan on uskonpuutetta nykyisiin omistajiin. On jäänyt sellainen fiilinki, että kaikki mitä he tekevät, jää jotenkin kesken. Kun saisivat edes reppanat T-paidat teetettyä... Klubi-idea sinällään on ihan hyvä.

 

KimmoK
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 13.29:   
Minulla on businekset pelanneet Mannien kanssa. Tiää sitten onko eri aikakausina ollut erilaista. Ainoatakaan Amigaa en ole heiltä ostanut, pienempää rautaa kylläkin, paljon. Monasti yhdistin ostosreissun jonkin satunnaisen hesan reissun yhteyteen.

Palvelun taso on ollut Broadlinella kyllä astetta korkeampi, kuten hinnatkin, monesti maksoin tietoisesti extraa ihan vain siksi että sain hyvää palvelua.

Henttinen taisi olla hemmo joka oli ensin Man & Man:lla ja sittemmin Broadlinellä kotvasen aikaa... hyvä tyyppi... missälie luuraa nykyisin, muistaakohan edes Amigaa... :)

Viimeisen kerran taisin nähdä Man&Man:n äijät livenä kun A4000 rantautui Suomeen ja asiasta oli demotilaisuus Helsingissä. ... eiku se olikin silloin kun CD32 esiteltiin kodinelektroniikkamessuilla ... vuonna ... 94?

 

Pekka Nissinen
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 13.45:   
Juu, ei minullakaan ihmeempiä valittamisia ole Man & Man:stä, sieltä minäkin ostin silloin '94 oman A1200:eni...

 

Jope
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 17.33:   
Täytyy sanoa, että Man&Man oli kunnon kusetusfirma.. :-) Toiminta epämääräistä ja liiketilatkaan ei oikein vakuuttaneet, kaikki hujan hajan ja tiskin takana joku äijä istuu lattialla A500-pinon keskellä vaihtelee piirejä ilman mitään havaintoakaan antistaattisista suojauksista..

Kuinkahan moni Man&Man:lle koneensa lähettänyt sai ihan eri yksilön takaisin huollon jälkeen.. :-D

Itse en onneksi koskaan saanut kakkaa käteen, mutta ostinkin henkkoht kaiken sieltä paikan päällä, en koskaan tilannut postitse.

 

Super-Troll
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 17.51:   
No Amiga Clubin t-paidathan ovat myöhästyneet täysin Genesiksen oikeusjutun takia. Nyt poloisten rahat kuluvat pahan Genesiksen takia oikeusjuttuun ja koko kommuuni joutuu kerjuulle.

 

Jansa
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 17.59:   
Omat kokemukseni Man&Manista on Commodoren ajoilta erittäin positiiviset. Sieltä tuli ensin ostettua monitori ja myöhemmin A500:nen. Escomin ajan Man&Man olikin sitten silkkaa painajaista. Silloisen Amigan maahantuojan (kuka ikinä sitten silloin olikaan, ei jaksa enää muistaa) kanssa väännettiin kättä Man&Manin myyjän kanssa, joka itsepäisesti intti, että he eivät enää edusta Amigaa. Vasta kun halusi saada puhua liikkeen omistajan kanssa, niin ääni muuttu.

 

JPQ
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 18.04:   
Jope: Tuo eri yksilön saaminen sehän on arkea nykyään monitorien on site takuissa ja monitoreissa isommat erot. Mutta ideasi ymmärrän silti. Ja kyllä moni vaihtaa ilman "suojauksia" piirejä mutta maksullisen työmiehen ei pitäisi.

 

ouzo
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 19.51:   
Tuli tuosta ESD-suojauksesta mieleen, että eikös A500:lla saa silitellä vaikka kissoja? Vai onko niissä CMOS-piirejä?

 

Markus
Keskiviikkona, 5. maaliskuuta, 2003 - klo 8.55:   
Minulle on jäänyt sellainen muistikuva, että Man & Man olisi ollut Amigan maahantuoja jo ennen Westcom Systemsin konkurssia. Westcom Systemshän oli sikäli persoonallinen Amiga-liike, että se ei myynyt pelejä ollenkaan ja ilmoittikin tämän selvästi mainoksissaan.

 

Hooligan/DCS
Keskiviikkona, 5. maaliskuuta, 2003 - klo 9.17:   
@Super-Troll
No Amiga Clubin t-paidathan ovat myöhästyneet täysin Genesiksen oikeusjutun takia. Nyt poloisten rahat kuluvat pahan Genesiksen takia oikeusjuttuun ja koko kommuuni joutuu kerjuulle.
-----------

No eipäs nyt liioitella. Jos mulla olis henkilökohtaisesti varaa painattaa kaikille clubilaisille t-paidat (1500 niitä tais olla?) niin on se helvetti jos IT-alan firmalla ei ole varaa moiseen, oli sitten rosis päällä tai ei. Fakta on että jengiä on _KUSETETTU_. Homma oli niin epäilyttävää jo ensimmäisestä kuponki-päivästä lähtien ettei mitään rajaa.. ne ketkä menivät halpaan voinevat syyttää itseään.

 

cAHVA
Keskiviikkona, 5. maaliskuuta, 2003 - klo 9.43:   
Niin ja sitä paitsi niiden paitojen piti tulla jo kauan ennen mitään oikeusjuttuja.

Pistetäänkö saman tien tuleva Irakin sota Genesiksen syyksi? :)

 

KimmoK
Keskiviikkona, 5. maaliskuuta, 2003 - klo 10.10:   
cAHVA: Ainakin BB on Irak:n sodan puolestapuhuja... jos oon oikein ymmärtänyt. :)

Se ei olisi enään yllättävää jos McEven keksii syyttää AI:n ongelmista persianlahden sotaa (IT maailman "slow down" ja WTC terrori-isku/Osama -syyt on jo käytetty).


(btw. Mun mielestä mistään ei pysty ottamaan selvää kuka AmigaInc-Genesi sodassa on syypää mihinkäkin "sotarikoksiin".)

 

JPQ
Keskiviikkona, 5. maaliskuuta, 2003 - klo 15.20:   
Markus: Miksi myydä amigan pelejä koska tuntui olevan pro liike niinkuin myös Broadline vaikka se möi pelejäkin vaikka hinnastossa taisi ollakin vai yksi kortti peli cd.
KimmoK: BB:stä jaahas aate syistä itse vastustan sotaa. En uskalla julkisesti kirjoittaa mitä mieltä olen mutta älkää luulko silti että olen irakin puolella olen näet rauhan puolella enkä irakin.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 5. maaliskuuta, 2003 - klo 16.55:   
"sota Irakia vastaan" -jutut kuuluu tänne:perustamani keskustelu

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: