AmigaOne toimitussisältö

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 03/2003 asti » AmigaOne toimitussisältö « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

KimmoK
Torstaina, 30. tammikuuta, 2003 - klo 14.42:   
http://www.ge.vip.fi/docs/A1G3-SE.JPG

Karua, kovin karua. 8)

 

Janne
Sunnuntaina, 2. helmikuuta, 2003 - klo 15.09:   
No mutta saat sentään bonuksena paljon hyppylankoja emolla! :-)

 

deeq/RNO
Sunnuntaina, 2. helmikuuta, 2003 - klo 19.30:   
Mutta eikös tuossa ole kaikki mitä pitääkin? Loput sälät koneeseen voi toki ostaa muualtakin.

 

JPQ
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 0.19:   
deeq: mutta mieti mitä PC:lle saat tuolla rahalla saanet jopa täysin toimivan koneen. Eli siinä lienee pointti vai kuinka ? (kysymys alkuperäis viestin tekijälle)

 

Ibe U
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 8.25:   
Ei taida voida vertailla Amigan ja PC:n hintoja.

Tai voi mutta Amigan suhteen ei taida olla vaihtoehtoja.

 

Piru
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 8.52:   
Ibe U:

Noh noh, tietenkin on vaihtoehtonen systeemi. Ja onhan se halvempikin. :-)

 

Hooligan/DCS
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 9.24:   
Hih! Pirussa on vähän markkinamiehen vikaa :)

 

Ibe U
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 10.36:   
Niin onhan PC:kin vaihtoehtoinen systeemi ;-)

Halvempikin

http://www.matsonic.com.tw/eng/productsdata/ms8308d_e.htm

88 juroa

 

JPQ
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 14.13:   
Ibe U: entäs prossu ? joka vähintään G3/500Mhz tasoinen ?
PS. Vertailla voi aina mutta onko vertailu reilu se on eri juttu.

 

Ibe U
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 11.07:   
Vanhoja Celeron prosessoreja saa 20 eurolla huutonetistä

 

JPQ
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 11.39:   
Ibe U: minä tarkoitin uusia. Eli paljokohan ne maksaisi uutena jos niitä saisi ?

 

Ibe U
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 12.48:   
80 euroa

JPQ: Toi oli pientä "piru" ilua jos luet nuo ylemmät

 

Ibe U
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 12.50:   
Suurin ongelma on nuo 133mhz väylät, jo valmistuessaan hitaat ja vanhat.

 

JPQ
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 12.52:   
Ibe U: joo mutta jos Amigan Ideologia säilyy niin hätä ei ole paha mutta jos jotkut pilaa ideologian niin hätä on suorastaan hirveä.

 

KimmoK
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 19.37:   
@Ibe U

Minun mielestä ne väylät on hyvin pieniä murheita.
Paketti on tasapainoisesti "riittävän" nopea ensimmäiseksi uudeksi Amigakoneeksi sitten vuoden 94.

Tsekkasin tuossa viikko sitten että esim websales myy PC koneita halvimmillaan samaisilla 133mhz muisteilla.
(noin 600e saa kokonaisen 800Mhz puuceen, mut sepä ei oo amiga...)

 

Ibe U
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 21.24:   
itse kasaamalla niin kuin Amigan suhteen on kysymys, saa 266 väylillä 1.5-1.8ghz (AMD/Celeron)olevan PC:n noin 340 euroa ilman näyttöä.

Mutta ei kai kukaan odotakkaan uuden amigan tulevan halvaksi, kyseessähän on harrastus.

 

jPV
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 22.26:   
Ihan väärä periaate lähteä vertaileen hintoja johonkin halvimmista mahdollisista komponenteista itsekasattuihin PC-koneisiin...imho. Jostain "merkki" pc:eistäkin joutuu maksamaan paljon enemmän ja jos nyt johonkin pitää verrata, niin ehkä mäkki olisi järkevin vaihtoehto. Kuitenkin kyse on ihan eri arkkitehtuureista, täysin erilaisesta ajettavasta käyttöjärjestelmistä ja eri kohderyhmistä ja käyttötarkoituksista.

 

JPQ
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 15.37:   
KimmoK: entäs onkos tuossa PC:essä edes monitoria ?
jos minkähänlainen.
Ibe U: ja kohtuu näytönhän saa jo noin 250eurolla...
jPV: olet oikeassa AmigaOne ja Pegasos merkkimikroja.

 

Ibe U
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 16.10:   
Näytön saa 150 -200 euroa kokonais hinta siis noin 500 juroa.

Ei noita amigan emoja voi sanoa halvoiksi, harrastus mikä harrastus. Paketin hinta tietenkin kohtuullinen, verattuna paketti koneisiin, jos itse kasaa.

AmigaOne ja Pegasos ovat merkki mikroja, varauksella että ostaa koko paketin.

Ei itse kasattua konetta voi sanoa merkki mikroksi.

Hauska huomio on että Commodore Amiga on taas mahdollinen, Commodore merkkisiä ATX-koteloita on kaupan. Amiga emo ja Commodore Kotelo ----> Commodore Amiga

 

miksuh
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 18.07:   
150-200 euron näytöllä ei tee yhtään mitään ainakaan jos uuden tolla hintaa ostaa. Siis kyllä olen sitämieltä et kyllähän sitä halvalla saa kaikenlaista roinaa, mut totuus kuitenkin on et kyl se laatu maksaa PC-puolellakin. Esim just joku 150eur putki tuskin on mikään huipppuputki.

Ja monitorista säästäminen musta ei ole se järkevin säästökohde konetta hankittaessa, monitori on kuitenkin se mitä sä tuijotat kokoajan. huono putki pilaa silmät suht helposti.

Monesti kun ihmiset ostaa koneita niin tuijotetaan megahertsejä ja sitten säästetään näytön hinnassa. Yleensä vois sanoo et harva tarvii jotain 3Ghz prossua, kun taas kunnollinen näyttö, sekä ergonominen hiiri ja näppis on ihan itsensä kannalta kannalta kannattava ostos.

 

miksuh
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 18.30:   
"itse kasaamalla niin kuin Amigan suhteen on kysymys, saa 266 väylillä 1.5-1.8ghz (AMD/Celeron)olevan PC:n noin 340 euroa ilman näyttöä"

Tolla hintaa saa lähinnä hyvän emon ja hyvän prossun. Sen voi helposti huomata kun vähän vilkuilee hintaseurantaa. Ei kyllä hirveästi jää rahaa muihin osiin. Onko siinä nyt mitään järkeä et ostetaan hirmu nopea prossu ja emo ja sitten kaikki koneeseen iskettävä muu kama haalitaan mahdollkisimman halvoista bulkkiosista ? Kehno rauta emon ja prossun ympärillä syö ison osan hyödystä, kuten huono näytönohjain, huono putki jne.

 

JPQ
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 22.04:   
Ibe U: onkos noi Commodore tornit edes minkään näköisiä eli linkkiä kiitos.

 

TSK
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 0.39:   
Olen miksuh:n kanssa ehdottomasti samaa mieltä. Kunnon näyttö on tärkein osa tietokonepakettia. Silmiään ei kannata pilata. Kuvan laatuun vaikuttaa myös näytönohjain. Yleensä nopeimmissa 3d-korteissa on huono kuva ja toisinpäin eli laatukuvalla varustettu kortti on ollut hidas 3d:ssä.

 

JPQ
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 13.11:   
TSK: Niin olen minäkin. Ja toinen on näppäimistö,näyttökortti ja äänikortti ja hiiri siis kaikki neljä ovat toisia. Tuo laatukuva juttusi on totta.

 

Ibe U
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 14.37:   
JPQ: verkkokauppa.com:sta näyttäisi vain olevan loppu.

 

Pekka Nissinen
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 14.45:   
Tosin Ati:lla näyttäisi tuo nopuden ja kuvanlaadun suhde olevan kohdallaa. Olen lukenut, että Radeon 9700:n (no joku kuiteski niistä uusista) kuvanlaatu on jo parempaa kuin Matroxissa sekä 3D nopeus on huippuluokkaa...

 

miksuh
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 15.04:   
En itse kyllä muista kuulleeni puhetta et ATI olisi 2D kuvan laadussa päässy Matroxia parempaan.
Eiköhän MAtrox edellen ole siinä paras, 3D hommat on sitten toinen juttu.

 

JPQ
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 15.17:   
Pekka Nissinen: Lehdet kirjoittaa ainakin joskus mitä sattuu eli niille uskalla enään antaa paino arvoa.
Pekka Nissinen & miksuh: Lehdet huomoi liian usein hinta laatusuhteen eli joskus oikeasti paras jää pimentoon. Ja MikroBitti miettii liikaa pelaajia sanoisin.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: