Onko Suomessa DE developereita?

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Ohjelmointi » Viestit 2002 » Onko Suomessa DE developereita? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Joanna
Lauantaina, 21. joulukuuta, 2002 - klo 21.32:   
Siis aina kun luen AmigaInc:in pressijulkaisuja kiinnittyy huomioni siihen kuinka he puhuvat suureen ääneen siitä että kuinka heillä on tuhansia DE developereita (3000?). Minulle on tullut mieleen että mikä lienee oikea luku aktiivisista ohjelmien kehittäjistä? Siis en tarvitse tietää mitä kukin tekee, mutta olisi kiinnostavaa tietää onko joku yleensä tekemässä sillä jotain.

Siis tiedän että suomeen on myyty ainakin muutama kappalta SDK:ta ja Partypackkeja, mutta en itse tiedä yhtään joka olisi aktiivisesti käytössä.

Laitan tähän alun, joku saa täydentää tahi korjata jos tietää.

- Itselläni on PartyPack ja olen rekisteröitynyt developeriksi koska se oli ainut tapa saada päivitys siihen ohjelmistoon että pystyin demoamaan sitä Saku2001 tapahtumassa. En käytä aktiivisesti.
- Anu Seilonen omistaa tietääkseni vanhemman SDK;n jota on käytetty mm. Sakulehdessä olevien juttujen kirjoittamisen aikaan. Tietääkseni ei ole nykyään käytössä.
- Boogiella on kai yksi Partypack omassa omistuksessaan, tietääkseni ei ole käytössä.

Muita? Silloin 2001 Sakutapahtuman aikaan ainakin pari oli kiinnostuneita siitä mutta en tiedä tuliko koskaan mitään asiasta, samaten oli puhetta postituslistasta mutta...

 

Janne
Lauantaina, 21. joulukuuta, 2002 - klo 22.10:   
Joanna: Anu Seilosen SDK:ta on tietääkseni käyttänyt vain minä Saku-lehden testin tekemiseen sekä Saku 2001 -demolaitteistossa.

Tekniikanmaailman kaveri oli Saku 2001:ssä kiinnostuneenoloinen, mutta lähetin tapahtuman jälkeen pari mailia hänelle enkä saanut koskaan mitään vastausta tai lisäuteluita. Saiko Terho, en tiedä. Tilasiko mitään Boogielta ikinä, en usko.

 

KimmoK
Maanantaina, 23. joulukuuta, 2002 - klo 16.26:   
Minulla on Party Pack, mutta en ole vielä sillä hello world:ä kummenpaa tehnyt. Mutta tarkoitus olis, joskus... tai sitten ei.

Kaveri laittoi sen alkuperäisen SDK:n mutta ei oo ollut kauhean innostunut koodaileen koska moniprosessoritukea ei edelleenkään siinä ole. Sen verran kokeili että jokunen softa näkyi pyörivän nopeammin intent:n päällä kuin natiivina Linux koodina...

Juu ja varmaan molemmat kyseltiin kummia Saku99:ssä ... juu ja oltiin siinä Mikrobitin kuvassakin, hö höö (H.Hopoa:a siteeratakseni).

 

Joanna
Maanantaina, 23. joulukuuta, 2002 - klo 20.35:   
Saku99? Kai se sentään oli 2001? :)

Nojuu..pari kaveria siellä silloin jäi mieleen että oli puhetta DE kehityksestä. Hyvä tietää että tavoittaa jotain kautta jos innostuu joskus...

Mutta tuota kaverisi kaipaamaa moniprosessoritukea tuskin tulee tulemaan.. Siis se ei ole mitään sellaista mihin Intent olisi tarkokoitettu.

 

Anu Seilonen
Maanantaina, 23. joulukuuta, 2002 - klo 23.04:   
Minun SDK:tani käytettiin siis Saku-jutun tekemiseen sekä lisäksi sitä demottiin vuosikokouksessa vuonna 2000. Saku 2001:ssä se oli vain pakettina pöydällä esillä, ei asennettuna mihinkään koneeseen.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 25. joulukuuta, 2002 - klo 14.22:   
Joo, 2001 oli se vuosi.

Nuita on niin tiuhaan että mennee vuodet sekaisin...

Tää keskustelu näkkyypi jatkuvan täällä:
http://amiga.org/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5229&forum=11

(siellä on mielenkiintoista tietoa "sisäpiiriläisten" suusta)

 

Janne
Keskiviikkona, 25. joulukuuta, 2002 - klo 14.30:   
Anu: Totta, vuosikokouksessa 2000:han sitä demottiinkin. My bad (in more ways than one ;-). Saku 2001 hoidettiin tuota "pöytäpakettia" lukuunottamatta Party Packin ja DE Playerin voimin. Sekaisinhan näissä jo menee, sen verran montaa samannäköistä viritystä on vuosien saatossa yritetty demota. :-)

 

Joanna
Keskiviikkona, 25. joulukuuta, 2002 - klo 19.47:   
KimmoK. hyvin mielenkiintoisia kommentteja vaikkei tietenkään yhtäkään niistä voi tarkistaa. Mutta toisaalta, siitä kai kaikki voidaan olla kokolailla varmoja etti ainakaan 3000 Aktiivisesta developerista voi olla kyse. Luultavasti se on myytyjen SDK:tten määrä tai jotain muuta yhtä nerokasta.

Janne: ehkä 2003 on jo jollakin semmoinen PDA itsellä johon voi sitten hankkia sen Ristisana-pelinkin. :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: