940 aktiivista amigistia?

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 09/2002 asti » 940 aktiivista amigistia? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Amigisti
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 16.28:   
http://www.amiga-anywhere.com/main.php?PS=1

Surullisen kuuluisa promootio on nyt päättynyt. Mitä mieltä olette? Lappuja myytiin 940 kpl (+ Amiga-liikkeiden myynti). Mun mielestä Amiga Inc. saisi lopettaa haaveilun ja keskittää senkin energian AmigaOnen saamiseksi markkinoille.

Commodoren aikana sentään oli tyylikkäitä ja asiallisia Amiga-mainoksia. Katsokaa vaikka sivustolta http://www.commodorebillboard.com

Siihen aikaan mainostettiin tuotetta joka oli valmis myytäväksi ja selkeästi parempi kuin muut. Nyt Amiga Inc. on yrittänyt sensijaan lämmitellä uskonsa menettäneitä Amigisteja esim. "I am Amiga" kaltaisilla lapsellisella promootiolla. Jotenkin sen tiesi, että vaivaisen 2500 kappaleen myyminenkin olisi aika mahdotonta.

 

Joanna
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 16.51:   
Saisi, pitäisi-- Juu.. Olen samaa mieltä. Mutta AmigaInc on oma itsensä ja ymmärtääkseni pitää tyylinsä loppuun saakka. Itse olen kyllä yllättynyt että noinkin monta sen osti.

Valitettava tosiasia on se ettei AmigaInc itsessään ole saanut tuotua markkinoille kuin muutaman fanituotteen ja julmetusti hypeä.

Allaolevaa listaa saa/pitää korjata jos/kun joku kohta menee metsään.

-OS3.5 oli ennen AmigaIncciä, käsittääkseni H&P vastasi tekemisestä, rahoituksesta jne.
-OS3.9 on tullut heidän aikaan mutta olen ymmärtänyt että sekin on kokonaan H&P tuote
-DE/AA oli/on pelkkä uudelleenpaketoitu Intent/Elate jonka Taos on tehnyt jolla ei käytännmössä ole juuri mitään tekemistä 'oikean' Amigan kanssa. Toivotaan että siitä joskus on johonkin, tähän saakka se ei ole juurikaan lupauksia lunastanut.
-Amithlon+AmigaXL ... No, niiden historiasta en juuri tunne mutta teknisesti ne ovat emulaattoreita joilla ajetaan vanhaa softaa (vertaa AmigaForever)
-OS4/Aone .. No, siitä tilanteesta luulen ymmärtäväni senverran ettei AmigaInc juuri asiaan koske millään tavoin käytännön tasolla. Eli Hyperion tuttuineen tekee Softaa ja Eyetech tilaa hardista.


Mikäkö sitten on OS4/AOne tilanne?

Tietenkään kukaan ei juuri mitään asiallista kerro, mutta mitä tiedän on se että rauta jossain muodossa mitä ilmeisimmin on olemassa. Ei siitä olla paljon kuultu, mitä nyt Alan hieman avasi verhoa A-one listalla kun aikamme kyselimme. Sen siitä saattoi päätellä ettei se ainakaan 'in few days' ole valmis massamyyntiin, eli hengitystä ei kannata yrittää pidätellä siihen saakka kun valmis systeemit saapuu.

Nyt piakkoin alkaa olla ulkomaalaisia tapahtumia, aika moniin niihin on Eyetech tai AmigaInc lupautunut tuon koneen kanssa kiertämään. Saa sitten nähdä milloin messuilla on ensimmäiset protot OS4:Stä ja mihin saakka esitellään niitä N_ää linuxia jotka sille kuulemma saa.


Ja tietty, ettei mene ihan yksipuoleiseksi kehumiseksi.. Ainakin joissain tapahtumissa pitäisi sitten olla myös se toinen.. Eli Pegasos/Mos... Näkee sitten jos joskus kohdalle sattuu, paljon niistäkään korteista ole kuulunut, kuinkahan kauan sitäkin on ihmisille jo myyty ennakkoon?

 

miksuh
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 17.59:   
Sen perusteella mitä Alan sanoi niin raudatsa on kesken vain se
Boot-rom, jonka ne vain haluavat pistää uusiksi, että se sopii
paremmin Amiga käyttöön. Alanin mukaan alkuperänen MAI:n versio oli
liian rajoittunut, noin minä sen olen ymmärtänyt.

Niin ja niistä Amigamessuista, tänä viikonloppuna on AmiWest, jossa
pitäisi olla Amigaone demo, tosin Linuxilla vain yhä :| voisin
oikeastaan postata taas kerran messuutisen tuonne Amigafin.org:n
kunhan ehdin, ellei joku ole jo ehtinyt :) pistäisi siihen sitten
webcastin ja audiostreamin ohjeet jne.

 

Amigisti
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 19.09:   
Joku kirjoitti ann.lu:ssa

Make it 941...well, er.....
Actually I did send in my check for the $50 club. Sent it certified mail, return receipt requested. Never got the return receipt.
The U.S. Post office says the mail was not picked up. The U.S. Post office says it is coming back to me. I wonder why.

Jokseenkin säälittävää... eli edes tuota promootiota ei ole voitu hoitaa ammattimaisesti loppuun asti. Onneksi OS4:n tekee joku ulkopuolinen...

 

Joanna
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 19.18:   
Miksuh: Noh.. Tuota.. Olkoon..

 

jPV
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 21.42:   
Tuota.. tuosta otsikosta sen verran, että monikohan aktiivinen amigisti esim. täältä tilasi moisen härpättimen? Veikkaisin prosentuaalisen osuuden olevan hyvin lähellä nollaa :) Joten se siitä aktiivisten amigistien lukumäärän laskuyrityksestä jälleen kerran :)

 

Amigisti
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 23.16:   
Mä voisin ostaa 50$ kupongin, jos AmigaOne tulisi myyntiin heti maanantaina ja saisin jonkun klubilaisen ohjelmapaketin ja Amigisti-alennusta 100$ :)

 

miksuh
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 23.37:   
Ei tullut ostettua kun ei ole mokomiin pistää rahaa tällähetkellä.
Näkkileipä ja hernekeitto on etusijalla :)

 

Joanna
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 23.48:   
Hyvin harva, veikkaan. Taisiko yksi vai kaksi ihmistä mainita ostaneensa jos muistan oikein mitä olen aiempia juttuja lukenut.

Mutta toisaalta eikai se niin ihme ole. Tuo amerikkalainen mainonta ei oikein vakuuta ihmisiä euroopassa. Aina on joitakin jotka uskoo tuollaiseen rahan laittamisen auttavan asiaa. Suurin osa on jo oppinut katsomaan sivusta ja kuuntelemaan milloin rysähtää.

 

cAHVA
Lauantaina, 27. heinäkuuta, 2002 - klo 0.00:   
Kyllähän Amiga Inc. varmaan arvasikin ettei ne riko edes 1000 ostajan rajaa kun pisti ton kampanjan pystyyn.
Rahaa tuli niille kassaan melkein $50 000(-pankeille ja jälleenmyyjille maksut) ettei ne ihan turhaan tota kampanjaa pystyyn pistänyt. Itse en sitä kuponkia ostanut, sen verran rahankeruulta haiskahti alusta asti. Jossain foorumeilla on melkein haukuttu jo petturiksi kun ei ole mokomaan clubiin liittynyt.. No se on niiden mielipide mikä ei vois vähempää kiinnostaa.. :)

 

Jon
Lauantaina, 27. heinäkuuta, 2002 - klo 12.01:   
Ei siellä minunkaan rahoja ole. Käsittääkseni Gentle Eye oli ottanut yhteyttä Amiga Inc:iin, mutta ei näköjään olla siellä päässä noteerattu, vaikka puhuttiinkin kovasti "local dealereista".

 

Janne
Lauantaina, 27. heinäkuuta, 2002 - klo 12.09:   
Täytyy kyllä kumartaa sitä kuinka tervejärkisesti suomalainen Amiga-yhteisö (ainakin ihmiset täällä) jaksavat näihin asioihin suhtautua. Osaamme aika hyvin nähdä asioiden hyvät ja huonot puolet.

Joanna: AmigaXL/Amithlon eivät liity Amiga Inc.:iin mitenkään muuten kuin että niissä on lisensoituja osia (jossa lisensointkin meni pieleen jostain syystä :-).

Julkisista tuotteista Amiga Inc. ei käsittääkseni ole tehnyt MITÄÄN MUUTA kuin AmigaDE Playeriin sen hyvinkin perustason klikkaa kuvaketta -käyttöliittymän ja paketoinut pari muiden tekemää peliä Intentin ympärille. SDK:ssa oli Amiga renamennut manuaalin sisällöstä intentit Amiga-nimellä ja lisännyt muistaakseni pienen esipuheen sekä tietysti pahvilaatikon.

Kaikki muu on muiden käsialaa. Toki Amiga Inc. on varmasti käyttänyt aikaa neuvotteluihin yms yms, mutta fiilis on että suurimmat initiativet ovat tulleet kyllä ihan muualta kuin heiltä.

Se missä Amiga Inc. edelleen ilmeisesti tekee kulissien takana työtä ja mikä joku päivä voi johtaa johonkin mielenkiintoiseen (jos johtaa), ovat ne AmigaDE:n elementit joita he tekevät itse. Jotain ilmeisesti NDA:n alla olevat tyypit ovat nähneet (se skaalautuvuus intentiin jota on siellä telkassakin nähty) ja sitten se koko AmiVerse-konsepti josta emme paljoakaan tiedä.

Ja onhan Amiga Inc. tietysti julkaissut joitakin hype-speksejä, joista ei ole kyllä tullut paljoakaan toistaiseksi.

Niin, ja onhan heillä tämä "I am Amiga" -klubituote. :-)

 

Joanna
Lauantaina, 27. heinäkuuta, 2002 - klo 12.10:   
Kai ne oli muutamaan isoimpaan vaivautuneet ottamaan yhteyttä. Toisaalta kannattaa ehkä pistää merkille että esimerkisi Eyetech ei niitä myynyt (tai ainakaan minä huomannut) vaikka netissä ilmoitti 'tukevansa kampanjaa' ...

Samaten saksalaiset hyvin tarkkaan muistivat kaikki mainita että he vain välittävät rahaliikennettä. Tuote tulee suoraan AmigaInciltä eikä heillä ole mitään vastuuta asiassa. :)

 

Janne
Lauantaina, 27. heinäkuuta, 2002 - klo 12.12:   
Joanna: Mainittakoon "AmigaDE" SDK:sta vielä se, että joka Boing-demo oli TAOn tekemä.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: