Retrokoteloissa uusia koneita

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 12/2002 asti » Retrokoteloissa uusia koneita « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Janne Sirén
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 11.56:   
http://www.retrosystem.com/

Haluaisiko joku täällä tollaisen? :)

 

Joanna
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 12.18:   
Bah..

Siis minusta A1000 kannattaisi kunnioittavasti jättää rauhaan ja keksiä ennen jotkut muut kuoret tuollaiselle halpis-PC tauhkalle.

Mutta sinällään, saahan sitä tehdä ajan kulukseen vaikka mitä. Tuskin tuollaisia montaa myydään kumminkaan.

 

Matti Kuuva
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 12.40:   
Mutta kaikella yritetään rahastaa. Yleensä nämä tosiaan tyssää siihen ettei loppujen lopuksi juuri kukaan ole valmis maksamaan valmiiksi customoidusta, koska ei se ole oikeasti itselle tehty ellei ole itse tehnyt. Kyllähän Amigistit tän ymmärtää kun jokaisella on ei-peruskokoonpano. :)

Toisekseen siinä mättää juuri se, ettei tuo kyseinen paketti ole juurikaan houkutteleva enää joidenkin vuosien päästä kun taas A1000 on ikiklassikko jota näin muistelemme vielä 17 vuoden takaa.

Sitäpaitsi PC Amigan kuorissa on kuin susi lampaan karvoissa. :)

 

tomppa
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 16.29:   
totta. muuten kyllä (aito) a1000 on näteimpiä koneita ikinä. jotenkin se on päällekinpäin elegantti.
joten sikäli ei mikään huono valinta koteloksi. pyhäinhäväistys silti...

 

miksuh
Perjantaina, 26. heinäkuuta, 2002 - klo 18.01:   
Pyhäinhäväistystä tunkea joku hlpis pc a1000:n kuoriin :P :)

 

Jupe
Sunnuntaina, 13. lokakuuta, 2002 - klo 14.10:   
Heh, joo... tulinpahan pitkästä aikaa katselemaan mitä Amigamaailmaan kuuluu... :) Eilen just lueskelin muropaketti.comista, metku.netistä yms..., kaikennäköisiä pc-kotelorakentelujuttuja.

Aloin miettimään jos itsekin alkaisin kotelon rakennuspuuhiin. Nyt on päällimmäisenä mielessä Project Walker-näköisklooni. Niin just se musta imurin näköinen keväältä -96... :D Mulla siihen tulisi kyllä hiukka useampi cd-paikka, sen ainokaisen tilalle...

 

jPV
Sunnuntaina, 13. lokakuuta, 2002 - klo 16.30:   
Minkähän merkkisestä imurista sais parhaimman kotelon?-) Hmm.. pitikös sen Walkerin olla laajennettavissa pystysuunnassa? Vai mistähän mulle tuli moinen muistikuva... Itse en kyllä koskaan pitänyt siitä Walkerin muotoilusta.

 

Jupe
Sunnuntaina, 13. lokakuuta, 2002 - klo 17.53:   
En mä tiedä ton oikean Walkerin laajennusmahdollisuuksista, mutta mun mielestä se näyttää aika sexyltä...;)
Ainakin verrattuna normaali neliskanttisiin laatikoihin...

http://www.canit.se/~glenn/files/walker.jpg

 

Kepa
Sunnuntaina, 13. lokakuuta, 2002 - klo 17.59:   
Juu, tuo walkerin kotelo on aikas tyylikäs.
Tämä on makuasia ja niistä pitää kiistellä ;)
Tollasen kotelon kun saisi jostain ostettua...

 

Jupe
Sunnuntaina, 13. lokakuuta, 2002 - klo 18.11:   
Niinpä... ja jos saisikin ostettua, niin hinta olisi luultavimmin huimaava, niinkuin noilla eksoottisilla koteloilla tuntuu olevan.

Itse ajattelin tuhota jonkun vanhan pc-kopan tuon pohjaksi johon kamat pultataan ja sitten tehdä lasikuidusta tuon kopan. Rakenteleehan autotuningmiehet puskureitakin lasikuidusta, miksei siitä sitten yhtä pientä "imuria" rakentaisi.. :)

Vaivaahan siinä tietysti on, mutta saapahan ainakin sellaisen kuin haluaa... =)

 

KimmoK
Maanantaina, 14. lokakuuta, 2002 - klo 8.37:   
Luin tuossa yxi päivä yet another jutun kuinka joku oli ahtanut gigapeeseen videoiden koteloon, taisi juttu olla patentti.net:ssä.

Yleensähän nuissa hommissa on ylikuumenemisongelma ja jos ei sitä niin sitten hillitön humina&pörinä&suhina.

Yhden tulevan PPC Amigan emon voisi ehkä uhrata siihen että tekisi siitä oikeaoppisen "kodinviihdekeskuksen" videoiden koteloon...

Hmmm... pegasoksessa saa kortit vaakatasoon... saakohan A1:ssä...?

 

Tero Siironen
Maanantaina, 14. lokakuuta, 2002 - klo 11.15:   
No nyt kun liippaa näin läheltä omaa projektia, niin pistänpä linkkiä sen kuviin. Olen kirjoittanut jo vähän juttuakin siitä, ja kunhan saan projektin lopullisesti valmiiksi, saatte kenties lukea kokemuksia rakentamisesta Sakusta.

Mutta tässä linkki kuviin:

http://www.ee.oulu.fi/~zero/pages/kuvaluettelo.php?aihe=amiga&sivunro=1

 

Anu Seilonen
Maanantaina, 14. lokakuuta, 2002 - klo 12.13:   
Näyttää todella mielenkiintoiselta! Toivottavasti saat tehtyä tuosta jutun Sakuun, rakentelujutut ovat aina olleet suosittuja. Pistähän minulle postia, jos saat jutuntynkää aikaiseksi. Saku #41 ilmestyy 8. joulukuuta ja deadline on siinä vajaata viikkoa ennen.

 

tomppa
Maanantaina, 14. lokakuuta, 2002 - klo 14.00:   
jep, siistin näkönen. pitäis varmaan itekkin pykää jotain tollasta että sais 1200sen pois tosta nykysestä vanerivirityksestä mihin se aikoinaan jäi. videokoteloo oon kans aatellu mutta toi imurikin on itseasiassa käyny mielessä, se ois näppärää kun ois johtokelat ja kaikki. tuuletuksenkin vois varmaan järjestää siististi.
mitä hullumpi sen parempi... ideoita?

 

JPQ
Maanantaina, 14. lokakuuta, 2002 - klo 16.41:   
Purppuran värinen Pyramidi ? tälläinen villi idea täältä vapaasti käytettäväksi muoto ja väri on kiva
itsellä ei ole kykyä tehdä sitä tulipahan mieleen kun hullumpia ideoita kysyttiin.. Ja jos purppuran RGB arvot joita tarkoitan haluat niin tässä tulee: 190,0,140.

 

KimmoK
Maanantaina, 14. lokakuuta, 2002 - klo 17.42:   
A600 videoiden kuorissa & autossa:
http://home.tu-clausthal.de/~utaba/A600/A600.html

 

Jupe
Maanantaina, 14. lokakuuta, 2002 - klo 20.17:   
Mulla itseasiassa kävi kyllä mielessä se pyramidikin, mutta hylkäsin sen pystysuorien pintojen puuttuessa. Voiskai cd:t yms. vinoonkin laittaa, mutta menee vähän turhan vaikeaksi kaikkien kiinnityssysteemien kanssa... :(

Tässä on linkki yhteen siistiin ideaan, mutta toi koko on vähän turhan julmettu... =/

http://koti.mbnet.fi/haamuraj/artikkelit/dome/

(toi ikkuna tuolla on kuulemma pienin vakiomitoituksella oleva, pienemmät erikoistilauksella...)

 

JPQ
Maanantaina, 14. lokakuuta, 2002 - klo 22.04:   
Jupe: mun ideassa ne tulisi suoraan mutta.

 

KimmoK
Tiistaina, 15. lokakuuta, 2002 - klo 7.38:   
Domesta tuli mieleen että unohtui maalata ouluhalli boing pallon puolikkaaksi vuosikokousta varten ... nooh, jospa OS4 esittelyyn.... 8)

 

JPQ
Tiistaina, 15. lokakuuta, 2002 - klo 15.27:   
KimmoK: Minkäähänlainen kokous tila se olisi muuten ?
Nimimerkki vaikea tulla Ouluun.
PS. Yhdistyksen tuki rangalle punavalkoruudulliset
lippikset punaisella lipalla.
Sanasto: Tukiranka=Eli porukka joka tekee hommasta
mahdollisen.

 

TSK
Tiistaina, 15. lokakuuta, 2002 - klo 21.19:   
Miettikää kuinka paljon iMac sai huomiota osakseen. Se Walker silloin 1996 olisi ollut kova juttu. Ellei sitten olisi ollut liikaa edellä aikaansa !?

Itse olen haaveillut Eiffel-tornin mallisesta koneesta. Kommentteja tästä kiitos !

 

TSK
Tiistaina, 15. lokakuuta, 2002 - klo 22.11:   
Tuli noista imureista mieleen että porukoilla on vielä tallella 60-luvulta peräisin oleva pallon muotoinen imuri. Tosin siihen ei saisi kummoista emolevyä mahtumaan sisään. Mutta varmasti olisi tietokonekotelona eksoottinen.

 

jPV
Tiistaina, 15. lokakuuta, 2002 - klo 22.59:   
Noh.. Amiga on aina ollut aikaansa edellä ja useimmiten liian paljon. Alkuperäiset Amigat eivät kelvanneet toimistokoneiksi, kun "mitä toimistoissa nyt graffatiloilla saati äänellä tekisi" ja "eihän moniajoa nyt normaalikoneissa tarvita, vaan unix-palvelimissa korkeintaan", CDTV:n kohdalla "kuka nyt koko kodin viihdekeskusta haluaisi, pelikonsolit ja cd-soittimet erikseen... ja vielä kaukosäätimellä kaiken ohjaus, pöh", Walkerille olisi käynyt samoin... ja ties montako muuta esimerkkiä...

 

JPQ
Tiistaina, 15. lokakuuta, 2002 - klo 23.28:   
jPV: olet kyllä osin oikeassa mutta amiga ei ole
edellä kävijä eikä mac ole myöskään. Lähinnä PC
on jäljessä kävelijä. Eli jäljessä kävelijöitä
on mutta ei edellä kävijöitä.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 16. lokakuuta, 2002 - klo 7.31:   
Eilen kuulin tarinan auton pienoismalliin rakennetusta PC:stä ... hukkaan meni sekin pienoismalli. ;)

 

Jon
Keskiviikkona, 16. lokakuuta, 2002 - klo 11.55:   
Jonkun on pakko kävellä edellä jotta muut voisivat tulla jäljessä.

 

tomppa
Keskiviikkona, 16. lokakuuta, 2002 - klo 14.07:   
Jon: saako tuota lainata tarpeen tullen?

 

JPQ
Torstaina, 17. lokakuuta, 2002 - klo 0.05:   
KimmoK: Kyllähän noi PC projektit hauskoja seurata ja miettiä mitä ei vielä ole tehty.
Jon: Totta periaateessa mutta tarkoitinkin että tekniikan kehitystä eräät tahot hidastaa tietoisesti. Jaa miksikö no siksi että ne saa itse enempi rahaa.

 

mkl
Sunnuntaina, 27. lokakuuta, 2002 - klo 18.25:   
Minulla on 1541-levarin kuoret ylimääräisenä, kun piirikortti hajosi. Sisälle saisi esim. 17*17 cm ITX-emolevyn. Itseasiassa ostin 30:llä eurolla näyttövikaisen läppärin, mutta sen piirilevyt ovat kerroksissa, joten ne eivät mahdu CD-aseman kanssa sisälle.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: