Mitäs sitten, kun niitä AmigaOneja sa...

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 09/2002 asti » Mitäs sitten, kun niitä AmigaOneja saa? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jarski
Maanantaina, 1. heinäkuuta, 2002 - klo 18.07:   
Toimintakuntoinen A4000/40 on pöydän alla.

Voiko tuon AmigaOnen kanssa hyödyntää mitään vanhaa? Mikronikin (maksoi joskus pelkkä kotelo tietokoneen hinnan) isoa tornikoteloa voisi kenties hyödyntää AmigaOne emon kanssa.

Itseasiassa olen niin sekaisin surffailtuani netissä etsiessäni Amiga-tietoa, etten enää edes tiedä mitä kysyisin. Mutta harmittaa vaan, kun entinen suosikkikoneeni on tuolla tyhjän panttina.

Eikä ole valjennut sekään, että jos/kun ostan AmigaOne -tietokoneen tuohon muiden rinnalle, niin mitä sillä sitten voi tehdä. Missä kohtaa se on parempi kuin esim. tehokas Windows- tai Linux-pc?

Joutuuko tyytymään emulaattorin alla pyöriviin 10 vuotta vanhoihin ohjemiin, vai onko jotain uutta luvassa?

En ole lainkaan perillä Amigan ohjelmien kehityksestä. Putosin kelkasta ainakin 5 vuotta sitten. Löytyykö AmigaOne-tietokoneelle kunnollista www-selainta, tekstin- ja kuvankäsittelysoftia. Saako skannerit, digikamerat yms. vipstaakit toimimaan? Tuleeko Amigalle vielä pelejä?

Kysymyksiä on aika paljon ilmassa. Jossakin noihin on varmaan olemassa vastaus. Vai onko kaikki vasta tulossa vuoden kolmannella neljänneksellä, ensi vuonna tai joskus???

Vaikka Amiga-hengessä mukana olenkin, niin vuosien aikana olen tullut aika epäuskoiseksi. Amiga-leirissä on ollut paljon epäonnistumisia. On ollut cdtv, cd-32, Walker, Emplant-kortti, jonka piti emuloida mitä tahansa jne. Ohjelmapuolella oli aikoinaan huhuja Netscapesta, Operasta jopa Corelin mainittiin kehittelevän jotain Amiga-versioita. Eipä ole näkynyt...

 

Teemu I. Yliselä
Maanantaina, 1. heinäkuuta, 2002 - klo 19.04:   
>Missä kohtaa se on parempi kuin esim. tehokas >Windows- tai Linux-pc?

Hardispuolella, eipä oikeastaan missään kohtaa. Softapuolella se tietysti pyörittää AmigaOS4:ää, jota PC:t eivät tee. Riippuu käyttäjästä, tekeekö tuo siitä "paremman".

>Joutuuko tyytymään emulaattorin alla pyöriviin 10 >vuotta vanhoihin ohjemiin, vai onko jotain uutta >luvassa?

Muutamia ihan kelvollisia kaupallisia (ja ilmaisiakin) ohjelmia on Amigalle edelleen kehityksessä, mutta melko vähissähän nuo ovat.

>Löytyykö AmigaOne-tietokoneelle kunnollista >www-selainta

Riippuu mitä tarkoittaa "kunnollisella", mutta totuuden nimessä ovathan Amigan kaikki selaimet aika paljon jo ajastaan jäljessä. Ehkäpä AWeb:n lähdekoodin julkaisu parantaa tilannetta.

>tekstin- ja kuvankäsittelysoftia

Kuvankäsittelypuolella Amigan softat ovat ymmärtääkseni edelleen varsin kilpailukykyisiä (esim. ImageFX ja Photogenics). Tekstinkäsittelyssä eliittiä taitavat edelleen edustaa Final Writer ja Wordworth, joita ei ole enää muutamaan vuoteen kehitetty.

>Saako skannerit, digikamerat yms. vipstaakit >toimimaan?

Ei kaikkia, mutta jotkut.

>Tuleeko Amigalle vielä pelejä?

Harvakseltaan, ja useimmat niistäkin käännöksiä vanhoista PC-julkaisuista.

 

Joanna
Maanantaina, 1. heinäkuuta, 2002 - klo 23.15:   
Tjaa, se ohjelmien saatavuus kai riippuu mitä hakee. Amiga ei ole aikoihin mikään kilpailija isoista pelitaloita (jos koskaan enää?) joten sille on turha uusia jättihittejä odotella nopeasti portattuna (siihen joko PS2 tai X-box on halvempikin jos kerran aikoo pelit ostaa).

Käsittääkseni joitakin hyviä ohjelmia kehitetään edelleen Pagestream tulee mieleen ensinnä. Tosin minä en tunne tilannetta kun en ole itse vuosiin Amigaa käyttänyt.

 

miksuh
Maanantaina, 1. heinäkuuta, 2002 - klo 23.45:   
> Missä kohtaa se on parempi kuin esim. tehokas Windows- tai Linux-pc?

No raudan puolesta asiasta voi olla montaa mieltä. Amigaonehan on PPC-pohjainen kun PC:ssä hyrrää x86-prossut. pohjimmiltaan kumpikin käyttää enemmän tai vähemmän samaa tekniikkaa, kuten kaiki nykyaikasiet joneet. Raudan puolesta ennenkun se on saatavilla on vaikea sanoa juta tai jaata siitä millainen se on suorituskyvyltään. Jokatapauksessa speksien ja saataville tihkuneen tiedon perusteella Amigaonen tuskin tarvitsee hävetä raudan puolesta PC:n rinnalla. Ajurit eri laajennuksille on sitten se mikä ratkaisee pitkälti mitä sen kanssa voi käyttää ja mitä ei. PPC arkkitehtuuri on kuitenkin x86-arkkitehtuuria siistimpi toteutus noin yleensäottaen. Eli en olisi lainkaan yllättynyt, vaikka ainakin osa PC:tä riivaavista ongelmista vältettäisiin AmigaOnen kanssa. G3:ssa on myös vääntöä jo ihan kivasti, eli senkään puolesta tuskin ongelmia tulee.

Mikä sitten tekee siitä Amigisteille PC:tä paremman on tietenkin käyttis. Sillä voi ajaa AmigaOS 4.0:aa joka ei PC:llä pyöri. Tuo on ainakin minulle iso plussa :)

> Joutuuko tyytymään emulaattorin alla pyöriviin 10 vuotta vanhoihin ohjemiin, vai onko jotain uutta luvassa?

No ei. Kyllä Amigalle yhä kehitetään softaa, sekä hyötysopftaa, että pelejä. Toki softatuotanto Amigalle on paljon vähösempää kuin PC:lle, mutta ei se ole kokonaan loppunut silti. Yhdestä asiasta olen varma, mikäli AmigaOne tai pegasos menestyy, niin Amigan softatuotanto varmasti elpyy vaikkei nyt maailmaa oltaisikaan enää vallottamassa. AmigaOne on kuitenkin nykyaikanen tietokone, joten raudan puolesta ei mitään estettä pitäisi olla. Ja onhan noita projekteja AmigaOnelle, yhtenä esimerkkinä Esim Suomalaisen Real3D:n seuraaja RealSodt 3D vai mikä se nyt on nimeltään ollaan porttaamassa.

Kyllä tämän 10 vuoden aikanakin on softakehitystä tapahtunut ja ainakin itse olen iloinen että voin käyttää montaa loistavaa softaa uudella tehokkaammalla Amigalla kunhan Amigaone tulee myyntiin.

Pelituotantoakin on yhä, pientähän sekin on toki ja tosin monet pelesistä on jojonkin aikaa ollut köännöksiä PC-peleistä. tuo on tietenkin ihan seurausta siitä, että konekantaan on tullut lisöä tehoa 3d kiihdytettyjen näytönohjainten PCI-väylien jne vimpainten yleistyessä. Toki yksi syy on sekin, että valmiin pelin porttaaminen vaatii vähemmän resursseja kuin kokonaan uuden tekeminen. Amigalle tulee kyllä kuitenkin aina välillä loistavia alkuperäisiä uusia pelejä, kuten Payback, joka on aivan loistava GrandTheftAuto-klooni.

> Löytyykö AmigaOne-tietokoneelle kunnollista www-selainta, tekstin- ja kuvankäsittelysoftia. Saako skannerit, digikamerat yms. vipstaakit toimimaan? Tuleeko Amigalle vielä pelejä?

No Webbiselaimista voi sanoa sen, että paljon puuttuu nykyaikaisia ominaisuuksia (kuten Java) näistä. Mutta ei voi sanoa, että nämä ei olisi oikein kelposelaimia noin yleensäottaen. Joissakin tapauksissa nämä tuntuu toimivan nopeammin ja jopa paremmin kuin maisnstream selaimet (IE ja Netscape). Eli jokapäiväiseen selailuun nämä on täysin riittäviä, toki vastaan tulee aina välillä sivuja jotka ei suostu toimimaan kun niillä on käytetty jotain erikoisempaa systeemiä.

Grafiikka ja kuvankäsittelypuolella Amiga on yhä vahvoilla. Photogenics ja ImageFX huolehtii siitä. Minun ja monen muunkin mielestä Photogenics on monessa mielessä jopa parempi kuin Photoshop tai Linuxissa Gimp. Muutenkin grafiikkasoftaa löytyy ihan kivasti, monia tosin ei enää kehitetä, mutta ei se tee ohjelmista sen huonompia.

Tekstinkäsittely ja toimistosoftapuolella sitten on olut hiljaisempaa. WordWord 7 ja DinalWriter 97 on parhaat yhä mielestäni. Olemasa on myös uudempi AmigaWriter, mutta itse en oikein pidä siitä. Suurin puute on se ettei Word-dokumenteille ole tukea. Tosin esim FinalWriter tukee RTF-formaattia jota myös Word osaa, joten sinällään tuo ei ole ylipääsemätön ongelma.

Sivuntaittoohjelmista on yhä kehityksessä PageStream, joka on aika mainio softa ja antaa kyllä yllättävän kovan vastuksen MAC:n sivuntaittoohjelmille. toki tuostakin puuttuu joitakin uusimpien mac-softien ominaisuuksia, mutta pitää muisraa että tuo on pikkuisen firman tuote. Siinä mielessä hatunnoston arvonen suoritus.

Kaikkia skannereita ja digikameroita jne ei toki saa toimimaan. mutta kyllä osan saa. Tulostimien osalta sitten tilanne on paljon parempi. Ei niillekään tietty kaikille ole ajureita, mutta niin monelle kuitenkin ettei tuo ole hirmuinen ongelma. Turboprint-niminen ajuripaketti on kiva olla.

Nykyisille Amigamalleille viimeisimpänä toteutuneena ja myynnissä olevana laajennuksena on ollut PCI-väyläkortit. Esim tässä omassa A1200:ssani on ollut joulusta lähtien PCI-väylät. Koneessa on nykyään Voodoo 3 3000 PCI-näytönohjain ja normaali 10Mbit PCI-verkkokortti. Muutenkin PCI-korteille ajureita löytyy jo kohtalaisesti. Esim käytännössä kaikki markkinoilla olevat tv-kortit on tuettuja. 10Mbit ja 100Mbit verkkokorteille on ajurit, Voodoo 3,4 ja 5 on tuettuja 2d ja 3d ominaisuuksiltaan. Samaten Sounblaster 128:lle on ajurit ja Live!:lle ajurit on tekeillä.

Eli pientähän tämä on PC-maailmaan verrattuna, kukaan muuta väitäkään. Muttei se kehitys silti ole kokonaan pysähtynyt.

 

KimmoK
Tiistaina, 2. heinäkuuta, 2002 - klo 2.49:   
AmigaOne on Amiga addiktin värkki.
Jos on tykännyt Amigalla peuhaamisesta, on luultavaa että tykkää myös uudesta vermeestä.

Itse saan kiksejä esim RISC ja Big Endian -jutuista, net on mun mielestä cooleja verrattuna x86 maailmaan...jne... Muutoinhan rautapuoli A1:ssä vastaa karkeasti parin vuoden takaista PC:tä. Mutta jos emoa ei ole tehty pers-eellä-puuhun menetelmällä ja käyttiksessä kunnioitetaan aikaisempia AmigaOS filosofioita, systeemistä tullee orgastinen elämys. Siis jos tykkää Amigasta, puuceefanit voi alkaa valittaa vaikkapa swappaamisen puutteesta... ;)

Onmuuten joillain jo Gigabitin ethernet kortit klassikkokoneissaan ... AmigaOne -listalta bongasin, muistaakseni.

(btw. edelleenkään en ole löytäny ainoatakaan web sivustoa joka toimisi 100% ongelmattomasti Opera6:lla... nykyään tökkii nutscapekin monilla sivuilla ... ja IE:tä on turha Amigalle haikailla... Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Amigan browsereihin (AWeb,Voyager,IBrowse), niistä löytyy semmosta moniajon sulavuutta jota ei näe windows browsereissa (ei ehkä ikinä). Hieman lisää stabiilisuutta + pari uutta ominaisuutta & tukea muutamalle uudelle jutulle niin avot...)

 

Hooligan/DCS
Tiistaina, 2. heinäkuuta, 2002 - klo 3.33:   
hmm.. jos saa kiksejä leikkimällä tietokoneille, se saa minut aina kananlihalle ja takavarpaille.

get laid ;-)

juu Opera6 on vähän raakile, onpas pari kertaa kaatunutkin pronsivuja selaillessa

 

KimmoK
Tiistaina, 2. heinäkuuta, 2002 - klo 9.59:   
Hooligan, En tarkoittanut "sellaisia" kiksejä. ;)


Tuli muuten ostettua semmoinen lisäharraste itselleni että ei kauheasti kerkiä A1.5 viiveet harmittamaan ... 13v vanha neliveto diesel pickup, jossa riittää rappaamista ... ja ensi vuonna pitäis talo rakentaa/rakennuttaa...
(sitä kyllä ois ollut kiva suunnitella Realsoft3D:llä, mutta se ei mahda keritä ajoissa)

 

Joanna
Tiistaina, 2. heinäkuuta, 2002 - klo 15.15:   
Hmm Olikos Real3D ollut aikoihin tuoretta Amiga versiota.. Ainakin kuulin vuosia sittten että he olisi siirtyneet PC puolelle yksinomaan? No ehkä siitä joku versio jostain löytyy.

Itse toivon että ne uusii Excecciä ja muita kirjastoja kohtuudella. Siis siellä on paljon semmoisia juttuja jotka ei toimi niin hyvin missään muussa systeemissä. Eli uusien ohjelmien pitää olla hieman erilaisia että systeemiin saa parannuksia, vanhat (<=3.9/68k) tietenkin ajetaan jonkinsortin emulaattorilla jokatapauksessa.

Tieterkin olisi kivaa jos näkisi joskus jotain mitä ne on tehenet.. mutta lienee liian aikaista toivoa mitään autodoccien kaltaisia nähtäville :) :)

 

Joanna
Tiistaina, 2. heinäkuuta, 2002 - klo 15.20:   
Ainiin. Digikameroista voin sanoa sen verran että vanhemmat niistä käyttää RS-232 siirtoa (kuten minun Olympus2020). Niille on olemassa siirto-ohjelmia mm. linuxeille joten siirtoprotokolla yms. lienee suhteellisen helppo portata Amigalle (ellei ole jo tehtykin?)

Uudemmissa kameroissa on yleensä USB ja aika monet (esim uudemmat Olympukset) näkyvät tietokoneelle samaan tapaan kuin ulkoinen kiintolevylevy ilman mitään sen kummempia ajureita tms virityksiä. Eli heti kun Usbi toimii ja siinä on Storage-device tuki niin silloin toimii monet uudemmat kamerat.

 

Teemu I. Yliselä
Tiistaina, 2. heinäkuuta, 2002 - klo 23.06:   
Mitäs ongelmia ihmisillä on sen Operan kanssa? Kyllä täällä ainakin 6.02 näyttää valtaosan sivuista aivan mallikkaasti, ja vieläpä selvästi nopeammin kuin IE tai Mozcape. Vitosversiohan oli vielä hemmetin buginen, mutta ainakin oman kokemukseni mukaan kutonen on jo erittäin toimiva.

Ja pr0n sivuillahan tämä vasta kätevä onkin, kun voi blokata popup-ikkunat. ;)

 

KimmoK
Keskiviikkona, 3. heinäkuuta, 2002 - klo 10.18:   
Esimerkiksi tää sakun foorumi peeloilee Operaa käyutettäessa. Sama amiga.org:ssa, amiga.com:ssa, arstechnica:ssa, osnews:ssä, ann:ssä,Moobunny:ssä jne... joka ikinen käyttämäni forumi sylttää jollain tavalla Operalla. Yleensä herjaa tulee että postaus on estetty tai joku kenttä on täyttämättä jne, jne... vaikka kaikki tekisi samalla tavalla kuin IE:ssä. Ja Amiga-anywhere kieltäytyy totaalisesti toimimasta.

(kyllä varmaan Opera on toimivanpi yleisesti ottaen kuin mikään Amigan browseri, mutta se on vielä kuitenkin kaukana valtamerkeistä/valtamerkistä)

Pienenä lisä-ärsykkeenä Operassa on moniajon kökköisyys (se mm. himmentelee painikkeet käyttökelvottomiksi paljon usemmin ja haittaavammin kuin muut browserit) ja konfiguroinnin sekavuus... omastani katosi äskettäin optio jolla ikkunat sai irralleen tyyliin IE/netscape, mutta enään ei siis saa. Ja itse asiassa... vaikka se joitain sivuja latailee paljon nopeammin kuin muut PC browserit, niin intensiivisessä sivujen selaamisessa se häviää myös nopeudessa hassujen moniajoratkaisuiden takia ...

Mutta olkoon, jokaisessa browserissa on omat pöljyytensä.

Jatkan Operan käyttöä PC:ssä ... opera ei ainakaan defaultina surffaa mikkisoftan site:lle huutamaan apua kun sormi menee suuhun... eikä lukitse/jumita tiukan paikan tullen kaikkia muita (M$) sovelluksia kuten IE.

Netscapen kanssa en viitsi kotikoneessa alkaa kikkaileen, en ennen kuin on siinä Linux pyörimässä. (töissä olen huomannut että on useita sitejä jotka ei toimi edes netscapella, lisäksi Netscape kaatuilee vielä hieman useammin kuin IE tai Opera)

 

KimmoK
Keskiviikkona, 3. heinäkuuta, 2002 - klo 10.21:   
Ai niin... mun Opera on päättänyt tulostaa kaikki sivut tulitikkuaskin kokoisina A4 sivun yläreunaan. Kirjoitinasetusten muuttaminen ei vaikuta tulosteisiin millään tavalla ... vaikka asetan ajurin tulostamaan mustavalkoisena, opera onnistuu tekemään väritulosteen ... go figure ...

 

Jontsa
Keskiviikkona, 3. heinäkuuta, 2002 - klo 12.01:   
No vaikka tämä nyt poikkeaakin threadin otsikosta, niin pakko sanoa,
ettei minulla ole ollut Operan kanssa mitään ongelmia. Opera 5 toimi
myös ihan mallikkaasta enkä huomannut mitään bugitusta.
Nyt käytössä 6.03 ja foorumit toimii bueno. Ehtottomasti paras selain
mitä olen kokeillut.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 3. heinäkuuta, 2002 - klo 13.59:   
Hmmm.... kuulostaa sitten siltä että mun pitäis formatoida puusee taas uudestaan + metsästää taas ne ajurit millä sen saa taas suht stabiilina pystyyn + asentaa ja asetella kaikki 10+ sovellusta uudestaan... ja vain jotta wintoosa taas parin kuukauden päästä saisi pissiä mun varpaille, no dank you.

Mistä pääsemmekin takaisin topikkiin eli toivottavasti AmigaOne tarjoaa tietotekniikkaa ilman ainoatakaan wintous murhetta, kuten aikaisemmatkin Amigat.
Tärkeinpänä: ei uudelleen asentamista koskaan (käyttis/sovellukset eivät sekoa koskaan, varmatoiminen kuin ulkohuussi)

 

KimmoK
Keskiviikkona, 3. heinäkuuta, 2002 - klo 14.05:   
Windows:n käyttö voisi olla astetta mukavanpaa jos/kun pahan päivän sattuessa voi kovalevy -imagelle sanoa "delete" ja palauttaa tilalle edellisen toimivan wintous partition...

Moinen onnistunee varsin hyvin AmigaOne koneella edellyttäen että sille saadaan jokin x86 emulaattori. Klassikko Amigalle saatavilla x86 emulaattoreilla tuo onnistui, mutta niiden porttaaminen PPC versioksi olisi tärkeää jotta saataisiin 2-4x tehonlisäys.

Toisaalta... jouhevanpaa olisi varmaan käyttää elintärkeitä M$ työkaluja emuloidussa powermac -ympäristössä (eräänlainen ulkovessa sekin).

 

Joanna
Keskiviikkona, 3. heinäkuuta, 2002 - klo 16.13:   
KimmoK. Vaihda windows2000:seen. Kertaakaan sinä aikana kun olen (tai muut tuntemani ihmiset on) käyttäneet sitä ei ole tarvinnyt asentaa uudelleen tuollaisen koneen mätänemisen takia joka vaivaa usein Win9x systeemeitä.

Tuollaiseen kaipaamaasi Image backup-restore temppuun on mm Norton Ghost joka kuulemma toimii OK. Erittäin kätevä myös jos joutuu vetämään konetta esim laitetestien takia puhtaaseen tilaan usein.

Tuon PC-emun nopeuden kasvu on varmaan (kun Aone+pegasos tulee) lienee luokassa 10* .. en osaa sanoa kun en ole kokeillut semmoista esim MOS:illa.. OS4:ää tietenkään voikkaan kokeilla.

Mutta pelkästään noiden IBM750 prossujen tehonousu niihin lusuihin (sori) 68k ja PPC:hin prossuihin joita löytyy näissä aiemmin myydyissä amigaturboissa on minusta selkeästi enemmän kuin 4* Siihen kun päälle lisätään nykytekniikan mukainen Jit tms. niin puhutaan ihan kohtuullisesta PC tehosta. (sanotaan että joku 100-300MHZ pentium olsi minun arvaukseni A-onella)

Mutta M$ työkaluja ei onneksi tarvitse asentaa.. Ainkaan minä ole tarvinnut yhtään tekelettä sen jälkeen kun keksin semmoisen kuin OpenOfficen.. Hieman Bloat mutta GPL ja Hemmetin hyvin yhteensopiva (kannattaa hakea 1.0 ja kokeilla itse). Sitä tosin ei ole Amigalle, mutta kannattaa kokeilla vaikka wintoosa tai linux versiota.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 3. heinäkuuta, 2002 - klo 18.18:   
minulla jopa olisi ostettu OEM versio W2000:sta ... mutta kun se jo asennusvaiheessa sanoo että MSI:n emolevyt on paskoja (extreme BIOS jumpan jälkeen asennus onnistuu), niin se ei rohkaise rakentamaan systeemiä sen enempää ... mutta vaihtoehdot lienee vähissä, ehkäpä joskus, ehkä ei...
((( pitikin hankkia wintoosa versio partypack:sta ... siinäkin on taas yksi hullu juttu lisää, vaikka asetan sen asentumaan w2000 partitiolle, niin aina ne fileet vaan asentuu sinne C eli w98 partitiolle... )))


Emun nopeus... joo, minä koetinkin tutulla & epäselvällä tavallani tarjota 2-4x nopeutusta 68k ja PPC versioiden välillä. Siis 68k pohjainen PCemu 600Mhz:n G3:lla tuuppaa kai nopeutta parhaimmillaan 4-6* enemmän kuin sama emu 060/50:lla. Ja siis natiivi PPC versio samaisesta emulaattorista antaa vielä 2-4* lisää tehoa.

Summa summaarum, veikkaan enimmillään AmihgaOne:ssa vois olla tarjolla noin 200MhzPentium1 tehoa windowsille. ;)

Juup, open office ois kiva Amigalle, jotku kait sitä yrittää jopa portata, mutta se operaatio kestänee kotvasen ja toisenkin. (Linux versio tuntui olevan ok)

 

Hooligan/DCS
Keskiviikkona, 3. heinäkuuta, 2002 - klo 22.05:   
KimmoKe:
Windows:n käyttö voisi olla astetta mukavanpaa jos/kun pahan päivän sattuessa voi kovalevy -imagelle sanoa "delete" ja palauttaa tilalle edellisen toimivan wintous partition...


No onhan jo ME:stä lähtien ollut mahdollisuus palauttaa edelliset asetukset jos joku alkaa kusemaan.
On toiminut sellaiselle kavereille jotka deletoi ilman add/remove programsia jolloin winukan rekisteriin jää paskaa muttei mitään sen vakavampaa. Rehellisyyden nimessä ei sillä kyllä oikeasti tee yhtään mitään. Nekin kerrat kun olen siitä apua hakenut (ei tosin omalle koneelle, vaan duunissa saa jeesata muita kahvipalkalla ;) ovat päättyneet tuloksemattomasti. Ja siinä vaiheessa kun Windows ei edes käynnisty se on yhtä kun turha :)
Mutta pari winukan backup ohjelmaa tekee kyllä partitiosta imagen ja lykkää ne takaisinkin, eri asia kuka on kerran viikossa sitten ottamassa backupit.. not me anyway

 

JPQ
Torstaina, 4. heinäkuuta, 2002 - klo 0.28:   
Joanna: toivotaan että saamme pian tuo oliko se Storage-uniteille klassic amigankin USB-palikkaan.

 

Joanna
Torstaina, 4. heinäkuuta, 2002 - klo 1.41:   
JPQ; Luulisi sen tulevan .. Senverran paljon kivoja oheislaitteita saa Usbiin kiinni että sitä kannattaisi tukea mahdollisimman laajalti.

 

JPQ
Torstaina, 4. heinäkuuta, 2002 - klo 14.38:   
Joanna: Tukea voisi muuten itse vääntää mutta kameraa ei viitsi hommaa varten hankkia (vaikka olisikin muutenkin tarpeen) ja toiseksi pitäisi selvittää mistä dokumentteja saa ja onko esim. kodak kameroista mihinkään ?
Muut: Anteeksi että menee asian viereen.

 

KimmoK
Perjantaina, 5. heinäkuuta, 2002 - klo 10.20:   
MacOnLinux toimii AmigaOneG3-SE:ssä.
Eli Mac sovellukset ovat jo käytettävissä, ei kylläkään vielä AmigaOS:n kautta.
http://groups.yahoo.com/group/amigaone/message/17938

 

JPQ
Perjantaina, 5. heinäkuuta, 2002 - klo 17.03:   
KimmoK: Hyvä uutinen tuo minkä juuri kerroit. Jos tulisi lottovoitto voisi koneen ostaa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: