X5000/20 suoneen/suomeen

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2019 » X5000/20 suoneen/suomeen « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 15. helmikuuta, 2017 - klo 16.03:   
Mitäköhän kustantaa suomeen toimitettuna tuo X5000?

Paljonkohan Brexit nostaa hintaa?

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 15. helmikuuta, 2017 - klo 16.35:   
Brexit toteutuu parin vuoden kuluttua. Se voi myös laskea hintaa.

 

Reksa
Käyttäjätunnus: reksa

Rekisteröity: 8-2011
Torstaina, 16. helmikuuta, 2017 - klo 18.22:   
@kimmok
Tällä hetkellä on kaksi diileriä jotka toimittavat X5000:sta Suomeen: Amedia Computer (Ranska) ja GGS data (Ruotsi). Cyrus+ (siis pelkkä emo) maksaa Amedialla 1799,- (+postikulut 45,-), GGS:llä 2006,- (+ pk. 29,-). Saksan diileri ei toimita Suomeen, ja AmigaKit ei vielä myy sitä itse (lupaillut helmi/maalikuun vaihteeseen), eikä ole paljastanut hintojaan.

Pakollisia lisäosia ovat tietysti koppa, virtalähde, näytönohjain, RAM-muistit, massamuistit, (optionaalisia äänikortti ja Sata- tai SCSI-kortti lisäsasemille) ja niitä saa hyvin kotimaastakin.

Myös Enhancer Software-paketti on käytännössä pakollinen hankinta (tai ainakin erikseen myytävä Radeon HD -ajuri) jos haluaa käyttää muutakin kuin SVGA-resoluutiota, ja jotta kone ymmärtäisi yhä SFS-formatoituja kovalevyjä. X5000:sen spesiaalin etupaneelin saa myös em. diilereiltä, jos hankkii itse kopan johon se sopii (Fractal Design Core 3300/3500).

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 15. toukokuuta, 2017 - klo 10.33:   
Kasattuna koneen saanee esim.:
https://www.amiga-shop.net/Amiga-Hardware/New-Amiga-Computers/AmigaONE-X5000-complete-system::790.html?language=en&MODsid=10b747fd49b19689a470833b9d42d4e3

"Outside of Germany (abroad)
We ship our products abroad by advance payment only per bank transfer or Paypal."
2299€+38€ tjsp.

 

Reksa
Käyttäjätunnus: reksa

Rekisteröity: 8-2011
Maanantaina, 15. toukokuuta, 2017 - klo 16.43:   
@kimmok
Oletko siis jo itse kysynyt heiltä tuon toimituksesta Suomeeen? Ainakin muutamia viikkoja sitten ilmoittivat etteivät toimita X5000:sta ulkomaille... (vaikka muuta tavaraa myyvätkin)

 

Tapio Koivuniemi
Käyttäjätunnus: tohe

Rekisteröity: 11-2010
Maanantaina, 15. toukokuuta, 2017 - klo 19.37:   
Kysyin reilu kuukausi takaperin myös itse tuolta valmista pakettia, silloin vastauksena oli etteivät toimita Saksan ulkopuolelle x5000:sta.

Neuvoivat olemaan Amigakit:n tai GGS Dataan (SWE) yhteydessä.

Näistä itse päädyin Amigakit:n ja kasasin koneen itse. Boing Ball etulevy yhteensopivaa koteloa sai sopivasti verkkokkauppa.com:sta suht edullisesti (jos tässä kokonaisuudessa nyt parinkympin säästö tuntuu ;) ja tietysti vielä näytönohjain tuohon päälle piti hommata (pongasin siihen 'parhaan mahdollisen' eli käytetyn R9 280x:n).

 

Reksa
Käyttäjätunnus: reksa

Rekisteröity: 8-2011
Sunnuntaina, 21. toukokuuta, 2017 - klo 15.00:   
@Tapio Koivuniemi

>Näistä itse päädyin Amigakit:n ja kasasin koneen itse. Boing Ball etulevy yhteensopivaa koteloa sai sopivasti
>verkkokkauppa.com:sta suht edullisesti (jos tässä kokonaisuudessa nyt parinkympin säästö tuntuu ;) ja
> tietysti vielä näytönohjain tuohon päälle piti hommata (pongasin siihen 'parhaan mahdollisen' eli käytetyn R9 >280x:n).

Onnittelut uudesta koneesta :-)!

Voiko sinuun saada yhteyttä sähköpostitse? Olisi muuan X5000:een liittyvä asia jota haluaisin konsultoida...

Reksa

 

Tapio Koivuniemi
Käyttäjätunnus: tohe

Rekisteröity: 11-2010
Maanantaina, 22. toukokuuta, 2017 - klo 8.19:   
> Voiko sinuun saada yhteyttä sähköpostitse? Olisi
> muuan X5000:een liittyvä asia jota haluaisin
> konsultoida...

Juu pistä vaan mailia eli gmailiin ja etuosa tapio.i.koivuniemi

 

Jari
Käyttäjätunnus: jar80

Rekisteröity: 12-2013
Torstaina, 4. huhtikuuta, 2019 - klo 17.37:   
Nyt en ymmärrä, juuri Alinean sivuilta katsoin Shipping kohdasta niin on hinnat Euroopan Unionin alueelle ja sen ulkopuolelle, miten ne voi väittää että eivät toimita Suomeen?

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: