Tekijänoikeusrikkomus AmigaOS SDK:ssa

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2015 » Tekijänoikeusrikkomus AmigaOS SDK:ssa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Piru
Käyttäjätunnus: piru

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 6. syyskuuta, 2015 - klo 16.18:   
30.8.2015 julkaistu uusi versio AmigaOS SDK:sta sisältää tekijänoikeuksien suojaamaa materiaalia ilman lupaa. Materiaali on varastettu suoraan MorphOS SDK:sta.

https://sintonen.fi/amigaos-sdk-copyright-infringement/btree-h-diffs.html
https://sintonen.fi/amigaos-sdk-copyright-infringement/btree-doc-diffs.html

Lisätietoja: https://sintonen.fi/amigaos-sdk-copyright-infringement/

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 29. lokakuuta, 2015 - klo 10.35:   
Harmittavaa pöljyyttä Hyperionin taholta.

 

TSK
Käyttäjätunnus: tsk

Rekisteröity: 4-2010
Torstaina, 29. lokakuuta, 2015 - klo 17.07:   
Sanoisin ennemmin että aika pöljä mustamaalausyritys Sintosen taholta !

Minkä takia tommosta materiaalia ylipäätään tarvitsisi varastaa. Ja ASCII-tiedostolla ei pysty todistamaan minkäänlaista tiedostovarkautta (lyhyesti sanottuna). Sintonen tuskin on ensimmäinen joka on kehittänyt btree-kirjaston.

 

itix
Käyttäjätunnus: itix

Rekisteröity: 6-2009
Perjantaina, 30. lokakuuta, 2015 - klo 21.47:   
TSK ei nyt ihan sisäistänyt juttua.

Ja Costel Mincea taisi jo pyytää anteeksi, vaikkakin BH vähän hämmensi soppaa.

 

TSK
Käyttäjätunnus: tsk

Rekisteröity: 4-2010
Lauantaina, 31. lokakuuta, 2015 - klo 1.30:   
Sisäistänyt mitä ?

Jos Mincea on pyytänyt jotain anteeksi niin eiköhän lähinnä rauhoittaakseen yhteisöä ettei foorumeilla ala sota tjsp.

 

itix
Käyttäjätunnus: itix

Rekisteröity: 6-2009
Lauantaina, 31. lokakuuta, 2015 - klo 4.44:   
Kyse ei ole btree-kirjastosta vaan header- ja SDK-materiaalista joka on kopioitu OS4 SDK:lle MorphOS SDK:sta.

Itse uudelleentoteutus on vain hyvä asia. Se lisää yhteensopivuutta lähdekooditasolla.

 

TSK
Käyttäjätunnus: tsk

Rekisteröity: 4-2010
Maanantaina, 2. marraskuuta, 2015 - klo 18.45:   
@itix
Kyllä minä sen ymmärsin. En usko että kokeneen koodarin tarvitsee ottaa jotain tiedostoa MorphOS SDK:sta tai mistään muualtakaan jonka kirjoittaa itse tyhjästä alle 5 minuutin. Etkä sä voi todistaa millään mistä jokin ASCII-tiedosto on kotoisin. Varsinkaan tuolla tavalla jolla Sintonen sitä yritti "todistaa". Ymmärsitkö nyt ?

 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Maanantaina, 2. marraskuuta, 2015 - klo 19.05:   
Costel:han sanoi tuossa ihan selvästi tiedosto oli otettu MorphOSista ja unohdettu kirjoittaa uudelleen.

Vahinkoja sattuu. Costelin anteeksipyyntö hyvä, Hyperionin viesti vähemmän hyvä. :-)

 

TSK
Käyttäjätunnus: tsk

Rekisteröity: 4-2010
Torstaina, 5. marraskuuta, 2015 - klo 13.24:   
@Siren
Viittitkö laittaa linkin missä Costel sanoo noin ?

 

vesku
Käyttäjätunnus: vesku

Rekisteröity: 4-2010
Torstaina, 5. marraskuuta, 2015 - klo 22.02:   
TSK:

Ensimmäisen postauksen viimeisen linkin kohdassa "Update 2" on (response from Hyperion Entertainment CVBA) "Subject: btree.library": https://sintonen.fi/amigaos-sdk-copyright-infringement/costelm-hyperion-20150911.html

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Perjantaina, 6. marraskuuta, 2015 - klo 11.02:   
Hmm, niin tämä Costelin mainitsema Thore on se sama sankari, joka on tekemässä MUI4-kloonia OS4:lle ja 68k:lle (tosin tekivät siitä sitten epäyhteensopivan alkuperäisen MUI4:n kanssa) ja siihenkin projektiin pöllivät autodoceja sekä include-tiedostoja ilman lupien kysymisiä.

Ihan puhtoiselta erehdykseltä se ei kuitenkaan kuulosta, sillä toimintaa peiteltiin muuttamalla tiedostoista alkuperäisen tekijän nimi Albert Einsteiniksi. Vaikuttaisi siis toistuvalta kuviolta valitettavasti...

Tuolla lisää siitä...

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 6. marraskuuta, 2015 - klo 12.40:   
Sankareita oomme kaikki kun oikein (tarkoin) silmin katsotaan. :-O

 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Sunnuntaina, 8. marraskuuta, 2015 - klo 17.13:   
@TSK, @vesku: Kyllä tarkoitin juuri veskun linkittämää Costelin viestiä.

 

PR
Käyttäjätunnus: pr

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 11. marraskuuta, 2015 - klo 14.46:   
Hello World

kjnsdöjnsökjnödkjsndökjnsf


Pöllikää ja tapelkaa.

on se kumma kun ei voi tehä yhteistyötä pc valtavirtaa vastaan. Kaikki taitaa olla vähän dillejä;)

 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Perjantaina, 13. marraskuuta, 2015 - klo 9.29:   
Valtavirtaa vastaan ei varmaan kukaan enää taistele, mutta tässäkin tarinassa onneksi hopeareunus on että AmigaOS 4 on saanut MorphOS-yhteensopivuutta.

Ehkei ne kaikki ihmiset kykene yhteen pelaamaan vuosien nahistelun jälkeen, mutta jos edes ne asiat. Se että ohjelmien porttaus AmigaOS 4:n ja MorphOS:n välillä helpottuu on yhteisölle hyvästä... :-)

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 13. marraskuuta, 2015 - klo 13.22:   
Juu, ei kannata käyttää liikaa voimia valtavirran kanssa tappelemiseen.

Vaan koettaa viedä omia juttuja eteenpäin, Amigamaisella tyylillä.

Edelleenkin lienee selviö että yhteistyön pitäisi olla mahdotonta vanhojen kiistojen vuoksi. Mutta (kuten Janne huomautti) silti jotain positiivista nousee esiin silloin tällöin silläkin saralla.
Eihän Suomen pitänyt voittaa euroviisuissakaan ja kuinkas kävikään.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Perjantaina, 13. marraskuuta, 2015 - klo 14.32:   

quote:

Se että ohjelmien porttaus AmigaOS 4:n ja MorphOS:n välillä helpottuu on yhteisölle hyvästä...




Ehkä ei pitäisi enää kommentoida tätä asiaa, mutta tarkennuksena vielä, että tuossa MUI4:n tapauksessa siis MorphOS -> OS4/68k porttaukset helpottuivat, mutta samalla uuteen OS4/68k-versioon tehtiin sen verran muutoksia, että OS4/68k -> MorphOS suuntaan se ei enää toimikaan kaikilta osin. Ja se nyrppii monia, että eikö sitä olisi voitu kerrankin tehdä yhteisiä standardeja eikä uutta epäyhteensopivaa haaraa.

Tuon johdosta ollaan siis hyvin ikävässä tilanteessa esim. MUI4:ää käyttävien 68k-ohjelmien kanssa. 68k-ohjelmien kun pitäisi periaatteessa toimia suoraan sellaisinaan MorphOS:ssa, mutta nyt sitten noiden uusien epäyhteensopivien viritysten takia ne eivät kuitenkaan tule toimimaan ilman ohjelmien lähdekoodien korjauksia ja uudelleenkääntämisiä. Pahimmissa tapauksissa se voi vaatia paljonkin uudelleenkirjoittamista, jota tuskin tulee tapahtumaan monessakaan tapauksessa.

Kun laskee yhteen nämä kaikki ilmenneet tekijänoikeusjutut, yhteensopivuuksien rikkomiset, uuden haaran MUI4:n epävakaus jne, niin ei ihmekään, ettei ihan kaikilta tule varauksetonta kannatusta tähän toimintaan.

Kaikista parastahan se olisi ollut, että Stuntzi olisi avannut aidon MUI4:n vapaaksi kaikille alustoille ja sitä myöden olisi saatu yhteinen ajantasalla oleva standardi ilman näitä kolmansien osapuolten uudelleentoteutuksia (Zune AROS:ssa ja "MUI4" OS4/68k:lla), mutta harmi ettei niin käynyt ja nyt ollaan tällaisessa tilanteessa, jonka olisi voinut hoitaa paremminkin taas kerran.

 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Perjantaina, 13. marraskuuta, 2015 - klo 23.17:   
jPV: Thänks, hyviä tarkennuksia!

 

TSK
Käyttäjätunnus: tsk

Rekisteröity: 4-2010
Torstaina, 19. marraskuuta, 2015 - klo 2.53:   
Kai se on uskottava kun noin suoraan sanovat.

jPV:llä hyviä kommentteja.

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 19. marraskuuta, 2015 - klo 11.21:   
kun CBM oli hengissä hommat meni enemmän KISS tyylillä ja lopputulos oli aika mukevaa AOS2 ja AOS3 muodossa. Simppeleitä ja robusteja käyttiksiä ilman kamalia kommervenkkejä.

Nykyisin tuntuu välillä että jos peppu eelä voi mennä johonkin puuhun niin sinnehän Amiga porukoissa mennään peppu eelä.

Tässä ketjussa lienee kuvattu MUI puuhun kiipeämisen tarinaa. Harmi sekin että puusta muotoutui useampilatvainen. Nyt ne pers silmät tuijottaa tähtiä eri latvoissa ja käyttäjät + sovelluskehittäjät tasapainoilee siinä välissä.

Ja on siellä vieressä se re-action puukin, samoja juttuja toteuttaen. hoh.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 19. marraskuuta, 2015 - klo 13.23:   
Aivan off topickkina, mutta Reaction mainittu :D

Chris Y on yrittänyt porttailla Netsurffia 68k Amigoille, tällä hetkellä on käyttökelvoton. MUTTA vie muistia n. 10mb käynnistyessään.

Itix lupaili joskus porttailla omaa MUI versiotaan, mutta taisi jäädä. :-) Olisiko joku täällä kiinnostunut auttamaan Chrissiä? Kaverin 68k taidot aika ruosteessa tai koskaan aikaikemmin kokeillutkaan?

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: