Vic 20 robo

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2014 » Vic 20 robo « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

flux
Käyttäjätunnus: flux

Rekisteröity: 2-2010
Perjantaina, 4. heinäkuuta, 2014 - klo 18.27:   
http://www.huuto.net/kohteet/commodore-vc-1020-commodore-c2n-seka-vg-200-aq/319150252

Tuli tuo setti ostettua etupäässä kassuaseman takia. Vanhanmalliset kassuasemat lataavat myös ne kassut, jotka eivät lataudu uudenmallisilla asemilla.

Vicin laajennusosasta jäi vaivaan, että jossain lehdessä oli juttu vic 20 robottina. En muista olisi siinä tuo laajennusosa vai itse tehty. Pelkkä kassuasema. Muistaakseni jokin perustelu, miksi lerppuasemaa ei ollut.

Selasin printtilehdet sivu sivulta läpi pariin kertaan. 84 bitit sivu sivulta ja 85-87 bitit sisällysluettelon tarkkuudella. Löytyi vain printti 17/87 juttu, jossa oli VC1020 ja releohjain. Käytettiin valojen, telkkarin ja ration 230V ohjaukseen. Ja laatikoiden ja ovien avaus seurantaan. Eli ei pitäisi olla se, mikä oli hakusessa. Onko jollakin muistissa?

 

Kalle Mansikkaniemi
Käyttäjätunnus: ocean

Rekisteröity: 11-2009
Maanantaina, 7. heinäkuuta, 2014 - klo 0.51:   
Mulla on hyvin hutera muistikuva asiasta, mutta en muista että tuo laajennus olisi mitenkään pakollinen siinä projektissa? Tuohan käytännössä monistaa portit ja toimii säiliönä kasettiasemalle ja modulaattorille: http://sleepingelephant.com/denial/wiki/index.php?title=VIC-1020_expansion_chassis

Sitä en tiedä miten hitossa sitä kasettiasemaa käytetään kun se on tuolla laatikossa ja mahdollisesti monitorin alla?

Offtopic: meinasit viedä mun A1000:n vielä viime metreillä ;-) Samperi, onneksi olin täreilläni...

 

flux
Käyttäjätunnus: flux

Rekisteröity: 2-2010
Maanantaina, 7. heinäkuuta, 2014 - klo 21.09:   
Eihän laajennuskotelo pakollinen ole, mutta siisti valmisratkaisu, johon laittaa kamaa sisään. Laatikon kansi on takaa saranoitu, helppo avata ja sulkea. Matkatelkkari päällä hankaloittaa merkittävästi.

Juttu saattoi olla tietokone-lehdessä, joita on hyllyssäni vain yksi, sekin väärältä vuosituhannelta.

Piti A1k settiä huutaa enempikin loppumetreillä, mutta syy oli tekninen. Olin autossa ja netti toimi kuin täi tervassa. En ollut ips-paneelilla varustettua ibm thinkpad t43 konetta käyttänyt aiemmin akkuvirralla ja 4g-tikulla. Myöhemmin testauksissa selvisi, että piuhasähköllä nettitikku toimii normaalisti.

Pari mahdollisuutta: koneessa on usbille virransäästöominaisuuksia akkukäytössä tai usbin hakkurissa on väsyneitä komponentteja. Pitäisi mitata usbin jännite samasta töpselistä jossa tikku on. Siihen tarvitaan y-piuha, jonka vapaaseen töpseliin voi laittaa yleismittarin. Kyseistä piuhaa käytetään paljon virtaa vaativissa usb-laitteissa, missä virtaa otetaan toisesta usbista lisää.

Akuuttia kiirettä ei ole, koska voin autossa käyttää 12/230v combopoweria nettitikkua käytettäessä. Harmi viritellä johtoja, kun koneessa on hyväkuntoinen akku.

 

Jarmo Piippo
Käyttäjätunnus: japiippo

Rekisteröity: 8-2011
Lauantaina, 12. heinäkuuta, 2014 - klo 1.24:   
Eipä löytynyt Poke & Peek -lehdistäkään, vaikka muistelin robo-ohjainjutun jossain niistä olleen. Se olikin vain Herra VICström -sarjakuvassa numerossa 5/1984. Näkyvät muuten olevan nuokin lehdet nykyään skannattuna luettavissa (kivaa, sillä itselläni ei olekaan kuin muutama numero aitona):

http://www.ntrautanen.fi/computers/commodore/poke_peek.htm

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: