Atari 2600 ei kuvaa

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2013 » Atari 2600 ei kuvaa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Haggis
Käyttäjätunnus: haggis

Rekisteröity: 10-2010
Perjantaina, 5. huhtikuuta, 2013 - klo 17.18:   
Sain kaverilta lainaan ja kuulemma sitä on käytetty n.10v viimeksi.
Kyseessä "Darth Vader"-malli 1981 rev6.
Kuulemma pitäs toimia vhs:n ja scartin kautta.

Johdon koneeseen menevä pää näyttää rca:lta ja on kireästi kiinni "emossa" ja toinen pää on antenni liitin. Olen kokeillut laittaa vhs:n antenni liittimeen ja scartilla tv:seen, myös toista vhs:n scartti paikkaa. Molemmilla "vhs-kanavilla" kuva on musta, toisella muutama "harmaa raita". Olen kokeillut myös suoraan tv:seen kiinni ja kaikkia kanavia vaihellut, sekä Atarin 2-3 kanava vipua vaihtanut. Kaikilla "lumisadetta"ja osassa hiukan erilainen "lumisade". Kokeilin Finlux kuvaputkella(95-99 vuosimalli), mutta aluksi kokeilin lcd:lläkin, sitte ajattelin että kuvaputki tv:llä vois toimia varmemmin. Myös tuli mieleen "kanavan säätö", mutta en kuullut tai nähnyt mitään peliä edes himmeästi, niin en vaivautunut jokaista (40)kanavaa säädellä.

Netistä yritin ottaa selvää mite pitäs saada toimiin. Pitäs muka olla alkuperänen "rf modulaattori palikka" tai coaxial/koaksiini adapteri+tv:ssä tai vhs:ssä coaxial/koaksiini liitim, mutta ei ole näistä mitään.

Olen mittarilla tutkinut Ataria ja vaikuttais olevan kunnossa. Pelitkin pitäs olla kunnossa. Watti-mittari näyttää 8-9w eli jotain eloa pitäs olla.

Tietäskö joku mitä tehä tai mikä vikana?

 

Haggis
Käyttäjätunnus: haggis

Rekisteröity: 10-2010
Lauantaina, 6. huhtikuuta, 2013 - klo 11.47:   
Ongelma ratkastu...tarvi vhs nauhurin kaukosäätimellä jonku verran säädellä ja kokeilin eri scart johtoja.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: