Skanneri + helppokäyttöisyys...

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2012 » Skanneri + helppokäyttöisyys... « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 18. lokakuuta, 2012 - klo 10.05:   
Ubuntussa:
1) toteaminen ettei skanneri toimi
2) toteaminen ettei mikään repository tarjoa ajuria
3) foorumilta löysin että mun Brother on nro1 suositeltava ubuntulle, kiva kiva
4) foorumilta bongasin linkin brotherin linux tukisivuille (ei tuu suoraan näkyviin brotherin sivulta)
5) ennen ajurin asentamista piti asentaa sane-utils
6) ei löydy ubuntu SW centeristä
7) synaptic packagediiba daaba löysi sen, asensin
8) latasin ajurin
9) huomasin ettei sitä saa asennettua ilman admin kirjausta (sudo ei toimi muille admineille kuin rootille)
10) kirjauduin uudelleen, nyt roottina
11) metsästin ajurin uudestaan, latasin sen
12) sudotin asentaa ajurin
13) sane asetusfileä piti editoida sudon kera tekstieditorilla jotta ajuri tulee myös normikäyttäjille
14) ensimmäinen skannaus on tehtävä roottina, sanoo ohje, sudotin sen tempun (sane varoittaa homman olevan DANGEROUS)
15) kone on bootattava jotta muut käyttäjät saavat ajurin
16) bootattu, testattu, toimii

Linuxin helppokäyttöisimmänkin distron helppokäyttöisyys siis edelleen kivikaudella.

Vielä on markkinoilla tilaa helppokäyttöiselle käyttikselle.

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 18. lokakuuta, 2012 - klo 11.28:   
ehkä kannattaa tarkistaa yhteen sopivuus ennakolta...
jokaiselle tämä pitäisi olla selvillä kun Ubuntuun vaihtaa
se nyt vaan on niin etteivät kaikki valmistajat halua
laiteisiinsa Linux yhteensopivuutta ja tämä on ollut tiedossa
monta vuotta ihmettelen että tästä joku vielä jaksaa marista

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 18. lokakuuta, 2012 - klo 11.42:   
kimmok: onhan sellainen jo olemassa no ainakaan täällä ei oikeastaan mitään sellaista jota erityisen vaikeana pitäisi ollut ja siis käytössä OS X. ps. vain yksi outo tilanne ja senkin sain ratkaistua ihan itse.

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 18. lokakuuta, 2012 - klo 12.19:   
Virgo: no tuo Brother 7010 oli jopa suositeltava monitoimilaite ubuntulle. Sille oli jopa valmiiksi käännetyt ajurit.
ja tarkoitus ei ole marista. Fakta vaan on että Linux tai win ei ole helppokäyttöisiä. Ainakaan vielä.

JPQ: Olen muutama vuosi takaperin tapellut OSX:n kanssa. Se vaatii jotain erilaista ajatusmallia kuin mikä perusinsinöörillä on. Jos OSX perusjutut sopii jollekulle, niin ok. Muutoin se on pahin kaikista koska sitä onn vaiken säätää.
Eikä siinäkään toimi esim. mainstream lisälaitteet automaattisesti. Toki apple laitteet paremmin OSX koneessa kuin mainstream lisälaite wintousissa.

((sivujuonteena sekin että en näe että koskaan voidaan aikaansaada luotettavaan systeemiä ilman että OS saa alleen sille itselleen tehdyn raudan))

PS. ei muuten läheskään kaikki stepit vielä tulleet tuohon 16.

 

Jani Kuituniemi
Käyttäjätunnus: janik

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 18. lokakuuta, 2012 - klo 13.36:   
Kannattaa muistaa, että Ubun repoissa ei ole kuin vain open source kama. Se kun on sen Ubun filosofia. Nuo binäärinä toimitettavat kamat löytyy sitten muista repoista, jotka pitää tajuta itse lisätä käyttöön jos niitä haluaa käyttää.

Itse pidän OS X:stä kyllä. Jotenkin Amiga-mainen siinä mielessä, että kaikki voi tehdä UI:sta ja hommat toimii, mutta jos haluaa säätää, niin voi avata normaalin UNIX shellin ja kikkailla sitten siellä.

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 18. lokakuuta, 2012 - klo 13.54:   
Jani Kuituniemi: amigamaisin tätä nykyä.
ps. Windows ja Linux taas vaatii jotenkin erilaista ajatusmallia kuten perushippi taiteilija & muusikko retkulla (luokittelin itseni noin) on.:-) ja vielä lisäksi ei ole juuri ollut laitteiden kanssa toimimattomuutta joskin toki windows tuki yleisempi mutta silti toista kuin linuxissa jota en jaksaisi itse käsitysteni valossa.
ja ainahan voi käyttiksistä valittaa ei sitä ole amigassakaan täydelistä kaikki. Jos olet(te) eri mieltä otan osaa. Koska jos sokeutuu koneensa puutteille on paha. ja kyllähän OS Xässäkin riepoo paritkin asiat joista osa tekee esim. amigaemulaation käytöstä järkevästi mahdotonta.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: