2000 luku on tullut

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2009 » 2000 luku on tullut « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jörkkis
Lauantaina, 14. helmikuuta, 2009 - klo 22.29:   
Minua on alkanut ärsyttämään viime vuosina kaikenlainen ns. vee-ittuileminen vanhempaa pelisukupolvea kohtaan. En tiedä onko teistä kukaan huomannut tällaista käyttäytymistä, mutta itse olen. Omassa suvussanikin häärää nuori kaveri, jolta saa aina kuulla haukkuja Amigasta, kuusnelosesta jne.
Ja tämäkin kaveri oli 10 vuotiaana niitä koneita vain vähäsen pelannut ja itki aina hysteerisesti, kun ei osannut niitä pelata.
Noh, sitten se sai Xboxin ja kehui olevansa maailman paras pelaaja ( oma kehu haisee 15 vuotiailla eniten ). Amigan ja kuusnepan pelit ovat kuulemma hänelle liian " yksinkertaisia "... aargh! Miten niin, kysyn minä?
Samoin hän pelaa usein nettipelejä ja kehuu ne maasta taivaaseen, mutta vain erittäin " monimutkaiset " nettipelit.

Ei sitä vaan jaksa itse ainakaan näitä 3D pilipalipelejä pelailla, ehei! Ostin uusista konsoleista Nintendo DS:n, koska sille näitä 2D pelejä tuntuu löytyvän ja tunnelma on vähän kuin silloin ennen. Nintendo jatkaa uusilla jutuilla, onneksi WII ei ole ainoa vehje mitä Nintendo nykyään tekee! New Super Mario Broskin tuntuu kolmosen jatko-osalta, voisi kutsuakin sitä Super mario neloseksi. Itseasiassa muuten hyvä, mutta minulle aika helppo! Pisteillähän tuossa pelissä ei tee oikein mitään, k oska kenttiä voi selata uudestaan ja uudestaan, tallennella siinä välissä kun pääsee sienimajaan. Muuten oli kiva kokemus seikkailumielellä pelata se läpi ja oli ihan 2D.

Sitten ostin vastikään Gameboy Colorin. Aijai, kun on mahtava vehje! En ollut koskaan pelannut Gameboyta ja olen nyt 30 vuotias mies. Super Mario Landin pelasin muutamassa päivässä läpi ja nyt olen ostamassa jatkoa sille.
Tässä Gameboyssa on sitä aitoa nintendo-tunnelmaa. On se hyvä että sillekin saa pelejä vielä tätä nykyä, kun osaa etsiä niitä!
Hieman huvittaa se näyttö siinä, kun pimeässä pelaamisesta ei tule mitään esim. jos menee vessaan pusertamaan, niin ei siellä oikein näe. Pitäisi pyytää vaimoa asentamaan kirkas lamppu sinne takaseinälle pytyn yläpuolelle, jos se auttaisi, tai sitten teen sen itse, tietysti :) hehheh.


Kylläpä on pelikoneet nykyään täynnä tätä 3D pilipalia, eikö vaan? En oikein itse tykkää pelata ollenkaan tasoloikkapelejä 3D:nä. Suututtaa, että ihmiset on "käännytetty" tällaiseen! Periaatteessa kaikkihan riippuu vain markkinoinnista... ajatellaan että yhtäkkiä firmat alkaakin tehdä samaa vanhaa kaavaa, tehdään Sega ja Nintendo 8 bittinen uudestaan markkinoille ja mielikuvitus on vain rajana niille samantyylisille peleille... lisää Megamania jne.
Älytöntä jotain PS3 mennä ostamaan... hohhoh. Sikahinta ja lisäksi pelit maksaa ihan sairaasti. Mitä sille tekisin? en mitään.
Ennemmin pelaan omia vanhoja koneitani, koska niille on pelejä, joihin ei koskaan kyllästy.
Sekin on hassua, että nykyään peleistä unohdetaan monesti Highscoret. Liikutellaan porukkaa vaan ympäri maailmaa ja seikkaillaan tai räiskitään helvetin isoilla ukkeleilla.. kaiken määrää grafiikka miltei.
Vanha Super Mario on hyvä esimerkki hyvästä onnistuneesta pelistä, eli kun kysymys on PELISTÄ, niin silloin kerätään pisteitä ja koitetaan joka kerralla olla nopeampi, etevämpi ja saada enemmän pisteitä. Itse merkkailin näitä vihkoon useastakin Amigan ja Kuusnelosen peleistä ja haastoin itseni vuosia! Muistaakseni olin tehnyt supermariossa nintendolla korkeimmillaan olikos jotain... 700 000, vai olikohan kyse c64:n super mario bros versiosta, kun muistaisi. Siinä alkoi nimittäin raja tulla vastaan :) Nopeus ja taktiikka! OLi siinä pisteet tiukilla jo monta kertaa... :) ei saanut paljoa enempää.
taisikin olla niin että nintendon versiossa ne pisteet olivat miljoonissa?


Joo... tässä vaan selittelen lauantai-illan kuluksi tätä maailman menoa. Ei muuta kun pitäkää AMIGA-LIPPU korkealla!

 

hooligan/dcs
Sunnuntaina, 15. helmikuuta, 2009 - klo 0.35:   
En ihan allekirjoita. Lähdetään siitä että Gameboylle on tasan yksi hyvä peli: Tetris. Siitäkin tosin miljardi parempaa versiota. Jos minun hieman sinua vanhempana pitää valita niin pelaan Metal Gear Solidia PS2:lla ennen kuin kosken tikullakaan Super Marioon. Tai yleensäkään mihinkään Hintendon paskeeseen.

 

jörkkis
Sunnuntaina, 15. helmikuuta, 2009 - klo 1.59:   
Miksi et pidä Nintendosta? :) Kyllähän minullakin löytyy PS2, XBOX. Noilla tuli pelailtua aikansa näitä Medal Of Honor sarjoja. Ne ovat oma juttunsa ne... mutta ei niitäkään koko aikaa viitsi pelata, kun tietää että on muuntyyppisiäkin pelejä.

Shadowgate on mainio roolipeli Nintendolla, kuka siitä ei voisi olla pitämättä? Minulla on se muuten Amigallakin :) Nintendolla oli parempi ja en tarkoita Amigan moittimismielessä, mutta jotenkin vaan se oli!

 

hooligan/dcs
Sunnuntaina, 15. helmikuuta, 2009 - klo 13.36:   
No Nintendon romuille tehdyt pelit on aina olleet melkoista kuraa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Pakko myöntää että Duckhunt ja Gunsmoke olivat ihan pelattavia pelejä.

Wiin pelaamista (selvänä) sivusta seuranneena, mua ei saa IKINÄ juotettua niin humalaan että nolaan itteni sen ohjaimen kanssa :)

 

jpq
Maanantaina, 16. helmikuuta, 2009 - klo 6.05:   
Sikäli oli 3d peleistä samaa mieltä että ulkoasu ja miltä kuulostaa merkkaa liian monelle eniten eikä oikea sisältö.

 

Jakodemus
Maanantaina, 16. helmikuuta, 2009 - klo 8.40:   
En nyt menis sanomaan, että jossain hypinpompinmätkinpätkin-tasohyppelyssä olisi välttämättä sisältöä sen enempää kuin 3d-räiskinnässä. Paskoja pelejä oli ennen suurin osa peleistä ja nähtävästi tulee aina olemaan. 3d ei suoranaisesti ole tuonnut tehän muutosta. Toki saisi tulla myös vähä useammin 2d-pelejäkin.

http://www.bugfactory.fi/?page=bingwood
Alunperin grafiikat tehty Deluxe Paintilla!

 

Jupp3
Maanantaina, 16. helmikuuta, 2009 - klo 10.58:   
Itseäni ei 3D sinänsä häiritse, vaan lähinnä se, että sitä käytetään lähes aina samalla "turvallisella" tavalla. 95% (ainakin PS3:n) peleistä tuntuu olevan joko fps-räiskintöjä, Golden Axe -klooneja tai sitten arcade-autopelejä.

Onneksi noita innovatiivisempiakin 3D-grafiikkaa käyttäviä pelejä tulee, esimerkkeinä voisin mainita Super Stardust HD:n ja Little Big Planetin.

 

Joanna
Maanantaina, 16. helmikuuta, 2009 - klo 11.19:   
Jupp3: Jeps.. Ainakin minua risoo niiden FPS:ien määrä.. etenkin kaikkien 'oikea tai feikki toinen maailmansota' -viritelmien joita tuntuu olevan joka firmalla nurkat täynnään. 'Urheilu'peleistä (jotka julkaistaan uudelleen kova vuosi) en viitsi edes aloittaa ranttaamaan kunnolla.

Onneksi näille uusille konsoleille alkaa tulla noita 5-10-20€ ladattavia pelejä. Osa niistä on todella hyviä, sieltä löytyy paljon innovaatiota ja jopa nerokasta 3D:tä (kuten PS3:n Flower) ja hyvin totetutettua ja rahaneteistä 2D tavaraa (mm. Puzzlequestit)

 

Joanna
Maanantaina, 16. helmikuuta, 2009 - klo 16.58:   
Lisäksi klassikkojen uudelleenjulkaisuja tulee taasen. Näyttäisi kerrankin olevan semmoinen pakki jossa yksittäisen pelin hinta jää kokolailla kohdalleen. Yli 40 Segan peliä alle 30USD hintaan, ja se sisältää myös Golden Axet :)

Linkki PS3 versioon, sama sälä saatavilla (ainakin jenkeissä) myös x360.
http://ps3.ign.com/objects/142/14286205.html

 

Jakodemus
Maanantaina, 16. helmikuuta, 2009 - klo 17.12:   
Golden Axe 1 on kyllä hauskaa kaksinpelinä. Minkähän takia nykyään ei ole peleissä yhtä iskeviä musiikkeja? Sutakora sassa ja muut "hitit" tulevat heti mieleen, vaikka ensikokemukseni Golden Axen sulosävistä on suodatettu pc-speakerin lävitse. Pelimusiikki on muuttunut mitäänsanomattomaksi hissimusiikiksi. Voin toki olla väärässäkin, mutta tällainen kuva ainakin pc-pelien maailmasta minulle on muodostunut.

 

akir0
Maanantaina, 16. helmikuuta, 2009 - klo 17.54:   
Ihan off-topikkia, mutta tuli ostettua Wii:lle International Karate+ ja sehän rulettaa ku 2 kumioravaa!

 

c64
Maanantaina, 16. helmikuuta, 2009 - klo 19.45:   
akir0 mites siinä wiin versios tiputetaan housut heiluttamalla nuchukaa alaspäin vain perkleen kovaa :) hah

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: