C128:n juhlapäivän kunniaksi video...

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2005 » Viestit 09/2005 » C128:n juhlapäivän kunniaksi video « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

TSK
Maanantaina, 22. elokuuta, 2005 - klo 2.05:   
Käykääpä lukemassa AW.net:istä.

 

Joanna
Maanantaina, 22. elokuuta, 2005 - klo 4.07:   
ftp://ftp.zimmers.net/pub/pics/bilndave.mpg

Ihan mielenkiintoinen.. ennenkaikkea tuo LCD-mallinen 8-bittinen. Olisi ollut täysin mahdollista että Commodore olisi lyönyt Tandyn kannettavissa jos tuo olisi tullut myyntiin...

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 24. elokuuta, 2005 - klo 0.46:   
Vasta nyt kerkesin katsella läpi. Oli muuten todella mielenkiintoinen video!

 

JPQ
Keskiviikkona, 24. elokuuta, 2005 - klo 16.48:   
Tippuu ihan hirveän hitaasti.

 

JPQ
Keskiviikkona, 24. elokuuta, 2005 - klo 19.19:   
Jotain outoa on siinä että kesken latauksen jämähtää Voyager ja lataa niin heskutin hitaasti tuota ja tosin vauhti kiihtyy sen aikaa kun sitä seurasin tuossa päivemmällä nyt Aweb lataa sitä nätisti ja paljon kovemmalla vauhdilla. Yleensähän Voyager lataa ihan ok vauhdilla kyllähän se joskus kaateilee mutta tämä kerta kuten aikaisempi maantaina on jo outoa.

 

allu
Keskiviikkona, 24. elokuuta, 2005 - klo 19.42:   
Mitähän on taas ryssitty koodauksessa(keyframet puuttuu??) kun ei voi seekata??!!

 

rrebel
Keskiviikkona, 24. elokuuta, 2005 - klo 20.03:   
En kyllä havainnut mitään hakuongelmia. Juuri testin vuoksi naputin koko videon minuutin loikissa mplayerillä läpi, eikä tullut mitään valituksia.

 

allu
Keskiviikkona, 24. elokuuta, 2005 - klo 20.26:   
Noh, ehkäpä mulla on väärät ohjelmat käytössä ;). Tosiaan ei toimi MicroDVD:llä, DivX player:llä eikä Media Player:llä. Enempää ei o soittimia koneella. Alusta Win2000. Kattelin kiltisti läpi ilman hyppimisiä ja ihan mielenkiintoinen video oli.

Videosta kävi taas ilmi että Commodore yritti kaikessa olla mahdollisimman omavarainen. LCD-koneen lasimoduli oli c:n omaa tuotantoa. En oikein osaa sanoa onko hyvä vai huono juttu tehdä kaikki itse. Mutta joku voisi hiukan spekuloida asialla.

 

Joanna
Keskiviikkona, 24. elokuuta, 2005 - klo 20.31:   
allu: vaikea sanoa, ainakin alkuun C64 aikaan se oli hyvä, koska niiden laitteiden erikoispiirit olivat heidän omaa suunnttelua/valmistusta (Commodore osti 6502 piirejä valmistaneen Mos technologiesin hieman aiemmin) ja se takasi että heilä oli jotain mitä kilpailijoilla ei ollut..

Esim C64:n vertaaminen grafiiikka/äänipiirin ominaisuuksiltaan moniin saman aikakauden laitteisiin (MSX, ORIC, Sprctrum) paljastaa commodoren oman tuotekehityksen etuja.

 

TSK
Keskiviikkona, 24. elokuuta, 2005 - klo 21.39:   
>"Videosta kävi taas ilmi että Commodore yritti kaikessa olla mahdollisimman omavarainen. LCD-koneen lasimoduli oli c:n omaa tuotantoa. En oikein osaa sanoa onko hyvä vai huono juttu tehdä kaikki itse."

Jos ymmärsin ja sain selvää oikein siitä videosta niin lcd-näytöt oli siihen aikaan surkeita ja kalliita että noi hemmot päätti sen takia tehdä itse paremman. Mutta mulla on aina ollut huono vieraiden kielien kuuntelutaito että en mene vannomaan mitä (luulin ?) kuulleeni. Ja ne hemmot puhu aika nopeasti.

 

JPQ
Keskiviikkona, 24. elokuuta, 2005 - klo 22.31:   
Mulla menee kohta hermo laitoin tippumaan tuon jo kolmamnnen kerran ja kappas eipä vaan löydy videofilettä koneeltani (Pegasos2) ja silloin kun se i ollut kokonaan tippunut alkupää löytyi ja näkyi ihan hyvin mplayerilla.
PS. se kannattaa aina valmista itse johon tietotaito riittää.

 

Tohtori AivoTurmio
Maanantaina, 29. elokuuta, 2005 - klo 21.20:   
Oli muuten ensimmäinen kerta kun tiedostin katselevani Dave Haynietä.

Ukkohan muistutti erehdyttävästi M.A.Nummista :)

 

Thematic
Maanantaina, 29. elokuuta, 2005 - klo 22.01:   
Voisikohan tuon saada jostain? torrent?

 

Thematic
Maanantaina, 29. elokuuta, 2005 - klo 22.04:   
Löytyihän se Googlellakin (tiedostonimi).

 

itix
Tiistaina, 30. elokuuta, 2005 - klo 18.54:   
"Videosta kävi taas ilmi että Commodore yritti kaikessa olla mahdollisimman omavarainen."

Tuo taitaa olla Jack Tramielin peruja. Tramiel kun ei luottanut ulkoisiin tavarantoimittajiin.

 

JPQ
Tiistaina, 30. elokuuta, 2005 - klo 19.34:   
Onko joku saanut tuon kovikselleen niin että kun tiedosto on ladattu se ei katoa sieltä mulla jokaisella 3 yrittämällä katosi ja tiedän jo siitä että vajaata pätkää esikatselin mplayerillä yhdellä yrityksistä. niin Awebilla kuin Voyagerillakin.(MorphOS versioilla)

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 30. elokuuta, 2005 - klo 22.16:   
JPQ: voin laittaa tyrkylle tuonne palvelimelle tuon jos tarvitset sen edelleen.

 

JPQ
Tiistaina, 30. elokuuta, 2005 - klo 23.59:   
Jani KuituniemI: tokihan se olisi kiva nähdä ilmoitan jos tarvitsee
kun olen saanut sen sieltä. En vaan tajua mihin se katosi joka ikinen
kerta.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 1.58:   
JPQ: Tuolla olisi. Tiedostokoko 163MB. Ei ole nopea yhteys ylöspäin, mutta toivottavasti saat tuolta haettua.

 

JPQ
Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 13.35:   
Jani Kuituniemi: Eikö muka ole nopea yhteys? koska tippuu nopeampaa
kuin edellisestä paikasta. (Siis aluksi noin 40kt eikä 2kt tosin
kyllähän nopeus ekassakin kasvoi johonkin 70kthen kait mutta silti)
Kiitos nyt on valumassa.

 

JPQ
Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 17.16:   
Jani Kuituneimi: nyt tuo on tallessa.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 19.18:   
JPQ: Selvä juttu, hyvä että sait talteen. Jätän tuon tuonne jos joku muukin sen haluaa. Tuolla on kuitenkin 10+ GB tilaa..

 

JPQ
Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 20.20:   
Jani Kuituniemi: tee miten teet ja mistäs noin paljon saa? ja en
ymmärrä vieläkään miksi viimeksi oli ongelmia.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 21.33:   
JPQ: sitä saa niin paljon kuin sitä haluaa lompakollaan ostaa tuonne pönttöön pöydän alle jalkojen juureen :D Taitaa olla tuossa purkissa kaikki meikäläisen puoli-toimivat ylimääräiset kiintolevyt kiinni. Ilmankos se pitääkin niin kamalaa vikinää ja sirinää... :D

 

JPQ
Torstaina, 1. syyskuuta, 2005 - klo 4.49:   
Jani Kuituniemi: ahaa. (oivaltavalla ilmeellä)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: