Kasettisoitin tietokoneeseen

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2004 » Viestit 06/2004 asti » Kasettisoitin tietokoneeseen « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jap
Perjantaina, 7. toukokuuta, 2004 - klo 13.16:   
Aika mielenkiintoinen vekotin.

http://www.thinkgeek.com/computing/mp3/6908/

Mainostekstistä saa äkkiseltään sen kuvan, että laitteella voi tallentaan dataa C-kasetille, mutta kun tutkin sen asennusohjetta niin selvisi, että se kytkeytyy vain tietokoneen äänikorttiin. Eli sillä onnistuu ainoastaan vanhojen ääninauhojen digitointi ja C-kaseteille nauhoitus.

Jos hinta olisi alhaisempi, niin voisi vaikka ostaa - onhan se amiga-yhteensopivakin :-)

 

JPQ
Perjantaina, 7. toukokuuta, 2004 - klo 14.03:   
jap: tosi onnettomat speksit kun vertaan omaan kasetti dekkiini ulkomuistista.:(
PS. rumempikin on.:)

 

Joanna
Perjantaina, 7. toukokuuta, 2004 - klo 14.27:   
kaippa siitä saisi ihan toimivan härpäkkeen kuuslankku-emuum kun vaan kirjoittelisi ajurin joka muuttaa sisääntulevaa audiota bittivirraksi?

 

jap
Perjantaina, 7. toukokuuta, 2004 - klo 15.20:   
Joo, ei ole mikään hifi-soitin.
Jos on itsellä kunnon dekki, niin varmasti kannattaa tökätä se äänikorttiin kiinni ennemmin kuin hankkia tuo PlusDeckki.

 

JPQ
Perjantaina, 7. toukokuuta, 2004 - klo 15.46:   
mun dekkinihän maksoi kait 1690markkaa.:) ja se on NAD 613...

 

Jope
Maanantaina, 17. toukokuuta, 2004 - klo 22.25:   
Hehe, onneksi ei tarvitse enää kärsiä c-kasettien kanssa. En omista enää kuin yhden automankan ja yhden walkmanin, joka moisia söisi.. Molemmat on tällä hetkellä hyllyssä kylmänä.

Olkoon vaikka sitten 2000 euron kasettidekki, minua ette kasettien hyvyydestä vakuuttuneeksi saa.

 

JPQ
Maanantaina, 17. toukokuuta, 2004 - klo 23.08:   
Jope: Kyllä hyvä dekki enempi irti saa edelliseen paketti stereooni nähden katosi kamala harmooninen särö sanosin siniaalto kuulostaa siniltä pikkukohinan kanssa eikä joltain pikkuisen metalliselta reilunkohinan kanssa ja automaattinen tason säätö jota ei mun laitteessa saanut pois uudessa ei ole edes sitä. Ja nyt on Dolbyjakin kait kaksi (oliko B,C) plus off ja 15khzin yläpuolisten leikkaus ularadio äänitykssiin (miksi nauhoittaa häiriöitä eli niiden minimoinnista on kyse) ja playtrim jolla saa maksimaalisen äänenkasetista irti siis toisto puolella säätikö tuo en muista äänipään kulmaa. Ja kivan kokoinen äänitys tason säätö nuppikin on. Eli kasetista paljon enempi irti kuin pakettistereot. Mutten yritä laadusta vakuuttaa vaan totean että kasetti on ihan käyttökelpoinen joskus jos dekki hyvä ja käytetty kasetti on hyvä.

 

Jope
Tiistaina, 18. toukokuuta, 2004 - klo 7.45:   
Jep, mutta mun homman pointti olikin se, että vaikka paskan kuorruttaisi sokerilla ja flambeeraisi konjakissa, se on kuitenkin pohjimmiltaan paskaa.

Maailmassa on onneksi jo näitä optisia digitaalisia medioita ihmisten käytössä. Niitä, joiden tallenne ei rappeudu jokaisella soittokerralla, joiden azimuthia ei tarvi säätää, joissa ei tarvi edes ajatella mitään äänen pilaus-dolbykompressoria, jne..

Lisäksi nauhamedioissa joudut kelailemaan eestaas, kun haluat löytää hyvän biisin. Jos et kasetteja säästääksesi käytä automaattista biisien etsintää, tulee tuostakin aika kamala operaatio.

Niin se vaan on, että kehitys kehittyy. On se mukava vaan painella next-nappia ja soitin löytää nopeasti oikean raidan ja alkaa soittamaan..

 

JPQ
Tiistaina, 18. toukokuuta, 2004 - klo 11.58:   
Jope: ei kasetti ole ihan paskaakaan jos totta puhutaan vain tietokone tms. käytössä on. ja ei noi dolbyt pilaa mitään jos ne on hyvin tehty ja minä pidön LP levyjen äänestä paljon enempi kuin CDeiden jos sanotaan keskimäärin. Onneksi on medioita jossa ei tärkeitä taajuuksia väkisin poisteta.:)
PS. tokihan sinun ei ole pakko kasetista pitää tai mistään nyky mediasta.:)

 

Jope
Tiistaina, 18. toukokuuta, 2004 - klo 13.59:   
Hmm, mä totean syyt, miksi kasetti on mielestäni paskaa ja sitten sä toteat, että se ei ole ihan paskaakaan (miksi ei?)..

Mut joo, mitäpä se maidon hintaan vaikuttaa.. Olis kai voinu ite olla ihan hiljaa kasettien hyvyydestä ja huonoudesta.

 

JPQ
Tiistaina, 18. toukokuuta, 2004 - klo 15.28:   
Jope: mulla ihan ok kasetti (huomioiden iän ja kasettien laadun että halpaa laatua ei siis mitään hyviä) nauhoituksia tallessa ja toiseksi kuten totesit sinun automankkasi "syö" kasetteja niin sitä varten on ehkä kiva koostaa itse vaikkapa cdeistä mitä haluaa kuunnella. Sinä toki saat olla omaa mieltäsi eli anteeksi jos annoin kuvan että olen oikeassa ja sinä väärässä.

 

Jope
Tiistaina, 18. toukokuuta, 2004 - klo 19.04:   
Kasetteja syövä mankka on varaston hyllyllä, autossa on mp3-cd:itä soittava "magnetofoni" tälläerää.

Very handy.

 

JPQ
Tiistaina, 18. toukokuuta, 2004 - klo 21.34:   
Jope: autokäytössä ymmärrän Mp3:set ja myös synien ja symbaalien esittelyssä ja ööh jos netissä jonkun tyypin puhe joka pitää ladata mutta varsinaiseen kuuntelu käyttöön en mp3:sta käytä.

 

Jope
Tiistaina, 18. toukokuuta, 2004 - klo 21.43:   
Mutta kasettia käytät kuunteluun?-)

Autossa mp3 on hyvinkin kätevä formaatti. Itse teen kaikista ostamistani levyistä mp3:set heti, kun saan shrinkwrapit kannen ympäriltä irti.. Sitten polttelen niitä cd:lle ja cd mukaan autoon. Eipä haittaa, vaikka lätty menee tuhannen päreiksi.

Autossa ajellessa ei ole kultakorvilla kovin paljoa väliä, ajomelu takaa sen, että äänenlaadulla ei ole kovinkaan paljoa merkitystä.

 

JPQ
Tiistaina, 18. toukokuuta, 2004 - klo 22.45:   
Jope: kyllä kuuntelen koska kaikkea mitä mulla on kasetilla en ole vielä CDeenä hankkinut.:) Auto käytöstä olen MP3:sen kanssa sinun kanssa täysin samaa mieltä. Ja LP levyinä en hanki kun ei ole soitinta kun ei näillä käsillä uskalla sellaista käyttää ettei levyt mene pilalle. Ikävä kyllä suurin osa mieli musastani on alunperin LPeelle tehtyä.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: