Tuskaa

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2004 » Viestit 03/2004 asti » Tuskaa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Torstaina, 1. tammikuuta, 2004 - klo 1.26:   
Olin tuossa keikalla vanhusten hoitopaikassa, asentelin serveriä komerossa jossa vieressä oli paikka jossa vanhukset viettivät aikaanssa.

Puheen aihe oli 2 pv Karjala, antoi vähän näkökohtaa se että on olemassa ihmisiä joilla on oikesti tuska ja ikävä sinne.

Tuli vain mieleen se että mitä jos palokunta sanoisi että teidän talo ei ole tarpeeksi arvokas jotta se pelastettaisiin.

Huono esimerkki mutta veikkaan että aika moni vanhus kokee sen nyt niin.


Kysymys ei siis ole siitä, että karjala pitäisi saada takaisin vaan siitä että mitä niille ihmisille sanotaan joilla ei enään ole hirveästi aikaa.

Olen kuullut aika monen sanovan että kyllä se saatettaisiin saadakkin nyt, mutta se maksaisi liikaa.

 

Tero
Maanantaina, 5. tammikuuta, 2004 - klo 17.39:   
Ibe U: No minun mummo, pappa ja isoisä on kaikki kannakselta, ovat sodan käyneet ja joutuneet sieltä lähtem,ään. Ovat kaikki käyneet pariin kertaan entisellä kotipaikallaan, ja tunnelmat ollu semmoset että siellä ei ole mitään jäljellä siitä mitä siellä joskus oli. Kaikki on päästetty rapistumaan, tai on muuten tuhottu. Ihan samaa on monet muut puhunut.

Siitä vanhasta karjalan kannaksesta ei kertakaikkiaan ole siedettävässä kunnossa enää juuri mitään, venäläiset otti alueen mutta jätti sen sitten heitteille. Onhan siellä toki edelleen hienoja koskemattomia alueita, mutta sitä mitä ihmiset aikanaan piti kotiseutunaan ei enää pahemmin ole, tai se on surkeassa kunnossa.

On ihan ymmärrettävää, että monet sieltä lähteneet haikailee kotinsa perään, mutta hyvin moni onkuitenkin ymmärtänyt, että ei se alue enää ole se sama, kuin mistä ne lähti.

Muutenkin minä olen sitä mieltä, että miksi ihmeessä suomen pitäisi ottaa se karjalankannas riesoiksi ? Kuten sanottua venäläiset on sen päästänyt ihan heitteille. Miksi suomalaisten pitäisi maksaa karjalan kunnostus, kun venäläiset ei ole siitä yhtään huolentinut. Suomalaisia on muutenkin niin vähän, että ei meitä riitä edes nykyseen suomeen ruuhkaksi asti, paitsi jokusessa kaupungissa. Nykysessäkin suomessa on tyhjää tilaa vaikka kuinka, mitä sillä karjallalla muka tekisi ? Pitäkööt vebnäläiset hyvänään.

 

Ibe U
Tiistaina, 6. tammikuuta, 2004 - klo 13.49:   
Aivan, kyse ei ollutkaan siitä että se pitäisi saada takaisin vaan muusta.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: