Mä en ymmärrä??

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2003 » Viestit 03/2003 » Mä en ymmärrä?? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Lauantaina, 1. maaliskuuta, 2003 - klo 23.11:   
Mitä te teette teidän PC:ille kun ne ovat järestään hitaita tai niissä on muuten vaan runsaasti omituisia ongelmia.

466 Pii ja ilmeisesti nopeampi kuin teidän P4 2000mhz

??????

OK mä tiedän että amigaa hoidetaan ja siitä pidetään huolta kuin pienestä lapsesta.

Mutta PC:stä sais samalla (tai pienemmällä) vaivalla ihan ok työkalun.

Please huomatkaa tuo työkalu sana tuossa...

Amiga rulez

 

JPQ
Lauantaina, 1. maaliskuuta, 2003 - klo 23.53:   
Ibe U: en sellaista omista luulen muut tarvii opiskelun tai työntakia ei siis vapaahehtoisesti. Tiedän sellainkin koulutyön joka piti tehdä Windows softalla... (ei ollut oma koulutyö)

 

KimmoK
Sunnuntaina, 2. maaliskuuta, 2003 - klo 20.24:   
Ibe U:
Töissä maksetaan ainakin miljoona euroa joka kuukausi siitä että koneet toimisi. Ja ne kusee siellä ihan sammalla tavalla kuin kotona.

Itse olen kuluttanut jo tuhansia tunteja windowsin kanssa rappaamiseen ja hukkaan on mennyyt kaikki aika suhteessa saavutettuun hyötyyn.

Ja hitaudesta ... enpä usko että sinunkaan Windows koneessa vasteajat olisi lähelläkään AmigaOS:ä.

 

JPQ
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 11.25:   
KimmoK: jos vasteajat liittyy realtimeen niin minäkään en usko tai jos
ne liittyy käyttömukavuuten niin silloinkin se lienee mahdotonta. Jopa
silloin jos Amiga olisi 500. Koska melkeinpä sanon että otan mielummin
sopivan Amiga1200 paketin joka olisi vaikka tälläinen eli
2x Romppuasema + 500Mb Kiintolevy + 4Megan muistikortti ja monitori
joka näyttää AGAn tilat kuin moderni PC mä en tiedä miksi mutta
jotenkin amiga insipiroivampi kuin Windows PC:eet. Ja linuxiin en ota
kantaa koska en ole käyttänyt.

Ibe U: PC:stä et saa pienemällä vaivalla mulle sopivaa työkalua koska
mun mieli softat sattumoisin on Amigan softia joista harvoista nykyään
Windows portti ja yhdestä saattoi joskus olla Mac portti mutta siitä
en ole löytänyt kuin kuvan eli se siitä. Ja nämä amigan softat on
uunikkeja eli korvaavia ei "hevillä" löydy.

 

KimmoK
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 12.40:   
Tuli muuten mieleen AmigaOS4:n on tarkoitus olla työkäyttöön kelpaava käyttis ... no jooh, kotvasen kestää vielä, oleellisinta olisi saada sovellusten taso / kattavuus lähemmäs mainstreamia eli Wintous koneita.
(sovellusten laatu on sinänsä ollut Amigalla ihan hyvä, etenkin 90 luvun alkupuolella)

 

JPQ
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 14.52:   
KimmoK: sanoisin yhdeksänkymmentä luvun keskipuolella ei alkupuolella. Ja kattavuus saatava kuntoon eli CMYK/Pantone tuki kuvankäsittely softiin kunnolla yms. Ja AmigaOS3.9 kelpaa kyllä minulle ainakin työkäyttöön mielummin ainakin Windows98,Windows3.11,Windows2.03 käyttiksiin/käyttöjärjestelmiin nähden. En tosin sitä vielä työkseni käytä tosin en mitään tietokonetta käytä työkseni enkä edes opiskelukseni.
PS. Pitää taas joskus miettiä koodailua jos osaisi jotkut aukot tukkia itse.

 

miksuh
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 16.07:   
IBe U: No kylhän totuus on se et Windowsin kanssa saa tapella jos sillä tekee vähänkin enemmän jotain. Suurin osa ongelmista johtuu kai nykyään kuitenkin Windowsista ei niinkään raudasta. Monet lähinnä 100% Wintööt tyypit on vaan niin tottuneita niihin ongelmiin ettei enää edes miellä niitä ongelmiksi :) Sen siitä saa jos ei muuta käytä ikinä :)

 

KimmoK
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 16.11:   
miksuh: I agree! Tottuminen on vaarallista!!

 

miksuh
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 16.12:   
Ja tosiaan, jos AmigOS tuntuu välillä toimivan 060:lla vikkelämmin kun Windows gigahertsihirviö pc:llä, niin voi siinä jo alkaa puhua hitaudesta :) Tosin syypää on se "käyttis" ei se rauta niinkää.

 

KimmoK
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 16.34:   
Semmonenkin kertaus vielä...

Tottuminen on vaarallista toisinkin päin. Amigalla on tottunut siihen että kun näytöllä jotain klikkaa niin se klikattu kohta reagoi välittömästi ja näytöllä & kaiuttimissa alkaa tapahtua heti eikä 15. päivä. PC:llä ei sitten riitä kärsivällisyys siihen että kun jotain nappulaa klikkaa niin se ei edes painu alas ennenkuin kuuluu vhrrrrklkaswapswap... kärsimätön Amigisti onkin klikannut sitä nappia sitten jo 10x ja seuraukset on sen mukaiset (been there, done that).

Synnynnäinen windows käyttäjä ei pientä swäppäystä paheksu, eikä isompaakaan. "Kone on varmaan rikki, jos se ei ruksuta."

Markkinointimielessä wintel koneisiin tottuminen on ongelmallista siksi että ihmiset on alkaneet tuijottaa gigahertsilukuja tajuamatta laisinkaan että todellisuudessa työt voi hoitaa hitaammallakin koneella, mukavastikin jopa, kunhan on tarkkana valitsemansa käyttiksen ja sovellusten kanssa.

 

JPQ
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 17.23:   
miksuh: AmigaOS toimii kyllä minusta jopa 000:lla nopeammin kuin Windows PC:eellä. Ja käyttis on syyllinen eikä rauta.
KimmoK: Ja sen että kunnon näyttökortti joka osaa eräät asiat jotka nyky korteille ei ole pulmia.

 

miksuh
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 19.28:   
JPQ: No vertasin 060:n kun mulla itselläni semmonen on :)

 

Jani Kuituniemi
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 19.49:   
Rehellisesti meikäläinen ei tiedä miksi tämä kone temppuilee. Jos joku osaa niin on tervetullut saamaan tämän koneen toimimaan siedettävästi :) Mä olen vaan ottanut sen asenteen, että mulla on jostain syystä niin negatiivinen Windows-aura että heti kun istun tähän koneen eteen ni se huomaa sen ja siksi kiukuttelee mulle :) Koneessa XP 2000+, Win2K sp3, muistia "riittävästi" eikä ole mitään erikoista tai eksoottista rautaa :)

 

JPQ
Maanantaina, 3. maaliskuuta, 2003 - klo 21.18:   
miksuh: Mullakin on 060 mutta joskus tulee käytettyä myös "ikivanhaa" 000/7.14Mhz + Workbench 2.04:laa. Sitä paitsi sillä minä AmigaOS tutusmiseni aloitin...

 

KimmoK
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 8.00:   
Jani: Olen saanut kavereiden windows koneet jumimaan ja kaatumaan pelkästään sillä että olen kävellyt huoneeseen. Jotain Amigisti sensoreita niissä täytyy olla. ;-)

 

JPQ
Tiistaina, 4. maaliskuuta, 2003 - klo 17.58:   
KimmoK: no mullakin sekoilee käyttämäni PC:eet enempi kuin jos joku muu käyttää niitä. Anturit löytyy nyt se on todistettu.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: