Kaavailtu sananvapauslaki

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2003 » Viestit 03/2003 asti » Kaavailtu sananvapauslaki « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Markus
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 19.01:   
Mitäs mieltä foorumin lukijat ovat tästä uudesta internettiä koskevasta sananvapauslaista, mitä on kaavailtu? Siinähän tilanne on se, että esim. netin keskustelufoorumeilla tulisi olla "päätoimittaja", joka lukee jokaisen viestin, ennenkuin viesti julkaistaan. Eli kyseessä olisi ennakkosensuuri. Tämmöistä lakia ei ole ainakaan missään muussa Euroopan maassa.

 

Jani Kuituniemi
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 19.05:   
Huono idea moinen, meikäläisen mielestä.

 

Janne
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 19.21:   
http://www.mbnet.fi/jutut/uutiset/index.asp?from=etusivu#U988

Allekirjoitin itsekin ton addressin..

Edit: Korjattu linkki klikattavaan muotoon. -Thoriel

 

miksuh
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 19.50:   
Aika karmeaa jos tommonen laki menee läpi :P
Kävinpäs sitten itsekin allekirjottamassa ton.

Itse en ainakaan varmasti äänestä semmosta tyyppiä ens vaaleissa joka tolle antaa hyväksyntänsä :P

Tietty ymmärrettävää et rikolista materiaalia haluttas karsia, mut toi on kyl jo pahasti yliampuvaa ja vaan haittais tavallisten tyyppien netin käyttöä.

 

JPQ
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 21.21:   
Tuo rikkoisi ihmis oikeuslakia. Ja minä voisin ruveta salaisista syistä sakufoorumille sellaiseksi.;-)

 

Joanna
Lauantaina, 25. tammikuuta, 2003 - klo 5.46:   
No, sen näkee mitä tulee. Tässä maassa on ennenkin säädetty lakeja joita ei kukaan voi valvoa eikä niitä sen suuremmin noudatetakkaan. Mutta minusta tuollaisessa ei olisi mitään mieltä edes säätää.

Sitäpaitsi, aikoisiko se koskea vain suomessa olevia/ suomalaisten omistamia vai myös kaikkia suomalaisten käyttämiä palveluja???

 

Markus
Lauantaina, 25. tammikuuta, 2003 - klo 11.46:   
Muistan jostain ajankohtaisohjelmasta kuulleeni, että tämä laki koskisi vain Suomessa olevia palveluita. Toivottavasti tämä laki ei päivänvaloa näe...

 

miksuh
Lauantaina, 25. tammikuuta, 2003 - klo 13.21:   
No kaikki siirtää sivunsa sit pois suomalaisilta palvelimilta :) Onha noita palveluita ympärimaailmaa mistä saa sivutilaa :)

Mut jos jotkut webbichatit tulis mahdottomiksi kun niitä pitäs pystyä ennakko sensuroimaan ni mites irc ? Sehä on vielä vaikeempi valvoa :)

 

JPQ
Lauantaina, 25. tammikuuta, 2003 - klo 15.03:   
Markus: olen tosiaankin samaa mieltä että ettei toivottovasti koska rikkooo ihmisoikeuslakia mielestäni. Ja miten usein jonkun foorumi kirjoitus aiheuttaa hallaa ai niin politikot ei kestä arvostelua vaikka palkka on arvostelu riskin takia noin valtaisa. Kyllähän foorumeille voisi sairaita juttuja kirjoittaa ei sinänsä.

 

hooligan
Lauantaina, 25. tammikuuta, 2003 - klo 22.16:   
No jaa.. Kiss FM chatit saiskin mun puolesta poistua.. samoin ne saatanan tv-tsätit mitä tulee 24/7
Mut vakavasti... allekirjoitin adressin ja jumalauta miten PIHALLE pitää päättäjien olla jos tuo menee läpi.

 

JPQ
Lauantaina, 25. tammikuuta, 2003 - klo 22.18:   
hooligan: olen samaa mieltä.

 

hooligan
Sunnuntaina, 26. tammikuuta, 2003 - klo 11.53:   
korjaamme: PIHALLA ..
kiihtyneenä kirotellaan erhehitä

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: