LumaFix64

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2015 » LumaFix64 « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

lausvi
Käyttäjätunnus: lausvi

Rekisteröity: 2-2012
Tiistaina, 21. heinäkuuta, 2015 - klo 21.20:   
Olin lukenut aiheeseen (C64:n kuvan raitojen poistamisesta) liittyvää keskustelua Lemon64- foorumilta, mutten ollut tiennyt että siitä on jo valmis tuotekin olemassa ja myynnissä eBayssä: http://www.ebay.co.uk/itm/321809722395

Tilasin itselleni testiksi yhden, ja asensin sen juuri C64c- koneeseen, jonka kuvan olen muistanut selkeästi erottuvan raidalliseksi. Näppäimistön reunasta jouduin poistamaan vähän muovikehystä että VIC-piirin alle tuleva palikka mahtui (ja päälle kiinnittämäni jäähdytyssiili) paikoilleen. Kuva: http://postimg.org/image/sg7a2a99z/

Koneen käynnistyksessä raitoja oli ensin vielä tavallistakin enemmän, mutta palikan potikoita säätelemällä (mukana tuli printattuna eBayn kakkoskuvana näkyvä ohje) ne sai katoamaan aika hyvin, ja silmämääräisesti arvioiden raidoitus kyllä väheni huomattavasti, lähes huomaamattomiin. Lemon64 -foorumillakin kyllä mainittiin että tämä aiheuttaa kuvan pienoista pehmenemistä, mikä oli silmin erotettavissa jo ihan boottiruudusta. Ei mielestäni mitenkään häiritsevissä määrin kuitenkaan. Tarkemmalla säädöllä (ja tätä iltaa virkeämmin silmin) saisi ehkä vieläkin paremmaksi. Tämä siis 1084-monitorilla katsottuna, modernilla littu-tv:llä ero kuvassa olisi ehkä vieläkin rajumpi kuvan skaalauksen myötä.

Kuvaa tästä oli aivan mahdoton saada, ja ennen-kuvaa mulla ei ollut, joten kuvia tästä ei nyt kyllä saa millään aikaiseksi.

Vaikuttaa siis ihan pätevältä lisältä, vielä kun C128-version tästä saisi...

 

flux
Käyttäjätunnus: flux

Rekisteröity: 2-2010
Keskiviikkona, 22. heinäkuuta, 2015 - klo 0.47:   
Ei kuusnepassa ole raitoja häiritsevissä määrin. Ainakaan sen takia kannata modata muovikehystä. C128 versiolla voisi ollakin käyttöä.

 

Jani Kuituniemi
Käyttäjätunnus: janik

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 22. heinäkuuta, 2015 - klo 12.14:   
Oliko tuosta schemoja tuolla lemon64-foorumilla? Voisin mielenkiinnosta vilkaista. Jotain kuvia ilman ja tuon kanssa ruudusta olisi kiva nähdä. Itse käytän hieman modattua S-Video:ta ulostulona omassa koneessa enkä muista siinä raitoja nähneeni.

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 22. heinäkuuta, 2015 - klo 23.11:   
koneissa on eroja joissain raidat saattavat olla hyvinkin häiritsevät samoin näyttölaitteet reagoivat erilailla (yleensä putkikoneen)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: